Raporty

Zielone Strony Biznesu. Czemu szaleją ceny gazu

Zielone Strony Biznesu. Czemu szaleją ceny gazu

Wszyscy wpadli na ten sam pomysł – na drodze ku neutralności klimatycznej zastąpmy węgiel gazem. Wystarczyła jednak jedna sroga zima oraz postpandemiczne przyspieszenie gospodarcze, by ceny gazu wzrosły dziesięciokrotnie. Gazprom lubi to.

Emil Szweda 01.12.2021
Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie

Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie

Drony, robotyzacja, sztuczna inteligencja, biogazownie, farmy wertykalne. W rolnictwie zachodzi cicha rewolucja. Ma dwa z pozoru sprzeczne cele: zwiększyć produkcję i zmniejszyć wpływ na środowisko. I polskie firmy są na pierwszej linii.

Raport Employer Branding. Siła możliwości,  czyli 5 kroków do rozwoju

Raport Employer Branding. Siła możliwości, czyli 5 kroków do rozwoju

Cyfryzacja i nowe technologie to najprężniej rozwijające się dziedziny. Jakich specjalistów potrzebuje branża IT i jakie daje szanse rozwoju zdradza Małgorzata Stasiak-Duklewska, Head of Employer Branding w Luxoft, międzynarodowej firmie zajmującej się strategią cyfrową i inżynierią oprogramowania.

Raport Employer Branding. Różnorodność w praktyce 

Raport Employer Branding. Różnorodność w praktyce 

W praktyce biznesowej pojęcie różnorodności pojawiło się w połowie XX w., a do Polski trafiło w latach 90. Jak na przestrzeni lat zmieniały się wyzwania związane z Diversity & Inclusion – analizują na podstawie działań swojej firmy ekspertki z Banku BNP Paribas.

Magda Kozińska 01.12.2021
W pandemii EY zdał egzamin z relacji wewnątrz firmy

W pandemii EY zdał egzamin z relacji wewnątrz firmy

Dodatkowe dni wolne, doposażenie stanowiska pracy w domu i rozwój relacji w zespołach, a także certyfikaty poprawiające kompetencje, możliwość realizacji własnych innowacyjnych pomysłów, wolontariat, promocja różnorodności oraz wsparcie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami – to tylko niektóre sposoby, jakimi EY przyciąga pracowników.

Różnorodność w firmie - to się wszystkim opłaca!

Różnorodność w firmie - to się wszystkim opłaca!

Wobec narastającej publicznej dyskryminacji osób LGBTQ+ wrażliwość firm na potrzeby tej grupy staje się coraz ważniejsza. Nie ma odpowiedzialnego biznesu bez zrozumienia kogo i dlaczego dotykają uprzedzenia oraz bez wdrożenia mechanizmów zapobiegających. Warto też pamiętać, że korzyść z prowadzenia polityki równościowej jest policzalna.

Różnorodność w firmie. "Osoby po coming oucie nabierają pewności siebie, są skuteczniejsze"

Różnorodność w firmie. "Osoby po coming oucie nabierają pewności siebie, są skuteczniejsze"

Jesteśmy firmą działającą w zakresie ochrony zdrowia i zależy nam, żeby ludzie czuli się dobrze. Dlatego zrobiliśmy najbardziej naturalną rzecz na świecie – zastanowiliśmy się, jak jeszcze lepiej możemy wspierać naszych pracowników, a tym samym różnorodność w naszej firmie – mówi Małgorzata Lasota, szefowa HR z GSK Polska.

Materiał powstał we współpracy z partnerem 01.12.2021

Jak zabezpieczyć się przed niespodziewanym

Jak zabezpieczyć się przed niespodziewanym

Urwany baner, który zniszczył samochody na parkingu firmy... Błąd fryzjera, który niszczy torebkę za kilka tysięcy złotych… Prowadząc biznes, pomyśl o tym, że być może będziesz musiał ponieść konsekwencje nieprzewidywalnych wydarzeń – radzi Edyta Piasecka-Wasiak, ekspert od produktów dla MSP w TUiR Warta.

Cezary Szczepański 26.11.2021
Efektywne i bezpieczne ubezpieczenia zdrowotne

Efektywne i bezpieczne ubezpieczenia zdrowotne

Każdemu według potrzeb. Zaletą ubezpieczeń zdrowotnych, które proponujemy, jest szybki dostęp do lekarza i duża elastyczność – mówi Aneta Zawistowska, członek zarządu TUW Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych.

Edtech nowym polskim produktem eksportowym.  W pandemii “przeskoczył” nawet 3 lata rozwoju

Edtech nowym polskim produktem eksportowym. W pandemii “przeskoczył” nawet 3 lata rozwoju

W 2025 r. wartość globalnego rynku edtech, czyli startupów oferujących technologiczne rozwiązania dla edukacji, może przekroczyć nawet 300 mld dol. Z kolei europejski rynek edtech rośnie w tempie 14 proc. rocznie, a do 2027 r. jego wartość ma się potroić i wynieść 60 mld dol. Także w Polsce pojawia się coraz więcej firm rozwijających innowacje edukacyjne. Jaki jest ich potencjał?

Motoryzacja w zielonych barwach

Motoryzacja w zielonych barwach

Kolejni producenci aut podejmują zobowiązania, które mają na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, czy też bardziej efektywne wykorzystanie surowców. W tym gronie wyróżnia się BMW Group, która pod koniec 2020 r. została motoryzacyjnym liderem Dow Jones Sustainability Index – prestiżowego zestawienia, w którym uczestnictwo poprzedzone jest wnikliwym audytem.

Raport PPK. Nie wdrożyłeś działaj

Raport PPK. Nie wdrożyłeś działaj

Mimo że od formalnego zakończenia ostatniego etapu wdrażania PPK w polskich firmach minęło pół roku, wiele z nich wciąż nie spełniło ustawowych obowiązków. Muszą to jak najszybciej zmienić.

Robert Mierwiński 10.11.2021
Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema

Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema

Im bardziej klienci dbają o ekologię, tym częściej na swoje sztandary – a dokładnie reklamy – biorą ją duże koncerny. Zielone logo, tekturowe opakowania, akcje sadzenia drzew... Greenwashing ma wiele form, ale cel jest jeden – firma ma uchodzić za przyjazną środowisku.

Raport PPK. Ile można zarobić

Raport PPK. Ile można zarobić

Dwa lata istnienia programu PPK pokazały, że dzięki niemu można zarobić dodatkowe pieniądze. Czy to przekona pracowników do zmiany nastawienia?

Czy skorzystamy z szansy, czyli polska zapleczem elektromobilności

Czy skorzystamy z szansy, czyli polska zapleczem elektromobilności

Według danych zebranych przez Międzynarodową Agencję Energetyczną pod koniec minionego roku na całym świecie eksploatowano 10 mln różnych pojazdów na prąd. Ich liczba szybko rośnie, a to oznacza, że potrzeba coraz więcej podzespołów do ich produkcji. Polska ma dużą szansę, by stać się jednym z ich głównych dostawców.

Jarosław Horodecki 01.11.2021
Hulajnogą do celu, czyli wygodny transport w miastach

Hulajnogą do celu, czyli wygodny transport w miastach

Kiedyś „mikromobilność” oznaczała pieszych i jazdę na rowerze. Dziś płynie w tym terminie prąd! To przede wszystkim nowoczesne środki transportu: elektryczne hulajnogi, rowery na baterie, e-deskorolki czy wymagające niemałej sprawności monocykle. Czy wkrótce zapełnią się nimi ulice polskich metropolii?