Wywiady

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.01.2024
Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści

Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści

– Raportowanie ESG nie jest celem, ale efektem odpowiedzialnego zarządzania – mówi Magdalena Obłoza, ekspertka koordynująca proces raportowania ESG w Banku BNP Paribas.

Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]

Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]

– Na świecie jest 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami. To największa i najszybciej rosnąca mniejszość na świecie, dlatego biznes musi się z nią liczyć – przekonuje Agata Robińska, prezeska Fundacji TAKpełnosprawni.

Maciej Hutyra: "Bariera wejścia w brydża nie jest wysoka" [WYWIAD]

Maciej Hutyra: "Bariera wejścia w brydża nie jest wysoka" [WYWIAD]

Jakiś czas temu byłem w podróży służbowej w Stanach Zjednoczonych. Tam informacja o tym, że jestem utytułowanym brydżystą, sprawiała, że w niektórych kręgach patrzono na mnie już w nieco inny sposób – mówi Maciej Hutyra, przedsiębiorca i brydżysta z licznymi sukcesami.

Droga do pomocy

Droga do pomocy

Warto odczarować wizerunek „złych tirów” na drogach i pokazać, że transport może służyć tym najbardziej potrzebującym – choćby osobom, których nie stać na pełnowartościowe posiłki.

Jak opanować strach przed wystąpieniami publicznymi

Jak opanować strach przed wystąpieniami publicznymi

Nie wmawiaj sobie „Jestem zwycięzcą”, bo twój wewnętrzny krytyk szybko się z tą opinią rozprawi. Lepiej skoncentruj się na tym, co potrafisz, i potraktuj to jako fundament – radzi Lidia Buksak, trenerka wystąpień publicznych.

Uwolnij czas

Uwolnij czas

AI to prawdziwe wsparcie dla HR. Dzięki sztucznej inteligencji działy personalne wreszcie mogą sprostać indywidualnym potrzebom każdego pracownika – przekonuje Jacek Pytlik, prezes inEwi.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 10.01.2024
Działać w różnorodnej rzeczywistości [WYWIAD]

Działać w różnorodnej rzeczywistości [WYWIAD]

O aktywizacji zawodowej kobiet oraz podejściu do pracy i życia rozmawiają trzy pokolenia pań Bochniarz: Henryka Bochniarz, założycielka Konfederacji Lewiatan, Joanna Bochniarz, prezeska Centrum Innowacyjnej Edukacji, i Zuzanna Bochniarz-Urbańska, socjolożka, przedstawicielka pokolenia Z.

KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem

KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem

- Technologia blockchain może ułatwić wdrażanie systemów opartych na sztucznej inteligencji. KIR proponuje rozwiązania blockchain dla wielu branż, dostarczając je m.in. firmom działającym w nieruchomościach, energetyce czy finansach – wyjaśnia Małgorzata Ignaczewska, Program Manager w KIR.

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.

Desynchronizacja rynków  będzie postępować

Desynchronizacja rynków będzie postępować

Pandemia koronawirusa, zakłócenia w łańcuchach dostaw, wojna w Ukrainie. Kolejne wstrząsy przyczyniły się do desynchronizacji cykli koniunkturalnych głównych światowych gospodarek. Wpadliśmy w zupełnie inne rytmy – mówi Dariusz Świniarski, dyrektor Zespołu Zarządzania Portfelami w Skarbiec TFI. Czy można to wykorzystać?

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.

Wiktor Cyrny 02.01.2024
Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Możliwości technologiczne i AI sprawiły, że efektywność procesów rekrutacyjnych rośnie. Nadal jednak czynnik ludzki jest niezastąpiony, by rekrutacje były w pełni skuteczne i przyjazne – przekonuje Katarzyna Trzaska, Marketing Manager w eRecruiter.

To dobry czas do inwestowania

To dobry czas do inwestowania

Sytuacja na rynku i w gospodarce sprzyja inwestowaniu – przekonuje Jerzy Nikorowski, dyrektor Biura Maklerskiego Banku BNP Paribas. Tylko na które aktywa postawić?

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.

Znamy laureatów 3W Startup Showdown! Kto zasłużył na wyróżenienie?

Znamy laureatów 3W Startup Showdown! Kto zasłużył na wyróżenienie?

3W Startup Showdown to konkurs dla startupów z regionu Trójmorza realizujących projekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami lub pomysłodawcami technologii, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów: wodę, wodór i węgiel pierwiastkowy. O inicjatywie opowiada Tomasz Serwan, dyrektor inwestycyjny Vinci S.A.

Wydłużyć życie ubrań

Wydłużyć życie ubrań

Nasze mamy i babki były mistrzyniami ekonomii cyrkularnej! Wystarczy, że będziemy brali z nich przykład – przekonuje Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.

Stepapp walczy z szarą strefą w branży sprzątającej. "Rynek jest brudny" [WYWIAD]

Stepapp walczy z szarą strefą w branży sprzątającej. "Rynek jest brudny" [WYWIAD]

Praca na czarno, brak ubezpieczenia społecznego i bezpieczeństwa, wieczne proszenie się o umowę, głodowe stawki, kary, wyzysk, mobbing, upokarzanie - na to wszystko skarżą się pracownicy sektora usług sprzątania. Thomas Werner i Jakub Mocarski - założyciele startupu Stepapp - postanowili podjąć działania na rzecz poprawy sytuacji.

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Do życia oraz biznesu podchodzimy jak do gry, w której wbija się kolejne levele – oczywiście każdy kolejny jest coraz trudniejszy. Staramy się jednak tworzyć taką firmę, w której ludzie cieszą się na poniedziałek i mogą w niej rozwijać skrzydła. Ale to nie są relacje, jakie panują wśród członków rodziny – mówią Paulina i Kamil Walkowiakowie, założyciele cux.io.

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Dzisiejszy biznes, pełen czarnych łabędzi i szarych nosorożców, wymaga od liderek i liderów łączenia bardzo różnych umiejętności. Ta trudna mieszanka często wychodzi lepiej kobietom – mówi Małgorzata Kasperska, wiceprezeska firmy Schneider Electric, odpowiedzialna za Polskę, Czechy, Słowację oraz Ukrainę.

Rozmawiał: Marcin Dzierżanowski, materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 01.12.2023
Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Najważniejszy jest dalszy rozwój polskich firm, gdyż wreszcie stanęliśmy przed ogromną szansą na wyjście z okresu projektów badawczo-rozwojowych do powszechnej komercjalizacji naszych technologii kosmicznych – mówi Paweł Pacek, dyrektor Biura Rozwoju Technologii w ARP S.A.

Biznesmen na celowniku państwa [WYWIAD]

Biznesmen na celowniku państwa [WYWIAD]

Niszcząc uczciwych przedsiębiorców, władza daje obywatelom sygnał, że nie warto być przedsiębiorczym – mówi Szymon Krawiec, współautor (wraz z Heleną Kowalik) książki „Polowanie. Jak się w Polsce niszczy biznes” – o kulisach głośnych aresztowań przedsiębiorców.

Jak przyciągać do firmy talenty

Jak przyciągać do firmy talenty

Budując pozytywny wizerunek pracodawcy, musimy podjąć wiele działań zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. Szczególnie warto zadbać o te wewnętrzne. Zatrudnieni pracownicy są bowiem naszymi najlepszymi ambasadorami – mówi Edyta Wątor, dyrektor Biura Zarządzania Rozwojem Pracowników i Budowania Marki Pracodawcy, ORLEN.