Marketing

Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa

Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa

„Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – ten slogan został uznany za ostateczny casus belli i wezwanie do rozpoczęcia pełnoskalowej gorącej wojny. Co w niej dozwolone, jakiej broni można w tych reklamowych potyczkach używać? No i komu się to najbardziej opłaca?

Maciej Łuczak 27.04.2024
Polacy kochają akcje promocyjne. Dzięki nim zapamiętują marki i… kupują ponownie

Polacy kochają akcje promocyjne. Dzięki nim zapamiętują marki i… kupują ponownie

Raport "Skuteczna akcja wsparcia sprzedaży" Instytutu Badawczego IRCenter i Pluxee Polska wskazuje, że aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją.

Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Nie chce, żeby AI karmiła nas scamem

Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Nie chce, żeby AI karmiła nas scamem

Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.

Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta

Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta

W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle Meta wyłoży jeśli sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że Meta okłamywała ich co do liczby potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%. "Dane z oglądalności filmów na facebooku były kłamstwem" - mówi Katarzyna Kociubińska.

Igor Blukowski (oprac.) 25.03.2024
Startuje 12. edycja Akademii e-marketingu: Darmowe szkolenia dla przedsiębiorców

Startuje 12. edycja Akademii e-marketingu: Darmowe szkolenia dla przedsiębiorców

Już 27 lutego w Lublinie rozpocznie się 12. edycja Akademii e-marketingu adresowana do przedsiębiorców z sektora MSP. W tym roku eksperci odwiedzą 14 lokalizacji w największych miastach w Polsce. Akademia e-marketingu jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie. Uczestnicy, podczas spotkań z ekspertami, będą mogli zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę z zakresu marketingu online np. tworzenia strony WWW, działań SEO czy wykorzystania różnych narzędzi promocyjnych.

Wojny handlowe z kolejnym Waterloo: Lidl akceptuje kupony rabatowe Aldi

Wojny handlowe z kolejnym Waterloo: Lidl akceptuje kupony rabatowe Aldi

Rywalizacja między dwoma gigantami dyskontowymi – Lidl i Aldi – osiągnęła nowy poziom. Lidl, w swojej ojczyźnie, zaskoczył rynek, akceptując kupony rabatowe największego konkurenta, Aldi Süd. To odważny krok w świecie handlu detalicznego, który może zrewolucjonizować strategie marketingowe sieci.

Zara po kontrowersyjnej kampanii reklamowej traci miliony dolarów

Zara po kontrowersyjnej kampanii reklamowej traci miliony dolarów

Słynna marka odzieżowa Zara znalazła się w ogniu krytyki po opublikowaniu swojej najnowszej kampanii reklamowej dla linii Atelier. Zdjęcia, przedstawiające modelkę wśród gruzów i manekinów, wywołały oburzenie, gdyż niektórzy widzieli w nich odniesienia do dramatycznych scen z wojny między Izraelem a Hamasem w Strefie Gazy.

3 000 przedsiębiorców z całej Polski wzięło udział w 11. edycji Akademii e-marketingu

3 000 przedsiębiorców z całej Polski wzięło udział w 11. edycji Akademii e-marketingu

Przez cały 2023 rok, w największych miastach w Polsce odbywały się darmowe szkolenia dla przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wydarzenia zorganizowano w ramach 11. edycji Akademii e-marketingu, która jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie.

Igor Blukowski (oprac.) Informacja prasowa 06.12.2023
Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Linijka kodu czy hasło zrozumiałe tylko przez wąskie grono specjalistów. Tak coraz częściej wygląda reklama umieszczona na billboardach. Nic nie mówi to masowemu odbiorcy? Nie szkodzi, bo wcześniej marketingowcy sprawdzili, że w tym miejscu reklamująca się firma i tak znajdzie partnera biznesowego lub kandydata do pracy. Nie zawsze bowiem chodzi o globalną sprzedaż.

Duet Lanberry & Tribbs, marka Pandora i agencja JU tworzą historię drobnych chwil

Duet Lanberry & Tribbs, marka Pandora i agencja JU tworzą historię drobnych chwil

Pandora, jedna z największych marek biżuteryjnych na świecie, właśnie wkroczyła na muzyczną scenę, a to za sprawą agencji kreatywno-digitalowej JU. W przygotowanej przez agencję kampanii udział biorą utalentowani artyści, duet Lanberry & Tribbs, którzy zachęcają do celebrowania życia poprzez dostrzeganie w nim tych małych, ale jakże istotnych momentów.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 18.10.2023
Pandora Gate: Biedronka i Lidl odcinają się od współpracy z TeamX w przyszłości

Pandora Gate: Biedronka i Lidl odcinają się od współpracy z TeamX w przyszłości

Współczesne korporacje, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, chętnie współpracują z influencerami. W przypadku polskiego rynku, wielu z tych twórców to popularni youtuberzy, których kanały zgromadziły miliony subskrybentów. Jednak ostatnie wydarzenia związane z tzw. aferą "Pandora Gate" rzucają cień na ich reputację i wpływają na decyzje dużych sieci takich jak Biedronka czy Lidl.

Rozmowy o przyszłości Ukrainy - XXXII Forum Ekonomiczne w Karpaczu

Podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu nie zabraknie dyskusji o ważnych kwestiach dotyczących wojny za wschodnią granicą Polski. Podczas dwóch paneli poruszone zostaną tematy, takie jak odbudowa Ukrainy i obrona wspólnych wartości.

Materiał partnera 28.08.2023
Przygotuj się na pierwszy dzwonek z ERLI

Przygotuj się na pierwszy dzwonek z ERLI

Już niebawem dla setek tysięcy uczniów rozpoczynających naukę w pierwszych klasach szkół podstawowych po raz pierwszy zabrzmi dzwonek szkolny. Dlatego warto sprawdzić oferty na ERLI, a przy okazji zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.