Wywiady
Czy aplikacja bankowa powinna przysłonić inne ikony w smartfonie? Wywiad z Michałem Macierzyńskim
Aplikacje bankowe to jedne z najczęściej używanych aplikacji. Nasz klient loguje się do aplikacji IKO średnio dziesięć razy w tygodniu - wskazuje Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych, PKO BP.
Czy każda firma w Polsce w jakiś sposób została zaatakowana? Wywiad z Bartoszem Charlińskim
Przedsiębiorcy bardzo często nie mają świadomości, jak bardzo ich organizacje są narażone na cyberataki. Brak zabezpieczeń wynika zwykle z braku budżetów - mówi Bartosz Charliński, Enterprise Architect, Dell Technologies Polska.
Czy każda firma w Polsce w jakiś sposób została zaatakowana? Wywiad z Bartoszem Charlińskim
Przedsiębiorcy bardzo często nie mają świadomości, jak bardzo ich organizacje są narażone na cyberataki. Brak zabezpieczeń wynika zwykle z braku budżetów - mówi Bartosz Charliński, Enterprise Architect, Dell Technologies Polska.
Celem sztucznej inteligencji jest uzupełnienie działań człowieka, a nie jego zastąpienie
O tym, czym jest generatywna sztuczna inteligencja, jak AI może zostać wykorzystana w sporcie oraz jakie zagrożenia niesie ze sobą rozwój tej technologii, tłumaczą Marcin Gajdziński – dyrektor generalny IBM na Polskę, Kraje Bałtyckie i Ukrainę oraz Artur Wroński – lider ds. promocji technologii AI w IBM Polska.
Jak korzystać na różnorodności pracowników? Wywiad z Rafałem Błażejewskim
Co zyskuje pracodawca dzięki praktykowaniu różnorodności w kadrach? Jak to oddziałuje na pracowników? O tym rozmawiamy z Rafałem Błażejewskim, Head of People oraz co-chair Diversity and Inclusion Council w Polsce, Nordea Bank.
Polacy mają gen inwestora. Wywiad z Jarkiem Dominiakiem
O tym, jak w ostatnich latach zmienili się polscy inwestorzy rozmawiamy z Jarkiem Dominiakiem, prezes zarządu Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, pomysłodawca konferencji Wall Street.
Różnorodność pobudza kreatywność! Wywiad z Moniką Truszkowską-Bednarek
O różnorodności oraz działaniach Fundacji Grupy Ergo Hestia Integralia opowiada Monika Truszkowska-Bednarek, prezeska organizacji.
Jaki powinien być bank przyszłości? Wywiad z Katarzyną Dziwulską
Bank przyszłości to taki, który odpowiada na potrzeby klientów. Dziś konsumenci już otwarcie mówią o tym, jak powinny wyglądać finanse - przekonuje Katarzyna Dziwulska, dyrektor pionu sprzedaży detalicznej, PKO BP.
Jak banki powinny budować relacje z klientem? Wywiad z Markiem Grodkiewiczem
Celem współczesnych banków jest ułatwianie klientom codziennych czynności. Tego typu instytucje od dawna wdrażają innowacje, dzięki którym konsumenci mogą korzystać również z usług poza finansowych - tłumaczy Marek Grodkiewicz, dyrektor zarządzający obszarem transformacji kanałów cyfrowych, VeloBank.
Najważniejsze to robić swoje. Wywiad z Oliwią Myczkowską
Oliwia Myczkowska wraz z dziadkiem – prof. Marianem Surowcem – założyła startup, poprzez który chce pomóc pszczelarzom walczyć z pasożytem regularnie pustoszącym ich pasieki. Ponadto udziela się społecznie, pełni role doradcze w instytucjach. – Spokój i pasja – mówi o swoich priorytetach.
Czy marketerzy powinni obawiać się sztucznej inteligencji? Wywiad z Marcinem Morawskim
Sztuczna inteligencja nie jest po to, by zastąpić ludzi, ale żeby wesprzeć ich w codziennej pracy, a szczególnie w obowiązkach, które są powtarzalne - przekonuje Marcin Morawski, dyrektor marketingu Dell Technologies Polska.
