Opinie
Moja filozofia inwestowania? Na pewno wyżej zawiesiłem spółkom poprzeczkę. Wywiad z Bartkiem Puckiem
Wolę mieć więcej czasu na pomoc wybitnym founderom i startupom, niż działać szeroko. Jestem raczej w kontrze do funduszy venture capital, nie muszę optymalizować portfolio - mówi Bartek Pucek, CEO Forward Operation.
"Kupuj Bitcoiny, nie trać spontaniczności!" Co polscy founderzy powiedzieliby sobie kilkuletnim? :-)
Dzień Dziecka! Na chwilę zapominamy o galopującej niczym koń na biegunach inflacji, excelowe tabelki chowamy razem z potworami do szafy, a biurko w korpo zamieniamy na trzepak. Zapytaliśmy polskich founderów o to, co powiedzieliby sobie kilkuletnim. Tak, wiemy, że za młodu zgredów niby się nie słucha, ale czasem naprawdę warto. Kto nie przeczyta, ten trąba!
Inwestorzy jak wilki [FELIETON]
RPP dobrze zrobiła, zostawiając stopy na obecnym poziomie, i nie ugięła się presji mediów. Zastanówcie się, co by się działo z polską gospodarką, gdyby stopy były na poziomie dwa razy wyższym?
Czy benefity pracownicze wciąż mają znaczenie dla kandydatów? Wywiad z Arturem Białkowskim
Kandydaci, wybierając miejsce pracy, w którym chcą podjąć zatrudnienie, nadal zwracają uwagę na ofertę benefitową. Powiem więcej, benefity stały się już pewnego rodzaju standardem, nie tylko wynagrodzenie jest ważne - mówi Artur Białkowski, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych, członek zarządu Medicover.
Worktrips stawia na Bliski Wschód? "To dla nas bardzo atrakcyjny kierunek" [WYWIAD]
Po przerwie spowodowanej pandemią, podróże służbowe najszybciej ruszyły właśnie na Bliskim Wschodzie, oczywiście przy zachowaniu restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa. Rozmawiamy z wieloma potencjalnymi partnerami z tego regionu, nie zwalniamy tempa! - mówi Filip Błoch, CEO Worktrips.com.
Jak zwiększyła się obecność kobiet w sektorze IT? Wywiad z Eweliną Furtak
Rewolucja w branży IT związana z obecnością kobiet trwa w najlepsze! Pandemia koronawirusa mocno zmieniła polski rynek pracy, a zapotrzebowanie w naszym kraju na specjalistów od IT wciąż jest gigantyczne - Ewelina Furtak, Head of Marketing w Cloudware Polska.
Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim
Większość polskich firm rodzinnych powstała na przełomie lat 80. i 90. Większość z nich wciąż nie rozpoczęła procesu sukcesji. Sukcesja w Polsce najczęściej kojarzy się z przekazaniem władzy i majątku dzieciom, tymczasem budowa firmy wielopokoleniowej to bardziej złożony problem - uważa prof. Adam Mariański, kancelaria Mariański Group.
Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]
Sprzedawcy mają spory dylemat. Z jednej strony słyszą racjonalny komunikat, że kupujący nie reagują, więc można podnosić ceny, w końcu klienci i tak się nie odwrócą. A z drugiej współodczuwają jako potencjalni kupujący – "już niedawno podnieśliśmy im ceny o 20 proc., jak możemy znów podnieść o kolejne 20 proc.?" - mówi Cezary Kosiński, CEO Pricely.
Kim jest typowy klient, który płaci bezgotówkowo? Wywiad z Joanną Erdman
Trochę szablonowo utożsamiamy pewne zachowania z grupami pokoleniowymi. Nie zważając na podziały demograficzne, jest mnóstwo ludzi, którzy akceptują nowe technologie, są ich zwolennikami i aktywnie z nich korzystają - wywiad z Joanną Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Czy kobiety w biznesie mierzą się ze szklanym sufitem? Wywiad z Agnieszką Kłos-Siddiqui
Szklany sufit najczęściej - jeżeli się pojawia - to pojawia się w głowach kobiet. Natomiast na pewno wiele się zmieniło w ostatnich latach, coraz więcej pojawia się np. na konferencjach w panelach finansowych - mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska Provident Polska.
