Reklama

Marka Godna Zaufania

Silna marka, czyli jaka?

Silna marka, czyli jaka?

Klienci coraz częściej wybierają firmy, z którymi mogą się utożsamiać, którym ufają i które budzą w nich emocje. Dlatego budowanie i pielęgnowanie marki stało się jednym z najważniejszych zadań przedsiębiorców – i tych małych, i tych wielkich.

Małgorzata Wolska 30.09.2025
Reklama
Cyfrowi rycerze

Cyfrowi rycerze

Cyberataki to w dzisiejszym, cyfrowym świecie codzienność. Niestety niektórzy przedsiębiorcy ciągle traktują ten temat po macoszemu. Wydaje im się, że ich firma jest zbyt mała, by stać się łakomym kąskiem dla hakerów. To wielki błąd!

Bliżej ludzi

Bliżej ludzi

Dziś od marki, która chce uchodzić za godną zaufania, oczekuje się m.in. zaangażowania w działania na rzecz lokalnej społeczności.

5 zasad konstruktywnej krytyki

5 zasad konstruktywnej krytyki

Zapewne, jak każdy przedsiębiorca, wierzysz, że twoi pracownicy będą zaangażowani, lojalni i wydajni. Niestety nie zawsze tak jest. Bywa, że ktoś ciągle popełnia błędy, spóźnia się lub w ogóle nie przykłada do swoich obowiązków. Nie masz wtedy innego wyjścia, musisz przeprowadzić z nim rozmowę dyscyplinującą, która skłoni go do refleksji, wywoła chęć poprawy i sprawi, że zmieni podejście do pracy. Aby osiągnąć taki cel, Marka Godna Zaufania musi trzymać się w trakcie rozmowy kilku zasad.

Sztuka rekrutacji

Sztuka rekrutacji

O tym, że Marki Godne Zaufania nie mają zazwyczaj kłopotów z rekrutacją wysokiej klasy specjalistów, wiadomo nie od dziś. Z badań wynika, że 82 proc. z nich, zanim wyśle aplikacje, sprawdza w sieci opinie na temat firmy. Jeśli są negatywne, traci zainteresowanie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy dwoją się i troją, by zapracować na pozytywny wizerunek. Nie jest to łatwe, a każde potknięcie może sprawić, że budowana z mozołem reputacja legnie w gruzach.

Małgorzata Wolska 30.05.2025
Reklama
Więcej niż pracownik

Więcej niż pracownik

Ambasador to więcej niż pracownik – jak budować programy ambasadorskie i jak rozsądnie z nich korzystać, by stały się narzędziem employer brandingowym dla firmy.

4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie

4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie

Rynek pracy przechodzi w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Kompetencje, które potrzebne są dziś, jutro mogą okazać się niewystarczające, a nawet nieprzydatne. Dla pracowników oznacza to konieczność ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Dla pracodawców – wspierania ich w tych działaniach. Nie jest to łatwe, ale konieczne, jeśli chce się nadążyć za zmianami i zdobyć przewagę nad konkurencją. Dlatego budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia wiedzą to jedno z podstawowych zadań Marki Godnej Zaufania. Jak się do tego zabrać?

Małgorzata Wolska 30.12.2024
Relacje na lata, czyli 5 sposobów na lojalność klientów

Relacje na lata, czyli 5 sposobów na lojalność klientów

Lojalni, wierni klienci to dla przedsiębiorstwa prawdziwy skarb. Nie tylko wracają po kolejne usługi czy produkty (i to nawet wtedy, gdy ktoś inny przedstawi im atrakcyjniejszą ofertę), zapewniając firmie stały zysk, ale także chętniej dzielą się swoimi pozytywnymi opiniami i doświadczeniami. I to nie tylko wśród znajomych i przyjaciół, ale także na publicznych forach. A to dobrze wpływa na wizerunek firmy i przyciąga zwykle rzesze kolejnych klientów. Dlatego walka o ich lojalność i zaufanie to podstawa działalności Marki Godnej Zaufania.

Reklama

5 kroków do skutecznego wellbeingu

5 kroków do skutecznego wellbeingu

Firmy, które postawiły na wellbeing, mogą liczyć nie tylko na większą lojalność, zaangażowanie i motywację pracowników, ale także są postrzegane jako atrakcyjniejsze miejsca pracy. A to ułatwia pozyskiwanie nowych talentów i budowanie wizerunku Marki Godnej Zaufania.

Małgorzata Wolska 14.08.2024
Szlifowanie firmowych diamentów

Szlifowanie firmowych diamentów

Jak marki godne zaufania budują swoją pozycję rynkową, dbając o swoich pracowników – zdradzają eksperci. Zapraszamy na redakcyjną debatę „Szlifowanie firmowych diamentów” zorganizowaną przez miesięcznik „My Company Polska”.

