Opinie

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego powitaliśmy ją także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Oto wszystkie opublikowane felietony w ramach akcji #WalentynkiwMyCompanyPolska!

Redakcja 14.02.2024
Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.

Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu [FELIETON]

Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu [FELIETON]

W świecie startupów i innowacji odpowiednio dobrane słowa mogą otworzyć nawet najszczelniej zamknięte drzwi. Kluczem do skutecznej sprzedaży pomysłu są nie suche fakty, ale emocje, wizja i... konsekwencja - pisze Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti.

Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti 14.02.2024
Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.

Przypadek Kąckiego i co z niego wynika dla liderów organizacji [FELIETON]

Przypadek Kąckiego i co z niego wynika dla liderów organizacji [FELIETON]

Gdy nie mamy pieniędzy, by zapłacić swoim ludziom, kiedy musimy zwalniać albo kiedy nasze rozwiązanie nie chce się sprzedawać, włączają nam się reakcje obronne. Reakcja „walcz albo uciekaj”, odziedziczona po przodkach, powoduje, że w trudnej sytuacji skupiamy się tylko na jednym: uratowaniu się.

Zrobić sobie rynek [FELIETON]

Zrobić sobie rynek [FELIETON]

Tylko tworzy meble, pod wymiar, które zamawia się przez aplikację z dostawą pod drzwi. Prosto i bez pośredników. Applover pomaga innym firmom w rozwoju oprogramowania, budowaniu produktów i konsultingu technologicznym – głównie dla zachodnich gigantów, jak Vodafone czy Glovo.

Edukacja finansowa – strategia odporności dla zmieniającego się świata

Edukacja finansowa – strategia odporności dla zmieniającego się świata

Tylko 1 na 3 dorosłych na świecie posiada wiedzę finansową. W efekcie coraz częściej nie jesteśmy przygotowani, by świadomie podejmować decyzje dotyczące finansów osobistych, a także odpowiedzialnie korzystać z produktów finansowych w taki sposób, by zadbać o swój dobrostan i bezpieczeństwo. Problem jest na tyle istotny, że podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos jednym ze strategicznych tematów było wzmacnianie odporności finansowej, zaś wnioski, jakie płyną z dyskusji, potwierdzają, że to wiedza finansowa jest niezbędna do maksymalizacji dobrobytu społecznego i gospodarczego.

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.

Piotr Kuczyński 31.01.2024
Tik-Tak Tytus Company

Tik-Tak Tytus Company

Jakie funkcje ma ten zegarek? – pyta James Bond, przyglądając się Omedze Seamaster Diver 300M 007 Edition, którą przed wykonaniem kolejnej misji dostaje w filmie „Nie czas umierać”.

Smak Monte Carlo [FELIETON]

Smak Monte Carlo [FELIETON]

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum – takie słowa 2 tys. lat temu wypowiedział Seneka Starszy. Znaczą one: „Mylić się jest rzeczą ludzką, jednak obstawanie przy błędzie jest rzeczą diabelską”. Odnoszą się w szczególności do wszelkich działań przeprowadzanych na żywym organizmie naszych podatków, o czym dotkliwie przekonali się nowi parlamentarzyści, którzy bez chwili zwłoki chcieli złożyć korzystną dla suwerena nowelizację ustawy o podatku PIT.

Rafał Zaorski sprzedaje apartament na Złotej 44. Co pokazał eksperyment społeczny?

Rafał Zaorski sprzedaje apartament na Złotej 44. Co pokazał eksperyment społeczny?

Rafał Zaorski "podzielił" luksusową nieruchomość na 20 tys. części, które chce sprzedawać wyłącznie za kryptowaluty. Pomysł nie spodobał się wspólnocie Złotej 44, która uznała, iż ma prawo do przymusowej licytacji apartamentu. "Właściciele najdroższych lokali w Polsce potwierdzili: mieszkanie nie jest prywatną własnością. Mieszkanie prawem!" - napisał na portalu X Jan Oleszczuk-Zygmuntowski, wiceprzewodniczący Polskiej Sieci Ekonomii.

Maciej Kot 12.01.2024
Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.

Złotowłosa, św. Mikołaj i sporo szampana

Złotowłosa, św. Mikołaj i sporo szampana

To był dziwny rok. Niektóre indeksy rysowały góry i doliny, inne zaliczyły rekordy wszech czasów. Jednak nie możemy mieć recesji w rozkwicie i indeksów na szczycie. Ktoś się tutaj myli. Przekonamy się już na początku 2024 r.

Jak być aniołem

Jak być aniołem

W pojęciu anioł biznesu jest coś nieuprawnionego. Niesprawiedliwego wobec tych biblijnych aniołów, którzy mają strzec i chronić, niezależnie, czy swego anioła potrzebujesz, czy nie.

Grzegorz Sadowski 29.12.2023
Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Do życia oraz biznesu podchodzimy jak do gry, w której wbija się kolejne levele – oczywiście każdy kolejny jest coraz trudniejszy. Staramy się jednak tworzyć taką firmę, w której ludzie cieszą się na poniedziałek i mogą w niej rozwijać skrzydła. Ale to nie są relacje, jakie panują wśród członków rodziny – mówią Paulina i Kamil Walkowiakowie, założyciele cux.io.

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Dzisiejszy biznes, pełen czarnych łabędzi i szarych nosorożców, wymaga od liderek i liderów łączenia bardzo różnych umiejętności. Ta trudna mieszanka często wychodzi lepiej kobietom – mówi Małgorzata Kasperska, wiceprezeska firmy Schneider Electric, odpowiedzialna za Polskę, Czechy, Słowację oraz Ukrainę.

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Najważniejszy jest dalszy rozwój polskich firm, gdyż wreszcie stanęliśmy przed ogromną szansą na wyjście z okresu projektów badawczo-rozwojowych do powszechnej komercjalizacji naszych technologii kosmicznych – mówi Paweł Pacek, dyrektor Biura Rozwoju Technologii w ARP S.A.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 01.12.2023
Przewrót czy przegrupowanie [FELIETON]

Przewrót czy przegrupowanie [FELIETON]

37-letni Altman to naprawdę ważna figura w świecie AI. Jego celem, z czym się zresztą specjalnie kryje, jest ukształtowanie nowego porządku świata - pisze nasz redaktor naczelny.

Czy robot stworzy dzieło na miarę Mona Lisy? [WYWIAD]

Czy robot stworzy dzieło na miarę Mona Lisy? [WYWIAD]

Na świecie pojawił się zupełnie nowy nurt – tak jak kiedyś impresjonizm czy ekspresjonizm. Jako zdeklarowana technoentuzjastka nie wykluczam sytuacji, że będziemy poszukiwać twórczości autorstwa konkretnego algorytmu – mówi Agnieszka Piłat, która w Boston Dynamics uczy malarstwa sztuczną inteligencję.