Reklama

Ludzie, kultura inkluzywności i odpowiedzialność. Filary kultury Wyborowa Pernod Ricard

Izabela Nowikowska
Izabela Nowikowska / Fot. materiały prasowe
Budowanie miejsca pracy, w którym ludzie czują się po prostu dobrze, a firma osiąga cele w sposób odpowiedzialny, to dziś jedno z kluczowych wyzwań biznesu. O tym, jak Wyborowa Pernod Ricard realizuje ten cel zgodnie z globalną strategią, wspiera wellbeing i kulturę inkluzywności oraz jak rzutuje to na efektywność organizacji, opowiada Izabela Nowikowska, dyrektorka personalna w Pernod Ricard Europa Środkowa i Wschodnia.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2025 (123)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Good Times from a Good Place – mocne, ale i wymagające hasło. Jak realizujecie je w praktyce?

To hasło obrazuje kierunek i sposób myślenia o odpowiedzialnym działaniu dotyczące ludzi, środowiska i społeczności. Strategia Grupy Pernod Ricard bazuje na czterech filarach: trosce o miejsce pochodzenia, docenianiu ludzi, wytwarzaniu w obiegu zamkniętym oraz promowaniu odpowiedzialnej gościnności. Na całym świecie szczególny nacisk kładziemy na docenianie ludzi, którzy tworzą naszą organizację. Budujemy kulturę włączającą, w której każdy poczuć się może częścią wspólnoty opartej na szacunku i współpracy. Lokalnie w Polsce nasze działania w tym kierunku wzmacnia powołana oddolnie przez naszych pracowników grupa Równo=Ważni promująca poprzez konkretne działania kulturę inkluzywności wewnątrz firmy. Równie istotne są też dla nas bezpieczeństwo i dobrostan, które rozwijamy poprzez szereg inicjatyw dla pracowników, np. Dni Bezpieczeństwa, program Mistrzowie Bezpieczeństwa oraz zwiększający wiedzę i świadomość pracowników, a także budujący zespołowość grywalizacyjny cykl Good Games. Poprzez liczne szkolenia, które regularnie oferujemy pracownikom, rozwijamy też naszą kulturę wellbeingową.

Jak budować zgrane, efektywne zespoły i łączyć ich potrzeby i doświadczenia?

W naszych zespołach współpracują dziś przedstawiciele aż pięciu pokoleń. To ogromne wyzwanie, ale i potencjał, jeśli tę rozmaitość potraktuje się jako wartość. Staramy się łączyć indywidualne podejście z duchem współpracy. Od lat realizujemy program stażowy, dając młodym ludziom, często z niewielkim doświadczeniem, przestrzeń na działanie, a doświadczonym pracownikom – możliwość dzielenia się swoją wiedzą w roli mentorów. Wspomniana wcześniej grupa Równo=Ważni także pomaga budować przestrzeń dialogu pomiędzy pokoleniami, funkcjami i perspektywami.

W międzynarodowych korporacjach wiele globalnych projektów HR implementowanych jest lokalnie. Jak to wygląda w waszej firmie?

Centralna strategia i konkretne aktywacje dają nam dostęp do najlepszych praktyk, które adaptujemy do lokalnych potrzeb. Przykładem jest program Horizons wspierający rozwój kompetencji przyszłości w oparciu o model zasilany IA czy też kampania It’s all about Conviviality promująca współpracę i szacunek. Z kolei projekty takie jak Safety Days (Dni Bezpieczeństwa) czy kampania Be the One pokazują, że każdy ma wpływ na kulturę bezpieczeństwa i odpowiedzialności.

Jak dbacie o dialog z pracownikami i ich zaangażowanie?

Aktywny dialog z pracownikami jest kluczowy, wymaga uważnego i regularnego wsłuchania się w potrzeby i zdanie pracowników. W naszej firmie prowadzimy globalne badanie I Say – zbierające opinie pracowników – które obrazuje, co działa dobrze, a które dziedziny wymagają poprawy. Co ważne, nie kończy się ono na jednej ankiecie, traktujemy je jako narzędzie oddające sprawczość pracownikom i menedżerom: wyniki omawiane są w zespołach, a wynikające z nich pomysły wspólnie ustalane i wdrażane. Prowadzimy też krótsze ankiety po projektach czy spotkaniach, by stale zbierać feedback. Dzięki temu komunikacja w firmie jest dwustronna i oparta na zaufaniu.

Jakimi narzędziami HR wellbeing budować przyjazne miejsce pracy, w którym pracownicy czują się docenieni, zadbani i zmotywowani?

Wellbeing traktujemy kompleksowo. To równowaga między zdrowiem fizycznym, psychicznym i finansowym. Regularnie dbamy o konkurencyjne wynagrodzenia i równość płac, ale też o różnorodny pakiet benefitów np.: PPE, 100 proc. płatne zwolnienia chorobowe, prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie na życie, kartę sportową czy program EAP oferujący bezpłatne wsparcie psychologiczne, prawne i finansowe (również dla członków rodzin naszych pracowników). Oferujemy też m.in. pracę hybrydową bardzo pożądaną i docenianą przez pracowników. Dbamy także o codzienne inicjatywy, które wspierają kulturę convivality – budują relacje i dobrą atmosferę, jak np. „owocowe środy” masaże czy wspólne akcje wellbeingowe. Wierzymy, że to właśnie te drobne gesty i kultura troski sprawiają, że ludzie chcą pracować w naszej firmie, rozwijać się i angażować w swoje codzienne zadania.

My Company Polska wydanie 12/2025 (123)

Więcej możesz przeczytać w 12/2025 (123) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama