Wywiady

Jak banki powinny budować relacje z klientem? Wywiad z Markiem Grodkiewiczem

Jak banki powinny budować relacje z klientem? Wywiad z Markiem Grodkiewiczem

Celem współczesnych banków jest ułatwianie klientom codziennych czynności. Tego typu instytucje od dawna wdrażają innowacje, dzięki którym konsumenci mogą korzystać również z usług poza finansowych - tłumaczy Marek Grodkiewicz, dyrektor zarządzający obszarem transformacji kanałów cyfrowych, VeloBank.

Najważniejsze to robić swoje. Wywiad z Oliwią Myczkowską

Najważniejsze to robić swoje. Wywiad z Oliwią Myczkowską

Oliwia Myczkowska wraz z dziadkiem – prof. Marianem Surowcem – założyła startup, poprzez który chce pomóc pszczelarzom walczyć z pasożytem regularnie pustoszącym ich pasieki. Ponadto udziela się społecznie, pełni role doradcze w instytucjach. – Spokój i pasja – mówi o swoich priorytetach.

Jak zabłysnąć na panelu dyskusyjnym [WYWIAD]

Jak zabłysnąć na panelu dyskusyjnym [WYWIAD]

Ludzie nie chcą, żeby ekspert sam się sobą podniecał, ekscytował tym, ile wie, tylko żeby coś im dał, żeby jego słowa niosły dla nich jakąś wartość. O tym, jak przygotować się do panelu dyskusyjnego, rozmawiamy z Lidią Buksak, trenerką wystąpień publicznych i prezentacji biznesowych.

Żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości

Żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości

Przez ostatnie 10 lat krajobraz cyberzagrożeń znacząco się zmienił. Wreszcie można mówić o umiarkowanym optymizmie, ale daleko nam do odtrąbiania sukcesu – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Edukacja kluczem do świadomego inwestowania

Edukacja kluczem do świadomego inwestowania

- Jako zondacrypto chcemy maksymalnie ułatwić proces inwestowania, przełamywać stereotypy i likwidować bariery, aby nie tylko ludzie młodzi i z wyższym wykształceniem mogli w ten sposób lokować swój kapitał - podkreśla Przemysław Kral, CEO zondacrypto.

Karol Bytner: "Moim teatrem jest cała Polska" [WYWIAD]

Karol Bytner: "Moim teatrem jest cała Polska" [WYWIAD]

Spektakl to równanie o wielu niewiadomych. Przedstawienie, które dziś jest niewypałem, za kilka lat może się okazać strzałem w dziesiątkę – mówi Karol Bytner, twórca i właściciel prywatnego teatru Wydział Produkcji.

Marcin Dzierżanowski 07.06.2024
Rola leasingu w transformacji energetycznej. Wywiad z Andrzejem Popielskim

Rola leasingu w transformacji energetycznej. Wywiad z Andrzejem Popielskim

Jeżeli uświadomimy sobie, że poprzez leasing finansujemy 30 proc. inwestycji w Polsce i obecnie zmierzają one w kierunku dekarbonizacji i zielonej energii, to znaczy, że co najmniej w 30 proc. leasing może być wykorzystany do transformacji energetycznej - mówi Andrzej Popielski, wiceprezes PKO Leasing.

Liderka z sercem na dłoni [WYWIAD]

Liderka z sercem na dłoni [WYWIAD]

Wytrwałość, empatia i sumienność – to cechy, które pozwoliły Ewelinie Gawlik, prezes Nova Praca Group, zbudować firmę będącą liderem na rynku branży HR.

Najważniejsze jest zaufanie!

Najważniejsze jest zaufanie!

Klient, wchodząc do sklepu spożywczego, musi mieć poczucie całkowitego zaufania do bezpieczeństwa produktów, które tam kupuje. Sieci cały czas podwyższają poprzeczkę – tłumaczy Marta Urbaniak, dyrektorka działu zarządzania jakością i środowiskiem w Żabka Polska.

Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery personalizowane w natarciu e-commerce

Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.

