Zarządzanie
Jak być szefem osoby, która chciała objąć nasze stanowisko? Case study
Jak poradzić sobie z podwładnym, który liczył na to, że obejmie nasze stanowisko i teraz rozczarowany brakiem awansu podburza zespół przeciwko nam? Oto nasze case study, czyli studium przypadku.
Oducz się mikrozarządzania. Poradnik dla szefów i managerów
Jest nieefektywne i wyniszczające, ale wielu menedżerów nie potrafi z niego zrezygnować.
Akademia młodego szefa. Jak motywować bez podwyżki
Kiedy chcemy zmotywować pracownika, zazwyczaj mamy na myśli awans lub podwyżkę. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Na szczęście istnieją inne, równie skuteczne sposoby docenienia naszych podwładnych.
Akademia Młodego Szefa. Jak zneutralizować zawodowego narzekacza
Narzekający pracownik nie tylko obniża morale swoje i swoich współpracowników, ale też szkodzi firmie. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.
Employer branding – prężyć wirtualne muskuły
Mimo kryzysu popyt na talenty w wybranych branżach nadal rośnie lub utrzymuje się na poziomie sprzed pandemii. Ponadto obecne na rynku pracy młodsze pokolenia są bardziej wymagające niż poprzednicy i mniej lojalne. Dzisiaj najskuteczniejszą bronią w walce o najlepszych pracowników jest wizerunek pracodawcy.
Firmy nie przejdą na pracę zdalną. "Mają problem z mierzeniem efektywności"
Żadna firma badana przez EY nie planuje pozostać przy modelu całkowitej pracy zdalnej. Większość skłania się przy pracy hybrydowej, ale mają duży problem - nie potrafią mierzyć efektywności pracowników.
Pracownik w roli ambasadora - jak budować pozycję marki w mediach społecznościowych
Budowanie zaufania do marki to proces, którego niezwykle ważnym elementem są pracownicy. Jak uczynić z pracowników ambasadorów marki i influencerów, którzy będą budowali jej pozycję w mediach społecznościowych podpowiadają dr hab. Paweł Korzyński i dr Monika Sońta z Akademii Leona Koźmińskiego.
5 minut dzięki pandemii. Jak starsze polskie startupy powróciły do łask inwestorów [WYWIAD]
Przez ostatnie 12 miesięcy przyjrzeliśmy się około 350 startupom działającym w obszarze HR na polskim rynku. Niektóre z nich właśnie teraz mają swoje 5 minut, ponieważ „nowa normalność” wpływa na zainteresowanie firm ich usługami - mówi Paweł Leks, partner zarządzający Pracuj Ventures.
5 najważniejszych trendów w email marketingu na 2021 rok
Pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła nasze życie - nie tylko prywatne, ale również zawodowe. Najbardziej odczuli to przedsiębiorcy, którzy zostali zmuszeni przenieść swoje biznesy do świata online. Wielu z nich dopiero rozpoczęło swoją przygodę z email marketingiem, niektórzy zaś od dłuższego czasu korzystali z tego kanału.
Bo praca musi mieć sens! Wywiad z Anną Wardecką
Trudna sytuacja na rynku nie zwalnia nas od odpowiedzialności wobec naszych pracowników – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami w PZU.
Ochrona MSP na trudne czasy
Myśląc o przyszłości swojej firmy, warto pamiętać zarówno o jej rozwoju, jak i o ochronie jej majątku i pracowników. W tym zadaniu mogą pomóc ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla firm z segmentu MSP.
Wyzwiska, które motywują? Przekleństwa w pracy
Wielu polskich szefów krzyczy na swoich pracowników. To niezwykle destrukcyjny sposób zarządzania zespołem, niekiedy przeradzający się w przemoc. Jednak – jak dowodzą naukowcy – istnieją też „wyzwiska”, które integrują i motywują.
W jakiej kondycji mali przedsiębiorcy rozpoczną nowy rok?