Jak zabłysnąć na panelu dyskusyjnym [WYWIAD]
Ludzie nie chcą, żeby ekspert sam się sobą podniecał, ekscytował tym, ile wie, tylko żeby coś im dał, żeby jego słowa niosły dla nich jakąś wartość. O tym, jak przygotować się do panelu dyskusyjnego, rozmawiamy z Lidią Buksak, trenerką wystąpień publicznych i prezentacji biznesowych.
Mariusz Pawluk: "Dostępność części samochodowych wciąż jest utrudniona, chcemy to zmienić!" [WYWIAD]
Motorro integruje hurtownie motoryzacyjne. - Robimy marketplace dla branży części samochodowych. Obecnie mamy na platformie 40 hurtowni, ta liczba będzie stale rosnąć - deklaruje Mariusz Pawluk, CEO Motorro.
Polskie elektrownie wodne wkrótce w Afryce i Ameryce Płd? "Nasza technologia ma globalny potencjał"
Szczególnie przyglądamy się także Ukrainie, która po zakończeniu wojny zapewne będzie skupiać się na rozproszonych źródłach energii, gdyż te centralne są niszczone - deklaruje Artur Olszewski, prezes Instytutu Optymalizacji Technologii.
Żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości
Przez ostatnie 10 lat krajobraz cyberzagrożeń znacząco się zmienił. Wreszcie można mówić o umiarkowanym optymizmie, ale daleko nam do odtrąbiania sukcesu – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Czy biznes potrafi wdrażać AI? Rozmowa z Radosławem Buszanem
Sztuczna inteligencja to nowa, świeża technologia. Jak na razie zaledwie 1 na 5 projektów wdrożeniowych się udaje - wskazuje Radosław Buszan, dyrektor sprzedaży Dell Technologies Polska.
Edukacja kluczem do świadomego inwestowania
- Jako zondacrypto chcemy maksymalnie ułatwić proces inwestowania, przełamywać stereotypy i likwidować bariery, aby nie tylko ludzie młodzi i z wyższym wykształceniem mogli w ten sposób lokować swój kapitał - podkreśla Przemysław Kral, CEO zondacrypto.
Karol Bytner: "Moim teatrem jest cała Polska" [WYWIAD]
Spektakl to równanie o wielu niewiadomych. Przedstawienie, które dziś jest niewypałem, za kilka lat może się okazać strzałem w dziesiątkę – mówi Karol Bytner, twórca i właściciel prywatnego teatru Wydział Produkcji.
Polska Wschodnia to dobry przykład tego, jak wykorzystywać szanse. Wywiad z Karoliną Kazimierczak
Umiejętność wykorzystywania szans, bycie elastycznym oraz brak kompleksów to coś, czego wszyscy mogą uczyć się od przedsiębiorców z Polski Wschodniej - przekonuje Karolina Kazimierczak, Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Startupów w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Mikołaj Budzanowski: "Nastaje nowa era w gospodarce i przemyśle" [WYWIAD]
Na naszych oczach powstaje nowa architektura gospodarki, którą można nazwać Przemysłem 5.0. - mówi Mikołaj Budzanowski, członek zarządu ds. rozwoju Grupy Boryszew S.A. i prezes Boryszew Green Energy and Gas.
Rola leasingu w transformacji energetycznej. Wywiad z Andrzejem Popielskim
Jeżeli uświadomimy sobie, że poprzez leasing finansujemy 30 proc. inwestycji w Polsce i obecnie zmierzają one w kierunku dekarbonizacji i zielonej energii, to znaczy, że co najmniej w 30 proc. leasing może być wykorzystany do transformacji energetycznej - mówi Andrzej Popielski, wiceprezes PKO Leasing.
Liderka z sercem na dłoni [WYWIAD]
Wytrwałość, empatia i sumienność – to cechy, które pozwoliły Ewelinie Gawlik, prezes Nova Praca Group, zbudować firmę będącą liderem na rynku branży HR.
