Reklama

Inspiracje

Podróż do przeszłości. My Company Design z Markiem Sosenką

Podróż do przeszłości. My Company Design z Markiem Sosenką

Krakowski kolekcjoner Marek Sosenko udowadnia, że biznes może ocalić fragmenty narodowego dziedzictwa. Jego antykwariat nieraz stawał się przedsionkiem do muzealnych zbiorów. W cyklu My Company Design odwiedzamy ojca ruchu kolekcjonerów.

Wiktor Cyrny 24.11.2025
Reklama
Nawet 10 tys. złotych na konkrente inicjatywy społeczne promujące siostrzeństwo czy edukację zdrowotną

Nawet 10 tys. złotych na konkrente inicjatywy społeczne promujące siostrzeństwo czy edukację zdrowotną

Blisko połowa pracujących mam w Polsce nadal wykonuje obowiązki mimo przeziębienia czy grypy – wynika z badań kampanii „MAMY czas na zdrowie”. Wiele kobiet odczuwa presję, by nie odpuszczać ani zawodowo, ani w domu, co pozbawia je czasu na regenerację. Tegoroczna edycja kampanii zwraca uwagę na potrzebę zajęcia się własnym zdrowiem i oferuje granty wspierające lokalne inicjatywy dla pracujących mam.

Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Działają na rynku kultury i sztuki, a jednocześnie zarabiają pieniądze. Ale prowadząc biznes w innych dziedzinach, angażują się w mecenat artystyczny. Przedstawiamy 15 kobiet biznesu, które działają na rzecz kultury.

Zakończyły się Igrzyska Wolności. George Clooney "Stanie po właściwej stronie historii nie jest na początku przyjemne"

Zakończyły się Igrzyska Wolności. George Clooney "Stanie po właściwej stronie historii nie jest na początku przyjemne"

O polityce, biznesie, nauce, kulturze, ale przede wszystkim – o życiu, niepokojach i marzeniach rozmawiali goście i gościnie rekordowej 12. edycji Igrzysk Wolności. Przez wydarzenie przewinęła się plejada ważnych postaci. To m.in. Goorge Clooney, aktor i aktywista, Georgi Gospodinow, laureat nagrody bookera, Eliza Kącka, laureatka nagrody Nike, czy liczni politycy, dziennikarze, naukowcy i artyści.

Wiktor Cyrny (oprac.) 31.10.2025
Reklama
Jaka firma sprzyja innowacjom

Jaka firma sprzyja innowacjom

Chcesz tworzyć innowacje? Nie unikaj stresu! Według naukowców, żeby pobudzać kreatywność, trzeba się nauczyć rozróżniać stresory pozytywne od negatywnych i budować w firmie kulturę ciekawości.

Mów do mnie prosto

Mów do mnie prosto

Prosty język w Polsce obchodzi właśnie 15 lat! Przez ten czas z kompletnej niszy wszedł do mainstreamu. W coraz większym stopniu odkrywa go też biznes. Bo, jak mówią przedstawiciele firm, to się po prostu opłaca.

Marcin Dzierżanowski 31.10.2025
Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Agenci AI w polskim biznesie. Wywiad z Michałem Sadowskim

Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich, ale w ilu firmach realnie się z niej korzysta? Mówi się o rewolucji, ale kto stoi na jej czele? Czas skończyć z teorią i pokazać praktykę. „My Company Polska”  zaprasza na nowy cykl „Agenci AI w polskim biznesie”, w którym pokażemy innowacyjnych polskich przedsiębiorców, którzy odważyli się wdrożyć Agentów AI i już dziś czerpią z tego wymierne korzyści.

Reklama
Maciej Biesiada: „Kupiliśmy nie tylko markę DUKA, ale przede wszystkim ideę, która za nią stoi. Mamy plan, jak przywrócić jej blask”

Maciej Biesiada: „Kupiliśmy nie tylko markę DUKA, ale przede wszystkim ideę, która za nią stoi. Mamy plan, jak przywrócić jej blask”

Pokolenie Z stawia bardzo mocno na produkty wysokiej jakości, ciekawe wzornictwo i ekologię – a to są wartości wpisane w DNA marki DUKA. Naszym zadaniem jest postawienie na komunikację skierowaną również do nich i budowanie społeczności wokół wspólnego gotowania i celebrowania posiłków – mówi Maciej Biesada, CEO Biesiada Invest Holding i nowy inwestor DUKA.

Poza biznesem. Michał Fiedorowicz

Poza biznesem. Michał Fiedorowicz

Michała poznaliśmy podczas Warsaw Startup Festival 2025. Krótka rozmowa zaintrygowała nas na tyle, że teraz gościmy go w cyklu „Poza biznesem”, a już wkrótce przeczytacie pogłębiony wywiad z innowatorem.

