Zarządzanie

Nie działajmy po omacku

Nie działajmy po omacku

Po pierwsze, zastanówmy się, czego oczekują pracownicy i co możemy im dać jako uczciwi, transparentni, szukający z nimi porozumienia pracodawcy. Polakom i obcokrajowcom. Państwo zaś powinno zmniejszyć koszty zatrudnienia, unowocześnić kodeks pracy i wykorzystać swoje instrumenty do aktywizacji zawodowej tych, którzy nie pracują – postulują zaproszeni przez nas eksperci.

My Company Polska 25.09.2018
Dobre słowo kontra marchewka

Dobre słowo kontra marchewka

Firmy chcą rosnąć szybciej niż rynek, więc stale podnoszą swoje cele sprzedażowe. By je osiągnąć, najczęściej wszystkich handlowców zagrzewają do działania na jedną modłę, nie bacząc na wyznawane przez nich wartości i ich potrzeby. A powinny o nich dbać jak o swoich najlepszych klientów.

Od emocji do adaptacji

Od emocji do adaptacji

Odchodzenie pracowników czy przyjmowanie nowych to codzienność większości firm, zwłaszcza dziś, gdy łatwo znaleźć inną pracę. Tymczasem nawet drobna reorganizacja potrafi wpłynąć na biznes przedsiębiorstwa, a co dopiero zmiany w jego zespole. Jak nimi zarządzać?

Transformacja firmy w kierunku Data-Driven Organisation

Transformacja firmy w kierunku Data-Driven Organisation

Żyjemy w świecie, w którym wszystko jest opisywane olbrzymią ilością danych. Generowane są one na coraz większej liczbie płaszczyzn, a kluczowe staje się ich analizowanie w czasie rzeczywistym. Wszystko po to, by firmy i organizacje mogły lepiej podejmowa

Sposób na tych ze środka peletonu

Sposób na tych ze środka peletonu

Jeśli przeciętny pracownik zaczyna dawać z siebie nie 50, a 65 proc. energii i zaangażowania, to zysk dla firmy jest większy, niż gdy daje z siebie wszystko ten, kto już i tak pracuje na 90 proc. Ale właśnie tych najliczniejszych średniaków jest bardzo trudno zmotywować. Sposobem na to może być grywalizacja.

5 zagrożeń dla wizerunku marki w sieci

5 zagrożeń dla wizerunku marki w sieci

Sprawdzanie w internecie opinii o produktach czy pracodawcach weszło już wszystkim w krew. Dla wizerunku firm i marek oznacza to wielkie wyzwania i zagrożenia. Szkoda, że firmy tak często je lekceważą.

Aleksander Sławiński 24.04.2018
Liczą się minuty, sekundy

Liczą się minuty, sekundy

Staliśmy się społeczeństwem „instant”. Nie lubimy czekać, bo przyzwyczailiśmy się, że wszystko musi być „na już” – mówi Katarzyna Koguciuk, specjalistka ds. komunikacji marki w Orizon Group. Klienci chcą, aby firmy szybko reagowały na ich indywidualne problemy i potrzeby, a nawet odpowiednio do ich aktualnej sytuacji materialnej i najbliższych planów.

RODO krok po kroku

RODO krok po kroku

Co powinna zrobić mała firma, która nadal chce korzystać z danych osobowych swoich klientów, kontrahentów i pracowników? Czy musi od nowa zbierać wszystkie stosowne zgody? I jak zabrać się do zmian w przedsiębiorstwie, aby przygotować się na RODO?

Dobre MBA łączą teraźniejszość i przyszłość

Dobre MBA łączą teraźniejszość i przyszłość

O tym, że dobre programy MBA są wynikiem tworzenia własnych, innowacyjnych ścieżek kształcenia, które uwzględniają najnowsze osiągnięcia i trendy we współczesnej gospodarce oraz bardzo lokalne aspekty, rozmawiamy z prof. dr. hab. Pawłem Czarneckim, rektorem Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie.

Gdy goni nas czas

Gdy goni nas czas

Jeśli pracownicy nie wyrabiają się z terminami, może to się skończyć dla firmy dużymi problemami, łącznie z utratą klientów czy pozycji na rynku. Jednocześnie szefowie często nie wiedzą, jak sprawić, by terminy nie rozchodziły się w szwach. Skłonni są ostro pouczać, karać swoich ludzi – ale nie tędy droga.

