Zarządzanie
ROI zamiast ankiety zadowolenia
Co najmniej 7 tys. firm szkoleniowych proponuje dziś w Polsce swoje usługi przedsiębiorstwom. Jak z tego natłoku ofert wybrać te dobre, na co patrzeć, czego wymagać przed, w trakcie i po? Na pewno nie referencji.
Kiedy wspólnik gra nie fair
A co, jeśli wspólników w spółce jest co najmniej dwóch i któryś z nich zawiedzie? Najlepiej zadać sobie to pytanie jak najwcześniej i przygotować się na ewentualną „skuchę”. Nawet gdy przyjaźń i zaufanie kwitną, i nie ma podstaw do niepokoju.
Kandydacie, czy grasz w Warcrafta?
Gamifikacja, zwana też grywalizacją, pozwala – bardzo często w internecie – zaprogramować i przeprowadzić nabór pracowników do rozwijającej się firmy. W założeniu – jak najlepszych. Ale czy to rozwiązanie, bazujące na elementach gry, jest dla wszystkich? Na przykład – dla niezbyt dużego biznesu?
Zbiorowa mądrość jest przereklamowana
Okazuje się, że współpraca może być pułapką, a otwartą przestrzeń biurową, w której pracuje dziś tylu ludzi, należałoby szybko zamienić na ciche pokoje.
Agenci do zadań specjalnych
W firmach zmiany to codzienność, lecz wciąż ledwie ułamek z nich to sukces. Nie udaje się np. 90 proc. wdrożeń systemów do zarządzania biznesem. Żeby coś zmienić, trzeba bowiem mieć nie tylko dobry plan, ale też oddział agentów.
Nasze potrzeby, wasza jakość
Outsourcing IT może pomóc zmniejszyć koszty operacyjne, zwiększyć rentowność i ulepszyć relacje firmy z rynkiem. Oferuje też coraz więcej możliwości. Ale nie zawsze jest potrzebny, a jeśli jest – wymaga bardzo uważnego podejścia.