Naturalnie, że działa

Naturalnie, że działa

Kosmetyki nie mogą być tylko naturalne, ta naturalność ma działać i muszą być na to dowody naukowe – przekonuje Anna Rutkowska-Didiuk, współwłaścicielka Mokosh Cosmetics.

Magda Kozińska, materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 29.09.2025
Trening gwiazd rocka. Hyrox zyskuje popularność

Trening gwiazd rocka. Hyrox zyskuje popularność

Hyrox to połączenie angielskich słów hybrid i rockstar. Dlaczego? Bo jest to sport, który jest hybrydą, łączy wiele dyscyplin. Druga część, czyli „gwiazda rocka”, to zwykły marketing. Ale działa. Hyrox już teraz wypełnia stadiony.

Lekcja Afryki

Lekcja Afryki

Ta podróż, obok wymiarów lingwistycznego, estetycznego, antropologicznego oraz policyjnego miała także wymiar przestrzenno-geograficzny. To przyjemność przenieść się w ciągu zaledwie dwóch tygodni z wybrzeża Atlantyku na wybrzeże Oceanu Indyjskiego, przelatując w poprzek Afryki.

Babcie z ferajny

Babcie z ferajny

Film „Babcie” opowiada o pewnej nowojorskiej restauracji, w której gotują włoskie seniorki. Uwaga! Błyskawicznie zrobicie się głodni.

Wydaj dobrze! Październikowy klimat

Wydaj dobrze! Październikowy klimat

Tej jesieni zachwycamy się meblami Salak Studio, spędzamy weekend w prawie 300-letnim domu w Górach Izerskich, a jeśli chodzi o modę, to mamy do wyboru: unikatowe projekty młodych marek albo kobiecą klasykę.

15 wpływowych prawniczek dla biznesu

15 wpływowych prawniczek dla biznesu

Pomagają przeprowadzać skomplikowane operacje ekonomiczne, proponują optymalne rozwiązania dla firm, nadzorują transformacje organizacji. Ich praca przyczynia się do rozwoju gospodarczego Polski. Przedstawiamy wpływowe prawniczki, które działają na rzecz biznesu.

Być jak Grace Kelly

Być jak Grace Kelly

W tym sezonie do łask wraca dawny filar kobiecej elegancji – damski kostium. Dlatego waszej uwadze polecamy styl Grace Kelly, zdobywczyni Oscara, muzy Hitchcocka, księżnej Monako, mistrzyni minimalizmu, subtelnego luksusu i stylu old money.

Anna Frątczak 29.09.2025
Nowy smak zakupów

Nowy smak zakupów

Mamyito.pl udowadnia, że na trudnym rynku e-grocery można odnieść sukces bez zewnętrznego kapitału, stawiając na jakość, świeżość i lojalność klientów. O modelu bezstockowym, programie lojalnościowym i współpracy z Lokalnym Rolnikiem rozmawiamy z Kamilem Kopanią, dyrektorem generalnym Mamyito.pl.

Warszawska Giełda wychodzi na ulice polskich miast z projektem GPW 24/7

Warszawska Giełda wychodzi na ulice polskich miast z projektem GPW 24/7

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wraz ze Screen Network uruchomiła projekt GPW 24/7, który prezentuje informacje giełdowe na miejskich ekranach Digital Out of Home (DOOH). W największych polskich miastach wyświetlane są giełdowe notowania oraz krótkie treści edukacyjne o rynku kapitałowym, dostępne dla każdego.

InPost zadba o bezpieczeństwo i... zdrowie psychiczne. Prawie 150 inicjatyw w 100 miastach

InPost zadba o bezpieczeństwo i... zdrowie psychiczne. Prawie 150 inicjatyw w 100 miastach

Grupa InPost, logistyczny gigant znany z rewolucji na rynku przesyłek, ogłasza nową odsłonę swojego programu wspierającego lokalne społeczności. Inicjatywa, w ramach której przez 4 lata zrealizowano blisko 150 projektów, od dziś będzie funkcjonować pod nową nazwą – „InPost for Cities”. Zmiana to przede wszystkim rozszerzenie działalności o nowe, kluczowe dla mieszkańców obszary, takie jak bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne.

Na warszawskim Wilanowie powstał dom pogrzebowy dla zwierząt

Na warszawskim Wilanowie powstał dom pogrzebowy dla zwierząt

Intensywność przeżywania straty nie zależy od liczby nóg – z takiego założenia wyszedł założyciel nowego, nietypowego biznesu, który właśnie startuje w Wilanowie. Stworzył miejsce, w którym opiekunowie mogą w godny sposób pożegnać swojego psa, kota czy innego domowego pupila. To odpowiedź na rosnącą potrzebę rynku i dowód na to, że Polacy traktują swoje zwierzęta jak pełnoprawnych członków rodziny.

Reklama