Akcja edukacja, czyli  5 pomysłów na dzielenie się wiedzą

Akcja edukacja, czyli 5 pomysłów na dzielenie się wiedzą

Nauka przez całe życie staje się znakiem naszych czasów. Świat pędzi do przodu, a ludzie, chcąc nie chcąc, muszą za nim nadążyć. Od pracowników wymaga to chęci ciągłego rozwoju i gotowości na zmiany, dla Marki Godnej Zaufania oznacza konieczność wsparcia załogi i interesariuszy w zdobywaniu nowych umiejętności. Pomocnym narzędziem jest tu budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia się wiedzą. Jak się do tego zabrać? Oto najlepsze sposoby.

5 prostych pomysłów na wykorzystanie AI w biznesie

5 prostych pomysłów na wykorzystanie AI w biznesie

Cyfryzacja to wielka szansa dla firm. Dzięki niej mogą działać szybciej, efektywniej i taniej. I to praktycznie we wszystkich swoich obszarach. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z jej dobrodziejstw. Marka godna zaufania musi jednak pamiętać o tym, by wdrażać nowoczesne rozwiązania w sposób celowy, transparentny, przemyślany, etyczny i zapewniający bezpieczeństwo. Każdy błąd może bowiem wpłynąć negatywnie na wizerunek marki.

Go green

Go green

Ekologia jest dzisiaj na topie. Firma, która nie ogłosi, że dostrzega problemy środowiska, ryzykuje utratą dobrego wizerunku, a tym samym odpływem klientów. Nie wystarczy już tylko mówić o ochronie środowiska, posadzić kilka drzew z okazji Dnia Ziemi czy przyjechać do pracy autobusem w Dniu Bez Samochodu.

Cyberbezpieczeństwo – dobra inwestycja

Cyberbezpieczeństwo – dobra inwestycja

Skuteczna ochrona przed cyberatakami to priorytet dla Marki Godnej Zaufania. I nie ma się czemu dziwić. Cyberataki to nie tylko straty finansowe, ale też wyrwa w wizerunku, której załatanie może potrwać lata. Ale nawet najlepsze i najdroższe zabezpieczenia nie pomogą, gdy zawiodą ludzie.

5 zasad cyfrowego rycerza

5 zasad cyfrowego rycerza

Cyfrowa odpowiedzialność biznesu to skuteczny atut firm w walce o zaufanie klientów. Wysokie technologie dla wielu stały się już codziennością w pracy. A ten trend będzie się tylko rozwijać.

5 zasad skutecznego employee advocacy

5 zasad skutecznego employee advocacy

Promowanie marki przez pracowników to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, pozyskiwaniu nowych klientów i partnerów biznesowych.

Daj się zauważyć. Narzędzia HR przydatne w rekrutacji

Daj się zauważyć. Narzędzia HR przydatne w rekrutacji

Działy HR w firmach nie mają ostatnio łatwego życia. Nie dość, że muszą mierzyć się ze związanymi z rozwojem technologii zmianami na rynku pracy, to jeszcze walczyć o to, by przyciągnąć do firmy specjalistów, którzy z ową technologią sobie poradzą. Ratunkiem jest tu skuteczna rekrutacja. Jakich narzędzi HR trzeba użyć, by pozostać Marką Godną Zaufania i zakończyć ją sukcesem?

Zaufanie w świecie technologii

Zaufanie w świecie technologii

Cyfryzacja życia oznacza dla marek nie tylko korzyści, ale też wyzwania. By zasłużyć na miano Marka Godna Zaufania, trzeba wziąć odpowiedzialność za technologiczne przemiany i zarządzać nimi tak, by nie wpłynęły negatywnie na wizerunek marki.

Małgorzata Wolska 29.11.2023
Odpowiedzialność nie tylko za siebie

Odpowiedzialność nie tylko za siebie

Zarówno wielkie, jak i małe przedsiębiorstwa, które chcą budować i utrzymać zaufanie klientów, muszą zwracać uwagę na wszystkie elementy swojej działalności. Po wybuchu pandemii COVID-19 i agresji Rosji na Ukrainę wielu przedsiębiorców, szukając nowych źródeł dostaw, musiało na nowo przyjrzeć się, czy ich nowi podwykonawcy, współpracownicy oraz źródła pozyskiwania towarów są godne zaufania.

Wpadki i wypadki, czyli 7 zasad marketingu kryzysowego

Wpadki i wypadki, czyli 7 zasad marketingu kryzysowego

Kryzysy wizerunkowe to jedno z największych zagrożeń dla bezpieczeństwa firmy. Czasem wystarczy jedna negatywna informacja, która rozniesie się niczym wirus po świecie, by budowana przez lata reputacja marki uległa zachwianiu. A to przekłada się od razu na utratę zaufania klientów, partnerów i wyniki finansowe firmy.

Sport równych szans

Sport równych szans

Wielkie i małe firmy widzą od lat, jaki potencjał ma sport, i inwestują ogromne pieniądze, by budować swoją markę. Nic też dziwnego, że reklamodawcy prześcigają się, by wykupować spoty reklamowe podczas transmisji z wielkich imprez sportowych. Ale żeby zdobyć serca (i portfele) kibiców, trzeba mądrze wybrać klub, dyscyplinę czy zawodnika, w którego warto zainwestować.

Magda Kozińska 30.06.2023
Reklama