Moja firma
Masowe problemy firm usługowych. "Drastyczny wzrost niewypłacalności pod koniec roku" [TYLKO U NAS]
Prawie 400 firm z szeroko rozumianej branży usługowej ogłosiło niewypłacalność od stycznia do listopada minionego roku - wynika z raportu Euler Hermes. Najgorsze były ostatnie miesiące, po wprowadzeniu ponownego lockdownu dla m.in. branży HoReCa.
Nie daj się zatopić! Co trzeba wiedzieć o kredytach dla przedsiębiorców?
Kredyt dla przedsiębiorcy bywa zbawienny – dodaje wiatru w żagle, pozwala uniknąć mielizn. Jednak jeśli zewnętrzne okoliczności obrócą się przeciwko nam, może być kamieniem u szyi. Jak nie dopuścić, by nas utopił?
Fala elektromobilności przybiera na sile
Programy rządowe wspierają zakupy pojazdów elektrycznych. Ciekawe produkty mają także instytucje finansowe. Wszystko po to, by zwiększyć poziom ochrony środowiska.
Akademia Młodego Szefa. Jak zneutralizować zawodowego narzekacza
Narzekający pracownik nie tylko obniża morale swoje i swoich współpracowników, ale też szkodzi firmie. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.
Kiedy dochodzi do naruszenia rządowych obostrzeń? Problem narasta a przedsiębiorcy wciąż bez pomocy
Sanepid jest zdania, że przedsiębiorca naruszył obostrzenia związane z walką z pandemią. Przedsiębiorca uważa, że nie. Spór skończy się w sądzie, ale jest problem - czy taka firma może skorzystać z pomocy w postaci tarcz finansowych i antykryzysowych?
Przedsiębiorcy zostali konsumentami. Jak zgodnie z prawem sprzedawać im towary i usługi?
Od 1 stycznia obowiązują nowe przepisy w prawie konsumenckim oraz Kodeksie Cywilnym. Są bardziej przyjazne dla klientów - przedsiębiorców i dają im prawa, jakie dotąd miały tylko osoby prywatne. Jakie są najważniejsze zmiany i pod jakimi warunkami obowiązują?
Employer branding – prężyć wirtualne muskuły
Mimo kryzysu popyt na talenty w wybranych branżach nadal rośnie lub utrzymuje się na poziomie sprzed pandemii. Ponadto obecne na rynku pracy młodsze pokolenia są bardziej wymagające niż poprzednicy i mniej lojalne. Dzisiaj najskuteczniejszą bronią w walce o najlepszych pracowników jest wizerunek pracodawcy.
Firmy nie przejdą na pracę zdalną. "Mają problem z mierzeniem efektywności"
Żadna firma badana przez EY nie planuje pozostać przy modelu całkowitej pracy zdalnej. Większość skłania się przy pracy hybrydowej, ale mają duży problem - nie potrafią mierzyć efektywności pracowników.
Pracownik w roli ambasadora - jak budować pozycję marki w mediach społecznościowych
Budowanie zaufania do marki to proces, którego niezwykle ważnym elementem są pracownicy. Jak uczynić z pracowników ambasadorów marki i influencerów, którzy będą budowali jej pozycję w mediach społecznościowych podpowiadają dr hab. Paweł Korzyński i dr Monika Sońta z Akademii Leona Koźmińskiego.
Walka o pracę zdalną. Czy pracodawca będzie mógł kontrolować mieszkanie pracownika? [WYWIAD]
Trwają prace nad przygotowaniem ustawy, która wreszcie wprowadzi do kodeksu pracy tzw. pracę zdalną. Problem w tym, że związki zawodowe i przedstawiciele przedsiębiorców mają zupełnie odmienne poglądy na kluczowe zagadnienia. Czy jest szansa na porozumienie? Rozmawiamy z Katarzyną Siemienkiewicz, ekspertką Pracodawców RP.
Rewolucja 2021 - jak technologie zmieniają nasze życie
Stwierdzenie, że pandemia COVID-19 zmieniła nasze życie to już banał. Tyle że w nadchodzącym roku tych zmian będzie jeszcze więcej, zwłaszcza w świecie technologii! Oto najważniejsze trendy
Na zielono, czyli nowości motoryzacyjne 2021 r.
Choć premiery motoryzacyjne prezentowane są przez cały rok, to właśnie początek stycznia sprzyja informowaniu o zaplanowanych nowościach. W 2021 r. wiele z nich to auta elektryczne – do tego prowadzą restrykcyjne normy dotyczące emisji spalin. Ale to jeszcze nie jest koniec ery aut z tradycyjnym napędem.