Jak powinna wyglądać relacja na linii firma-pracownik? Wywiad z Jolantą Wiewiórą
Nasza firma jest jak zespół, zespół ludzi różnorodnych, którzy mają wspólny cel. Niektórzy przedsiębiorcy powtarzają, że ich firma jest jak rodzina, ja uważam, że takie podejście jest zarezerwowane dla zdecydowanie bliższych relacji - mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzająca Banku Gospodarstwa Krajowego.
Projekt 3W, czyli jak dbać o "zasoby przyszłości". Wywiad z Maciejem Przybyłą
Od wody, węgla i wodoru zależy życie przyszłych pokoleń, dlatego te zasoby potrzebują specjalnej platformy do wykorzystania ich potencjału - tłumaczy Maciej Przybyła, dyrektor zarządzający Banku Gospodarstwa Krajowego.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Czy jesteśmy świadkami rewolucji w diagnozie nowotworów? Wywiad z Priit Salumaa CEO Better Medicine
Diagnozowanie i leczenie nowotworów to często mnóstwo powtarzalnych, manualnych czynności. Z pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego chcemy usprawnić te procesy - mówi Priit Salumaa, CEO i founder Better Medicine.
Jak zmieniło się podejście startupów do robienia biznesu? Wywiad z Rafałem Pluteckim
Na początku działalności startupu bardzo ważne jest dobranie do współpracy odpowiednich ludzi. W rozwoju kluczowa jest szybkość pozyskiwania wiedzy, uczenia się kolejnych, nowych umiejętności - przekonuje Rafał Plutecki, inwestor, członek zarządu SunRoof.
Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważny dla BGK? Wywiad z Radosławem Kwietniem
Naszym celem jest dziś wspieranie społeczno-ekonomicznego rozwoju Polski. Działamy transparentnie i przejrzyście, z troską o środowisko. Współpracujemy z wieloma rodzimymi przedsiębiorcami, dzięki czemu oni budują w organizacjach zupełnie nowe kompetencje - przekonuje Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.
Procesy rekrutacyjne bardzo się zmieniły, feedback stał się koniecznością. Wywiad z Pauliną Wardęgą
Kandydaci oczekują, by firmy traktowały ich fair i po przyjacielsku oraz by dopasowały się do ich potrzeb. Z feedbackiem po rozmowie kwalifikacyjnej wciąż jest spory problem - tłumaczy Paulina Wardęga, CEO Heroify.
Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim
Jak przeprowadzić badanie klienckie? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, czy takiego badania rzeczywiście potrzebujemy. Zastanowienie się na wczesnym etapie, do czego potrzebne nam są zebrane w ten sposób dane, mocno ułatwi ich późniejszą analizę - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners.
ESG to rewolucja w podejściu do biznesu czy po prostu nowy CSR? Wywiad z Katarzyną Dubno
ESG tworzy nowe ekosystemy związane ze zmianą modeli biznesowych. Zwrot ku zrównoważonemu rozwojowi - ta "zielona rewolucja" - to jeden z najważniejszych etapów w historii ekonomii - przekonuje Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
Sebastian Kulczyk: "Minął czas przepalania pieniędzy, ale kryzysy są potrzebne" [WYWIAD]
Może powiem coś kontrowersyjnego, ale uważam, że od czasu do czasu potrzebne są momenty, kiedy piękne, wspaniałe wzrosty są w jakiś sposób weryfikowane. Być może uda nam się stworzyć nową normalność - uważa Sebastian Kulczyk, inwestor, twórca programu mentoringowego dla startupów InCredibles.
To nie jest kolejna zwykła relacja z InCredible Summit
Pod koniec kwietnia w warszawskim Garnizonie Sztuki odbył się InCredible Summit, a więc wydarzenie zwieńczające VI edycję programu InCredibles Sebastiana Kulczyka. To miała być zwykła relacja z tego eventu, ale w jego trakcie postanowiliśmy zaprosić gości do pewnej zabawy...
Jakie błędy popełniają firmy podczas cyfrowej transformacji? Wywiad z ekspertami Unity Group
W procesie cyfryzacji kluczowe jest zdefiniowanie celów, jakie firma chce osiągnąć dzięki transformacji. Warto pomyśleć również o nawiązaniu współpracy ze specjalistami, bo bez odpowiednich fachowców digitalizacja się po prostu nie uda - przekonują Dominik Janes, Managing Partner w Unity Group oraz Tomasz Gutkowski, Head of business development, Commerce Platforms w Unity Group.