Przedsiębiorcy z nadzieją oczekują na to co może przynieść 2021 rok. Dane rynkowe i plany ustawodawców wskazują jednak, że może to być okres wymagający znacznie większej elastyczności finansowej oraz dobrych relacji biznesowych. Niestety obecnie aż 4 na 10 małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje malejące zaufanie wobec kontrahentów. Rośnie również liczba przeterminowanych zobowiązań.
Szkolnictwo Branżowe 2.0., czyli czas liderów branż z WorldSkills Poland
Inicjatywa WorldSkills Poland (FRSE) robi niemałe zamieszanie w procesie szkolenia przyszłych kadr. Jej głównym celem jest zmiana stereotypowego myślenia o nauce w szkołach branżowych, promocja i zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej rozwoju umiejętności zawodowych oraz budowania profesjonalnego wizerunku szkół branżowych.
Siedem zasad zdalnego rozstania z pracownikiem
Niebawem tarcza antykryzysowa przestanie chronić pracowników. Ze względu na pandemię niektóre firmy będą musiały przeprowadzić zwolnienia na odległość. Podpowiadamy, jak przejść przez trudny etap zdalnego offboardingu i nie zostawić za sobą spalonych mostów.
E-biznes bez programowania. Własny sklep bez udziału programisty czy agencji interaktywnej
Dziś możemy stworzyć biznes cyfrowy – sklep, serwis z płatnymi treściami czy aplikację mobilną – samodzielnie, bez udziału programisty czy agencji interaktywnej. Wystarczy, że skorzystamy z platformy no-code.
Najlepsze pomysły rodzą się bez fanfar [WYWIAD]
Przedsiębiorcy często sobie wmawiają, że ludzie z korporacji są ostrożni i unikają ryzyka i dlatego najbardziej ekscytujące pomysły rodzą się w małych firmach. Kiedy jednak zatrudni się człowieka z korporacji w startupie, ten rozluźnia krawat i z konserwatysty utrącającego projekty staje się chorążym innowacyjności – mówi Safi Bahcall, autor książki „Odlotowe pomysły”.
Razem na wszelki wypadek
Grubo ponad połowa polskich pracowników chce korzystać z ubezpieczeń grupowych, zdrowotnych i na życie. A firmy chcą rozszerzać ich ochronę o kolejne ryzyka. Nie tylko o te związane z koronawirusem.
Akademia młodego szefa. Jak podejmować trudne decyzje
Największym wyzwaniem świeżo upieczonego szefa jest podejmowanie trudnych decyzji. Podpowiadamy, jak odmówić awansu, przydzielić podwładnemu dodatkowe obowiązki, czy wreszcie kogoś zwolnić.
Zostałeś szefem i co dalej, czyli jak zbudować wokół siebie zespół
Awansowałeś w pracy, zostałeś szefem, pierwszy raz masz pod sobą podwładnych? Gratulacje! Na pewno sobie na to zasłużyłeś. Pamiętaj jednak, że nie jest to ukoronowanie twojej kariery, lecz dopiero początek długiej drogi. W nowym cyklu artykułów podpowiemy, jak sprawić, by nie była ona zbyt wyboista.
Jak przygotować pitch deck i zdobyć inwestora
Masz kilka minut, by przekonać potencjalnego inwestora, że twój startup jest tym, na co czeka świat i zarobi on miliony. Ta pierwsza prezentacja jest kluczowa, jednak przedsiębiorcy cały czas popełniają mnóstwo błędów. Oto jak ich uniknąć.
Twoja firma upada... Kiedy odejść z płonącego okrętu?
Klienci odchodzą, przychody spadają, a atmosfera robi się coraz gęstsza. Nasza firma przypomina tonący okręt. Czy warto, jak orkiestra na Titanicu, grać do końca?
Zgodnie z artykułem X ustęp Y ustawy Z... Nadchodzi reforma niepraktycznego języka!
Coraz więcej firm w kontaktach z klientami wprowadza obowiązek posługiwania się prostym językiem. To świadczy o tym, że dane przedsiębiorstwo jest uczciwe i nie musi nic ukrywać.
Ostatni dzwonek na wdrożenie PPK w małych i średnich firmach
Jeśli twoja firma zatrudnia od 20 do 249 osób, masz tylko kilka tygodni na podpisanie umów o zarządzanie i prowadzenie PPK z jedną z instytucji finansowych.
