Reklama

Opinie

Niespokojne pokolenie [FELIETON]

Niespokojne pokolenie [FELIETON]

Jakiś czas temu zachwalałem tutaj książkę „Rozpieszczony umysł” Jonathana Haidta i Grega Lukianoffa. Nie lubię się powtarzać, ale niestety muszę.

Igor Zalewski 29.04.2025
Reklama
Deregulacja [FELIETON]

Deregulacja [FELIETON]

Od lat w różnych plebiscytach wybieramy słowo roku. W 2021 było to „szczepienie”, bo covid, w 2022 – „wojna”, bo Putin napadł na Ukrainę, w 2023 – „wybory”, bo padł rekord frekwencyjny, a w 2024 – „sztuczna inteligencja”, bo stała się wszechobecna. Teraz – na bank – zwycięży słowo „deregulacja”, bo nie schodzi z ust polityków – w Polsce, Europie i USA. Od Tuska do Muska.

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Dyskusja z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency, podsumowuje kolejny odcinek programu „Polskie AIQ”.

Król i poborca [FELIETON]

Król i poborca [FELIETON]

Czy Donald Trump, niczym uczeń czarnoksiężnika, właśnie rozpoczął proces, którego nie będzie potrafił zatrzymać?

Reklama

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 21.03.2025
Reklama
Złota era dezinformacji. Wywiad z dr. Konradem Ciesiołkiewiczem

Złota era dezinformacji. Wywiad z dr. Konradem Ciesiołkiewiczem

Podczas zaprzysiężenia Donalda Trumpa szefowie platform cyfrowych siedzieli w pierwszych rzędach. Obok zaspokojenia potrzeb narcystycznych najwyraźniej chcą wykorzystać gigantyczną biznesową szansę – mówi dr Konrad Ciesiołkiewicz, ekspert od edukacji informacyjnej i bezpieczeństwa cyfrowego, członek Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania pedofilii.

Gra o prymat w AI [FELIETON]

Gra o prymat w AI [FELIETON]

Skoro Chińczycy ujawnili kod AI do DeepSeek, to co ukrywają? Jakie są ich postępy w pracach nad komputerem kwantowym? Tego się na razie nie dowiemy, ale jest to potencjalnie coś, co w dowolnym momencie może mocno poruszyć rynkami.

Między nami Dulskimi [FELIETON]

Między nami Dulskimi [FELIETON]

Jechaliśmy z sąsiadem windą. Ledwo wsiedliśmy, zadzwonił jego telefon. – Gdzie jesteś? – usłyszałem konkretne pytanie. Zarówno forma, jak i treść wskazywały, że dzwoni żona.

Mroczne przedmioty pożądania. Recenzja filmu "Kup teraz. Jak manipuluje się klientami"

Mroczne przedmioty pożądania. Recenzja filmu "Kup teraz. Jak manipuluje się klientami"

W ciągu godziny na świecie powstaje 68 tys. telefonów komórkowych. Każdej minuty produkuje się 90 tys. ubrań, a co sekundę 12 t plastiku. Później to wszystko trzeba jeszcze sprzedać, najlepiej przemieniając je we wspaniałe „obiekty pożądania”. Jak się to robi? Pokazuje to film dokumentalny „Kup teraz. Jak manipuluje się klientami”.

Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Kwiatki w benefitach: „Wypłacamy wynagrodzenie na czas”, zatrudnianie „ludzi od Mariana” i sprawdzanie vibe’u. Jak rozpoznać fikcyjne rekrutacje, opowiada Róża Szafranek, headhunterka.

Pokolenie lęku [FELIETON]

Pokolenie lęku [FELIETON]

Szkoła przy oddziale psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży. Na sali około setka rodziców, nauczycieli, edukatorów. Przed momentem skończyłem prowadzić zajęcia z przeciwdziałania hejtowi. „Panie Filipie, opowiem panu coś” – podszedł do mnie przyjemny jegomość, dziekan jednej z wiodących polskich uczelni. „Pracuję na uniwersytecie już kilkadziesiąt lat, ale nigdy wcześniej nie obserwowałem młodzieży na trzecim czy czwartym roku studiów, przychodzącej do dziekanatu załatwiać swoje sprawy z rodzicem".

Filip Dębowski, technohumanista, pomaga osobom i firmom mądrze wykorzystywać potencjał technologii 28.02.2025
Wyruszyć, by odnaleźć siebie [FELIETON]

Wyruszyć, by odnaleźć siebie [FELIETON]

Czy emigracja talentów to zawsze strata? Czy warto tych najzdolniejszych próbować zatrzymać? Z drugiej strony, czy uzdolnieni uczniowie powinni szukać swego miejsca na lepszej, zagranicznej uczelni? Czy dobry system edukacji gwarantuje lepsze talenty?

