Zarządzanie
Strajki w firmach prywatnych. Polscy pracownicy podnoszą głowę?
Sukces strajku w Trzemesznie z pewnością ucieszył wielu polskich pracowników i zaniepokoił właścicieli firm prywatnych. Czy polskie przedsiębiorstwa czeka fala strajków? I jak się na nią przygotować?
Jak zostać deweloperem - o czym należy pamiętać i ile można zarobić?
Kup mieszkanie, sprzedaj je drożej. Kup za te pieniądze dwa i znów je sprzedaj. Potem zbuduj blok i sprzedaj wszystkie mieszkania. Proces powtarzaj. Brawo – zostałeś deweloperem. Brzmi to głupio, ale tak zaczynali wszyscy giganci tego biznesu.
Bezpieczna franczyza - o czym warto pamiętać
Pierwsze na rynku ubezpieczenie od ryzyka biznesowego dla drobnych przedsiębiorców i franczyzobiorców wprowadza TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. – Okres pandemii pokazał, jak bardzo potrzebna jest ich ochrona – mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.
Pieniądze to nie wszystko? Jakiego socjalu naprawdę potrzebują pracownicy
„Owocowe środy” i „casualowe piątki” stały się symbolem firm, które zamiast wyższych pensji postawiły na socjal. Ale pandemia zmieniła nasze oczekiwania wobec benefitów. Dziś w cenie są szkolenia czy porady terapeutyczne.
Marka Godna Zaufania. Markowy sport
Warto inwestować w sport, choć nie jest to inwestycja prosta. Dzięki sukcesom sportowców marki budują nie tylko swoją rozpoznawalność, ale także bliskie relacje z klientami, a to najlepszy sposób na pozyskanie miana marki godnej zaufania.
Efektywność w firmie - jak skutecznie zarządzać projektami?
Nie musisz być agile, żeby osiągnąć sukces w biznesie. Twoja firma może być jeszcze bardziej skuteczna, jeśli tylko odkryjesz, jak zarządzać projektami.
Poznaj tajemnice konkurentów. Wiele informacji można znaleźć w darmowych źródłach
Sukces w biznesie opiera się m.in. na umiejętnym wykorzystywaniu posiadanych informacji. Te można łatwo pozyskać, trzeba tylko wiedzieć, gdzie.
Wielu szefów wciąż nie ma zaufania do pracy zdalnej [BADANIE]
39 proc. osób zarządzających w europejskich firmach nie wierzy w sumienne wykonywanie obowiązków przez pracowników w ramach pracy zdalnej - wynika z badań firmy Ricoh.
Jak mówić pracownikowi "nie"? Przede wszystkim - bądź konsekwentny [PORADNIK]
Chcesz być profesjonalnym szefem? Nie możesz pozwolić wejść sobie na głowę. Innymi słowy: musisz umieć umiejętnie i w miarę bezboleśnie mówić „nie”. Podpowiadamy, jak wykształcić w sobie tę trudną umiejętność.
5 rad jak wygrać z cenami na rynku budowlanym
Jesteś przedsiębiorcą działającym na rynku budowlanym? To doskonale wiesz, że po pandemii ceny surowców i towarów dosłownie oszalały. Nasz prawnik podpowiada, jak sobie radzić w tej wyjątkowo nieprzewidywalnej dziś branży.
Nowy lider. Tyran czy empata. Debata My Company Polska
Ani tyran, ani empata. Raczej ktoś niebojący się podjąć decyzji w niepewnych czasach, dbający o rozwój swojego zespołu, sprawny w komunikacji i będący blisko ludzi. Czy taki ktoś w ogóle istnieje? – zastanawiali się uczestnicy kolejnej debaty „My Company Polska” z cyklu „Normalność 2.0”.
Lan Bui-Wrzosińska: "Konflikt w pracy? Bez wiedzy o podopiecznych jesteśmy jak kamikadze [WYWIAD]
Konflikty muszą być w każdym zespole. To mięso relacji. Jeśli mamy dobrych ekspertów, ludzi z silną osobowością, starcia są nieuniknione. Zamiast więc próbować unikać konfliktów czy je rozwiązywać, lepiej nauczyć się nimi zarządzać – mówi Lan Bui-Wrzosińska, psycholożka i coach, specjalizująca się w zarządzaniu zmianą i konfliktami.
Jak zbudować zaangażowany zespół? [PORADNIK]
Żeby odnieść sukces w biznesie, zwykle potrzebny jest lojalny i zaangażowany zespół. W pięciu lekcjach podpowiadamy, jak go zbudować.
Przenoszenie produkcji do Polski. Czy czekają nas wielkie zmiany?
Od ponad roku analitycy wskazują na konieczność „skrócenia łańcucha dostaw” i przeniesienia produkcji z Azji do Polski. Polskie firmy tego jednak nie robią. Chyba że po cichu.
Jak zwolnić pracownika. Akademia Młodego Szefa
Podobno prawdziwym szefem zostaje się wtedy, gdy po raz pierwszy zwalnia się swojego pracownika. Brzmi okrutnie, ale jest w tym ziarno prawdy, bo możliwość usunięcia kogoś z zespołu to jedno z najważniejszych narzędzi zarządzania. Podpowiadamy, jak zwalniać, ale nie niszczyć siebie, zwalnianego i firmy.
Komunikacja niewerbalna wciąż ważna. 11 rad na prowadzenie wideorozmów
Podczas rozmowy na Zoomie lub pisząc wiadomości w komunikatorze, przekazujemy mnóstwo wiadomości niewerbalnych, z których nie zdajemy sobie sprawy. Podpowiadamy, jak nad tym zapanować.
