Tylko u nas

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]

Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.

Cezary Szczepański 06.02.2023
K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce

Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.

Szampan się leje. Pełny obraz Kuczyńskiego

Szampan się leje. Pełny obraz Kuczyńskiego

Początek 2023 r. na światowych giełdach wyglądał nieźle, a w Warszawie wręcz doskonale. Powód poprawy nastrojów? Przede wszystkim dane o inflacji, które w wielu krajach pokazywały, że wyraźnie spuszcza ona z tonu.

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

W 1981 r. w polskiej branży estradowej wybucha niewyobrażalny skandal. Prasa ujawnia, że państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. promocją naszej kultury w świecie, przemyciło na Zachód półtora tysiąca prostytutek z Polski. Firma oraz jej pracownicy mieli na tym zarobić milion dolarów.

Marcin Dzierżanowski 30.01.2023
Tak trzeba żyć. Najlepsze startupy zero waste

Tak trzeba żyć. Najlepsze startupy zero waste

Zero waste – to nie tylko slogan. Są startupy, które wzięły sobie to hasło na sztandary. Prezentujemy polskie inicjatywy, dzięki którym – jak śpiewał Krzysztof Zalewski – kolejne pokolenia będą miały jaśniej.

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.

Kapitalizm w płynie. Gdzie tkwi tajemnica historii sukcesu marki Kofola

Kapitalizm w płynie. Gdzie tkwi tajemnica historii sukcesu marki Kofola

Słodka, brązowa, nasycona bąbelkami, czasami z ziołową nutą. Różnice w smaku są minimalne, za to emocje – które wywołuje konkretna marka coli – ogromne. Polski rynek wkrótce zostanie zalany kofolą. Czy czeska cola zagrozi rodzimej Polo Cockcie i samej Coca-Coli?

Maciej Łuczak 30.01.2023
FOZZ, czyli matka wszystkich afer

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

Tajemnicze zgony, wyprowadzone z budżetu państwa miliony dolarów, a w tle polskie i radzieckie służby specjalne. Sprawa FOZZ to ostatnia afera PRL i pierwsza III Rzeczypospolitej. Choć polskiej transformacji ustrojowej towarzyszyło wiele gospodarczych przekrętów, to właśnie ten kosztował budżet państwa najwięcej.

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.

Ola Mirosław - Małysz polskiego wspinania [WYWIAD]

Ola Mirosław - Małysz polskiego wspinania [WYWIAD]

Sport nauczył mnie cierpliwości. Ona jest ważna, bo pomaga dążyć do celu – pięć razy upadniesz, ale za szóstym razem w końcu zwyciężysz. Bez umiejętności radzenia sobie z porażkami i wyciągania z nich wniosków, nie zajdziesz w sporcie daleko – mówi Ola Mirosław, rekordzistka świata we wspinaczce na czas.

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.

Nowa nadzieja. Ukraina otwiera drzwi polskim przedsiębiorcom

Nowa nadzieja. Ukraina otwiera drzwi polskim przedsiębiorcom

Jeszcze pół roku temu raczej nikt w polskim biznesie nie zastanawiał się, czy powrót do Ukrainy będzie możliwy. Dziś jest – mimo trwającej wojny – nasz sąsiad szykuje się do otwarcia drzwi polskim przedsiębiorcom.

Cezary Szczepański 19.01.2023
Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

O wyzwaniach restrukturyzacyjnych spółek publicznych, na przykładzie polskiej spółki z sektora medycznego Braster, opowiada adwokat i doradca restrukturyzacyjny Piotr Kieloch z kancelarii Resist Rezanko Sitek, który reprezentował spółkę w ponad 2-letnim postępowaniu restrukturyzacyjnym.

Kobiety, o których będzie głośno w 2023 r.

Kobiety, o których będzie głośno w 2023 r.

Statrtuperki, menedżerki, wizjonerki. A także kobiety, które swoim życiem i osiągnięciami inspirują do przedsiębiorczości innych. „My Company Polska” publikuje zestawienie (w koleności alfabetycznej) 23 kobiet biznesu, o których będzie głośno w najbliższym roku.

Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?

Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?

Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?