Inspiracje

Wykorzystaj kod QR w działaniach marketingowych

Wykorzystaj kod QR w działaniach marketingowych

Kod QR (Quick Response) to jeden z kreatywnych sposobów na zwiększanie ruchu na stronie i łączenie się z potencjalnymi klientami. Co ciekawego można z nimi zrobić?

Grzegorz Kubera 17.03.2021
Jak się odstresować po pracy?

Jak się odstresować po pracy?

Aby odstresować się po pracy wcale nie musimy szukać bardzo oryginalnych rozwiązań, czy też wydawać dużo pieniędzy. Oto świetne, sprawdzone i niedrogie metody.

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

Jerzy Ziemacki 26.02.2021

Stawanie się wizjonerem. Kilka kroków w drodze do chwały

Stawanie się wizjonerem. Kilka kroków w drodze do chwały

Wizjonerzy szybko i skutecznie robią, co trzeba, aby móc wreszcie się zająć tym, co, ich zdaniem, będzie następnym przełomem. Musisz dać sobie czas, aby zastanowić się, co będzie twoim następnym przełomem.

Jan Yager 28.01.2021
Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Jak podejmować dobre decyzje

Jak podejmować dobre decyzje

Jeśli przeanalizujemy decyzje podejmowane przez ludzi i wyniki tych decyzji, to okaże się, że nie mamy zbyt wielu osiągnięć. Nie gromadzimy oszczędności na starość. Kupujemy akcje, kiedy są drogie, a sprzedajemy, kiedy są tanie. Pozwalamy, by praca niszczyła nam życie rodzinne. Co zrobić, by decydować lepiej?

Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Większość firm ignoruje podstawowy, najmniejszy element działalności biznesowej – zmianę ludzkiego zachowania. By przekształcić firmę, potrzeba, aby ludzie zaczęli robić coś innego niż to, co robią obecnie. By to zrozumieć, trzeba mieć umysł początkującego.

Steven Goldbach, Geoff Tuff 23.09.2020
Książki na temat komunikacji w biznesie

Książki na temat komunikacji w biznesie

Żyjemy w czasach fake newsów, teorii spiskowych, pseudonaukowych „złotych myśli”, także w biznesie. Jak sprawdzić co jest prawdą, a co atrakcyjnie opakowanym kłamstwem? Z pomocą przychodzi literatura fachowa.

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Iść w jakość, nie w ilość. Korzystać z nowych technologii. Inwestować w reklamę, ba! szokować i zachwycać jej rozmachem. No i najważniejsze – dbać o pracowników. Zasady Jana Wedla, które doprowadziły go na sam szczyt, są aktualne do dzisiaj.

Myśląc o sobie. Jak być liderem w trudnych czasach?

Myśląc o sobie. Jak być liderem w trudnych czasach?

Pełnienie funkcji lidera to wyróżnienie, rodzaj przywileju oraz przede wszystkim odpowiedzialność i zobowiązanie wobec ludzi, którzy stanowią nasz zespół. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem w trudnych czasach?

Filozofia w biznesie – Nasz kurs od Talesa do Kanta

Filozofia w biznesie – Nasz kurs od Talesa do Kanta

Co filozofowie mają do biznesu? Ano mają. Wystarczy poczytać „Rozmyślania” Marka Aureliusza (guru współczesnych menedżerów), a przestaną nas martwić wielkie kryzysy. Od Platona nauczymy się odróżniać rzeczywistość od pozorów, od Epikura – czynić życie przyjemnym. A od Kanta, że nie wolno kantować.

Człowiek, który rozszyfrował rynek

Człowiek, który rozszyfrował rynek

Jim Simons należy do najbardziej tajemniczych inwestorów, jakich kiedykolwiek widziała Wall Street. Ale jest najbardziej pionierski. Do inwestowania zaangażował algorytmy, modele i wielkie zbiory danych, zanim Mark Zuckerberg z kolegami zdążyli wyjść z przedszkola. I stworzył coś w rodzaju Świętego Graala. Od 1988 r. jego fundusz generuje średnio stopy zwrotu na poziomie 66 proc.

Gregory Zuckerman 24.04.2020
Intuicja karmi się wiedzą

Intuicja karmi się wiedzą

W którym kierunku zmierza społeczeństwo, gospodarka, kultura? Zamiast banalnych odpowiedzi, podejdźmy do kwestii krytycznie. Zwłaszcza jeżeli zajmujemy się biznesem, który w dużej mierze polega na wyczuwaniu tego, co zdarzy się później. A co jest lepszą pomocą dla intuicji niż rzetelna wiedza?

Na początek dekady

Na początek dekady

Jak bardzo zmienił się świat wokół nas przez 10 ostatnich lat? Rewolucja cyfrowa, zmiany generacyjne i zawirowania polityczne sprawiły, że rzeczywistość nabrała zupełnie nowych barw. Z drugiej strony – historia lubi się przecież powtarzać... Ile jest w nas nowoczesności, a ile dawnych cech? Te pytania warto sobie zadać również w biznesie.