Wywiady
Bardzo ryzykowny biotech. Wywiad z Aleksandrem Kłóskiem
Dla tych, którzy chcą inwestować oportunistycznie, biotech pozostaje jeszcze bardziej ryzykowny i często „nieinwestowalny” ze względu na bardzo długi czas zwrotu, często przekraczający 10 lat i olbrzymią kapitałochłonność projektów – przekonuje Aleksander Kłósek, inwestor w sektorze Healthcare, Managing Partner w YouNickMint.
Zachowanie konsumentów w niepewnych czasach. Wywiad z Michałem Zimińskim
Wysokie ceny energii, zawirowania polityczne i gospodarcze na świecie - żyjemy w mocno niepewnych czasach. Jak odnajduje się w nich biznes? M.in. o tym rozmawiamy z Michałem Zimińskim, Senior Directorem, Simon-Kucher.
Na co zwrócić uwagę zaciągając zobowiązanie finansowe w firmie pożyczkowej?
Mikołaj Tatarkiewicz, członek zarządu, Dyrektor Pionu Ryzyka Kredytowego Provident opowiada o różnicach w podejściu do ryzyka między sektorem bankowym a pożyczkowym. Swoje doświadczenie w obu branżach przekłada na edukacyjne walory i radzi klientom, jak sprawdzić ważne aspekty przy zaciągnięciu kredytu czy pożyczki.
Jesteśmy różnorodni, więc jesteśmy kreatywni. Wywiad z Anną Daszczyńską, ING Hubs Poland
Dla nas różnorodność jest kluczowa i nie jest to wyłącznie pusty slogan - deklaruje Anna Daszczyńska, dyrektorka HR, ING Hubs Poland.
Różnorodność jest w naszym DNA. Wywiad z Rafałem Błażejewskim, Nordea Bank
Dbamy o to, żeby wsłuchiwać się w naszych pracowników, ponieważ wiemy, że są różnorodni i mają różnorodne potrzeby - mówi Rafał Błażejewski, Head of People, co-chair Diversity and Inclusion Council w Polsce, Nordea Bank.
Krzysztof Sienicki nowym CEO TwójPsycholog. W planach dalsze prace nad cyfrowym asystentem AI
W najbliższych miesiącach planujemy znacząco rozszerzyć funkcjonalności asystenta AI, aby jeszcze skuteczniej wspierał zarówno osoby doświadczające trudności psychicznych, jak i ich bliskich - przekazuje redakcji mycompanypolska.pl Krzysztof Sienicki, CEO TwójPsycholog.
Czy papież jest ekonomistą. Wywiad z Filipem Flisowskim
Dla nowego papieża sztuczna inteligencja oznacza taką samą zmianę epoki, jaką ponad 100 lat temu przyniosła kwestia robotnicza. Leon XIV traktuje ją jednak nie jako zagrożenie, ale wyzwanie – mówi Filip Flisowski, ekonomista, jeden z liderów Kongresu Katoliczek i Katolików.
Koniec ze sztuką dla sztuki. Wywiad z Maciejem Stolarskim
Wdrażanie AI wreszcie stało się świadomym działaniem nakierowanym na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych – przekonuje Maciej Stolarski, Chief AI Officer & PMO Director, członek zespołu zarządzającego WeNet. Grupa WeNet została uznana właśnie za organizację TOP AI Driven w Europie Środkowo-Wschodniej.
Tajna receptura ekspansji zagranicznej. Wywiad z Anną Rutkowską-Didiuk
Ekspansja międzynarodowa to jeden z najbardziej wymagających procesów biznesowych dla firm. Wymaga nie tylko precyzyjnej analizy finansowej, ale również znajomości lokalnych rynków, różnic kulturowych i prawnych, a także cierpliwości oraz umiejętności budowania długofalowych relacji z partnerami zagranicznymi.
Technologia potrzebuje kobiet. Wywiad z Anitą Kijanką
Kobiety, mające dużo empatii, wyczucia i zrozumienia drugiego człowieka, sprawiają, że ta technologia staje się bardziej użyteczna – mówi Anita Kijanka, specjalistka od budowania marek i komunikacji firm z branży nowych technologii, konsultantka listy MCP „Wpływowe kobiety w technologii”.
By praca stała się lżejsza. Wywiad z Witkiem Buraczyńskim
Czym są cyfrowe bliźniaki? Kiedy ta technologia ma szansę się upowszechnić? O to pytamy Witka Buraczyńskiego, prezesa COGNI PRO.
Zaufanie jako waluta przyszłości. Wywiad z Marcinem Wąsikowskim
O mocy zaufania i skutecznych strategiach jego budowania - mówi Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży i Współpracy z Partnerami w UNIQA Polska.
Na raka trzeba sobie zapracować. Wywiad z dr Kingą Matułą
Nieważne jak dynamicznie rozwijałaby się sztuczna inteligencja, rak jest i raczej pozostanie naturalną konsekwencją psucia i zużywania się ludzkiego organizmu – mówi dr Kinga Matuła, założycielka startupu QurieGen.
Każdą firmę stać na cyberbezpieczeństwo [WYWIAD]
Cyberbezpieczeństwo to proces, który można dostosować do rozmiaru, budżetu i ryzyka przedsiębiorstwa – przekonuje dr hab. inż Agnieszka Pręgowska z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk, coach innowacji w usłudze Innovation Coach.
Najważniejszy jest głód sukcesu. Wywiad z Omarem Arnaoutem
Skoro ciężko pracujemy na nasze pieniądze, to także pieniądze powinny równie ciężko pracować na nas - mówi Omar Arnaout, Prezes XTB.
Teraz powiem wam, co myślę. Czym jest exit interview? [WYWIAD]
Czym jest exit interview, jak powinno wyglądać i jakie korzyści może przynieść firmie – opowiada Bruno Żółtowski, psycholog biznesu.
W czym pomogą nam cyfrowe bliźniaki? Wywiad z Witkiem Buraczyńskim
Cyfrowy bliźniak to wirtualne odwzorowanie wszystkich firmowych procesów, co umożliwia nie tylko identyfikację problemów w czasie rzeczywistym, ale również wnioskowanie na przyszłość – czyli, mówiąc wprost, pomaga podjąć takie działania, żeby problemów uniknąć - przekonuje Witek Buraczyński, prezes COGNI PRO.
Chcemy być cyfrowym centrum życia religijnego. Wywiad z Radkiem Kaczmarkiem
Po co się bić w oceanie miliona startupów fintech albo wyszukiwać problemów do rozwiązania w świecie AI, skoro jest rynek, który istnieje od tysięcy lat, tylko trzeba do niego nowoczesnego podejścia? – mówi Radek Kaczmarek, twórca In Gloria.
Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje? "Wszyscy oczekują usług szytych na miarę"
Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency.
Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką
Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.
Czym zaskoczy nas tegoroczna edycja Carpathian Startup Fest? Wywiad z Mariuszem Bednarzem
Robimy dobrą imprezę startupową, gdzie founderzy łączą się z inwestorami. Stwarzamy warunki do współpracy, a ludzie chcą do nas wracać - mówi Mariusz Bednarz, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
AI nie jest tylko dla tych, którzy mają czarny pas w programowaniu. Wywiad z Łukaszem Foksem
Mali i średni przedsiębiorcy niosą dużo na swoich barkach, więc szczególnie w ich przypadku AI powinna rozwiązywać konkretne problemy - mówi Łukasz Foks, dyrektor ds. inicjatywy Microsoft AI Skills.
Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską
W przypadku big techów samce alfa w drogich garniturach wyparli startupowców w koszulkach i trampkach, a wizję naprawy świata zastąpiła wizja szybkiego zysku – mówi Sylwia Czubkowska, dziennikarka, specjalistka od nowych technologii, autorka książki „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”.
Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim
Nie lubię terminu work-life balance, bo on trochę oznacza, że po 17 odcinacie się od startupu i jesteście dostępni wyłącznie dla najbliższych – mówi Bart Roszkowski, seryjny founder oraz inwestor.
Jesteśmy krajem najwyższej prędkości. Wywiad z Adamem Sanockim
Jeśli chodzi o rozwój lotnisk oraz branży lotniczej w Europie, obserwujemy kontynent różnych prędkości. Polska jest zdecydowanie w tej najwyższej - mówi Adam Sanocki, członek zarządu Polskie Porty Lotnicze S.A.
Ile startupy mają wspólnego ze sztuką? Wywiad z Michałem Ratajczakiem
Tworzenie produktu w startupie polega na ciągłych pytaniach: czego oczekują użytkownicy, po co oni korzystają z konkretnych narzędzi - mówi Michał Ratajczak, CEO Gridaly.
Call&Fly, czyli samolot w 2 godziny. "Z naszej oferty mogą korzystać nie tylko wybrańcy"
Koszt czteroosobowego samolotu na lot krajowy to zaledwie kilka tysięcy złotych. Stworzyliśmy skalowalną usługę, naszymi klientami nie są wyłącznie osoby z list najbogatszych - mówi Maciej Kowalczyk, CEO Call&Fly.
Fundusz Ekspansji Zagranicznej impulsem do rozwoju firm za granicą. Wywiad z Piotrem Dmuchowskim
Jakie znaczenie ma ekspansja zagraniczna polskich firm dla krajowej gospodarki? Jaką rolę na rynku finansowania ekspansji odgrywa Fundusz Ekspansji Zagranicznej? O tym rozmawiamy z Piotrem Dmuchowskim, prezesem zarządu PFR TFI.
W pierwszych latach przede wszystkim budowałem świadomość. Wywiad z Pawłem Łakomskim
Pamiętam czasy, kiedy musiałem jechać przez całe Trójmiasto do konkretnego miejsca, żeby napić się dobrej matchy – wspomina Paweł Łakomski, założyciel sklepu Matcha Bros.
Umiarkowany optymizm. Wywiad z Robertem Grabowskim
Wiele incydentów wynika z błędów ludzkich, dlatego inwestycja w szkolenia i świadomość pracowników jest kluczowa – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Każda firma jest kopalnią złota [WYWIAD]
Trzeba tylko umieć to złoto wydobyć. O znaczeniu danych w rozwoju przedsiębiorstwa rozmawiamy z Jagodą Lazarek, coachem innowacji w Innovation Coach.
Dlaczego Polacy pokochali rowery? "To najbardziej ekologiczny środek transportu"
W naszym kraju coraz lepiej rozwija się infrastruktura, dzięki czemu rower nie jest używany wyłącznie do sportu czy rekreacji, ale również poruszania się po mieście. Co warte wspomnienia, Polska jest 4. największym producentem rowerów w Europie - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Sebastian Kulczyk o startupach i inwestycjach. "Na rynek wrócił dobry nastrój" [WYWIAD]
Minione dwa lata były okresem pewnego rodzaju selekcji i oczyszczania się rynku z projektów, które nie rokowały. Wierzę, że teraz będzie tylko lepiej - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Sebastian Kulczyk.
Damian Góral zapowiada nowy produkt. "Mamy MVP i wkrótce pokażemy go światu"
Budowanie działów handlowych jest drogie, dlatego nasz produkt jest bardzo potrzebny - mówi Damian Góral, CEO Sales Agency.
Prof. Sankowski: "Pierwsze grupy badawcze instytutu IDEAS zaczną działać w maju" [WYWIAD]
Jednym z głównych kontekstów badawczych IDEAS będzie zastosowanie sztucznej inteligencji w obszarze dual use - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl prof. Piotr Sankowski, szef instytutu badawczego IDEAS.