Wywiady
Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim
Nie lubię terminu work-life balance, bo on trochę oznacza, że po 17 odcinacie się od startupu i jesteście dostępni wyłącznie dla najbliższych – mówi Bart Roszkowski, seryjny founder oraz inwestor.
Jesteśmy krajem najwyższej prędkości. Wywiad z Adamem Sanockim
Jeśli chodzi o rozwój lotnisk oraz branży lotniczej w Europie, obserwujemy kontynent różnych prędkości. Polska jest zdecydowanie w tej najwyższej - mówi Adam Sanocki, członek zarządu Polskie Porty Lotnicze S.A.
Ile startupy mają wspólnego ze sztuką? Wywiad z Michałem Ratajczakiem
Tworzenie produktu w startupie polega na ciągłych pytaniach: czego oczekują użytkownicy, po co oni korzystają z konkretnych narzędzi - mówi Michał Ratajczak, CEO Gridaly.
Call&Fly, czyli samolot w 2 godziny. "Z naszej oferty mogą korzystać nie tylko wybrańcy"
Koszt czteroosobowego samolotu na lot krajowy to zaledwie kilka tysięcy złotych. Stworzyliśmy skalowalną usługę, naszymi klientami nie są wyłącznie osoby z list najbogatszych - mówi Maciej Kowalczyk, CEO Call&Fly.
Fundusz Ekspansji Zagranicznej impulsem do rozwoju firm za granicą. Wywiad z Piotrem Dmuchowskim
Jakie znaczenie ma ekspansja zagraniczna polskich firm dla krajowej gospodarki? Jaką rolę na rynku finansowania ekspansji odgrywa Fundusz Ekspansji Zagranicznej? O tym rozmawiamy z Piotrem Dmuchowskim, prezesem zarządu PFR TFI.
Każda firma jest kopalnią złota [WYWIAD]
Trzeba tylko umieć to złoto wydobyć. O znaczeniu danych w rozwoju przedsiębiorstwa rozmawiamy z Jagodą Lazarek, coachem innowacji w Innovation Coach.
Umiarkowany optymizm. Wywiad z Robertem Grabowskim
Wiele incydentów wynika z błędów ludzkich, dlatego inwestycja w szkolenia i świadomość pracowników jest kluczowa – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Chcemy być cyfrowym centrum życia religijnego. Wywiad z Radkiem Kaczmarkiem
Po co się bić w oceanie miliona startupów fintech albo wyszukiwać problemów do rozwiązania w świecie AI, skoro jest rynek, który istnieje od tysięcy lat, tylko trzeba do niego nowoczesnego podejścia? – mówi Radek Kaczmarek, twórca In Gloria.
Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską
W przypadku big techów samce alfa w drogich garniturach wyparli startupowców w koszulkach i trampkach, a wizję naprawy świata zastąpiła wizja szybkiego zysku – mówi Sylwia Czubkowska, dziennikarka, specjalistka od nowych technologii, autorka książki „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”.
Teraz powiem wam, co myślę. Czym jest exit interview? [WYWIAD]
Czym jest exit interview, jak powinno wyglądać i jakie korzyści może przynieść firmie – opowiada Bruno Żółtowski, psycholog biznesu.
Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką
Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.
W pierwszych latach przede wszystkim budowałem świadomość. Wywiad z Pawłem Łakomskim
Pamiętam czasy, kiedy musiałem jechać przez całe Trójmiasto do konkretnego miejsca, żeby napić się dobrej matchy – wspomina Paweł Łakomski, założyciel sklepu Matcha Bros.
