Zarządzanie
Jak się uniezależnić od dekoncentracji
Badania wykazały, że aż 40 proc. pracowników przeznacza znaczną część swojej energii na działania operacyjne i „polityczne” (intrygi, plotki, dziesiątki niemerytorycznych maili dowodzących swojej racji, jałowe spotkania); zasypują siebie wzajemnie wiadomościami w trybie CC. Dopiero gdy zbliża się termin realizacji zadania, uwijają się nerwowo, wokoło narzekając.
Kiedy trzeba się spotkać
W każdej firmie, w której podejmuje się wiele decyzji biznesowych, trzeba mieć miejsce, w którym da się wygodnie przeprowadzić spotkanie. A jeśli jest więcej oddziałów? Wtedy dodatkowo przyda się nowoczesna technologia. Do tego potrzebna jest oczywiście sala konferencyjna – odpowiednio wyposażona i zaprojektowana z głową.
Fiat Tipo w leasingu, czyli dobre auto w korzystnej cenie
Z punktu widzenia przedsiębiorcy auto musi być funkcjonalne, niezawodne, oszczędne, czyli po prostu dobrze zaprojektowane. Dobrze jednak, by zakup takiego samochodu można było sfinansować na dobrych warunkach. Fiata Tipo można kupić bardzo korzystnie, bo
Flota bez problemów
Małe i średnie firmy nie potrzebują menedżerów floty, którzy zajmowaliby się tylko i wyłącznie obsługą samochodów. Tym bardziej że zarządzanie flotą stało się prostsze, dzięki technologiom oraz korzystniejszej niż kiedyś ofercie sprzedawców aut i firm finansujących zakup pojazdów.
Bądź radykalnie szczery
Buduje zaufanie, tworzy mosty. Radykalna szczerość otwiera drzwi do takiego rodzaju komunikacji, który pomaga osiągać zakładane rezultaty. Bo mówienie nawet trudnej prawdy to okazywanie troski.
Zajrzyj w duszę pracownika. To się opłaca!
Chcesz, żeby twoi pracownicy byli bardziej efektywni? Zapomnij o metodzie kija i marchewki. Zamiast tego zapytaj, co lubią i czego im potrzeba.
Jak rozwijać pracowników w małej firmie
Duża korporacja szkoli swoich pracowników systemowo, bo ma na to zasoby. Ale w małej firmie też można dbać o ciągły rozwój ludzi. Trzeba tylko wiedzieć jak.
Zielono i elastycznie w całej Polsce
Korzystny dla naszej gospodarki czas przełożył się na aktywność biurowych deweloperów. Nowe inwestycje powstają zarówno w dużych, jak i małych miastach. Są bardziej przyjazne pracownikom, środowisku naturalnemu, a także mniejszym firmom.
Technologia i dobrostan
Nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko pomagają sporo zaoszczędzić na kosztach użytkowania biura, lecz także lepiej zorganizować w nim pracę i bardzo poprawić jej komfort. Z korzyścią dla biznesu, pracowników i środowiska.
Biuro jest nasze
Aranżacja biura powinna nie tylko odzwierciedlać wizję architekta oraz zadania i charakter firmy, ale także wspierać pracowników w ich codziennym funkcjonowaniu.
Firmowe auta do miasta
Małe miejskie auto dla firmy powinno być oszczędne, funkcjonalne i pakowne. Takich narzędzi pracy na czterech kółkach jest na rynku bez liku.
Firma pod nadzorem
Czujniki ruchu wszczepione w podłogę, czytniki linii papilarnych, zabezpieczone pomieszczenia i wszechobecne kamery – tak wyglądają kosztujące krocie systemy monitoringu w korporacjach. W małych firmach wystarczy jednak mądrze zaprojektowany zestaw kamer
Otwarty dialog się opłaca
Kiedy wdrażamy zmiany, usuwamy przeszkody na drodze do celu, poprawiamy jakość, efektywność – za każdym razem potrzebne są rozmowy ze współpracownikami. Tylko że często są trudne i nieraz źle się kończą. Nauczmy się więc prowadzić otwarty dialog.
