Zarządzanie

Zarządzanie w czasach overnight

Zarządzanie w czasach overnight

Musicie iść z duchem czasu – słyszą na każdym kroku polscy przedsiębiorcy. Wykonane ponownie po pięciu latach Badanie Biznes-Ludzie Tarka Executive’s i Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie niesie inny przekaz: nie gońcie za iluzjami, to tylko potęguje waszą frustrację. Doskonalcie to, co w polskim stylu zarządzania najlepsze.

Maciej Kot 19.08.2017
Z zewnątrz do wewnątrz

Z zewnątrz do wewnątrz

Jeżeli pracownik nie jest zmotywowany wewnętrznie, jego zaangażowania nie zbudują zewnętrzne bodźce, szczególnie finansowe, jak pensja, premie czy podwyżki. Jednak motywacja zewnętrzna sprowadza się nie tylko do nich, a jeśli jest stosowana uważnie i konsekwentnie, potrafi wspaniale podnosić morale.

Zanurzeni w języku

Zanurzeni w języku

W biznesie znajomość języków obcych jest bardzo często niezbędna, szczególnie angielszczyzny, będącej lingua franca dzisiejszego świata. Trzeba się jej porządnie nauczyć, a tymczasem zaganianemu przedsiębiorcy ciężko znaleźć na to czas i siły. Podpowiadamy, jak sobie pomóc.

Jak zaplanować ekspansję zagraniczną

Jak zaplanować ekspansję zagraniczną

Coraz więcej firm z sektora MSP, co potwierdzają statystyki, dochodzi do wniosku, że polski rynek to dla nich za mało. Myśli o wyjściu z biznesem za granicę są tym śmielsze, że podsycają je zarówno liczne programy unijne i rządowe wsparcia eksportu, jak i sukcesy tych, którym się udało. Ale jak się do tego zabrać?

Witajcie w świecie agile

Witajcie w świecie agile

Wasza firma nie zna rynku, ma do czynienia z dużą niepewnością, zmiennością wymagań czy technologii? Prototyp dostarczony szybciej jest lepszy niż rozbudowany, ale spóźniony produkt? Realizujecie złożony projekt? Poznajcie agile.

Uskrzydlić i odmienić

Uskrzydlić i odmienić

Dobry mówca motywacyjny potrafi porwać tłumy, opowiadając, jak spełnił swoje marzenia. A gdy kogoś rozpali i uskrzydli, radzi: pora, byś ruszył w drogę do celu. I często zamienia się wtedy w coacha lub trenera. Żeby za uskrzydleniem poszła zmiana.

Mieczysław T. Starkowski, współpraca Maciej Kot 21.02.2017
Pricing, czyli cenocentryzm

Pricing, czyli cenocentryzm

Dziś nie wystarczy podchodzić do ceny oferowanej klientom jak do prostego odzyskiwania kosztów wytworzenia danego wyrobu plus jeszcze coś ponad kreskę. Do sprawy trzeba się zabrać inaczej, uprawiając wręcz swoisty cenocentryzm.

Światowa wojna o przedsiębiorców

Światowa wojna o przedsiębiorców

Zaczęła się kolejna międzynarodowa walka o zasoby. Tym razem – o kreatywnych, innowacyjnych przedsiębiorców z innych krajów. Czasem po to, by pozostać w pierwszej lidze światowej gospodarki, czasem – by nie wylądować za kilkanaście lat z dala od niej. Polska, niestety, nie walczy tu i nie kusi.

As nie bierze raz

As nie bierze raz

W przypadku większości firm kierujących swą ofertę do biznesu najcenniejsi są ci klienci, z którymi współpracuje się długofalowo. Jak jednak nimi zarządzać i jakie tak naprawdę mogą być z tego korzyści, pomijając fakt, że są stałym źródłem przychodu?

Nie rzucajcie pereł przed wieprze

Nie rzucajcie pereł przed wieprze

Utalentowani pracownicy, którzy posiadają wyjątkowe kompetencje, niemal każdego dnia zastanawiają się, czy pozostać u swego obecnego pracodawcy. Tak już mają, zwłaszcza gdy się o nich nie dba.

Marek Szymaniak 24.07.2016
Żeby się ludziom chciało chcieć

Żeby się ludziom chciało chcieć

Niektórym wydaje się, że ich pracownicy z definicji traktują pracę jak zło konieczne i trzeba ich do niej zaganiać. Tymczasem wiele osób naprawdę chce pracować, zaangażować się, a rolą szefa (w jego najlepiej pojętym interesie) jest tego nie zepsuć.

