Networkingu można się nauczyć

Magdalena Błyskosz
Magdalena Błyskosz / Fot. materiały prasowe
Moim celem jest stworzenie firmy o międzynarodowym zasięgu, która stanie się pomostem między rynkami i talentami, pomagając przedsiębiorcom skalować ich działalność – mówi Magdalena Błyskosz.

Podejmujesz wiele działań z różnych światów. Jak daleko jesteś od znalezienia swojej docelowej ścieżki zawodowo-życiowej?

Nie traktuję mojej drogi jako poszukiwania jednej, wąskiej ścieżki, lecz jako świadome budowanie kompetencji. Przedsiębiorczość i łatwość w nawiązywaniu kontaktów zawsze stanowiły stały element moich działań niezależnie od miejsca, w którym się znajdowałam. Właśnie dlatego stworzyłam Open Coffee Youth, organizację wspierającą networking oraz rozwój młodych liderów.

Obecnie studiuję na New York University Abu Dhabi, koncentrując się na finansach i biznesie. To doświadczenie daje mi dostęp do ekspertów z różnych dziedzin oraz umożliwia rozwijanie umiejętności w dynamicznym środowisku międzynarodowym. Działania w różnych krajach - od Zjednoczonych Emiratów Arabskich, przez Chiny, USA, po Arabię Saudyjską – nauczyły mnie, jak łączyć ekosystemy biznesowe i budować globalne możliwości. Moim celem jest stworzenie firmy o międzynarodowym zasięgu, która stanie się pomostem między rynkami i talentami, pomagając przedsiębiorcom skalować ich działalność.

W jakiej branży chcesz działać?

Zdecydowanie w konsultingu. Polskie firmy coraz śmielej wchodzą na odległe rynki - takie jak Chiny czy Bliski Wschód – korzystając z rosnącej siły technologii oraz międzynarodowych kompetencji, jednak doświadczenie z Europy czy USA nie zawsze wystarcza, ponieważ każdy rynek ma swoją specyfikę i tempo współpracy. Właśnie dlatego kluczowe jest zrozumienie lokalnych realiów i budowanie odpowiednich relacji. Chciałabym łączyć polskie firmy z dynamicznymi ekosystemami i wspierać je w skutecznej globalnej ekspansji.

Czyli np. zgłasza się do ciebie polska firma, która chce współpracować np. z firmą z Arabii Saudyjskiej. Jak jej w tym pomożesz?

Pomogę przebić bariery kulturowe, które mogą utrudniać nawiązanie współpracy. Zbudowałam w Zjednoczonych Emiratach Arabskich szeroką sieć kontaktów, a czas spędzony w Arabii Saudyjskiej dał mi rozeznanie w tamtejszym środowisku biznesowym. Z moim wspólnikiem jesteśmy na etapie proof of concept i wierzę, że możemy realnie wesprzeć w znalezieniu strategicznych partnerów na miejscu, co często okazuje się kluczowe dla sukcesu w tym regionie.

Zatoka Perska jest niezwykle atrakcyjnym kierunkiem dla przedsiębiorstw, zwłaszcza że relatywnie niedawno otworzył się w pełni na zagraniczne podmioty. Nastroje są obiecujące, Polska ma w Arabii Saudyjskiej fantastycznego ambasadora, LOT zainicjował bezpośrednie połączenie między Warszawą a Rijadem. Zachęcajmy polskie firmy do wykorzystania tych szans.

Czyli nic, tylko latać na Bliski Wschód?

Oczywiście nie jest też tak, że środki leżą tu na ziemi. Funduszy w Arabii Saudyjskiej jest mnóstwo, jednak inwestorzy nie rozdają pieniędzy na lewo i prawo – oczekują przede wszystkim jakości. W Emiratach podobnie, aby pozyskać dobrego inwestora, musisz zachwycić wartością. Natomiast jeśli już ci się to uda, to w zasadzie sky is the limit.

Zdobyłaś doświadczenie na większości możliwych rynków, bo trochę czasu spędziłaś w Europie, Azji, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. Który z tych ekosystemów najbardziej wspiera przedsiębiorczość u młodych...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2025 (114)

Więcej możesz przeczytać w 3/2025 (114) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