Reklama

"Ważne, żeby podchodzić do siebie z wyrozumiałością" – Daria Auguścik (Mastercard) o AI i cechach lidera jutra

Daria Auguścik
Daria Auguścik (Mastercard) i Wiktor Cyrny podczas konferencji BCC "Liderzy jutra" / Fot. Karol Raś
Podczas konferencji Business Center Club "Liderzy Jutra" Daria Auguścik, Vice President and Business Development w Mastercard podzieliła się doświadczeniem w zarządzaniu. Rozmowa odbyła się tuż po zakończeniu panelu dyskusyjnego "Przeciętność to słaby partner. Performance management jako klucz do przewagi konkurencyjnej". Wywiad skupił się na kluczowych wnioskach z tej dyskusji, wyzwaniach współczesnego przywództwa oraz wpływie nowych technologii na zarządzanie zespołami.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Podczas wywiadu ekspertka odpowiada na pytania: Jaki wpływ sztuczna inteligencja będzie miała na sposób pracy zespołów i dużych organizacji m.in. z perspektywy płatności? Jaką rolę dogrywają w tym procesie narzędzia AI i Agentic Payment? Jak radzić sobie z presją na wykorzystanie nowych technologii? Na czym powinien skupić się tytułowy lider jutra?

Według ekspertki konieczne jest balansowanie między twardymi wskaźnikami i realizacją celów (KPI) a ludzkim aspektem – wspieraniem i motywowaniem pracowników. Vice President Mastercard zwróciła uwagę, jak istotne jest zrozumienie i wzajemne wsparcie w obliczu szybkich zmian technologicznych, za którymi ciężko jest nadążyć pracownikom.

Dyskusja przyniosła dwa kluczowe wnioski. Pierwszym było hasło "nie klaszcz w samolocie", oznaczające, by nie dewaluować pochwał przez nadużywanie ogólników typu "świetna robota". Drugie hasło brzmi: "nie przeszkadzaj" – sugestia dla liderów, by potrafili się wycofać, gdy zespół dobrze funkcjonuje i dowozi cele, pozostając dostępnym, jednak nie narzucając się.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama