Marketing

Ciekawe zawody związane z branżą marketingową

Ciekawe zawody związane z branżą marketingową

Marketing to bardzo ważny aspekt wpływający na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W obecnych czasach szczególny nacisk kładzie się na jego internetową wersję. Coraz więcej młodych ludzi poszukuje zatrudnienia w tej branży – oferuje ona ciekawe perspektywy rozwoju oraz satysfakcjonujące zarobki. Jakiej pracy mogą podjąć się osoby, które są zainteresowane tematyką marketingu?

Aflofarm przegrało w sądzie. Reklamy suplementów pod specjalnym nadzorem

Aflofarm przegrało w sądzie. Reklamy suplementów pod specjalnym nadzorem

Sąd apelacyjny w Warszawie utrzymał w mocy decyzję UOKiK o nałożeniu na firmę Aflofarm kary w wysokości 26 mln złotych. Historia zaczęła się w 2017 roku i dotyczy reklam suplementów diety. Zdaniem UOKiK (i co potwierdził sąd), reklamy firmy wprowadzały konsumentów w błąd w zakresie przeznaczenia i właściwości produktu.

„Cyfryzacja? To się opłaca!” Debata ekspertów w My Company Polska

„Cyfryzacja? To się opłaca!” Debata ekspertów w My Company Polska

Wynajem samochodu za pomocą zegarka, zakupy przy użyciu okularów, które same sprawdzają, na którym towarze z wystawy skupiamy wzrok, inteligentne lodówki pilnujące zakupów żywności. To nie futurystyczna wizja Stanisława Lema, lecz przewidywania uczestników debaty „Transformacja cyfrowa i bezpieczeństwo w finansach”, która odbyła się w redakcji My Company Polska.

Marcin Dzierżanowski 25.04.2022

Czego możemy się nauczyć od marek?

Czego możemy się nauczyć od marek?

Co możemy osiągnąć, wdrażając zasady, którymi kierują się silne marki, w nasze życie?

Lejla Zaharan-Mszyca, kreatywny strateg marki, coach (materiał partnera) 11.06.2021
Logo - jak je zrobić?

Logo - jak je zrobić?

Logo to nie tylko estetyczny znak, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim wizualizacja ducha firmy.

Skuteczna akcja promocyjna

Skuteczna akcja promocyjna

Przygotowanie i skuteczne zrealizowanie akcji promocyjnej to jedno z podstawowych narzędzi do zwiększenia sprzedaży. Sztuką jest umiejętność uniknięcia błędów i taka konstrukcja kampanii, by odnieść jak największy sukces jak najniższymi kosztami.

Prezentacja doskonała

Prezentacja doskonała

Błyskawiczna prezentacja, zwana „prezentacją windową” (elevator pitch), nie ma na celu przekonywania kogokolwiek do zakupu ani wzbudzenia ekscytacji u potencjalnych klientów. W trakcie 20 sek. mówca stara się jedynie przyciągnąć uwagę zainteresowanych nabywców.

Aaron Ross, Jason Lemkin 23.01.2020
6 zasad działania na LinkedIn

6 zasad działania na LinkedIn

Prowadzenie działań na LinkedIn nie jest łatwe. Znając kilka zasad, rozbudujesz system działań dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.

Najmniejszy opłacalny rynek

Najmniejszy opłacalny rynek

Skup się na najmniejszym opłacalnym rynku. Nieustanna pogoń za masą może cię znudzić, bo masa oznacza przeciętność. Zamiast tego zacznij od pytania, jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wpłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?

Patent na sukces

Patent na sukces

Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Klient pępkiem świata

Klient pępkiem świata

Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.

Aleksander Sławiński 28.05.2019
Budżet mały - doskonały

Budżet mały - doskonały

By zrobić dobrą reklamę przy niskim budżecie, trzeba niekonwencjonalnego podejścia, dużej wyobraźni i elastyczności w myśleniu o swojej marce. Skromne fundusze na reklamę nie powinny nas ograniczać.

Kubica  to nasza  inwestycja

Kubica to nasza inwestycja

To nie przypadek, że związaliśmy się z Robertem Kubicą. Robert ma cechy bardzo zbliżone do tego, z czym Orlen chce być identyfikowany. Przy tym jest patriotą. A my jesteśmy międzynarodowym koncernem, który też dąży do tego, żeby być powodem do dumy dla Po

Idzie wieść przez wieś

Idzie wieść przez wieś

Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.

Pokaż się na żywo

Pokaż się na żywo

Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.

8 błędów przy tworzeniu nazw firm

8 błędów przy tworzeniu nazw firm

Jeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.

Justyna Fabijańczyk 25.02.2019
Dobra i zła reklama

Dobra i zła reklama

Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.

Wszystko o panu i pani

Wszystko o panu i pani

W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.

Przez nos i ucho do portfela

Przez nos i ucho do portfela

Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.

Gdzie gość staje się klientem

Gdzie gość staje się klientem

Cel firmowego stoiska na targach czy konferencjach jest prosty: przyciągnąć wielu gości i pozostać w ich pamięci.

Karolina Prewęcka 29.01.2019
Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Komunikacja mailowa z klientami to podstawa w każdej firmie. Warto więc zastanowić się, czy prowadzi się ją w sposób przemyślany. O strategii email marketingowej, o tym, jak robić to dobrze, a czego unikać, opowiada specjalista, Marcin Kociuba z FreshMail

Ukontentować klienta contentem

Ukontentować klienta contentem

„Content” to określenie, które zrobiło karierę w marketingu wraz z rozwojem internetu. Oznacza tzw. użyteczne treści, umieszczane najczęściej w sieci, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania potencjalnego klienta danej firmy. Jak jednak sprawić, by stosowanie contentu prowadziło do zwiększenia sprzedaży?

Mniejsi z mniejszymi

Mniejsi z mniejszymi

Coraz więcej mniejszych przedsiębiorców pragnie korzystać z pomocy zewnętrznych profesjonalistów od promocji. I to już nie tylko z usług agencji kreatywnych, ale też domów mediowych. Kiedy współpraca z tymi ostatnimi ma sens?