Coś więcej niż gry

Coś więcej niż gry

Na sukces składają się proste nawyki, małe kroczki. Sam wspieram swoich synów w rozwoju pasji do gier wideo, gdyż e-sport to trochę opowieść o tym, że dzięki ciężkiej pracy da się osiągnąć naprawdę wiele – przekonuje Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Przestać szukać ładniejszych plaż. Wywiad z Anną Zielińską

Budujemy narzędzie oparte na AI łączące influencerów z markami i analizujące wydajność kampanii. To będzie biznes skalowalny na rynki globalne i w perspektywie pięciu lat będzie bardzo atrakcyjny dla mIędzynarodowych inwestorów branżowych – mówi Anna Zielińska, co-founderka Stor9.

Kuba Dobroszek 03.06.2024
Czas kobiet w logistyce

Czas kobiet w logistyce

– Ponad 60 proc. osób zatrudnionych w polskim oddziale naszej firmy to kobiety, a wiele z nas piastuje funkcje kierownicze – mówi Karolina Gorgiel, Senior Vice President, Head of Operations Europe w Prologis.

Księgowi to magowie liczb

Księgowi to magowie liczb

Nowa rzeczywistość wpływa też na świat księgowych. Jak radzą sobie z wyzwaniami, opowiada Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Soneta.

Łączymy ogień z wodą!

Łączymy ogień z wodą!

Firmowe pieniądze też powinny pracować. Na przykład na rynkach kapitałowych – mówi Artur Trela, wiceprezes zarządu TFI PZU.

Łowienie małych rybek

Łowienie małych rybek

Z punktu widzenia biznesu nie należy zastanawiać się nad tym, czy moja firma zostanie zaatakowana, lecz kiedy do tego dojdzie – przekonują nasi rozmówcy. Oto fragment debaty o cyberbezpieczeństwie, której pełny zapis jest dostępny na mycompanypolskapl. W dyskusji udział wzięli Karolina Czwarno-Kos, Lead Security Officer, BNP Paribas Bank Polska, oraz Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Kuba Dobroszek (materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem) 31.05.2024
Poza biznesem: Michał Sukiennik

Poza biznesem: Michał Sukiennik

Specjalista od No-code (nie podejmiemy się wytłumaczenia tego pojęcia w prostych słowach...), który bardzo chciałby poznać Tomasza Biernackiego. W dodatku marzy o wakacjach pod Przasnyszem!

Monika Constant: Branża leasingowa potrzebuje deregulacji

Monika Constant: Branża leasingowa potrzebuje deregulacji

- Proces deregulacji jest na bardzo zaawansowanym etapie. Na Europejskim Kongresie Gospodarczym dowiedzieliśmy się, że projekt zakończyć proces konsultacji i jedna z propozycji, czyli możliwość zdalnego zawierania umów leasingowych, został uwzględniony - tłumaczy Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

Polskie firmy chcą podbijać zachodnie rynki. Jak im w tym pomóc?

- Fundusz Ekspansji Zagranicznej pojawił się już w drugiej odsłonie. Bazując na sukcesie pierwszego funduszu, podjęliśmy taką decyzję. Historie polskich firm, które potrzebowały finansowania na rozwój międzynarodowy udowodniły nam, że taki projekt jest potrzebny - mówi Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.

Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?

Jakich narzędzi potrzebują przedsiębiorcy?

- Mamy dwie grupy przedsiębiorców na polskim rynku. To są albo firmy prowadzone przez przedsiębiorców przed 40. rokiem życia, szukających nowoczesnych narzędzi w internecie i powyżej 40. roku życia, którzy mocno bazują na tradycyjnym podejściu, na usługach biur rachunkowych, z którymi mogą porozmawiać - komentuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect.

Cezary Szczepański 15.05.2024
Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"

Czy ESG to "puste gadanie"? Coraz więcej firm na poważnie traktuje "zieloność"

- Firmy interesują się tematami ESG, w tym liczeniem śladu węglowego, wpływem na otoczenie... Czy to jest puste gadanie? Jeżeli biznes zrozumie, że ich działalność ma realny wpływ na świat, to ziarnko do ziarnka i dojdzie do zmian w firmach - tłumaczy Jola Wąs, Head of Communication and Marketing w Respect Energy.

Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!

Dariusz Żuk: Przestańmy traktować exity jako temat tabu!

- Nie ma o czym mówić, w temacie exitów, i to jest poważny problem naszego ekosystemu. Nie sztuką jest pokazać, kto ile pieniędzy zainwestował, ale najważniejsze jest to, jak wyglądał exit z tego projektu. Chcemy na to zwrócić uwagę - tłumaczy Dariusz Żuk, twórca AIP Seed.