Marketing
Zaufanie w czasach kryzysu. Marka Godna Zaufania
Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć każdej firmie. Dlatego ważne jest, aby być do niej dobrze przygotowanym i zareagować błyskawicznie w wielu aspektach. Firma, która wyjdzie z twarzą z kłopotów, ma szanse nie tylko utrzymać klientów, ale także zwiększyć ich zaufanie.
Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?
Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?
Aktorki Hollywood podbijają świat biznesu i inwestycji
Zwyciężczynie złotych globów mają nie tylko talent aktorski - doskonale radzą sobie również w biznesie i pomnażaniu majątków. Czego możemy się nauczyć?
Oto historie wpadek, przez które "błyskotliwi marketingowcy" doprowadzili do kryzysów wizerunkowych
Dżentelmen jest zawsze pół kroku za modą – brzmi stara zasada dotycząca elegancji. Podobnie jest z marką godną zaufania. Nie trzeba próbować wszystkich marketingowych nowinek, by klienci nas doceniali i zostali z nami na lata.
Jak oznaczać reklamy w social media? UOKiK radzi influencerom i markom
31 stron - tyle liczy nowy poradnik UOKiK dotyczący zasad funkcjonowania w mediach społecznościowych, jeśli chodzi o współpracę z markami. Zdaniem prezesa UOKiK zastosowanie tych zasad sprawia w oznaczaniu reklam sprawia, że nie będziemy mieli problemów z potencjalnymi karami.
Marka sama w sobie. Jak skutecznie dbać o reputację marki i budować brand godny zaufania
„Marka to suma wszystkich emocji, myśli, obrazów, historii, możliwości i plotek, które istnieją na rynku na temat danej firmy” – pisze w swojej książce „Hey Whipple, Squeeze This” Luke Sullivan. Czy w ogóle można więc nad takim żywiołem zapanować?
Ciekawe zawody związane z branżą marketingową
Marketing to bardzo ważny aspekt wpływający na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W obecnych czasach szczególny nacisk kładzie się na jego internetową wersję. Coraz więcej młodych ludzi poszukuje zatrudnienia w tej branży – oferuje ona ciekawe perspektywy rozwoju oraz satysfakcjonujące zarobki. Jakiej pracy mogą podjąć się osoby, które są zainteresowane tematyką marketingu?
Prosto w cel. Direct Mail odkryty na nowo
Czy dziś kampania marketingowa musi opierać się na Facebooku i reklamach w Google? Badania prowadzone na całym świecie pokazują, że nie.
Aflofarm przegrało w sądzie. Reklamy suplementów pod specjalnym nadzorem
Sąd apelacyjny w Warszawie utrzymał w mocy decyzję UOKiK o nałożeniu na firmę Aflofarm kary w wysokości 26 mln złotych. Historia zaczęła się w 2017 roku i dotyczy reklam suplementów diety. Zdaniem UOKiK (i co potwierdził sąd), reklamy firmy wprowadzały konsumentów w błąd w zakresie przeznaczenia i właściwości produktu.
8 miejsc na skuteczną reklamę w internecie, o których nie mieliście pojęcia
Prawdopodobnie 9 na 10 marketerów zapytanych o to, jakimi metodami i kanałami najszybciej zwiększyć sprzedaż w twojej firmie, chórem odpowie: zainwestuj w reklamy na Facebooku i w Google!, co jest najbardziej oczywistą i w wielu przypadkach trafną radą. Jednak to nie wszystko.
„Cyfryzacja? To się opłaca!” Debata ekspertów w My Company Polska
Wynajem samochodu za pomocą zegarka, zakupy przy użyciu okularów, które same sprawdzają, na którym towarze z wystawy skupiamy wzrok, inteligentne lodówki pilnujące zakupów żywności. To nie futurystyczna wizja Stanisława Lema, lecz przewidywania uczestników debaty „Transformacja cyfrowa i bezpieczeństwo w finansach”, która odbyła się w redakcji My Company Polska.
Jak skutecznie publikować na LinkedIn [PORADNIK]
Siedem kroków, które pomogą ci zdobyć renomę i klientów.
Sam sobie SEO. Jak zbudować dobrą strategię na własną rekę
Internet to dżungla. Dlatego firmy wynajmują specjalistów, żeby klienci trafili na nie w sieci, a one na klientów. Wysoka pozycja witryny w wyszukiwarce bardzo w tym pomaga, w dodatku można spróbować zdziałać coś na własną rękę.