Prezes PZU Zdrowie: "W pandemii mocno wzrosła świadomość zdrowia psychicznego" [WYWIAD]
Przed pandemią opieka medyczna była postrzegana jedynie w kontekście benefitu. Obecnie pracodawcy chcą wziąć większą odpowiedzialność za kondycję swoich pracowników – mówi Anna Janiczek, prezes zarządu PZU Zdrowie.
Tak trzymaj! Jak dbać o efektywność kosztową w firmie?
Większa płynność i niskie koszty stałe – to dwie podstawowe lekcje, które odrobili polscy przedsiębiorcy przy okazji kryzysu. Jak zachować efektywność kosztową w firmie?
Jak czujemy się rok po pandemii i jak rozumieć "nową normalność" w pracy? [DEBATA]
Od ponad roku żyjemy w okresie bezprecedensowej zmiany. Postanowiliśmy zastanowić się, co z niej może wyniknąć – dla nas, dla naszych firm, pracowników. W tym numerze zaczynamy cykl debat „Zmiana i co dalej?”, do której będziemy zapraszać ekspertów z różnych dziedzin.
Zebrania online - skrócić czy wyrzucić? "Jak już razem jesteśmy, to podzielę się refleksją"
To co się dzieje podczas zebrań online, nie daje niestety trzeciej możliwości.
Jak zdobyć rozgłos? Usługi muszą umożliwiać klientom poprawę wizerunku
Jak zyskać rozgłos dla produktów i idei? Jednym ze sposobów jest wytwarzanie waluty społecznej. Nasze produkty i usługi muszą umożliwiać klientom poprawę ich wizerunku.
Współpraca z klientem - ile można dać za darmo?
Mamy osobę lub firmę, która jest potencjalnie zainteresowana zakupem, ale... najpierw chciałaby coś za darmo. Jak powinniśmy się wtedy zachować? Oto polecane praktyki.
Jak efektywnie delegować zadania? [AKADEMIA MŁODEGO SZEFA]
Wielu początkujących szefów chce wszystko robić samodzielnie. To wielki błąd! Podpowiadamy, jak w pięciu krokach nauczyć się umiejętnie delegować obowiązki, a jednocześnie nie stracić kontroli nad powierzonymi zadaniami.
"Zamieniłem kawiarnię na mini-kawiarnię z centrum usług i przekąskami – dobrze na tym wyszedłem"
Miał uruchomić własną kawiarnię. Pandemia zniweczyła jednak wszystkie plany. Zmienił je, obserwując rynek i branżę handlową. Zdecydował się na otwarcie sklepu i nie żałuje. Oto historia Piotra Jagiełły.
PPK to szansa, nie zmarnuj jej!
Program, który ma zmienić sytuację polskich pracowników, wchodzi w decydującą fazę. Teraz przed egzaminem stoją przedsiębiorcy zatrudniający mniej niż 20 osób oraz jednostki sektora finansów publicznych (bez względu na stan zatrudnienia).
Jak zarządzać informatykami? "Historie o działach IT są naciągane, nie można wierzyć w mity"
Mają większą swobodę, lepsze warunki pracy i zarobki wyższe niż średnia firmowa. Do tego szefowie z działem IT obchodzą się jak z jajkiem – przynajmniej tak to widzi reszta pracowników. Jak zarządzać zespołem, którego częścią są informatycy?
Psycholog: Od talentu bardziej liczy się nastawienie do pracy [WYWIAD]
Jak utrzymać pracowników pozytywnie nastawionych do pracy w sytuacji kryzysu – radzi dr hab. Paweł Jurek, psycholog z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku.
Brexit, czyli czas na polską ofensywę. Jak zmienił się handel z Wielką Brytanią?
Od 1 stycznia 2021 r. Wielka Brytania – wobec Unii Europejskiej – ostatecznie stała się tzw. krajem trzecim. Cóż to oznacza w praktyce?
Jak sobie radzić z prokrastynacją?
Prokrastynacja nie ma nic wspólnego z lenistwem. Jeden z profesorów tłumaczy dlaczego. Plus: 5 porad na radzenie sobie z odkładaniem spraw na później.
To najczęściej popełniane błędy przez menedżerów podczas rozmów kwalifikacyjnych [WYWIAD]
O co zapytać na rozgrzewkę, na jakie błędy poznawcze uważać i jak sprawdzić motywację kandydata, by dzięki rozmowie kwalifikacyjnej wybrać dobrego pracownika, radzi dr hab. Paweł Korzyński, headhunter i kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego
Narzędzia HR usprawnią pracę i pozwolą zaoszczędzić czas
Narzędzia HR mogą znacznie podnieść komfort pracy, jednak trzeba wybrać je z głową. Łatwo bowiem trafić na usługi, które oferują kiepską funkcjonalność i jedynie próbują skłonić nas do zakupu.
Zadaniowy czas pracy coraz popularniejszy – warto się przestawić?
Co to jest zadaniowy czas pracy i czy warto wprowadzić go w firmie? Podajemy jego najważniejsze zalety i wady.
Akademia Młodego Szefa. Jak zatrzymać cennego pracownika
Odchodzę do konkurencji – oznajmia nam ceniony przez nas pracownik. Podpowiadamy, co zrobić, by wpłynąć na zmianę jego decyzji.
Okiem eksperta. Jak przygotować budżet w firmie?
Niezależnie od wielkości firmy i stopnia jej rozwoju na rynku, optymalne przygotowanie budżetu może być decydujące dla jej przetrwania. Jak profesjonalnie podejść do tego zadania?
Chillispaces szykuje wielkie otwarcie w Gdańsku
Operator biur elastycznych, firma Chillispaces, poinformowała o otwarciu oddziału w Gdańsku. Na 1,8 tys. mkw. powierzchni będzie mogło pracować nawet 250 osób.