Czy polscy klienci przyzwyczaili się do zmian cenowych? Rozmowa z Tomaszem Stecem
Twierdzenie, że konsumenci przestali zwracać uwagę na podwyżki jest bardzo kontrowersyjną tezą. Na pewno liczba podwyżek oraz wysoka inflacja spowodowały, że klientom trudniej zorientować się, jaka powinna być "właściwa" cena - przekonuje Tomasz Stec, Partner Simon-Kucher & Partners.
Koniec imprezy! "Czy wrócimy do kuriozalnych wycen? Być może, wszak bańki wracają"
Czeka nas korekta wycen, kryzys, a w przypadku najmłodszych startupów fala upadłości – przekonują Ewa Chronowska, Daniel Świątkowski i Adam Niewiński, jedni z czołowych polskich inwestorów. W rozmowie z „My Company Polska” radzą, jak przetrwać, czego dziś szukają fundusze oraz jakich błędów nie popełniać.
Jak budować nowoczesną organizację w oparciu o idee ESG? Wywiad z Dariuszem Sokulskim
Pracownicy chcą pracować w firmach, które dbają o środowisko i społeczeństwo, a konsumenci wybierają marki mające misję. Wdrażanie strategii ESG niesie ze sobą wiele korzyści - mówi Dariusz Sokulski, dyrektor działu efektywności energetycznej, Siemens Polska.
Polska jest dla Ukrainy benchmarkiem
Liczę, że w kontekście przyszłej odbudowy Ukrainy polski biznes nie będzie się oglądał na rząd i po prostu weźmie sprawy w swoje ręce – mówi Edwin Bendyk, prezes Fundacji Batorego.
Inwestycja w startup to jak małżeństwo z zaplanowanym rozwodem. Wywiad z Markiem Garniewskim
Rynek VC szuka przede wszystkim projektów rozwijanych przez silne i zmotywowane zespoły. Produkt oferowany przez startup muszą chcieć kupować ludzie, gdyż jest cała masa firm sprzedających świetne produkty, ale na które nie ma zapotrzebowania - tłumaczy Marek Garniewski, prezes zarządu Orlen VC.
Królu złoty. Stagflacja staje się coraz bardziej realna
Sondaże wskazują trzecią kadencję dla PiS, w Trybunale Konstytucyjnym jest bałagan, więc nie zobaczymy szybko pieniędzy z KPO, a mimo to złoty się umacnia. Cieszą się importerzy, martwią eksporterzy, ale powinno to pomóc w szybszym spadku inflacji. Realna staje się mimo to stagflacja, ale co to oznacza.
Mateusz Kowalczyk: "Skończyły się czasy, kiedy founderzy zbierali rundy tylko na nazwisko" [WYWIAD]
Od momentu ostatniej rundy seed – kiedy zebraliśmy 6 mln zł – urośliśmy ok. piętnastokrotnie, w zależności od wskaźnika, na który spoglądamy. - zdradza Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
Unikalna okazja do udoskonalenia świata. Rozmawiamy z Platige Image
Jak sztuczna inteligencja zmieni świat sztuki i kultury? Rozmowa z Rafałem Kidzińskim, VFX Supervisorem w Platige Image.
A może automatyzujemy zbyt wolno. Sztuczna inteligencja w e-commerce
Jak sztuczna inteligencja zmieni e-commerce? O tym rozmawiamy z Kacprem Nowickim, współzałożycielem Nomagic.
Sposób na tanią i stabilną energię – czas na Elektryczność 4.0
Zielona energia to nie pusty slogan ekologów. To szansa na znaczące obniżenie kosztów prowadzenia biznesu zarówno ekonomicznych, jak i środowiskowych. Aby tego dokonać, trzeba postawić na Elektryczność 4.0.
Supermani naszych czasów. Nowe technologie w służbie medycyny
Lekarze już teraz są bohaterami, a kiedy w pełni nauczą się wykorzystywać nowinki technologiczne, staną się prawdziwymi supermanami – mówi Balazs Furjes, dyrektor EIT Health InnoStars.
Piotr Niedźwiedź: "Przedsiębiorcy nie powinni zakładać firm z myślą, że będą „AI first” [WYWIAD]
Jak sztuczna inteligencja zmieni inżynierię? O tym rozmawiamy z Piotrem Niedźwiedziem.
Wygłoś kontrowersyjną opinię o polskich startupach...
... po której będziesz wyglądać jak bohater bajki „Zaplątani” na powyższym kadrze! Rzuciliśmy takie wyzwanie rodzimym founderom i przedstawicielom funduszy VC. Jak z niego wybrnęli?