Marketing

Logo - jak je zrobić?

Logo - jak je zrobić?

Logo to nie tylko estetyczny znak, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim wizualizacja ducha firmy.

Magda Kozińska, Anita Szarlik 31.08.2020
Skuteczna akcja promocyjna

Skuteczna akcja promocyjna

Przygotowanie i skuteczne zrealizowanie akcji promocyjnej to jedno z podstawowych narzędzi do zwiększenia sprzedaży. Sztuką jest umiejętność uniknięcia błędów i taka konstrukcja kampanii, by odnieść jak największy sukces jak najniższymi kosztami.

Prezentacja doskonała

Prezentacja doskonała

Błyskawiczna prezentacja, zwana „prezentacją windową” (elevator pitch), nie ma na celu przekonywania kogokolwiek do zakupu ani wzbudzenia ekscytacji u potencjalnych klientów. W trakcie 20 sek. mówca stara się jedynie przyciągnąć uwagę zainteresowanych nabywców.

6 zasad działania na LinkedIn

6 zasad działania na LinkedIn

Prowadzenie działań na LinkedIn nie jest łatwe. Znając kilka zasad, rozbudujesz system działań dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.

Najmniejszy opłacalny rynek

Najmniejszy opłacalny rynek

Skup się na najmniejszym opłacalnym rynku. Nieustanna pogoń za masą może cię znudzić, bo masa oznacza przeciętność. Zamiast tego zacznij od pytania, jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wpłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?

Patent na sukces

Patent na sukces

Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Klient pępkiem świata

Klient pępkiem świata

Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.

Budżet mały - doskonały

Budżet mały - doskonały

By zrobić dobrą reklamę przy niskim budżecie, trzeba niekonwencjonalnego podejścia, dużej wyobraźni i elastyczności w myśleniu o swojej marce. Skromne fundusze na reklamę nie powinny nas ograniczać.

Kubica  to nasza  inwestycja

Kubica to nasza inwestycja

To nie przypadek, że związaliśmy się z Robertem Kubicą. Robert ma cechy bardzo zbliżone do tego, z czym Orlen chce być identyfikowany. Przy tym jest patriotą. A my jesteśmy międzynarodowym koncernem, który też dąży do tego, żeby być powodem do dumy dla Po

Idzie wieść przez wieś

Idzie wieść przez wieś

Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.

Aleksander Sławiński 26.03.2019
Pokaż się na żywo

Pokaż się na żywo

Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.

Dobra i zła reklama

Dobra i zła reklama

Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.

Wszystko o panu i pani

Wszystko o panu i pani

W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.

Przez nos i ucho do portfela

Przez nos i ucho do portfela

Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.

Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?

Komunikacja mailowa z klientami to podstawa w każdej firmie. Warto więc zastanowić się, czy prowadzi się ją w sposób przemyślany. O strategii email marketingowej, o tym, jak robić to dobrze, a czego unikać, opowiada specjalista, Marcin Kociuba z FreshMail

Ukontentować klienta contentem

Ukontentować klienta contentem

„Content” to określenie, które zrobiło karierę w marketingu wraz z rozwojem internetu. Oznacza tzw. użyteczne treści, umieszczane najczęściej w sieci, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania potencjalnego klienta danej firmy. Jak jednak sprawić, by stosowanie contentu prowadziło do zwiększenia sprzedaży?

Ewelina Stachowiak 19.12.2018
Mniejsi z mniejszymi

Mniejsi z mniejszymi

Coraz więcej mniejszych przedsiębiorców pragnie korzystać z pomocy zewnętrznych profesjonalistów od promocji. I to już nie tylko z usług agencji kreatywnych, ale też domów mediowych. Kiedy współpraca z tymi ostatnimi ma sens?

Zamiast zdobywać rynek, zbudowaliśmy go na nowo

Zamiast zdobywać rynek, zbudowaliśmy go na nowo

Paweł Sala, CEO firmy FreshMail, która w tym roku obchodzi jubileusz dziesięciolecia, wspomina początki funkcjonowania na bardzo specyficznym rynku, opowiada o zdobywaniu na nim pozycji lidera – i to bez pomocy zewnętrznego inwestora – oraz o przełomowych

Cyfrowy profesjonalizm potrzebny jak nigdy

Cyfrowy profesjonalizm potrzebny jak nigdy

Bez kompetencji cyfrowych coraz trudniej poradzić sobie dzisiaj w gospodarce. I nie sposób już obyć się bez nich w marketingu, przy czym potrzebne jest nowe podejście, gdzie te kompetencje są rozwijane na bieżąco.

Marketing jeden do jednego

Marketing jeden do jednego

Personalizacja działań marketingowych to dziś konieczność, lecz na czym tak naprawdę polega? – Nie chodzi tylko o dodanie imienia klienta do wysyłanej oferty. Imię to jedynie wierzchołek góry lodowej – mówi Mariusz Łodyga, dyrektor strategiczny w firmie doradczej Premium Consulting.

Marek Szymaniak 19.11.2018
Efektywność idzie w parze z kreatywnością

Efektywność idzie w parze z kreatywnością

Marketerzy są pod narastającą presją zwiększania zwrotu z inwestycji w komunikację i przekładają te wyzwania na swoich partnerów biznesowych. To wyraźny trend, w którym rozwój technologii może bardzo pomóc – mówi Paweł Patkowski, przewodniczący jury IAB M

Big data a mały biznes

Big data a mały biznes

Słowo „dane” jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki, we wszystkich językach. Dane nazywane są walutą XXI w. Ale dlaczego właściwie powinniśmy je gromadzić i analizować?

Nie wszystko złoto, co się świeci

Nie wszystko złoto, co się świeci

Starając się dotrzeć do klientów w cyfrowym świecie, trzeba zachować ostrożność, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Również wtedy, gdy zdajemy się na fachowców: nawiązujemy współpracę z wyspecjalizowaną agencją czy sięgamy po wsparcie popularnego influencera.

Marek Szymaniak 21.10.2018
Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?

Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?

Ład przestrzenny. Pojęcie obce dla polskiego krajobrazu. Jest za to morze billboardów, wyblakłe plakaty, pstrokate banery i ogłoszenia porozklejane, gdzie tylko popadnie. Gdyby tylko wymazać je z przestrzenni miejskiej lub zastąpić reklamą cyfrową, polski

Skuteczny newsletter – zdradzamy przepis na jego kreację

Skuteczny newsletter – zdradzamy przepis na jego kreację

W 2018 r. minęło równe 40 lat, odkąd amerykańska firma DEC wysłała pierwszy w historii newsletter. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że w przyszłości stanie się on jedną z najbardziej popularnych form komunikacji na linii marka – klient.

Jak zdobyć kompetencje digitalowe

Jak zdobyć kompetencje digitalowe

O edukacji w e-marketingu, certyfikacji umiejętności i procesie ciągłego pozyskiwania wiedzy rozmawiamy z Arturem Maciorowskim – trenerem DIMAQ i wiceprzewodniczącym Rady ds. Kompetencji przy IAB Polska.