Czy polscy przedsiębiorcy potrafią wdrażać narzędzia AI w firmie? Wywiad z Radomirem Bordonem
Jako duża firma technologiczna, z doświadczeniem związanym ze sztuczną inteligencją, doradzamy partnerom i klientom, od jakich procesów należy rozpocząć wdrażanie narzędzi AI. Najważniejsza zawsze powinna być wartość, jaką niesie potencjalne wdrożenie - mówi Radomir Bordon, General Manager, CSH Region Dell Technologies.
Najważniejsze jest zaufanie!
Klient, wchodząc do sklepu spożywczego, musi mieć poczucie całkowitego zaufania do bezpieczeństwa produktów, które tam kupuje. Sieci cały czas podwyższają poprzeczkę – tłumaczy Marta Urbaniak, dyrektorka działu zarządzania jakością i środowiskiem w Żabka Polska.
Jak sztuczna inteligencja zmienia cyberbezpieczeństwo? Wywiad z Michałem Włodarczykiem
Rozwój sztucznej inteligencji to z jednej strony szansa, ale i zagrożenie. Hakerem może obecnie zostać każdy, a cyberprzestępcy szukają swoich ofiar bardzo szeroko - mówi Michał Włodarczyk, architekt, Dell Technologies Polska.
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce
Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.
Coś więcej niż gry
Na sukces składają się proste nawyki, małe kroczki. Sam wspieram swoich synów w rozwoju pasji do gier wideo, gdyż e-sport to trochę opowieść o tym, że dzięki ciężkiej pracy da się osiągnąć naprawdę wiele – przekonuje Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.
Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską
Budujemy narzędzie oparte na AI łączące influencerów z markami i analizujące wydajność kampanii. To będzie biznes skalowalny na rynki globalne i w perspektywie pięciu lat będzie bardzo atrakcyjny dla mIędzynarodowych inwestorów branżowych – mówi Anna Zielińska, co-founderka Stor9.
Czas kobiet w logistyce
– Ponad 60 proc. osób zatrudnionych w polskim oddziale naszej firmy to kobiety, a wiele z nas piastuje funkcje kierownicze – mówi Karolina Gorgiel, Senior Vice President, Head of Operations Europe w Prologis.
Wojciech Świątek, Schneider Electric: Zrównoważony rozwój ważny także w małych i średnich firmach
- W jaki sposób należy realizować transformację energetyczną? Holistycznie! - mówi Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Schneider Electric. Jak zaznacza, dziś konieczne jest skupienie się na kilku metodach. Pierwsza - to źródło energii. Druga - to elektryfikacja procesów. Trzecia zaś - efektywność energetyczna.
Księgowi to magowie liczb
Nowa rzeczywistość wpływa też na świat księgowych. Jak radzą sobie z wyzwaniami, opowiada Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Soneta.
Łowienie małych rybek
Z punktu widzenia biznesu nie należy zastanawiać się nad tym, czy moja firma zostanie zaatakowana, lecz kiedy do tego dojdzie – przekonują nasi rozmówcy. Oto fragment debaty o cyberbezpieczeństwie, której pełny zapis jest dostępny na mycompanypolskapl. W dyskusji udział wzięli Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer, BNP Paribas Bank Polska, oraz Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Łączymy ogień z wodą!
Firmowe pieniądze też powinny pracować. Na przykład na rynkach kapitałowych – mówi Artur Trela, wiceprezes zarządu TFI PZU.
Poza biznesem: Michał Sukiennik
Specjalista od No-code (nie podejmiemy się wytłumaczenia tego pojęcia w prostych słowach...), który bardzo chciałby poznać Tomasza Biernackiego. W dodatku marzy o wakacjach pod Przasnyszem!
Dać produktowi drugie życie
Model wyprodukuj, użyj i wyrzuć odchodzi do lamusa. Dziś firmy muszą stworzyć system, który zamieni odpady w nowe produkty