Opinie

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Czy solo founding ma sens? Wywiad z Martą Łącką

Na początku działalności startupu nie miałam osób, z którymi mogłabym odbić myśli. Taplałam się we własnym sosie, bo wydawało mi się, iż na rynku panuje tak duży kult sukcesu, że można dzielić się wyłącznie zwycięstwami – mówi Marta Łącka, założycielka Quantia AI.

Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską

Wstańmy z kolan. Wywiad z Sylwią Czubkowską

W przypadku big techów samce alfa w drogich garniturach wyparli startupowców w koszulkach i trampkach, a wizję naprawy świata zastąpiła wizja szybkiego zysku – mówi Sylwia Czubkowska, dziennikarka, specjalistka od nowych technologii, autorka książki „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”.

Inkluzywna firma od środka [DEBATA]

Inkluzywna firma od środka [DEBATA]

Jak budować miejsce pracy, w którym wszyscy czują się u siebie? W trakcie debaty redakcyjnej „My Company Polska” zastanawiali się nad tym specjaliści: Joanna Pietrzyk z DHL Supply Chain, Monika Jasłowska z Polpharmy oraz Rafał Błażejewski z Nordei.

Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim

Trzeba zachrzaniać. Wywiad z Bartem Roszkowskim

Nie lubię terminu work-life balance, bo on trochę oznacza, że po 17 odcinacie się od startupu i jesteście dostępni wyłącznie dla najbliższych – mówi Bart Roszkowski, seryjny founder oraz inwestor.

Król i poborca [FELIETON]

Król i poborca [FELIETON]

Czy Donald Trump, niczym uczeń czarnoksiężnika, właśnie rozpoczął proces, którego nie będzie potrafił zatrzymać?

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Algorytm czy człowiek: kto skuteczniej sprzedaje?

Eksperci przekonują, że włączając sztuczną inteligencję w wybrane procesy sprzedażowe, możesz sprzedawać lepiej, więcej i efektywniej. Dlaczego AI to klucz w dotarciu do klienta? Czy hiperpersonalizacja jest aż tak istotnym trendem? Dyskusja z Jarosławem Brylem, Chief AI Officerem, Asseco Poland, oraz Damianem Góralem, Sales Agency, podsumowuje kolejny odcinek programu „Polskie AIQ”.

Niespokojne pokolenie [FELIETON]

Niespokojne pokolenie [FELIETON]

Jakiś czas temu zachwalałem tutaj książkę „Rozpieszczony umysł” Jonathana Haidta i Grega Lukianoffa. Nie lubię się powtarzać, ale niestety muszę.

Igor Zalewski 29.04.2025
Ocean możliwości [FELIETON]

Ocean możliwości [FELIETON]

Jeff Bezos sam założył Amazon w 1994 r. i zbudował z niego globalnego giganta, Sara Blakely jest solofounderką marki bieliźnianej Spanx, Mate Rimac w pojedynkę w garażu swoich rodziców założył firmę produkującą superauta Rimac Automobili. Z kolei Sławek Pietrzyk założył telekomunikacyjny IS-Wireless (o którym niedawno pisaliśmy na naszych łamach), a inny Sławek – Wiatr – jest solozałożycielem PetHelp.

Deregulacja [FELIETON]

Deregulacja [FELIETON]

Od lat w różnych plebiscytach wybieramy słowo roku. W 2021 było to „szczepienie”, bo covid, w 2022 – „wojna”, bo Putin napadł na Ukrainę, w 2023 – „wybory”, bo padł rekord frekwencyjny, a w 2024 – „sztuczna inteligencja”, bo stała się wszechobecna. Teraz – na bank – zwycięży słowo „deregulacja”, bo nie schodzi z ust polityków – w Polsce, Europie i USA. Od Tuska do Muska.

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Lepiej być sprytnym, niż najtańszym [WYWIAD]

Wojnę cenową łatwo jest zacząć, ale trudno zakończyć. Pozycjonowanie marki wyłącznie za pomocą ceny jest trudne i wątpliwe – mówi Tomasz Stec, partner w firmie Simon-Kucher uznawanej za światowego lidera doradztwa cenowego.

Złota era dezinformacji. Wywiad z dr. Konradem Ciesiołkiewiczem

Złota era dezinformacji. Wywiad z dr. Konradem Ciesiołkiewiczem

Podczas zaprzysiężenia Donalda Trumpa szefowie platform cyfrowych siedzieli w pierwszych rzędach. Obok zaspokojenia potrzeb narcystycznych najwyraźniej chcą wykorzystać gigantyczną biznesową szansę – mówi dr Konrad Ciesiołkiewicz, ekspert od edukacji informacyjnej i bezpieczeństwa cyfrowego, członek Państwowej Komisji ds. przeciwdziałania pedofilii.

