Moja firma

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

E-commerce, czyli nie daj się przeszkodom!

W każdym biznesie istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie firmy. Nie inaczej jest w e-commerce, przy czym wiele z nich jest mocno nieoczywistych.

Robert Mierwiński 07.12.2022
Innowacja sposobem na trudne czasy. Jak wdrożyć innowacje w firmie? [CASE STUDY]

Innowacja sposobem na trudne czasy. Jak wdrożyć innowacje w firmie? [CASE STUDY]

Innowacje w firmach to nie tylko prace badawczo-rozwojowe, rozwiązania naukowo-techniczne czy nowe technologie. Innowacje to prosty proces, który może wdrożyć każda firma. Co więcej, nie musi być duża, aby być ciekawa, konkurencyjna i gotowa na wyzwania przyszłości. Jak wygląda proces wdrażania innowacji w firmie? Przedstawia Zuzanna Mikołajczyk, strateg i trener innowacji.

Biznes w kolorach tęczy. Jak stworzyć bezpieczne miejsce pracy?

Biznes w kolorach tęczy. Jak stworzyć bezpieczne miejsce pracy?

W sytuacji, w której polskie państwo nie dostrzega praw osób LGBT+, bezpieczną przystanią dla osób nieheteronormatywnych coraz częściej staje się miejsce pracy. Jak stworzyć taką przestrzeń? Mówi o tym pionierski raport stworzony wspólnie przez Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz firmę Skanska.

Jak przygotować się  na problemy w e-commerce

Jak przygotować się na problemy w e-commerce

– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.

Jak zdążyć przed hakerem

Jak zdążyć przed hakerem

Nowy sposób myślenia o bezpieczeństwie opiera się na haśle „zero trust”, czyli założeniu, że każde urządzenie w naszej sieci może być nie tylko celem, lecz także źródłem ataku. Musimy być więc gotowi na podjęcie aktywnej obrony przed działalnością hakerów, a nie biernie oczekiwać na incydent.

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.

Trzy filary bezpiecznej firmy

Trzy filary bezpiecznej firmy

Dziś nie wystarczy już tylko szukać odpowiedniego narzędzia do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa firmy. Celem powinien być rozwój biznesu, a reszta powinna temu służyć. Tylko jak to osiągnąć?

Przestrzeń i luksus. Największe samochody wciąż pozostają rynkową niszą

Przestrzeń i luksus. Największe samochody wciąż pozostają rynkową niszą

W Ameryce to norma – na drogach tego kraju pełno jest ogromnych SUV-ów i pick-upów. U nas to rzadkość. Jednak w ofercie wielu marek, nie tylko tych luksusowych, można znaleźć blisko 5-metrowe samochody, czasem nawet większe. Kosztują krocie, ale rozpiętość cen jest ogromna.

Jarosław Horodecki 16.11.2022
Mieć czy być? Oto jest (biznesowe) pytanie

Mieć czy być? Oto jest (biznesowe) pytanie

W obliczu rynkowych zawirowań przedsiębiorcy szukają elastycznych rozwiązań, które pozwolą im nie tyle „mieć”, co „być”. Czy najem jest szansą dla rodzimego sektora MSP?

Czas na dobrego adwokata... naszej marki

Czas na dobrego adwokata... naszej marki

Są sytuacje, gdy zamiast mówić samemu, znacznie lepiej jest postawić na dobrego adwokata, który naszym myślom doda wagi i znaczenia – to założenie powinno przyświecać markom, które chcą wiarygodnie opowiedzieć o tym, czym są i co robią.

Budujemy interakcje

Budujemy interakcje

Rynek staje się coraz bardziej wymagający, a klienci coraz bardziej świadomi. To szansa dla firm, które oferują wysokiej jakości rozwiązania – mówi Miron Kłosiński, CEO Sunrise System.

Mądry lider nie boi się zmian

Mądry lider nie boi się zmian

– W dzisiejszym świecie liczy się przede wszystkim inteligencja adaptacyjna. Osoba o wysokim IA szybciej akceptuje zmiany, uczy się nowych rzeczy, zyskuje nowe kompetencje – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. rynku biznesowego.

ESG. Zielone raportowanie

ESG. Zielone raportowanie

W cyklu trzech artykułów chcemy przybliżyć czytelnikom ideę raportowania ESG, które staje się jednym z największych wyzwań biznesu. Na początek na warsztat bierzemy pierwszą literkę skrótu, czyli E (Environmental) symbolizującą czynniki środowiskowe.

Poradnik biznesowego przetrwania

Poradnik biznesowego przetrwania

„Nie możemy dopuścić do siebie myśli o zrezygnowaniu – pokusa byłaby zbyt silna”. To dewiza Jacka Pałkiewicza, którą podróżnik zawarł w książce „Syberia. Wyprawa na biegun zimna”. Teraz podobne wyzwanie staje przed polskimi przedsiębiorcami.

Compliance w młodej firmie i startupie? To szansa na płynne skalowanie wzrostu! [PORADNIK]

Compliance w młodej firmie i startupie? To szansa na płynne skalowanie wzrostu! [PORADNIK]

Słowo "compliance" może kojarzyć się z domeną korporacji. Nic bardziej mylnego - także początkujące firmy powinny poznać podstawowe zasady dotyczące tego obszaru, ale także i przygotować procedury. Bez tego szansa na osiągnięcie długofalowego sukcesu jest znacznie trudniejsza i dodatkowo obciążona dodatkowym ryzykiem - pisze ekspertka, Agnieszka Hajos-Iwańska.