Dlaczego Polacy pokochali rowery? "To najbardziej ekologiczny środek transportu"
W naszym kraju coraz lepiej rozwija się infrastruktura, dzięki czemu rower nie jest używany wyłącznie do sportu czy rekreacji, ale również poruszania się po mieście. Co warte wspomnienia, Polska jest 4. największym producentem rowerów w Europie - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Sebastian Kulczyk o startupach i inwestycjach. "Na rynek wrócił dobry nastrój" [WYWIAD]
Minione dwa lata były okresem pewnego rodzaju selekcji i oczyszczania się rynku z projektów, które nie rokowały. Wierzę, że teraz będzie tylko lepiej - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Sebastian Kulczyk.
Damian Góral zapowiada nowy produkt. "Mamy MVP i wkrótce pokażemy go światu"
Budowanie działów handlowych jest drogie, dlatego nasz produkt jest bardzo potrzebny - mówi Damian Góral, CEO Sales Agency.
Prof. Sankowski: "Pierwsze grupy badawcze instytutu IDEAS zaczną działać w maju" [WYWIAD]
Jednym z głównych kontekstów badawczych IDEAS będzie zastosowanie sztucznej inteligencji w obszarze dual use - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl prof. Piotr Sankowski, szef instytutu badawczego IDEAS.
"Bot cię oszuka szybciej niż myślisz" – Prof. Jemielniak ostrzega przed AI, które udaje ludzi
Wyobraź sobie bota, który mówi jak twój przyjaciel, wygląda jak on i wie, co chcesz usłyszeć. Tyle że to nie człowiek. „Zacieranie granicy między człowiekiem a maszyną to jedno z największych zagrożeń nowoczesnej technologii” – mówi prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego. Apeluje o Czwarte Prawo Robotyki i ostrzega: „Ten dzwoniący wnuczek już wkrótce będzie wyglądał i brzmiał jak prawdziwy”.
STELLIS to nie tylko narzędzie do sprzedaży biletów. Wywiad z Łukaszem Gąsiorowskim
To m.in. dzięki naszym narzędziom padł rekord frekwencyjny w trakcie tegorocznego meczu Ruch Chorzów-Wisła Kraków - mówi Łukasz Gąsiorowski, CEO STELLIS.
Startup ReSpo.Vision - specjaliści od danych. Wywiad z Mateuszem Szalą
Technologia ReSpo.Vision dociera na coraz więcej rynków - jesteśmy już obecni nie tylko w Europie, ale również w Azji i obu Amerykach. Inwestorzy są bardzo zainteresowani naszą działalnością, co wkrótce może się przełożyć na ciekawe ogłoszenie - zapowiada Mateusz Szala, Co-founder ReSpo.Vision.
FC.APP pomaga w organizacji turniejów i sparingów. Wywiad z Rafałem Warchołem
Tworzymy społeczność, łączymy ludzi w bardzo uporządkowanym systemie. Jesteśmy produktem skierowanym przede wszystkim do środowiska piłkarskiego, choć myślimy o skalowaniu rozwiązania na inne dyscypliny - zapowiada Rafał Warchoł, CEO FC.APP.
Jak Ekstraklasa próbuje przyciągać nowych fanów? Wywiad z Marcinem Animuckim
Ekstraklasa od ponad dekady inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Podpatrujemy zagraniczne ligi, wspieramy rodzime kluby w rewolucji technologicznej, nie zamierzamy zwalniać - mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
Technologia wkracza na orliki. Wywiad z Łukaszem Wróblem
Orlikfy pomaga w organizacji gier orlikowych. To aplikacja zarówno dla organizatorów, jak i graczy - wyjaśnia Łukasz Wróbel, founder Orlikfy.
Smarter Diagnostics, czyli sposób na długowieczność sportową. Wywiad z Bartoszem Boruckim
Dostarczamy narzędzia diagnostyczne oraz oprogramowanie AI pozwalające znajdować deficyty w układzie mięśniowo-szkieletowym i tworzyć do nich spersonalizowane rekomendacje, które pozwalają unikać urazów - tłumaczy Bartosz Borucki, CEO Smarter Diagnostics.
