Marka Godna Zaufania
Silna marka, czyli jaka?
Klienci coraz częściej wybierają firmy, z którymi mogą się utożsamiać, którym ufają i które budzą w nich emocje. Dlatego budowanie i pielęgnowanie marki stało się jednym z najważniejszych zadań przedsiębiorców – i tych małych, i tych wielkich.
Cyfrowi rycerze
Cyberataki to w dzisiejszym, cyfrowym świecie codzienność. Niestety niektórzy przedsiębiorcy ciągle traktują ten temat po macoszemu. Wydaje im się, że ich firma jest zbyt mała, by stać się łakomym kąskiem dla hakerów. To wielki błąd!
10. edycja Marki Godnej Zaufania. Weź udział w badaniu i odbierz prezent!
Weź udział w jubileuszowym badaniu i wskaż, którym markom ufasz najbardziej. Ankieta jest anonimowa, a za udział otrzymasz 3 miesiące prenumeraty cyfrowej magazynu biznesowego My Company Polska.
Bliżej ludzi
Dziś od marki, która chce uchodzić za godną zaufania, oczekuje się m.in. zaangażowania w działania na rzecz lokalnej społeczności.
5 zasad konstruktywnej krytyki
Zapewne, jak każdy przedsiębiorca, wierzysz, że twoi pracownicy będą zaangażowani, lojalni i wydajni. Niestety nie zawsze tak jest. Bywa, że ktoś ciągle popełnia błędy, spóźnia się lub w ogóle nie przykłada do swoich obowiązków. Nie masz wtedy innego wyjścia, musisz przeprowadzić z nim rozmowę dyscyplinującą, która skłoni go do refleksji, wywoła chęć poprawy i sprawi, że zmieni podejście do pracy. Aby osiągnąć taki cel, Marka Godna Zaufania musi trzymać się w trakcie rozmowy kilku zasad.
Sztuka rekrutacji
O tym, że Marki Godne Zaufania nie mają zazwyczaj kłopotów z rekrutacją wysokiej klasy specjalistów, wiadomo nie od dziś. Z badań wynika, że 82 proc. z nich, zanim wyśle aplikacje, sprawdza w sieci opinie na temat firmy. Jeśli są negatywne, traci zainteresowanie. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy dwoją się i troją, by zapracować na pozytywny wizerunek. Nie jest to łatwe, a każde potknięcie może sprawić, że budowana z mozołem reputacja legnie w gruzach.
Znane twarze mają głos, czyli 5 kroków do udanego influencer marketingu
Influencer marketing to jedna z najpopularniejszych form promocji i budowania zaufania do firmy. 88 proc. firm deklaruje, że współpracuje lub rozważa współpracę z twórcami internetowymi. Aby nie zakończyła się ona katastrofą, trzeba jednak trzymać się kilku podstawowych zasad.
Więcej niż pracownik
Ambasador to więcej niż pracownik – jak budować programy ambasadorskie i jak rozsądnie z nich korzystać, by stały się narzędziem employer brandingowym dla firmy.
Sport mały i duży
czyli jak wykorzystać sponsoring sportowy przy budowaniu zaufania do marki.
Od jutra stawiam na pomaganie
Cztery kroki do zbudowania wizerunku firmy zaangażowanej społecznie.
4 kroki do zbudowania kultury uczenia i dzielenia się wiedzą w firmie
Rynek pracy przechodzi w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Kompetencje, które potrzebne są dziś, jutro mogą okazać się niewystarczające, a nawet nieprzydatne. Dla pracowników oznacza to konieczność ciągłego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Dla pracodawców – wspierania ich w tych działaniach. Nie jest to łatwe, ale konieczne, jeśli chce się nadążyć za zmianami i zdobyć przewagę nad konkurencją. Dlatego budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia wiedzą to jedno z podstawowych zadań Marki Godnej Zaufania. Jak się do tego zabrać?
Relacje na lata, czyli 5 sposobów na lojalność klientów
Lojalni, wierni klienci to dla przedsiębiorstwa prawdziwy skarb. Nie tylko wracają po kolejne usługi czy produkty (i to nawet wtedy, gdy ktoś inny przedstawi im atrakcyjniejszą ofertę), zapewniając firmie stały zysk, ale także chętniej dzielą się swoimi pozytywnymi opiniami i doświadczeniami. I to nie tylko wśród znajomych i przyjaciół, ale także na publicznych forach. A to dobrze wpływa na wizerunek firmy i przyciąga zwykle rzesze kolejnych klientów. Dlatego walka o ich lojalność i zaufanie to podstawa działalności Marki Godnej Zaufania.
