Zarządzanie
Witajcie w świecie agile
Wasza firma nie zna rynku, ma do czynienia z dużą niepewnością, zmiennością wymagań czy technologii? Prototyp dostarczony szybciej jest lepszy niż rozbudowany, ale spóźniony produkt? Realizujecie złożony projekt? Poznajcie agile.
Uskrzydlić i odmienić
Dobry mówca motywacyjny potrafi porwać tłumy, opowiadając, jak spełnił swoje marzenia. A gdy kogoś rozpali i uskrzydli, radzi: pora, byś ruszył w drogę do celu. I często zamienia się wtedy w coacha lub trenera. Żeby za uskrzydleniem poszła zmiana.
Pricing, czyli cenocentryzm
Dziś nie wystarczy podchodzić do ceny oferowanej klientom jak do prostego odzyskiwania kosztów wytworzenia danego wyrobu plus jeszcze coś ponad kreskę. Do sprawy trzeba się zabrać inaczej, uprawiając wręcz swoisty cenocentryzm.
4 problemy, które rozwiązuje efektywne zarządzanie dokumentami
Dynamiczny rozwój technologii spowodował, że jako społeczeństwo wytwarzamy coraz więcej danych. W roku 2015 ilość wygenerowanych danych była porównywalna z 10 milionami dysków Blu-Ray, które poukładane jeden na drugim mogłyby być tak wysokie, jak Wieża Ei
Światowa wojna o przedsiębiorców
Zaczęła się kolejna międzynarodowa walka o zasoby. Tym razem – o kreatywnych, innowacyjnych przedsiębiorców z innych krajów. Czasem po to, by pozostać w pierwszej lidze światowej gospodarki, czasem – by nie wylądować za kilkanaście lat z dala od niej. Polska, niestety, nie walczy tu i nie kusi.
As nie bierze raz
W przypadku większości firm kierujących swą ofertę do biznesu najcenniejsi są ci klienci, z którymi współpracuje się długofalowo. Jak jednak nimi zarządzać i jakie tak naprawdę mogą być z tego korzyści, pomijając fakt, że są stałym źródłem przychodu?
Nie rzucajcie pereł przed wieprze
Utalentowani pracownicy, którzy posiadają wyjątkowe kompetencje, niemal każdego dnia zastanawiają się, czy pozostać u swego obecnego pracodawcy. Tak już mają, zwłaszcza gdy się o nich nie dba.
Żeby się ludziom chciało chcieć
Niektórym wydaje się, że ich pracownicy z definicji traktują pracę jak zło konieczne i trzeba ich do niej zaganiać. Tymczasem wiele osób naprawdę chce pracować, zaangażować się, a rolą szefa (w jego najlepiej pojętym interesie) jest tego nie zepsuć.
Szef chce na urlop
Wakacje coraz bliżej. Jednak dla wielu przedsiębiorców urlop nie będzie do końca udany, gdyż nie wszyscy potrafią się „odłączyć” od firmy. Szkoda, bo gdyby dobrze się wcześniej przygotowali, zyskaliby wszyscy: biznes, pracownicy i oni.
Dam pracę przez internet
Rekrutacja online jest bardzo popularna – w końcu to w sieci najłatwiej dziś spotkać młode pokolenie, specjalistów czy doświadczonych menedżerów. Jakich błędów unikać i co daje dobry portal rekrutacyjny?
Robaki i spółka
Ponad 70 proc. polskich małych i średnich firm przyznaje, że zmaga się z zagrożeniami pochodzącymi z internetu nawet kilka razy w roku – to wynik badania firmy Integrated Solutions z drugiej połowy 2015 r. Na szczęście są sposoby, by się ochronić, a najlepiej zastosować kilka naraz.
Wyciek na łączach
Mobilna komunikacja usprawnia wprawdzie działanie firmy, a nawet pozwala zaoszczędzić na rachunkach od operatora czy za sprzęt, ale stwarza też nowe zagrożenia. Bo, niestety, są sposoby na przejęcie bezprzewodowej transmisji.
Z komputerem jak z jajkiem
Swobodny dostęp do internetu jest powszechny jak prąd w gniazdku. Niestety, firma może przez to łatwo wpaść w sidła cyberprzestępców. Wystarczy bezmyślny czy nielojalny pracownik.
Oni i my
W jednym z warszawskich biurowców prezes pewnej spółki zastał wieczorem w swoim gabinecie pracownicę wynajętej firmy sprzątającej, która oglądała dokumenty leżące na jego biurku. Sytuacja ta dobrze obrazuje, o co chodzi z ochroną danych firmowych, gdy korzystamy z zewnętrznego usługodawcy.
utyutyutyutyutyutyutyutyuyutyutyutyutyutyutyutyutyu
Strata poufnych danych potrafi być dla firmy ciosem w samo serce. Jak zatem utrudnić złodziejowi działanie i co zrobić, żeby pracownicy nie zdradzali też sekretów swej firmy bezmyślnie?
Żeby firma nie została sierotą
Przejęcie firmy przez następne pokolenie właścicieli nie jest łatwe. To problem prawny, finansowy, organizacyjny i wreszcie – psychologiczny. Trzeba się do tego przygotować, przy czym, jak zawsze, najważniejsza jest dobra komunikacja.
ROI zamiast ankiety zadowolenia
Co najmniej 7 tys. firm szkoleniowych proponuje dziś w Polsce swoje usługi przedsiębiorstwom. Jak z tego natłoku ofert wybrać te dobre, na co patrzeć, czego wymagać przed, w trakcie i po? Na pewno nie referencji.
Kiedy wspólnik gra nie fair
A co, jeśli wspólników w spółce jest co najmniej dwóch i któryś z nich zawiedzie? Najlepiej zadać sobie to pytanie jak najwcześniej i przygotować się na ewentualną „skuchę”. Nawet gdy przyjaźń i zaufanie kwitną, i nie ma podstaw do niepokoju.
Kandydacie, czy grasz w Warcrafta?
Gamifikacja, zwana też grywalizacją, pozwala – bardzo często w internecie – zaprogramować i przeprowadzić nabór pracowników do rozwijającej się firmy. W założeniu – jak najlepszych. Ale czy to rozwiązanie, bazujące na elementach gry, jest dla wszystkich? Na przykład – dla niezbyt dużego biznesu?
Zbiorowa mądrość jest przereklamowana
Okazuje się, że współpraca może być pułapką, a otwartą przestrzeń biurową, w której pracuje dziś tylu ludzi, należałoby szybko zamienić na ciche pokoje.
Agenci do zadań specjalnych
W firmach zmiany to codzienność, lecz wciąż ledwie ułamek z nich to sukces. Nie udaje się np. 90 proc. wdrożeń systemów do zarządzania biznesem. Żeby coś zmienić, trzeba bowiem mieć nie tylko dobry plan, ale też oddział agentów.
Nasze potrzeby, wasza jakość
Outsourcing IT może pomóc zmniejszyć koszty operacyjne, zwiększyć rentowność i ulepszyć relacje firmy z rynkiem. Oferuje też coraz więcej możliwości. Ale nie zawsze jest potrzebny, a jeśli jest – wymaga bardzo uważnego podejścia.