Rodzinna atmosfera ważniejsza niż pensja

Rodzinna atmosfera ważniejsza niż pensja

GUS podaje, że stopa bezrobocia w listopadzie spadła do 6,5 proc. – po 1989 r. niższa była tylko w 1990. Za tym wynikiem stoją zwłaszcza emigracja rodaków i dobra w całej Europie koniunktura gospodarcza. Ta ostatnia cieszy, ale w efekcie to pracownik dyktuje warunki. Co z tym może zrobić mała firma, która o niego konkuruje?

Aleksander Sławiński 23.01.2018
Jawność płac popłaca

Jawność płac popłaca

W polskich firmach jawność wynagrodzeń pracowników spotyka się rzadko. Przybywa jednak przedsiębiorstw, które ją wprowadzają i potem widzą, że naprawdę było warto. Jak jednak wdrożyć u siebie taką rewolucję, żeby sobie pomóc, a nie zaszkodzić?

100 pomysłów na biznes cz. 4

100 pomysłów na biznes cz. 4

Prezentujemy ostatnią już w naszym cyklu część pomysłów, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.

Zarządzanie w czasach overnight cz. 4

Zarządzanie w czasach overnight cz. 4

Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, powiedz mu o swoich planach – mawiał niedościgły Woody Allen. Zamiast strategii w firmach sprawdzają się... totemy. Wygrywają również ci, którzy legalizują nieformalne, ale skuteczne rytuały – mówią Radosław Dawidziuk, Jerzy Drozdowski i Krzysztof Tarka.

100 pomysłów na biznes cz. 3

100 pomysłów na biznes cz. 3

Prezentujemy kolejne 25 idei, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.

O krok przed konkurencją – transformacja biznesowa

O krok przed konkurencją – transformacja biznesowa

Dzisiaj, żeby sprostać konkurencji na rynku, musimy rozwijać nowe nastawienie, mieć świadomość potrzeby ciągłej transformacji. Obejmuje to sposób myślenia o drogach dotarcia do klientów, budowę niestandardowych modeli biznesowych, zrozumienie strategii, d

Materiał patrnera; Aleksandra Wojdyn-Ludwisiak, dyrektor zarządzający Kaikaku 18.10.2017
Zarządzanie w czasach overnight cz. 3

Zarządzanie w czasach overnight cz. 3

Bądźcie empatyczni, turkusowi, dzielcie się władzą i odpowiedzialnością – mówią współcześni „guru” zarządzania. Tyle że umacniana przez lata polska szkoła #kontroli pracowników nijak do tych modeli nie pasuje. Dobra wiadomość: rodzime podejście przyniosło nam sukces, zamożność, wzrost firm i organizacji.

5 najgorszych błędów szefów

5 najgorszych błędów szefów

Szefom trudno osiągać rezultaty, które sobie założyli. Większość z nich nie ma kluczowych umiejętności, dzięki którym potrafiliby to, co robią oni i ich podwładni, podporządkować zespołowej realizacji celów. Jakie popełniają najpoważniejsze błędy?

100 pomysłów na biznes cz. 2

100 pomysłów na biznes cz. 2

Prezentujemy kolejne 25 idei, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.

Zarządzanie w czasach overnight cz. 2

Zarządzanie w czasach overnight cz. 2

Jeśli firmy chcą dynamicznie się rozwijać, potrzebują zaangażowania, energii i innowacyjności młodych. Ale w Dekadzie 20+/- tych kluczowych dla nas cech nie widzimy – mówią przedsiębiorcy i menedżerowie objęci badaniem Biznes–Ludzie. Jak wypełnić tę lukę? Więcej wymagać od młodych, ale i... od siebie.

Czy ten pomysł może chwycić

Czy ten pomysł może chwycić

Żeby pomysł na biznes miał szansę na rynku, musi wytrzymać zderzenie z rzeczywistością, jaką jest popyt na dany produkt czy usługę. Potrzebni są klienci skłonni za to zapłacić. Podpowiadamy, jak sprawdzić, czy się znajdą.

Marek Szymaniak 18.09.2017
100 pomysłów na biznes cz. 1

100 pomysłów na biznes cz. 1

Rozpoczynamy nowy cykl „100 pomysłów na biznes”. W czterech kolejnych wydaniach zaprezentujemy po 25 idei, które można spróbować zamienić w udane przedsięwzięcie. Pięć z nich, te, które szczególnie nam się podobają, oznaczamy jako „nasz wybór” i omawiamy

Studia dla praktyka biznesu

Studia dla praktyka biznesu

Przedsiębiorcom z pewnym doświadczeniem, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje, czasem nie wystarczają książki czy szkolenia z negocjacji albo zarządzania płynnością firmy. Chcą bardziej pogłębić swoją wiedzę o biznesie, szczególnie gdy ten się rozrasta. Mogą wtedy na przykład znowu pójść na studia.