BLIK zmienia zasady gry w płatnościach
W niespełna dekadę BLIK zrewolucjonizował rynek płatności, stając się nieodłącznym elementem codziennego zarządzania finansami.
Totalizator Sportowy z tytułem Marka Godna Zaufania: Warto inicjować zmiany na lepsze
O tym, jak skutecznie budować zaufanie do marki o wieloletniej historii, czy da się osiągnąć synergię kanałów online i retail oraz w jaki sposób program lojalnościowy może wpłynąć na sukces aplikacji mobilnej, mówi Rafał Krzemień – prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Dolewanie oliwy do ognia, czyli 5 błędów w marketingu kryzysowym
Wpadki i wypadki to jedne z największych zagrożeń dla wizerunku firmy. Dlatego, jeśli się przydarzą, trzeba na nie odpowiednio zareagować. Niestety wiele firm nie radzi sobie w kryzysie i popełnia błędy, na które Marka Godna Zaufania pozwolić sobie nie może.
5 kroków do skutecznego wellbeingu
Firmy, które postawiły na wellbeing, mogą liczyć nie tylko na większą lojalność, zaangażowanie i motywację pracowników, ale także są postrzegane jako atrakcyjniejsze miejsca pracy. A to ułatwia pozyskiwanie nowych talentów i budowanie wizerunku Marki Godnej Zaufania.
Szlifowanie firmowych diamentów
Jak marki godne zaufania budują swoją pozycję rynkową, dbając o swoich pracowników – zdradzają eksperci. Zapraszamy na redakcyjną debatę „Szlifowanie firmowych diamentów” zorganizowaną przez miesięcznik „My Company Polska”.
Akcja edukacja, czyli 5 pomysłów na dzielenie się wiedzą
Nauka przez całe życie staje się znakiem naszych czasów. Świat pędzi do przodu, a ludzie, chcąc nie chcąc, muszą za nim nadążyć. Od pracowników wymaga to chęci ciągłego rozwoju i gotowości na zmiany, dla Marki Godnej Zaufania oznacza konieczność wsparcia załogi i interesariuszy w zdobywaniu nowych umiejętności. Pomocnym narzędziem jest tu budowanie w firmie kultury uczenia się i dzielenia się wiedzą. Jak się do tego zabrać? Oto najlepsze sposoby.
5 prostych pomysłów na wykorzystanie AI w biznesie
Cyfryzacja to wielka szansa dla firm. Dzięki niej mogą działać szybciej, efektywniej i taniej. I to praktycznie we wszystkich swoich obszarach. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z jej dobrodziejstw. Marka godna zaufania musi jednak pamiętać o tym, by wdrażać nowoczesne rozwiązania w sposób celowy, transparentny, przemyślany, etyczny i zapewniający bezpieczeństwo. Każdy błąd może bowiem wpłynąć negatywnie na wizerunek marki.
Go green
Ekologia jest dzisiaj na topie. Firma, która nie ogłosi, że dostrzega problemy środowiska, ryzykuje utratą dobrego wizerunku, a tym samym odpływem klientów. Nie wystarczy już tylko mówić o ochronie środowiska, posadzić kilka drzew z okazji Dnia Ziemi czy przyjechać do pracy autobusem w Dniu Bez Samochodu.
Szukamy firm, którym przedsiębiorcy ufają najbardziej!
Wystartowała IX edycja badania Marka Godna Zaufania - projektu realizowanego przez My Company Polska. Weź udział w ankiecie i zdobądź bezpłatną prenumeratę naszego miesięcznika!
Cyberbezpieczeństwo – dobra inwestycja
Skuteczna ochrona przed cyberatakami to priorytet dla Marki Godnej Zaufania. I nie ma się czemu dziwić. Cyberataki to nie tylko straty finansowe, ale też wyrwa w wizerunku, której załatanie może potrwać lata. Ale nawet najlepsze i najdroższe zabezpieczenia nie pomogą, gdy zawiodą ludzie.