Jak promować się na TikToku i Instagramie? 10 sprawdzonych sposobów na krótkie firmowe video
TikTok i Instagram to dwie popularne platformy, które pozwalają na publikowanie krótkich filmików. Firmy coraz częściej wykorzystują to do celów marketingowych. Dlaczego warto i jak to robić?
Koniec z ciasteczkami dla zewnętrznych partnerów. Jak prowadzić marketing w nowej sytuacji?
Do 2022 roku przeglądarki Chrome przestaną wysyłać informacje o odwiedzanych stronach przez internautów do innych stron. Oznaczać to będzie olbrzymie utrudnienia w targetowaniu kampanii reklamowych. Czy można sobie z tym poradzić?
Czego możemy się nauczyć od marek?
Co możemy osiągnąć, wdrażając zasady, którymi kierują się silne marki, w nasze życie?
Przyciągnij ich raz jeszcze! Jak skutecznie stosować remarketing
Nie każdy, kto trafi na naszą stronę w internecie, od razu zrobi zakupy. Zamiast szukać coraz to nowych odbiorców, lepiej zaprośmy takiego klienta ponownie, czyli zastosujmy remarketing. Podpowiadamy, jak to zrobić.
E-biznes bez programowania. Własny sklep bez udziału programisty czy agencji interaktywnej
Dziś możemy stworzyć biznes cyfrowy – sklep, serwis z płatnymi treściami czy aplikację mobilną – samodzielnie, bez udziału programisty czy agencji interaktywnej. Wystarczy, że skorzystamy z platformy no-code.
Logo - jak je zrobić?
Logo to nie tylko estetyczny znak, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim wizualizacja ducha firmy.
Skuteczna akcja promocyjna
Przygotowanie i skuteczne zrealizowanie akcji promocyjnej to jedno z podstawowych narzędzi do zwiększenia sprzedaży. Sztuką jest umiejętność uniknięcia błędów i taka konstrukcja kampanii, by odnieść jak największy sukces jak najniższymi kosztami.
Prezentacja doskonała
Błyskawiczna prezentacja, zwana „prezentacją windową” (elevator pitch), nie ma na celu przekonywania kogokolwiek do zakupu ani wzbudzenia ekscytacji u potencjalnych klientów. W trakcie 20 sek. mówca stara się jedynie przyciągnąć uwagę zainteresowanych nabywców.
6 zasad działania na LinkedIn
Prowadzenie działań na LinkedIn nie jest łatwe. Znając kilka zasad, rozbudujesz system działań dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.
Najmniejszy opłacalny rynek
Skup się na najmniejszym opłacalnym rynku. Nieustanna pogoń za masą może cię znudzić, bo masa oznacza przeciętność. Zamiast tego zacznij od pytania, jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wpłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?
7 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając call center
Masz dobry produkt, ciekawe rozwiązanie i nie wiesz, czy spodoba się twoim klientom. Warto wtedy skorzystać z call center.
Patent na sukces
Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Klient pępkiem świata
Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.
Budżet mały - doskonały
By zrobić dobrą reklamę przy niskim budżecie, trzeba niekonwencjonalnego podejścia, dużej wyobraźni i elastyczności w myśleniu o swojej marce. Skromne fundusze na reklamę nie powinny nas ograniczać.
Kubica to nasza inwestycja
To nie przypadek, że związaliśmy się z Robertem Kubicą. Robert ma cechy bardzo zbliżone do tego, z czym Orlen chce być identyfikowany. Przy tym jest patriotą. A my jesteśmy międzynarodowym koncernem, który też dąży do tego, żeby być powodem do dumy dla Po
Idzie wieść przez wieś
Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.
Pokaż się na żywo
Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.
8 błędów przy tworzeniu nazw firm
Jeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.
Dobra i zła reklama
Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.
Wszystko o panu i pani
W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko, czyli rzecz o ekonomii behawioralnej
Zgodnie z koncepcją marketingu skuteczna działalność przedsiębiorstwa to nic innego jak dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Ha, tylko jak te potrzeby rozpoznawać i badać, zważywszy na to, że pod wpływem różnych czynników mogą one się zmieniać i w
Przez nos i ucho do portfela
Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.