Bez planu B. Na nasz rachunek z Anną Marią Żurek
W ostatnich odcinkach cyklu „Na nasz rachunek” dominowała sztuczna inteligencja. Tym razem chcielibyśmy opowiedzieć wam trochę o branży rozrywkowej i koncertach – zwłaszcza że letni sezon wydarzeń zbliża się wielkimi krokami. Bohaterką tej odsłony jest Anna Maria Żurek, współtwórczyni (i była szefowa) platformy Going., a obecnie startuperka ruszająca z nowym projektem.
Networkingu można się nauczyć. Wywiad z Magdaleną Błyskosz
Moim celem jest stworzenie firmy o międzynarodowym zasięgu, która stanie się pomostem między rynkami i talentami, pomagając przedsiębiorcom skalować ich działalność – mówi Magdalena Błyskosz.
Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]
Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.
Jestem świadoma swoich możliwości. Wywiad z Julią Stankiewicz
Dawanie odpowiedzialności na wczesnym etapie sprawie, że młodzi ludzie szybciej wspinają się po kolejnych szczeblach kariery – wskazuje Julia Stankiewicz.
Dolina Kwantowa. Wywiad z Julią Sławińską
Scenariusz, w którym w niedalekiej przyszłości każdy ma dostęp do komputera kwantowego, uważam za nierealny – uważa Julia Sławińska, naukowczyni z holenderskiego startupu QphoX rozwijającego ideę kwantowego internetu.
Była franczyzobiorczynią Żabki, teraz rozwija się w strukturach sieci
Rada Franczyzobiorców odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu współpracy między franczyzobiorcami a przedstawicielami sieci. Jak działa rada, jakie ma plany na przyszłość i jak jej członkowie dbają o rozwój biznesów franczyzobiorców, opowiada Izabela Jeniec-Kardasz, wieloletnia franczyzobiorczyni Żabki, członkini i przewodnicząca Rady Franczyzobiorców, a od 1 lutego dyrektorka ds. relacji z franczyzobiorcami.
Złota era dezinformacji. Wywiad z dr. Konradem Ciesiołkiewiczem
Podczas zaprzysiężenia Donalda Trumpa szefowie platform cyfrowych siedzieli w pierwszych rzędach. Obok zaspokojenia potrzeb narcystycznych najwyraźniej chcą wykorzystać gigantyczną biznesową szansę – mówi dr Konrad Ciesiołkiewicz, ekspert od edukacji informacyjnej i bezpieczeństwa cyfrowego, członek Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania pedofilii.
Efekt skali dopiero przed nami. Wywiad z Maciejem Szymczykiem
Kiedy nasze rozwiązanie złapie rozpęd i w pełni je udoskonalimy, pomyślimy nad transferem doświadczenia do innych krajów – zapowiada Maciej Szymczyk.
Żaden rząd nie zaryzykuje gruntownej reformy edukacji. Wywiad z Marią Szuster
W dłuższej perspektywie każdy rząd boi się radykalnych reform, bo one zawsze oznaczają opór części społeczeństwa, a w tej grze chodzi przede wszystkim o reelekcję – przekonuje Maria Szuster.
Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek
Kwiatki w benefitach: „Wypłacamy wynagrodzenie na czas”, zatrudnianie „ludzi od Mariana” i sprawdzanie vibe’u. Jak rozpoznać fikcyjne rekrutacje, opowiada Róża Szafranek, headhunterka.
Big tech może wiele nauczyć. Wywiad z Natalią Siwek
Mamy w kraju niski poziom inwestycji publicznych, a przy tym nie ściągamy na większą skalę zagranicznych inwestycji prywatnych – uważa Natalia Siwek.
W Dolinie Krzemowej możesz być, kim chcesz. Wywiad z Jankiem Bartkowiakiem
Widzę się raczej w biznesie impactowym – chce zmieniać edukację i mindset dotyczący tworzenia innowacji – mówi Janek Bartkowiak.