5 zasad cyfrowego rycerza
Cyfrowa odpowiedzialność biznesu to skuteczny atut firm w walce o zaufanie klientów. Wysokie technologie dla wielu stały się już codziennością w pracy. A ten trend będzie się tylko rozwijać.
5 zasad skutecznego employee advocacy
Promowanie marki przez pracowników to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, pozyskiwaniu nowych klientów i partnerów biznesowych.
Daj się zauważyć. Narzędzia HR przydatne w rekrutacji
Działy HR w firmach nie mają ostatnio łatwego życia. Nie dość, że muszą mierzyć się ze związanymi z rozwojem technologii zmianami na rynku pracy, to jeszcze walczyć o to, by przyciągnąć do firmy specjalistów, którzy z ową technologią sobie poradzą. Ratunkiem jest tu skuteczna rekrutacja. Jakich narzędzi HR trzeba użyć, by pozostać Marką Godną Zaufania i zakończyć ją sukcesem?
Zaufanie w świecie technologii
Cyfryzacja życia oznacza dla marek nie tylko korzyści, ale też wyzwania. By zasłużyć na miano Marka Godna Zaufania, trzeba wziąć odpowiedzialność za technologiczne przemiany i zarządzać nimi tak, by nie wpłynęły negatywnie na wizerunek marki.
Odpowiedzialność nie tylko za siebie
Zarówno wielkie, jak i małe przedsiębiorstwa, które chcą budować i utrzymać zaufanie klientów, muszą zwracać uwagę na wszystkie elementy swojej działalności. Po wybuchu pandemii COVID-19 i agresji Rosji na Ukrainę wielu przedsiębiorców, szukając nowych źródeł dostaw, musiało na nowo przyjrzeć się, czy ich nowi podwykonawcy, współpracownicy oraz źródła pozyskiwania towarów są godne zaufania.
5 filarów dobrej reputacji. Jak budować markę godną zaufania
Nie musisz być globalną korporacją, by stracić wizerunek w oczach klientów przez głupie błędy. Oto pięć fundamentów, na których powinieneś zbudować prawdziwą markę godną zaufania.
Wpadki i wypadki, czyli 7 zasad marketingu kryzysowego
Kryzysy wizerunkowe to jedno z największych zagrożeń dla bezpieczeństwa firmy. Czasem wystarczy jedna negatywna informacja, która rozniesie się niczym wirus po świecie, by budowana przez lata reputacja marki uległa zachwianiu. A to przekłada się od razu na utratę zaufania klientów, partnerów i wyniki finansowe firmy.
Szok czy zaufanie. Marka Godna Zaufania
Budowanie marki godnej zaufania to sztuka wyboru na wielu polach. Także, a może przede wszystkim, przekazów marketingowych kierowanych do klientów.
Sport równych szans
Wielkie i małe firmy widzą od lat, jaki potencjał ma sport, i inwestują ogromne pieniądze, by budować swoją markę. Nic też dziwnego, że reklamodawcy prześcigają się, by wykupować spoty reklamowe podczas transmisji z wielkich imprez sportowych. Ale żeby zdobyć serca (i portfele) kibiców, trzeba mądrze wybrać klub, dyscyplinę czy zawodnika, w którego warto zainwestować.
Różnią ich pomysły na biznes, łączy zaufanie!
Statuetki Marka Godna Zaufania 2023 rozdane. Już po raz ósmy Instytut Badawczy Kantar Polska na zlecenie naszej redakcji przeprowadził ankietę wśród przedsiębiorców i czytelników magazynu.
Radosław Woźniak o tytule Marki Godnej Zaufania dla EFL
Zaufanie buduje się przez dłuższy czas. Marka EFL istnieje w Polsce już ponad 30 lat, to z całą pewnością przemawia do konsumentów - mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
Uwaga! Zielona ściema. Greenwashing coraz częściej w strategiach firm
Słowo „ekologia” jest od lat odmieniane przez wszystkie przypadki, jednak nie zawsze oznacza prawdziwe działania. Jak budować zaufanie do marki i unikać zielonej ściemy?
Odpowiedzialność biznesu spoczywa w rękach technologii
Czy AI śni o elektronicznych fakturach?