Dam pracę przez aplikację
Najbardziej popularna jest ciągle rekrutacja online – w internecie najłatwiej spotkać młodych ludzi, fachowców i specjalistów, menedżerów. Ale pojawiła się kolejna możliwość – szukanie pracowników przez aplikacje mobilne. Na razie w Polsce przez dwie.
Mamy pomysł i co dalej?
Masz w głowie tysiące pomysłów na biznes i jesteś przekonany, że każdy z nich może przynieść ci miliony. To nieprawda. Większość tych idealnych konceptów zderza się z brutalną rzeczywistością. Albo klienci nie są zainteresowani, albo na rynku jest już sp
Jak z pracownika zrobić promotora
Zadowolony pracownik może się stać fantastyczną wizytówką firmy. Trzeba mu tylko do tego stworzyć warunki. Oto jak to zrobić.
Pokonać rywali w dogrywce
Ubiegacie się o intratny kontrakt. Większość rywali odpadła i na placu boju zostały tylko dwie, trzy najlepsze oferty. I wtedy zaczyna się dogrywka. To najtrudniejszy etap, zwłaszcza że potencjalny kontrahent zaproponuje wam pewnie obniżkę ceny. Popełni
Jak nie zabić kreatywności
Trudne do przewidzenia sytuacje, presja czasu, skomplikowane problemy do rozwiązania – temu dziś stawiają czoło pracownicy. Aby podołać tym wyzwaniom, powinni myśleć i działać niestandardowo. I nie chodzi tylko o fajerwerki pomysłów od święta, ale też o b
Dobrodziejstwa przerw i odskoczni
Przedsiębiorcy to ludzie czynu. Szukają wyzwań, realizują swą silną potrzebę wywierania wpływu, nie brak im energii. Ale i im zdarza się zwolnienie tempa czy nawet chwilowa rezygnacja. Wpadają wtedy w popłoch i chcą szybko odzyskać swoją dawną moc. Nie za
Philip Morris: wartości w działaniu
Philip Morris International w Polsce został uhonorowany prestiżowym Certyfikatem Równych Płac, który przyznawany jest przez Equal Salary Foundation, niezależną organizację non profit z siedzibą w Szwajcarii.
Ciągła ewolucja
Studia MBA pozwalają zdobyć nie tylko twarde umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Coraz częściej wprowadzane są tam zajęcia z miękkich kompetencji: motywowania, osiągania celów i równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. – Musimy się zmieniać, bo tego chcą nasi studenci – mówią rektorzy.
Praca podwójnie pożyteczna
Osoby niepełnosprawne intelektualnie potrafią być świetnymi pracownikami. I to na stanowiskach, na których inni często sobie nie radzą. Trzeba tylko dać im szansę.
Mówiły jaskółki, że (nie)dobre są spółki
Chcąc zrobić wspólny biznes z dobrym kolegą czy koleżanką, trzeba się także zastanowić, ile nas to będzie kosztowało, nie tylko finansowo, ale też psychicznie. Czy chcemy i umiemy razem zarabiać, czy może wolimy się przyjaźnić? Okazuje się, że te pytania mają szczególną wagę w przypadku biznesów kobiecych.
Ze złej rutyny w dobrą
Jak zmienić szkodzące interesom firmy, utrwalone nawyki pracowników na takie, które wesprą ją w rozwoju, a stara, niechciana rutyna nie będzie uporczywie powracać?
Benefity: nie marnujcie tego wsparcia
Polskie firmy wydają na pozapłacowe benefity coraz większą część swoich budżetów. Ten trend trwa od lat i bierze się z przekonania, że kluczem do motywacji pracownika czy jego lojalności jest jego dobrostan i poczucie bycia docenionym. Już 69 proc. Polaków otrzymuje w pracy co najmniej jeden benefit. Ale kiedy te dodatki naprawdę działają?
