Inspiracje

Jak się odstresować po pracy?

Jak się odstresować po pracy?

Aby odstresować się po pracy wcale nie musimy szukać bardzo oryginalnych rozwiązań, czy też wydawać dużo pieniędzy. Oto świetne, sprawdzone i niedrogie metody.

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Jak podejmować dobre decyzje

Jak podejmować dobre decyzje

Jeśli przeanalizujemy decyzje podejmowane przez ludzi i wyniki tych decyzji, to okaże się, że nie mamy zbyt wielu osiągnięć. Nie gromadzimy oszczędności na starość. Kupujemy akcje, kiedy są drogie, a sprzedajemy, kiedy są tanie. Pozwalamy, by praca niszczyła nam życie rodzinne. Co zrobić, by decydować lepiej?

Chip Heath, Dan Heath 27.11.2020
Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Większość firm ignoruje podstawowy, najmniejszy element działalności biznesowej – zmianę ludzkiego zachowania. By przekształcić firmę, potrzeba, aby ludzie zaczęli robić coś innego niż to, co robią obecnie. By to zrozumieć, trzeba mieć umysł początkującego.

Książki na temat komunikacji w biznesie

Książki na temat komunikacji w biznesie

Żyjemy w czasach fake newsów, teorii spiskowych, pseudonaukowych „złotych myśli”, także w biznesie. Jak sprawdzić co jest prawdą, a co atrakcyjnie opakowanym kłamstwem? Z pomocą przychodzi literatura fachowa.

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Iść w jakość, nie w ilość. Korzystać z nowych technologii. Inwestować w reklamę, ba! szokować i zachwycać jej rozmachem. No i najważniejsze – dbać o pracowników. Zasady Jana Wedla, które doprowadziły go na sam szczyt, są aktualne do dzisiaj.