Wywiady

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

Sklep online to wisienka na torcie [WYWIAD]

W niedalekiej przyszłości odroczone płatności będą standardem w każdym e-commerce. Klienci chętnie korzystają z takich rozwiązań, bo to dla nich forma zabezpieczenia. Nawet jeśli produkt nie spełni oczekiwań, to można go zwrócić bez konieczności długiego oczekiwania na zwrot środków – przekonują Agnieszka Kubiczek i Damian Cichoński z Orange Polska.

Materiał partnera 21.03.2023
Pracownicy w pełni sprawni [WYWIAD]

Pracownicy w pełni sprawni [WYWIAD]

Osoby z niepełnosprawnością zaskakują swoją determinacją, siłą woli i motywacją - mówi Monika Truszkowska-Bednarek, prezes zarządu Fundacji Integralia.

Wiceprezeska Erbudu: Kobiety to przyszłość budownictwa [WYWIAD]

Wiceprezeska Erbudu: Kobiety to przyszłość budownictwa [WYWIAD]

Tak jak srebrny kombinezon i czapka z antenką nie są przyszłością mody, tak kilometrowy drapacz chmur nie jest symbolem przyszłości budownictwa. Jest nim drewno i kobiety na budowie – wskazuje Agnieszka Głowacka, wiceprezeska Erbudu i promuje drugą część kultowej książki „Klara buduje” dla dziewczynek o budowaniu.

Jak reagować na kryzys? "Przede wszystkim nie dopuścić do zawężenia pola myślowego" [WYWIAD]

Jak reagować na kryzys? "Przede wszystkim nie dopuścić do zawężenia pola myślowego" [WYWIAD]

W momencie kryzysu founderzy muszą zwalczyć poczucie, że nic już nie uratuje sytuacji. Powinni odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: "Czy zmagałem się już z podobnym kryzysem? Jak sobie z nim poradziłem?". Większość ludzi posiada wszelkie zasoby niezbędne do poradzenia sobie z najtrudniejszymi sytuacjami - mówi Katarzyna Mierzejewska, Head of People & Culture w HR Hints.

Dzięki Żabce rozwijam się zawodowo i osobiście [WYWIAD]

Dzięki Żabce rozwijam się zawodowo i osobiście [WYWIAD]

Biznesu można się nauczyć, a wsparcie Żabki sprawia, że ta nauka jest dużo łatwiejsza i szybsza - mówi Yuliia Popowa, franczyzobiorczyni sklepu Żabka we Wrocławiu.

Marcin Dzierżanowski, materiał powstał we współpracy z partnerem 14.03.2023
Nie bójmy się franczyzy

Nie bójmy się franczyzy

Franczyza jest biznesem dla kobiet – przekonuje Anna Jankowska, franczyzobiorczyni sklepu KOMFORT.

Przeszczep włosów w Polsce czy w Turcji? Ekspert odpowiada na pytania

Przeszczep włosów w Polsce czy w Turcji? Ekspert odpowiada na pytania

Najczęstszym problemem przeszczepu włosów wykonanego w Turcji jest nienaturalny efekt – wskazuje dr Jakub Miszczyk, specjalista chirurgii plastycznej i transplantacji włosów z Kliniki Chirurgii Plastycznej Dr Szczyt. Czy warto wybrać przeszczep włosów w Polsce czy w Turcji? Ekspert odpowiada.

Digital First AI nawiązuje współpracę z Semrushem. Trwają też rozmowy z funduszami [TYLKO U NAS]

Digital First AI nawiązuje współpracę z Semrushem. Trwają też rozmowy z funduszami [TYLKO U NAS]

Digital First AI - startup, który zarekomendowaliśmy do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka - przyspiesza i łączy siły z Semrushem, aby zrewolucjonizować tworzenie strategii marketingowych z AI. – Partnerstwo pozwoli nam zaoferować klientom jeszcze większą wartość i pomóc im osiągnąć cele marketingowe szybciej i skuteczniej – mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.

Czy jest sens zatrudniać mówców motywacyjnych

Czy jest sens zatrudniać mówców motywacyjnych

Za półgodzinny power speech mogą wziąć kilkadziesiąt tysięcy. Co dają w zamian? Pytamy dr Ewę Jarczewską-Gerc, psycholożkę społeczną i trenerkę biznesu.

Ewa Pągowska 09.03.2023
Pulp Books to wydawnictwo założone m.in. przez Jakuba Ćwieka. Znamy plany firmy [WYWIAD]

Pulp Books to wydawnictwo założone m.in. przez Jakuba Ćwieka. Znamy plany firmy [WYWIAD]

Czy na rynku książki jest miejsce na przewrót? Jakub Ćwiek, Michał Rzepnikowski oraz Andrzej Kwiecień przekonują, że tak i startują z nową inicjatywą. Pulp Books, stawiając m.in. na interaktywność treści, chce przywrócić dawny blask opowieściom. – Buntujemy się przeciwko obecnym standardom – mówią jego pomysłodawcy i zapowiadają przełom.

Marudny menedżer. Jak radzić sobie z ciągłym narzekaniem szefa

Marudny menedżer. Jak radzić sobie z ciągłym narzekaniem szefa

Narzekanie szefa może zagrażać poczuciu bezpieczeństwa pracowników. Oczekują od niego, że niczym Noe zbuduje im arkę i podczas powodzi pomoże utrzymać się na powierzchni! – mówi dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholożka społeczna, trenerka i konsultantka w biznesie.

Artyści i biznes razem dla planety

Artyści i biznes razem dla planety

Współczesny biznes nie może być oderwany od kontekstu społecznego – mówi Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicomu, współinicjator inicjatywy PlayFair, w ramach której opublikowano właśnie premierowy raport dotyczący międzysektorowego spojrzenia na zrównoważony rozwój.

Marcin Dzierżanowski, materiał powstał we współpracy z partnerem 27.02.2023
Aleksandra Bis, współzałożycielka Dare IT. Poza biznesem

Aleksandra Bis, współzałożycielka Dare IT. Poza biznesem

Działa na rzecz zwiększenia reprezentacji kobiet w IT. Swego czasu życie związało ją z Norwegią, lecz od norweskiej kuchni woli azjatycką – twierdzi wręcz, że mogłaby funkcjonować wyłącznie na ramenie, Pho i sajgonkach. A z którym artystą chciałaby podyskutować nie tylko o muzyce? Opowiada współzałożycielka Dare IT.

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"

W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.

Wyzwania to moja specjalność

Wyzwania to moja specjalność

Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Kuba Dobroszek 06.02.2023
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Stawiamy na smart

Stawiamy na smart

ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. – Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.

Materiał partnera 30.01.2023
Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Going., czyli bilety nie "w stylu lat 90.". Wkrótce nowe innowacje w aplikacji [TYLKO U NAS]

Kiedy ruszaliśmy z biznesem, mieliśmy wrażenie, że pod względem technologicznym bileterie mocno odstają od podmiotów z innych sektorów. Dlaczego tak łatwo opłacić parking za pomocą aplikacji, a zakup biletu na koncert jest tak mało intuicyjny? Postanowiliśmy zerwać z tymi procesami rodem z lat 90. - mówią Anna Maria Żurek i Maciej Gastoł, współtwórcy Going.