Inspiracje

Czy warto udać się na Think Week?

Czy warto udać się na Think Week?

Think week to inaczej mówiąc tydzień na przemyślenia. Korzysta z tego Bill Gates i wielu innych przedsiębiorców. Może warto spróbować?

Grzegorz Kubera 27.03.2021

Jak się odstresować po pracy?

Jak się odstresować po pracy?

Aby odstresować się po pracy wcale nie musimy szukać bardzo oryginalnych rozwiązań, czy też wydawać dużo pieniędzy. Oto świetne, sprawdzone i niedrogie metody.

Grzegorz Kubera 27.02.2021
Jak blefować o sztuce nowoczesnej

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Jak podejmować dobre decyzje

Jak podejmować dobre decyzje

Jeśli przeanalizujemy decyzje podejmowane przez ludzi i wyniki tych decyzji, to okaże się, że nie mamy zbyt wielu osiągnięć. Nie gromadzimy oszczędności na starość. Kupujemy akcje, kiedy są drogie, a sprzedajemy, kiedy są tanie. Pozwalamy, by praca niszczyła nam życie rodzinne. Co zrobić, by decydować lepiej?

Historie lepsze niż fakty? Przez opowiadania do rozwiązania problemów

Historie lepsze niż fakty? Przez opowiadania do rozwiązania problemów

Dobrze opowiedziane historie są lepsze niż masa abstrakcyjnych faktów. Dlaczego? Z tego samego powodu, dla którego symulatory lotu są lepsze dla pilotów niż sterty instruktażowych fiszek. Naśladują działania, jakie musimy podejmować w prawdziwym życiu.

Chip Heath, Dan Heath 29.09.2020
Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Większość firm ignoruje podstawowy, najmniejszy element działalności biznesowej – zmianę ludzkiego zachowania. By przekształcić firmę, potrzeba, aby ludzie zaczęli robić coś innego niż to, co robią obecnie. By to zrozumieć, trzeba mieć umysł początkującego.

Książki na temat komunikacji w biznesie

Książki na temat komunikacji w biznesie

Żyjemy w czasach fake newsów, teorii spiskowych, pseudonaukowych „złotych myśli”, także w biznesie. Jak sprawdzić co jest prawdą, a co atrakcyjnie opakowanym kłamstwem? Z pomocą przychodzi literatura fachowa.

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera

Iść w jakość, nie w ilość. Korzystać z nowych technologii. Inwestować w reklamę, ba! szokować i zachwycać jej rozmachem. No i najważniejsze – dbać o pracowników. Zasady Jana Wedla, które doprowadziły go na sam szczyt, są aktualne do dzisiaj.

Myśląc o sobie. Jak być liderem w trudnych czasach?

Myśląc o sobie. Jak być liderem w trudnych czasach?

Pełnienie funkcji lidera to wyróżnienie, rodzaj przywileju oraz przede wszystkim odpowiedzialność i zobowiązanie wobec ludzi, którzy stanowią nasz zespół. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem w trudnych czasach?