Zielona transformacja

Too Good To Go z partnerstwem Bakallandu

Too Good To Go z partnerstwem Bakallandu

Bakalland dołączył do grona partnerów aplikacji Too Good To Go. Od połowy grudnia użytkownicy aplikacji uratowali ponad trzy tysiące paczek wypełnionymi pastami orzechowymi. Teraz współpraca poszerza się o kolejne miasta.

ESG wciąż nie kusi polskich firm

ESG wciąż nie kusi polskich firm

Jedynie 11 proc. polskich firm IT podchodzi strategicznie do kwestii ESG (z ang. E-Environmental, S-Social, G-Governance), podczas gdy około 45 proc. nie wdrożyło żadnych działań wynikających bezpośrednio z chęci wywołania pozytywnej zmiany społecznej.

Zielone strony biznesu. Kto zapłaci za lepsze jutro

Zielone strony biznesu. Kto zapłaci za lepsze jutro

Koszt średniej wielkości mieszkania – tyle, zdaniem przedstawicieli rządu, przypadnie na przeciętną polską czteroosobową rodzinę, jeśli wejdzie w życie zaproponowany przez Unię Europejską program „Fit for 55”. Zakłada on dużo szybsze niż dotąd planowano odchodzenie od węgla. Eksperci przyznają, że nowe wytyczne to dla naszego kraju ogromne obciążenie, ale mimo wszystko do udźwignięcia.

Nie tylko dla oszczędności. Polacy są coraz bardziej eko

Nie tylko dla oszczędności. Polacy są coraz bardziej eko

61 proc. Polaków twierdzi, że ochrona środowiska jest dla nich ważna - wynika z badań GfK. Oszczędzanie wody czy energii wynika nie tylko z chęci zaoszczędzenia pieniędzy, a trend ekologiczny jest coraz bardziej widoczny.

Robert Mierwiński (oprac.) 01.02.2022
Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać

Zielone Strony Biznesu. Ten wyścig możemy wygrać

Stawiamy na wodę, węgiel i wodór. Ale nie ten czarny, brudny węgiel, tylko grafen, fulereny, nanorurki węglowe. To wszystko może być prawdziwym game changerem polskiej gospodarki – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes BGK.

Woda, wodór i węgiel – trzy klucze do zrównoważonego rozwoju

Woda, wodór i węgiel – trzy klucze do zrównoważonego rozwoju

Dziś stoimy u progu kolejnego cywilizacyjnego przełomu na miarę rewolucji, jaką przyniosło powstanie światowej sieci WWW. Będzie to zmiana sposobu, w jaki korzystamy z danych nam zasobów naturalnych, a zwłaszcza trzech z nich – „następnych 3 W”: wody, wodoru i węgla.

Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie

Zielone Strony Biznesu. Ekrowy na ekofarmie

Drony, robotyzacja, sztuczna inteligencja, biogazownie, farmy wertykalne. W rolnictwie zachodzi cicha rewolucja. Ma dwa z pozoru sprzeczne cele: zwiększyć produkcję i zmniejszyć wpływ na środowisko. I polskie firmy są na pierwszej linii.

Zielone Strony Biznesu. Czemu szaleją ceny gazu

Zielone Strony Biznesu. Czemu szaleją ceny gazu

Wszyscy wpadli na ten sam pomysł – na drodze ku neutralności klimatycznej zastąpmy węgiel gazem. Wystarczyła jednak jedna sroga zima oraz postpandemiczne przyspieszenie gospodarcze, by ceny gazu wzrosły dziesięciokrotnie. Gazprom lubi to.

Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema

Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema

Im bardziej klienci dbają o ekologię, tym częściej na swoje sztandary – a dokładnie reklamy – biorą ją duże koncerny. Zielone logo, tekturowe opakowania, akcje sadzenia drzew... Greenwashing ma wiele form, ale cel jest jeden – firma ma uchodzić za przyjazną środowisku.

Zielone Strony Biznesu. Zielone, czyli zaoszczędzone

Zielone Strony Biznesu. Zielone, czyli zaoszczędzone

Wiele osób błędnie sądzi, że bycie eko jest kosztowne. A tak naprawdę najbardziej zielone jest to, czego nie zużywamy i czego nie marnujemy. I czym dobrze zarządzamy, np. energią – mówi Jacek Hutyra, Climate Officer w Orange Polska.

Zielone Strony Biznesu. Materiał z przekraczania granic

Zielone Strony Biznesu. Materiał z przekraczania granic

Ekologiczne przekonania przekuli w zrównoważony biznes. Wymyślili przezroczysty i jadalny materiał na opakowania. Wynalazek MyGrowLab przypomina plastikową folię, ale zamiast zaśmiecać środowisko, może je wzbogacać.