Szef chce na urlop

Szef chce na urlop

Wakacje coraz bliżej. Jednak dla wielu przedsiębiorców urlop nie będzie do końca udany, gdyż nie wszyscy potrafią się „odłączyć” od firmy. Szkoda, bo gdyby dobrze się wcześniej przygotowali, zyskaliby wszyscy: biznes, pracownicy i oni.

Dam pracę przez internet

Dam pracę przez internet

Rekrutacja online jest bardzo popularna – w końcu to w sieci najłatwiej dziś spotkać młode pokolenie, specjalistów czy doświadczonych menedżerów. Jakich błędów unikać i co daje dobry portal rekrutacyjny?

Robaki i spółka

Robaki i spółka

Ponad 70 proc. polskich małych i średnich firm przyznaje, że zmaga się z zagrożeniami pochodzącymi z internetu nawet kilka razy w roku – to wynik badania firmy Integrated Solutions z drugiej połowy 2015 r. Na szczęście są sposoby, by się ochronić, a najlepiej zastosować kilka naraz.

Wyciek na łączach

Wyciek na łączach

Mobilna komunikacja usprawnia wprawdzie działanie firmy, a nawet pozwala zaoszczędzić na rachunkach od operatora czy za sprzęt, ale stwarza też nowe zagrożenia. Bo, niestety, są sposoby na przejęcie bezprzewodowej transmisji.

Jarosław Horodecki 27.01.2016
Z komputerem jak z jajkiem

Z komputerem jak z jajkiem

Swobodny dostęp do internetu jest powszechny jak prąd w gniazdku. Niestety, firma może przez to łatwo wpaść w sidła cyberprzestępców. Wystarczy bezmyślny czy nielojalny pracownik.

Oni i my

Oni i my

W jednym z warszawskich biurowców prezes pewnej spółki zastał wieczorem w swoim gabinecie pracownicę wynajętej firmy sprzątającej, która oglądała dokumenty leżące na jego biurku. Sytuacja ta dobrze obrazuje, o co chodzi z ochroną danych firmowych, gdy korzystamy z zewnętrznego usługodawcy.

utyutyutyutyutyutyutyutyuyutyutyutyutyutyutyutyutyu

utyutyutyutyutyutyutyutyuyutyutyutyutyutyutyutyutyu

Strata poufnych danych potrafi być dla firmy ciosem w samo serce. Jak zatem utrudnić złodziejowi działanie i co zrobić, żeby pracownicy nie zdradzali też sekretów swej firmy bezmyślnie?

Żeby firma nie została sierotą

Żeby firma nie została sierotą

Przejęcie firmy przez następne pokolenie właścicieli nie jest łatwe. To problem prawny, finansowy, organizacyjny i wreszcie – psychologiczny. Trzeba się do tego przygotować, przy czym, jak zawsze, najważniejsza jest dobra komunikacja.

ROI zamiast ankiety zadowolenia

ROI zamiast ankiety zadowolenia

Co najmniej 7 tys. firm szkoleniowych proponuje dziś w Polsce swoje usługi przedsiębiorstwom. Jak z tego natłoku ofert wybrać te dobre, na co patrzeć, czego wymagać przed, w trakcie i po? Na pewno nie referencji.

Alicja Hendler i Krzysztof Wolski 18.11.2015
Kiedy wspólnik gra nie fair

Kiedy wspólnik gra nie fair

A co, jeśli wspólników w spółce jest co najmniej dwóch i któryś z nich zawiedzie? Najlepiej zadać sobie to pytanie jak najwcześniej i przygotować się na ewentualną „skuchę”. Nawet gdy przyjaźń i zaufanie kwitną, i nie ma podstaw do niepokoju.

Kandydacie, czy grasz w Warcrafta?

Kandydacie, czy grasz w Warcrafta?

Gamifikacja, zwana też grywalizacją, pozwala – bardzo często w internecie – zaprogramować i przeprowadzić nabór pracowników do rozwijającej się firmy. W założeniu – jak najlepszych. Ale czy to rozwiązanie, bazujące na elementach gry, jest dla wszystkich? Na przykład – dla niezbyt dużego biznesu?

Agenci do zadań specjalnych

Agenci do zadań specjalnych

W firmach zmiany to codzienność, lecz wciąż ledwie ułamek z nich to sukces. Nie udaje się np. 90 proc. wdrożeń systemów do zarządzania biznesem. Żeby coś zmienić, trzeba bowiem mieć nie tylko dobry plan, ale też oddział agentów.

Nasze potrzeby, wasza jakość

Nasze potrzeby, wasza jakość

Outsourcing IT może pomóc zmniejszyć koszty operacyjne, zwiększyć rentowność i ulepszyć relacje firmy z rynkiem. Oferuje też coraz więcej możliwości. Ale nie zawsze jest potrzebny, a jeśli jest – wymaga bardzo uważnego podejścia.

Jarosław Horodecki 19.09.2015