Zarządzanie w czasach overnight

Zarządzanie w czasach overnight

Musicie iść z duchem czasu – słyszą na każdym kroku polscy przedsiębiorcy. Wykonane ponownie po pięciu latach Badanie Biznes-Ludzie Tarka Executive’s i Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie niesie inny przekaz: nie gońcie za iluzjami, to tylko potęguje waszą frustrację. Doskonalcie to, co w polskim stylu zarządzania najlepsze.

Z zewnątrz do wewnątrz

Z zewnątrz do wewnątrz

Jeżeli pracownik nie jest zmotywowany wewnętrznie, jego zaangażowania nie zbudują zewnętrzne bodźce, szczególnie finansowe, jak pensja, premie czy podwyżki. Jednak motywacja zewnętrzna sprowadza się nie tylko do nich, a jeśli jest stosowana uważnie i konsekwentnie, potrafi wspaniale podnosić morale.

Alicja Hendler 19.08.2017
Zanurzeni w języku

Zanurzeni w języku

W biznesie znajomość języków obcych jest bardzo często niezbędna, szczególnie angielszczyzny, będącej lingua franca dzisiejszego świata. Trzeba się jej porządnie nauczyć, a tymczasem zaganianemu przedsiębiorcy ciężko znaleźć na to czas i siły. Podpowiadamy, jak sobie pomóc.

Jak zaplanować ekspansję zagraniczną

Jak zaplanować ekspansję zagraniczną

Coraz więcej firm z sektora MSP, co potwierdzają statystyki, dochodzi do wniosku, że polski rynek to dla nich za mało. Myśli o wyjściu z biznesem za granicę są tym śmielsze, że podsycają je zarówno liczne programy unijne i rządowe wsparcia eksportu, jak i sukcesy tych, którym się udało. Ale jak się do tego zabrać?

Witajcie w świecie agile

Witajcie w świecie agile

Wasza firma nie zna rynku, ma do czynienia z dużą niepewnością, zmiennością wymagań czy technologii? Prototyp dostarczony szybciej jest lepszy niż rozbudowany, ale spóźniony produkt? Realizujecie złożony projekt? Poznajcie agile.

Uskrzydlić i odmienić

Uskrzydlić i odmienić

Dobry mówca motywacyjny potrafi porwać tłumy, opowiadając, jak spełnił swoje marzenia. A gdy kogoś rozpali i uskrzydli, radzi: pora, byś ruszył w drogę do celu. I często zamienia się wtedy w coacha lub trenera. Żeby za uskrzydleniem poszła zmiana.

Pricing, czyli cenocentryzm

Pricing, czyli cenocentryzm

Dziś nie wystarczy podchodzić do ceny oferowanej klientom jak do prostego odzyskiwania kosztów wytworzenia danego wyrobu plus jeszcze coś ponad kreskę. Do sprawy trzeba się zabrać inaczej, uprawiając wręcz swoisty cenocentryzm.

Paweł Jarosz 22.01.2017
Światowa wojna o przedsiębiorców

Światowa wojna o przedsiębiorców

Zaczęła się kolejna międzynarodowa walka o zasoby. Tym razem – o kreatywnych, innowacyjnych przedsiębiorców z innych krajów. Czasem po to, by pozostać w pierwszej lidze światowej gospodarki, czasem – by nie wylądować za kilkanaście lat z dala od niej. Polska, niestety, nie walczy tu i nie kusi.

As nie bierze raz

As nie bierze raz

W przypadku większości firm kierujących swą ofertę do biznesu najcenniejsi są ci klienci, z którymi współpracuje się długofalowo. Jak jednak nimi zarządzać i jakie tak naprawdę mogą być z tego korzyści, pomijając fakt, że są stałym źródłem przychodu?

Nie rzucajcie pereł przed wieprze

Nie rzucajcie pereł przed wieprze

Utalentowani pracownicy, którzy posiadają wyjątkowe kompetencje, niemal każdego dnia zastanawiają się, czy pozostać u swego obecnego pracodawcy. Tak już mają, zwłaszcza gdy się o nich nie dba.