Zarządzanie

Wykształcić sobie specjalistę

Wykształcić sobie specjalistę

Masz problem ze znalezieniem specjalisty? Możesz wykształcić go sam. Ergo Hestia od dwóch lat prowadzi program bootcampów, czyli specjalnych akcji szkoleniowych. Dzięki nim firma była w stanie wyedukować kilkudziesięciu ekspertów z różnych dziedzin.

Fuzja PKN Orlen i Grupy Lotos staje się faktem

Fuzja PKN Orlen i Grupy Lotos staje się faktem

Fuzja PKN Orlen i Grupy Lotos wkracza w decydujący etap. W czerwcu Komisja Europejska wydała ostateczną zgodę na przejęcie. Zarządy spółek uzgodniły i podpisały plan połączenia. Finalizacja całości procesu ma nastąpić na przełomie lipca i sierpnia. Będzie to największa transakcja M&A na polskim rynku.

NFZ zarabia, pacjenci cierpią

NFZ zarabia, pacjenci cierpią

10 mld złotych zostało w kasie NFZ m.in. z pieniędzy niewykorzystanych na leczenie. Tymczasem pacjenci tkwią w wieloletnich kolejkach do niektórych lekarzy specjalistów.

Wiktor Cyrny (oprac. 06.07.2022
Sektor kosmiczny szuka pracowników

Sektor kosmiczny szuka pracowników

Sektor kosmiczny, żeby rosnąć, potrzebuje know-how i specjalistów. I choć chętnych jest wielu - pracodawcy chcą zatrudniać tylko najlepszych z nich.

Podaruj im trochę akcji

Podaruj im trochę akcji

Jak zwiększyć zaangażowanie pracownika? Zamiast podwyżki daj mu opcje na akcje. To standard na Zachodzie. W Polsce coraz więcej firm szuka pomysłu, jak to zrobić.

Cezary Szczepański 17.06.2022
Koniec ery "redukcji zatrudnienia"?

Koniec ery "redukcji zatrudnienia"?

Czy to koniec ery "redukcji zatrudnienia"? W związku z nowelizacją kodeksu pracy od sierpnia pracodawcy zwalniając pracowników zatrudnionych w ramach umowy na czas określony, będę musieli podać powód takiej decyzji. Za fałszywe uzasadnienia grożą im kary finansowe.

Senat o CPK: "Cyrk w budowie"

Senat o CPK: "Cyrk w budowie"

W senacie trwa dyskusja o Centralnym Porcie Komunikacyjnym: "Setki miliardów złotych za port lotniczy, który Rosjanie mogą zniszczyć w ciągu 5 minut"

Raport Pracownik w centrum uwagi. Bliżej pracownika

Raport Pracownik w centrum uwagi. Bliżej pracownika

Dwa lata niepewności, ciągłej zmiany, strachu o zdrowie swoje i bliskich odbiły się na kondycji psychicznej Polaków. Nagle ten aspekt zdrowia zaczął mieć kluczowe znaczenie dla wydajności i efektywności pracy oraz stał się obszarem zainteresowania pracodawców.

Magda Kozińska 16.02.2022
Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowe zasady w niezdrowych czasach

Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowe zasady w niezdrowych czasach

Siłą każdej firmy są ludzie. Ich potrzeby i oczekiwania kształtują rynek pracy, definiują pojęcie dobrego miejsca pracy. Przez lata zmieniały się one ewolucyjnie, pandemia sprawiła, że doszło do rewolucji. Jak dziś powinna wyglądać kultura organizacyjna firmy oraz pakiet benefitów pracowniczych, by być atrakcyjnym pracodawcą.

Raport Great place to work. Droga na szczyt, czyli jak się to robi w naszej firmie

Raport Great place to work. Droga na szczyt, czyli jak się to robi w naszej firmie

Czy w najlepszych firmach pracują najlepsi pracownicy? Czy dobre miejsce pracy sprawia, że są najbardziej optymalnymi wersjami siebie? I w końcu – czy muszą być najlepsi, żeby „zasłużyć” na pracę w świetnym miejscu? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzieli laureaci międzynarodowego konkursu Great Place to Work.

Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej

Od spółdzielni pracy do spółki pracowniczej

W 2021 r. Grupa ANG zakończyła proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Dziś większościowy pakiet akcji, czyli ponad 59 proc. jest w posiadaniu współpracowników i współpracowniczek. Tym samym ponad 350 osób współdecyduje o kierunkach rozwoju Grupy ANG.

Idego. Kultura zaufania

Idego. Kultura zaufania

Pandemia i lockdown zmieniły tryb życia wielu z nas. Nawet osoby, którym praca zdalna nie była obca, musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami - obecnością innych domowników czy opieką nad dziećmi w czasie pracy. Nowe potrzeby stały się wyzwaniem dla pracodawców. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym w Idego.

Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich

Nasz cel. Inkluzywna przyszłość dla wszystkich

Celem Cisco jest tworzenie inkluzywnej przyszłości dla wszystkich. Aby to osiągnąć , wykorzystujemy technologię i inspirujemy naszych ludzi do pozytywnego wpływania na społeczności na całym świecie.

Jak zbudować markę przywódcy? Przede wszystkim - określ swoje cele [PORADNIK]

Jak zbudować markę przywódcy? Przede wszystkim - określ swoje cele [PORADNIK]

Prezesem czy kierownikiem się bywa, liderem się jest. Twoja marka szefa ma ogromną moc przyciągania kandydatów do organizacji, ale jest też ogromnym osobistym atutem. Przetrwa on, nawet jeśli zmienisz zespół, którym kierujesz. W ostatniej części cyklu Akademia Młodego Szefa podpowiadamy, jak budować tzw. Boss Brand.

Marcin Dzierżanowski 03.01.2022
Raport Employer Branding. Siła możliwości,  czyli 5 kroków do rozwoju

Raport Employer Branding. Siła możliwości, czyli 5 kroków do rozwoju

Cyfryzacja i nowe technologie to najprężniej rozwijające się dziedziny. Jakich specjalistów potrzebuje branża IT i jakie daje szanse rozwoju zdradza Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft, międzynarodowej firmie zajmującej się strategią cyfrową i inżynierią oprogramowania.