"Ważne, żeby podchodzić do siebie z wyrozumiałością" – Daria Auguścik (Mastercard) o AI i cechach lidera jutra
Podczas wywiadu ekspertka odpowiada na pytania: Jaki wpływ sztuczna inteligencja będzie miała na sposób pracy zespołów i dużych organizacji m.in. z perspektywy płatności? Jaką rolę dogrywają w tym procesie narzędzia AI i Agentic Payment? Jak radzić sobie z presją na wykorzystanie nowych technologii? Na czym powinien skupić się tytułowy lider jutra?
Według ekspertki konieczne jest balansowanie między twardymi wskaźnikami i realizacją celów (KPI) a ludzkim aspektem – wspieraniem i motywowaniem pracowników. Vice President Mastercard zwróciła uwagę, jak istotne jest zrozumienie i wzajemne wsparcie w obliczu szybkich zmian technologicznych, za którymi ciężko jest nadążyć pracownikom.
Dyskusja przyniosła dwa kluczowe wnioski. Pierwszym było hasło "nie klaszcz w samolocie", oznaczające, by nie dewaluować pochwał przez nadużywanie ogólników typu "świetna robota". Drugie hasło brzmi: "nie przeszkadzaj" – sugestia dla liderów, by potrafili się wycofać, gdy zespół dobrze funkcjonuje i dowozi cele, pozostając dostępnym, jednak nie narzucając się.