Szef kontroler czy sieciowy erudyta? Jaki będzie lider epoki covidowej
Szef kontroler rządzący pracownikami twardą ręką czy sieciowy erudyta analizujący peryferia swojej firmy? Jakie kompetencje lidera najlepiej sprawdzą się w erze pracy bez chodzenia do niej?
ABC sprzedaży w internecie. Poradnik dla początkujących przedsiębiorców
Chcesz przenieść biznes do sieci? To dobrze. Dowiedz się, co zrobić i jak się przygotować, aby twoja przygoda z e-biznesem nie była tylko chwilowym zrywem.
Marketing w czasie rzeczywistym. Tak się buduje markę godną zaufania
Mówienie o produktach, które na co dzień dominują w naszej narracji biznesowej, zeszło na drugi plan. Teraz najważniejsze jest, żeby być solidarnym, żeby być z klientami, żeby realizować to, czego oni od nas chcą i potrzebują w tym trudnym okresie. Tak się buduje markę godną zaufania – mówili uczestnicy debaty „My Company Polska”.
Rządowa ochrona przed przejęciami doprowadzi do upadku tysiące firm?
Przepisy dotyczące ochrony polskich firm przed wrogim przejęciem, zawarte w rządowym projekcie ustawy Tarczy 4.0, nie powinny być dalej procedowane – uważa Rada Przedsiębiorczości. Zdaniem przedstawicieli organizacji firmy mogą przez nowe przepisy stracić ważne źródło finansowania i docelowo upaść.
Ratunek dla przedsiębiorców. Rozwiązania dla branży fryzjersko-kosmetycznej
W trzecim odcinku cyklu prezentujemy rozwiązania dla firm z szeroko rozumianej branży fryzjersko-kosmetycznej. Naszym przykładem jest niewielki zakład fryzjerski.
Tarcza 4.0. Poznaliśmy nowe przepisy dla przedsiębiorców
Do sejmu trafił nowy pakiet rozwiązań określanych mianem "tarcza antykryzysowa 4.0". W przepisach pojawią się duże zmiany w prawie pracy - przedsiębiorcy będą mogli m.in. znacznie łatwiej zwalniać pracowników. Wprowadzone zostaną także ograniczenia w sprzedaży firm.
Six feet office rozwiązaniem dla pracowników biurowych?
Jak może wyglądać nowa rzeczywistość biurowa po powrocie z home office? Jakie środki ochrony zdrowia należy wprowadzić, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom? Na te pytania odpowiadają eksperci międzynarodowej firmy Cushman & Wakefield, za przykład stawiając zmiany i środki zapobiegawcze zastosowane we własnej siedzibie.
Mnożą się konflikty w galeriach handlowych. Trwa ostra walka o pieniądze
Mnożą się konflikty między najemcami a galeriami handlowymi. Ustawodawca w specustawie podjął próbę ochrony obu stron umów najmu przed negatywnymi konsekwencjami zakazu handlu, ale praktyka pokazuje, że sytuacje wymykają się jednoznacznej klasyfikacji.
Sukcesja, głupcze!
Pandemia i załamanie gospodarcze jest na ustach i w głowach wszystkich. Wyzwania długofalowe – takie jak sukcesja – nie mogą być zapomniane. Zwłaszcza że jest to bardzo dobra chwila na przygotowanie nowego pokolenia w biznesie.
Zaufanie w cyfrowym świecie. Jak utrzymać klienta w trudnych czasach?
Budowa i utrzymanie zaufania klienta w internecie – to wyzwanie, przed jakim stanęły firmy w obliczu Covid-19. Jaką taktykę zastosowały firmy, które zostały wyróżnione w badaniu Marka Godna Zaufania?
Nie daj się naciąć! Jak sprawdzić kontrahenta
Nowy kontrahent i obietnica milionowych zysków mimo kryzysu? Brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe? Radzimy, jak dokładnie prześwietlić kontrahenta i ograniczyć ryzyko straty pieniędzy lub towarów.