Marcin Dzierżanowski 10.03.2025
Gra o prymat w AI [FELIETON]

Gra o prymat w AI [FELIETON]

Skoro Chińczycy ujawnili kod AI do DeepSeek, to co ukrywają? Jakie są ich postępy w pracach nad komputerem kwantowym? Tego się na razie nie dowiemy, ale jest to potencjalnie coś, co w dowolnym momencie może mocno poruszyć rynkami.

Pokolenie lęku [FELIETON]

Pokolenie lęku [FELIETON]

Szkoła przy oddziale psychiatrycznym dla dzieci i młodzieży. Na sali około setka rodziców, nauczycieli, edukatorów. Przed momentem skończyłem prowadzić zajęcia z przeciwdziałania hejtowi. „Panie Filipie, opowiem panu coś” – podszedł do mnie przyjemny jegomość, dziekan jednej z wiodących polskich uczelni. „Pracuję na uniwersytecie już kilkadziesiąt lat, ale nigdy wcześniej nie obserwowałem młodzieży na trzecim czy czwartym roku studiów, przychodzącej do dziekanatu załatwiać swoje sprawy z rodzicem".

Wyruszyć, by odnaleźć siebie [FELIETON]

Wyruszyć, by odnaleźć siebie [FELIETON]

Czy emigracja talentów to zawsze strata? Czy warto tych najzdolniejszych próbować zatrzymać? Z drugiej strony, czy uzdolnieni uczniowie powinni szukać swego miejsca na lepszej, zagranicznej uczelni? Czy dobry system edukacji gwarantuje lepsze talenty?

Grzegorz Sadowski 28.02.2025
Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Kwiatki w benefitach: „Wypłacamy wynagrodzenie na czas”, zatrudnianie „ludzi od Mariana” i sprawdzanie vibe’u. Jak rozpoznać fikcyjne rekrutacje, opowiada Róża Szafranek, headhunterka.

Między nami Dulskimi [FELIETON]

Między nami Dulskimi [FELIETON]

Jechaliśmy z sąsiadem windą. Ledwo wsiedliśmy, zadzwonił jego telefon. – Gdzie jesteś? – usłyszałem konkretne pytanie. Zarówno forma, jak i treść wskazywały, że dzwoni żona.

Mroczne przedmioty pożądania. Recenzja filmu "Kup teraz. Jak manipuluje się klientami"

Mroczne przedmioty pożądania. Recenzja filmu "Kup teraz. Jak manipuluje się klientami"

W ciągu godziny na świecie powstaje 68 tys. telefonów komórkowych. Każdej minuty produkuje się 90 tys. ubrań, a co sekundę 12 t plastiku. Później to wszystko trzeba jeszcze sprzedać, najlepiej przemieniając je we wspaniałe „obiekty pożądania”. Jak się to robi? Pokazuje to film dokumentalny „Kup teraz. Jak manipuluje się klientami”.

Czy Polska może stać się liderem CEE w obszarze kryptowalut? Felieton Gracy Chen, CEO Bitget

Czy Polska może stać się liderem CEE w obszarze kryptowalut? Felieton Gracy Chen, CEO Bitget

Kryptowaluty już dawno przestały być tylko ciekawostką technologiczną czy zabawką dla pasjonatów IT. Dziś są tematem gorących dyskusji na najwyższych szczeblach finansów i polityki, a niedawno zaprzysiężony Trump posunął się nawet do stworzenia własnego tokena. To wszystko przyciąga coraz większe rzesze indywidualnych inwestorów – również w Polsce. Co więcej, statystyki pokazują, że zainteresowanie cyfrowymi aktywami rośnie w imponującym tempie. W 2024 roku - jak wynika z danych Statista - w kryptowaluty zainwestowało już ponad 22 proc. Polaków, rok wcześniej było to "zaledwie" 14 proc (źródło: PwC). Czy to oznacza, że Polska staje się liderem Europy Środkowej w obszarze kryptowalut? To całkiem prawdopodobne.

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

Wsiąść do pociągu, czyli jak rozwijać AI w Polsce

„My Company Polska” rusza z nowym projektem – cyklicznym programem publicystyczno--informacyjnym poświęconym sztucznej inteligencji. Pierwszy odcinek wkrótce ukaże się w naszym serwisie internetowym, a już teraz możecie zapoznać się z zapisem dyskusji podsumowującej nagranie. W rozmowie udział wzięli: Eliza Kruczkowska – dyrektorka departamentu rozwoju innowacji, Polski Fundusz Rozwoju, Jarosław Bryl – Chief AI Officer, Asseco Poland oraz Andrzej Sowiński – Country Managing Director, HP Inc Poland.