Mistrz i uczeń
Zdarzało mi się pomóc już na spotkaniu zapoznawczym, ale by osiągnąć zmianę na poziomie sposobu myślenia, potrzeba więcej czasu. Relacja mentoringowa trwa od kilku miesięcy do dwóch lat. Czasem przeradza się w relację długoletnią, mniej oficjalną – mówi mentor Greg Albrecht. Co początkujący przedsiębiorca powinien jeszcze wiedzieć o takim wsparciu?
Nie działajmy po omacku
Po pierwsze, zastanówmy się, czego oczekują pracownicy i co możemy im dać jako uczciwi, transparentni, szukający z nimi porozumienia pracodawcy. Polakom i obcokrajowcom. Państwo zaś powinno zmniejszyć koszty zatrudnienia, unowocześnić kodeks pracy i wykorzystać swoje instrumenty do aktywizacji zawodowej tych, którzy nie pracują – postulują zaproszeni przez nas eksperci.
Dobre słowo kontra marchewka
Firmy chcą rosnąć szybciej niż rynek, więc stale podnoszą swoje cele sprzedażowe. By je osiągnąć, najczęściej wszystkich handlowców zagrzewają do działania na jedną modłę, nie bacząc na wyznawane przez nich wartości i ich potrzeby. A powinny o nich dbać jak o swoich najlepszych klientów.
Od emocji do adaptacji
Odchodzenie pracowników czy przyjmowanie nowych to codzienność większości firm, zwłaszcza dziś, gdy łatwo znaleźć inną pracę. Tymczasem nawet drobna reorganizacja potrafi wpłynąć na biznes przedsiębiorstwa, a co dopiero zmiany w jego zespole. Jak nimi zarządzać?
Transformacja firmy w kierunku Data-Driven Organisation
Żyjemy w świecie, w którym wszystko jest opisywane olbrzymią ilością danych. Generowane są one na coraz większej liczbie płaszczyzn, a kluczowe staje się ich analizowanie w czasie rzeczywistym. Wszystko po to, by firmy i organizacje mogły lepiej podejmowa
Sposób na tych ze środka peletonu
Jeśli przeciętny pracownik zaczyna dawać z siebie nie 50, a 65 proc. energii i zaangażowania, to zysk dla firmy jest większy, niż gdy daje z siebie wszystko ten, kto już i tak pracuje na 90 proc. Ale właśnie tych najliczniejszych średniaków jest bardzo trudno zmotywować. Sposobem na to może być grywalizacja.
5 zagrożeń dla wizerunku marki w sieci
Sprawdzanie w internecie opinii o produktach czy pracodawcach weszło już wszystkim w krew. Dla wizerunku firm i marek oznacza to wielkie wyzwania i zagrożenia. Szkoda, że firmy tak często je lekceważą.
Liczą się minuty, sekundy
Staliśmy się społeczeństwem „instant”. Nie lubimy czekać, bo przyzwyczailiśmy się, że wszystko musi być „na już” – mówi Katarzyna Koguciuk, specjalistka ds. komunikacji marki w Orizon Group. Klienci chcą, aby firmy szybko reagowały na ich indywidualne problemy i potrzeby, a nawet odpowiednio do ich aktualnej sytuacji materialnej i najbliższych planów.
RODO krok po kroku
Co powinna zrobić mała firma, która nadal chce korzystać z danych osobowych swoich klientów, kontrahentów i pracowników? Czy musi od nowa zbierać wszystkie stosowne zgody? I jak zabrać się do zmian w przedsiębiorstwie, aby przygotować się na RODO?
Dobre MBA łączą teraźniejszość i przyszłość
O tym, że dobre programy MBA są wynikiem tworzenia własnych, innowacyjnych ścieżek kształcenia, które uwzględniają najnowsze osiągnięcia i trendy we współczesnej gospodarce oraz bardzo lokalne aspekty, rozmawiamy z prof. dr. hab. Pawłem Czarneckim, rektorem Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie.