Wywiady
Czy polscy przedsiębiorcy potrafią wdrażać narzędzia AI w firmie? Wywiad z Radomirem Bordonem
Jako duża firma technologiczna, z doświadczeniem związanym ze sztuczną inteligencją, doradzamy partnerom i klientom, od jakich procesów należy rozpocząć wdrażanie narzędzi AI. Najważniejsza zawsze powinna być wartość, jaką niesie potencjalne wdrożenie - mówi Radomir Bordon, General Manager, CSH Region Dell Technologies.
Najważniejsze jest zaufanie!
Klient, wchodząc do sklepu spożywczego, musi mieć poczucie całkowitego zaufania do bezpieczeństwa produktów, które tam kupuje. Sieci cały czas podwyższają poprzeczkę – tłumaczy Marta Urbaniak, dyrektorka działu zarządzania jakością i środowiskiem w Żabka Polska.
Jak sztuczna inteligencja zmienia cyberbezpieczeństwo? Wywiad z Michałem Włodarczykiem
Rozwój sztucznej inteligencji to z jednej strony szansa, ale i zagrożenie. Hakerem może obecnie zostać każdy, a cyberprzestępcy szukają swoich ofiar bardzo szeroko - mówi Michał Włodarczyk, architekt, Dell Technologies Polska.
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce
Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.
Coś więcej niż gry
Na sukces składają się proste nawyki, małe kroczki. Sam wspieram swoich synów w rozwoju pasji do gier wideo, gdyż e-sport to trochę opowieść o tym, że dzięki ciężkiej pracy da się osiągnąć naprawdę wiele – przekonuje Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.
Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską
Budujemy narzędzie oparte na AI łączące influencerów z markami i analizujące wydajność kampanii. To będzie biznes skalowalny na rynki globalne i w perspektywie pięciu lat będzie bardzo atrakcyjny dla mIędzynarodowych inwestorów branżowych – mówi Anna Zielińska, co-founderka Stor9.
Czas kobiet w logistyce
– Ponad 60 proc. osób zatrudnionych w polskim oddziale naszej firmy to kobiety, a wiele z nas piastuje funkcje kierownicze – mówi Karolina Gorgiel, Senior Vice President, Head of Operations Europe w Prologis.
Wojciech Świątek, Schneider Electric: Zrównoważony rozwój ważny także w małych i średnich firmach
- W jaki sposób należy realizować transformację energetyczną? Holistycznie! - mówi Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Schneider Electric. Jak zaznacza, dziś konieczne jest skupienie się na kilku metodach. Pierwsza - to źródło energii. Druga - to elektryfikacja procesów. Trzecia zaś - efektywność energetyczna.
Łączymy ogień z wodą!
Firmowe pieniądze też powinny pracować. Na przykład na rynkach kapitałowych – mówi Artur Trela, wiceprezes zarządu TFI PZU.
Łowienie małych rybek
Z punktu widzenia biznesu nie należy zastanawiać się nad tym, czy moja firma zostanie zaatakowana, lecz kiedy do tego dojdzie – przekonują nasi rozmówcy. Oto fragment debaty o cyberbezpieczeństwie, której pełny zapis jest dostępny na mycompanypolskapl. W dyskusji udział wzięli Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer, BNP Paribas Bank Polska, oraz Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Księgowi to magowie liczb
Nowa rzeczywistość wpływa też na świat księgowych. Jak radzą sobie z wyzwaniami, opowiada Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Soneta.
Poza biznesem: Michał Sukiennik
Specjalista od No-code (nie podejmiemy się wytłumaczenia tego pojęcia w prostych słowach...), który bardzo chciałby poznać Tomasza Biernackiego. W dodatku marzy o wakacjach pod Przasnyszem!
Dać produktowi drugie życie
Model wyprodukuj, użyj i wyrzuć odchodzi do lamusa. Dziś firmy muszą stworzyć system, który zamieni odpady w nowe produkty
Monika Constant: Branża leasingowa potrzebuje deregulacji
- Proces deregulacji jest na bardzo zaawansowanym etapie. Na Europejskim Kongresie Gospodarczym dowiedzieliśmy się, że projekt zakończyć proces konsultacji i jedna z propozycji, czyli możliwość zdalnego zawierania umów leasingowych, został uwzględniony - tłumaczy Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.
Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?
- Fundusz Ekspansji Zagranicznej pojawił się już w drugiej odsłonie. Bazując na sukcesie pierwszego funduszu, podjęliśmy taką decyzję. Historie polskich firm, które potrzebowały finansowania na rozwój międzynarodowy udowodniły nam, że taki projekt jest potrzebny - mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?
- Mamy dwie grupy przedsiębiorców na polskim rynku. To są albo firmy prowadzone przez przedsiębiorców przed 40. rokiem życia, szukających nowoczesnych narzędzi w internecie i powyżej 40. roku życia, którzy mocno bazują na tradycyjnym podejściu, na usługach biur rachunkowych, z którymi mogą porozmawiać - komentuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.
Sebastian Kulczyk: Będziemy dalej budować ekosystem startupowy. Potencjał jest ogromny!
- To już siódmy rok programu InCredibles. Nie zatrzymujemy się! - mówi w rozmowie z My Company Polska podczas InCredibles Summit Sebastian Kulczyk - właściciel Kulczyk Investments i inicjator InCredibles.
Nextbike postawi na rozwój w kolejnych miastach. W tym roku kilkanaście nowych lokalizacji
- Jako Nextbike jesteśmy w 50 miastach. W tym roku będzie ich łącznie 64 - zapowiada Cezary Dudek, szef marketingu i komunikacji w Nextbike.
Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"
- Firmy interesują się tematami ESG, w tym liczeniem śladu węglowego, wpływem na otoczenie... Czy to jest puste gadanie? Jeżeli biznes zrozumie, że ich działalność ma realny wpływ na świat, to ziarnko do ziarnka i dojdzie do zmian w firmach - tłumaczy Jola Wąs, Head of Communication and Marketing w Respect Energy.
Człowiek na pierwszym miejscu
Dla Eweliny Gawlik, prezes Nova Praca Group, najważniejszy jest drugi człowiek. To podejście pozwoliło kierowanej przez nią firmie zająć pozycję lidera na rynku pośrednictwa pracy w województwie zachodniopomorskim.
Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!
- Nie ma o czym mówić, w temacie exitów, i to jest poważny problem naszego ekosystemu. Nie sztuką jest pokazać, kto ile pieniędzy zainwestował, ale najważniejsze jest to, jak wyglądał exit z tego projektu. Chcemy na to zwrócić uwagę - tłumaczy Dariusz Żuk, twórca AIP Seed.
Rynek wystrzelił. To wielka szansa dla nas - przekonują twórczynie Plan Be Eco
- W tym roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące liczenia śladu węglowego. To wielka szansa dla nas, ale prawdziwy boom nadejdzie po wakacjach. (...) Coraz więcej firm będzie musiało sporządzać raporty, rynek będzie się rozwijał, firmy zmieniają nastawienie - prognozują Aga Maciejowska i Joanna Maraszek, twórczynie Plan Be Eco.
Rewolucja czeka nie tylko piłkę nożną
Współpracujemy z takimi platformami jak Wyscout czy StatsBomb, korzystamy też z danych dotyczących podań przełamujących linię, odbiorów w przestrzeni, stałych fragmentów. To pomaga w kreowaniu strategii i poprawie gry, ponadto takie narzędzia wspierają również skauting – mówi Marcin Herra, wiceprezes zarządzający Legii Warszawa.
Polska technologia zrewolucjonizuje medycynę. Powstała specjalna drukarka 3D
- Zajmujemy się inżynierą biomedyczną. Główną technologią, którą opracowujemy, jest druk 3D w medycynie. To jedyne tego typu urządzenie na polskim rynku - tłumaczy Maciej Tabiszewski, szef BioCloner Health. Drukarki BioCloner już działają na polskich uczelniach medycznych, ale to dopiero początek drogi startupu.
W które startupy będzie inwestował Maciej Noga? Znany inwestor odsłania plany [WYWIAD]
Maciej Noga, twórca Grupy Pracuj i jeden z najbardziej rozpoznawalnych inwestorów na rynku startupów, szykuje kolejne akwizycje. - Jestem pragmatyczny - przekonuje w rozmowie z My Company Polska.
StethoMe zmienia model biznesowy. Będzie runda finansowa!
- StethoMe zmieniło podejście, otworzyliśmy się na rynek masowy. Powstała specjalna wersja wyrobu "StethoMe Family" - zapewnia w rozmowie z mycompanypolska.pl. Paweł Elbanowski, współtwórca StethoMe.
Zdobywamy kolejne bastiony
Esencją było, jest i będzie wygrywanie. Jeśli celem przestanie być triumf nad przeciwnikiem, to nie będzie to już sport. W przyszłości utrzymanie romantyzmu tej dziedziny będzie zależeć od technologii – mówi Paweł Osterreicher, CEO i cofounder ReSpo.Vision.
Stawiamy na ciągły rozwój
Będzie kolejna lokalizacja Mindspace w Warszawie – zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Michał Kwinta, szef polskiego Mindspace.
Czułość węchu psa. Wywiad z Joanną Tyrowicz
Bankier centralny to ktoś, kto wynosi poncz w środku imprezy– mówi prof. Joanna Tyrowicz, ekonomistka, członkini Rady Polityki Pieniężnej.
Sales Agency pozyskuje 600 tys. zł finansowania. "To środki na dalszy rozwój platformy" [WIDEO]
Rundę zamknęliśmy przy wycenie spółki na poziomie 5 mln zł - przekazuje redakcji mycompanypolska.pl Damian Góral, CEO Sales Agency.
Jesteśmy w ścisłej czołówce kosmicznego wyścigu
Sobie i partnerom udowodniliśmy, że potrafimy pracować nad kosmicznymi innowacjami, a teraz wchodzimy w najciekawszy okres w naszej historii – przekonuje Paweł Rymaszewski, CEO Thorium Space S.A.
Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)
– Seria niefortunnych zdarzeń nie mogła nas zatrzymać – mówi Łukasz Pietrzkiewicz, CEO Grupy Feniks 2050, który zmienił profil produkcji, po tym, jak inwestor nie wywiązał się ze zobowiązań. Dziś spółka nie tworzy leczniczych produktów dla ludzi tylko dla koni. W planach ma jednak nowości, a także powrót do pierwotnej koncepcji.
Agile w wydaniu eXtreme
Tempo, technologia i szacunek do natury – to trzy cechy, które sprawiają, że jesteśmy najlepszym fintechowym bankiem w Polsce – mówi Agata Strzelecka, dyrektor zarządzająca obszarem transformacji w VeloBanku.
Zatrudniaj jak szef. Wywiad z Pauliną Wardęgą
Nigdy nie żałowałam, że kogoś zwolniłam za wcześnie, ale kiedy kogoś zwalniam, to zwykle myślę, że powinnam to zrobić wcześniej – mówi Paulina Wardęga, CEO Heroify.
Buduj inteligentną organizację. Wywiad z dr. Maciejem Chrzanowskim
Jeśli pracownicy przyzwyczaili się już do jakiegoś interfejsu, łatwiej z niego będzie nam wycisnąć większą wydajność niż cisnąć na siłę wdrażanie zupełnie nowego narzędzia – mówi dr Maciej Chrzanowski.