Czy Polska może stać się liderem CEE w obszarze kryptowalut? Felieton Gracy Chen, CEO Bitget

Czy Polska może stać się liderem CEE w obszarze kryptowalut? Felieton Gracy Chen, CEO Bitget

Kryptowaluty już dawno przestały być tylko ciekawostką technologiczną czy zabawką dla pasjonatów IT. Dziś są tematem gorących dyskusji na najwyższych szczeblach finansów i polityki, a niedawno zaprzysiężony Trump posunął się nawet do stworzenia własnego tokena. To wszystko przyciąga coraz większe rzesze indywidualnych inwestorów – również w Polsce. Co więcej, statystyki pokazują, że zainteresowanie cyfrowymi aktywami rośnie w imponującym tempie. W 2024 roku - jak wynika z danych Statista - w kryptowaluty zainwestowało już ponad 22 proc. Polaków, rok wcześniej było to "zaledwie" 14 proc (źródło: PwC). Czy to oznacza, że Polska staje się liderem Europy Środkowej w obszarze kryptowalut? To całkiem prawdopodobne.

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

„My Company Polska” rusza z nowym projektem – cyklicznym programem publicystyczno--informacyjnym poświęconym sztucznej inteligencji. Pierwszy odcinek wkrótce ukaże się w naszym serwisie internetowym, a już teraz możecie zapoznać się z zapisem dyskusji podsumowującej nagranie. W rozmowie udział wzięli: Eliza Kruczkowska – dyrektorka departamentu rozwoju innowacji, Polski Fundusz Rozwoju, Jarosław Bryl – Chief AI Officer, Asseco Poland oraz Andrzej Sowiński – Country Managing Director, HP Inc Poland.

Kuba Dobroszek 30.01.2025
Interesują mnie przede wszystkim ludzie. Wywiad z Tytusem Cytowskim

Interesują mnie przede wszystkim ludzie. Wywiad z Tytusem Cytowskim

Jako anioł biznesu w ElevenLabs odniosłem niemały sukces, ponieważ po 18 miesiącach od momentu, kiedy ich poznałem, dopięli znacznie większą rundę finansową, przechodząc tym samym na poziom, w którym przestałem być potrzebny w codziennej pracy – wskazuje Tytus Cytowski, założyciel Cytowski & Partners, jeden z pierwszych inwestorów ElevenLabs.

Procenty w butelce. Czy warto inwestować w wino

Procenty w butelce. Czy warto inwestować w wino

Wysoka stopa zwrotu, niewielkie ryzyko i niewysokie bariery wejścia – chwali inwestycje w wino Piotr Kamecki, właściciel Wine Taste by Kamecki, sklepu z winami klasy premium i firmy doradczej zajmującej się budowaniem kolekcji i winnymi inwestycjami. Zauważa jednak, że w Polsce ten rodzaj portfela to ciągle rzadkość.

Nie zrzucajmy całej winy na pieniądze. Wywiad z prof. Agatą Gąsiorowską

Nie zrzucajmy całej winy na pieniądze. Wywiad z prof. Agatą Gąsiorowską

Pieniądze same w sobie nie są ani dobre, ani złe. One po prostu odsłaniają w nas deficyty i wzmacniają dysfunkcje, które już mamy – mówi prof. Agata Gąsiorowska, psycholożka ekonomiczna, współautorka książki „Pieniądze albo życie. Jak pieniądze wpływają na nasze zachowanie, emocje i relacje”.

Marcin Dzierżanowski 09.01.2025
Skąd ten jednorożec? [FELIETON]

Skąd ten jednorożec? [FELIETON]

Zastanawialiście się kiedyś, czemu to właśnie jednorożec stał się symbolem startupu, który osiągnął gigantyczną wycenę i wielki sukces rynkowy? Skąd ten niedorzeczny i można powiedzieć dziwny pomysł? Dlaczego to mityczne zwierzę, które istnieje tylko w literaturze i opowieściach (tak, tak, to wymysł naszej wyobraźni), pojawiło się w biznesowej stajni? Komu przyszło to do głowy?

Gra na pokój? [FELIETON]

Gra na pokój? [FELIETON]

Żaden analityk nie przewidzi ostatecznego poziomu hossy, do której zagna indeksy ludzka chciwość. Amerykańskie akcje są za drogie. Polskie za to – w porównaniu z akcjami amerykańskimi – są za półdarmo.

Podróż bohatera [FELIETON]

Podróż bohatera [FELIETON]

Jest pewna teoria kinematografii, która od dawna siedzi mi w głowie – filmy wyglądają, jak wyglądają, bo są tworzone przez filmowców. Brzmi jak najgłupszy banał w historii krótkiej formy aforystycznej, ale zaufajcie mi – jest w tym głębia zarówno dla osób z branży filmowej, jak i dla wszystkich startupowców.

Trump power. Recenzja filmu "Wybraniec"

Trump power. Recenzja filmu "Wybraniec"

Film „Wybraniec” miał być elementem zwycięskiej kampanii demokratów. Cóż, pozostał tylko – dość wiernym – zapisem początkowych lat działalności Donalda Trumpa oraz poradnikiem „W jaki sposób prowadzić bezwzględny biznes”. Wart obejrzenia!

Reklama