"Najazd na restaurację" w Cieszynie. Właściciel: Będziemy działać dalej
Kilkanaście radiowozów, ludzie skandujący "j**** PiS" i klienci ze spokojem jedzący pizzę - tak wyglądało niedzielne popołudnie w cieszyńskiej Restauracji U Trzech Braci, która od piątku przyjmuje gości również stacjonarnie. - Sanepid kontrolował nawet termin ważności płynu do naczyń. Będziemy otwarci dalej - deklaruje Tomasz Kwiek, współwłaściciel restauracji.
Jakie wyzwania stoją przed kadrą menedżerską? Nie tylko efektywna praca zdalna
Odwaga menedżerska, motywowanie i budowanie zaangażowania oraz odporność psychiczna to w ocenie HR najważniejsze kompetencje menedżerów wyższego i średniego szczebla. Jak menedżerowie powinni rozwijać te kompetencje i jaka jest rola działu HR w tym zakresie?
Rzecznik MŚP interweniuje przeciwko wyłączaniu ochronnych przepisów o kontroli przedsiębiorców
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców dostrzega narastający problem wyłączania ochronnych przepisów o kontroli przedsiębiorców w ramach projektowania przez różne organy aktów normatywnych dotyczących wykonywania działalności gospodarczej.
Czas na deglobalizację. Jak zmieni się świat po COVID-19?
Przede wszystkim powinniśmy stawiać na biznes cyfrowy – sektor e-commerce przeżywa prawdziwy boom. Oprócz tego ludzie przekonują się do telemedycyny i pracy zdalnej. Co jeszcze? Oto kolejny tekst z raportu Biznes w erze COVID-19.
5 minut dzięki pandemii. Jak starsze polskie startupy powróciły do łask inwestorów [WYWIAD]
Przez ostatnie 12 miesięcy przyjrzeliśmy się około 350 startupom działającym w obszarze HR na polskim rynku. Niektóre z nich właśnie teraz mają swoje 5 minut, ponieważ „nowa normalność” wpływa na zainteresowanie firm ich usługami - mówi Paweł Leks, partner zarządzający Pracuj Ventures.
"To wspaniały okres dla pizzerii". Czy gastronomia odżyła przed sylwestrem?
Kończy się wyjątkowo trudny rok dla restauracji. Okres między Bożym Narodzeniem a sylwestrem zazwyczaj przynosił gastronomii duże zyski. - Jeśli chodzi o imprezy okolicznościowe, to jak zaczynaliśmy pracę w pierwszy dzień świąt, to kończyliśmy ją dopiero 7 stycznia - opowiada Asia Synus, restauratorka. Jak wygląda sytuacja w tym roku?
Ważne zmiany w prawie i podatkach już od stycznia [PEŁNE ZESTAWIENIE]
Nowe podatki i opłaty, a także ważne zmiany m.in. w zakresie podatku CIT. Przedstawiamy pełne zestawienie ważnych zmian w przepisach, które wejdą w życie od nowego roku.
Raport Biznes w erze COVID-19. Jeśli chcemy, znajdziemy pomoc
Na rynku znajdziemy wsparcie dla firm dotkniętych pandemią, a wybór dostępnych możliwości jest dość duży. Na co mogą zdecydować się przedsiębiorcy MSP, jeśli ich biznes zaliczył kryzys wywołany koronawirusem?
Okno na inny budynek, kosz na rękawiczki. Ocieplanie wizerunku Amazona bawi internautów
Na moim magazynie mam specjalny kosz, do którego wrzucam rękawiczki ochronne - ekscytuje się Klaudia, pracowniczka Amazona. Ambasadorzy Amazona próbują ocieplić wizerunek firmy, jednak internauci wytykają im toporny PR. - To szczere opinie wynikające z osobistych doświadczeń - komentuje Magdalena Węglewska, PR Manager Amazona.
Przedsiębiorco, szykuj się na duże podwyżki cen prądu od nowego roku!
Już od stycznia wyższe rachunki za prąd stycznia czekają i gospodarstwa domowe, i firmy. O ile te pierwsze zapłacą o ok. 11-12 proc. więcej niż w tym roku, o tyle te drugie muszą liczyć się ze znacznie większym wzrostem opłat. Powód? Przedsiębiorcy nie są chronieni cenami regulowanymi. Podwyżki cen prądu to m.in. efekt wejścia w życie opłaty mocowej.
Raport Biznes w erze COVID-19. Oni nie załamali rąk, czyli zwinność popłaca
Covid-19 ma też swoich bohaterów. To firmy, które poradziły sobie w czasie pandemii, wykazując się świetną zaradnością biznesową. Jakie praktyki stosowały i co udało im się osiągnąć?
5 najważniejszych trendów w email marketingu na 2021 rok
Pandemia COVID-19 diametralnie zmieniła nasze życie - nie tylko prywatne, ale również zawodowe. Najbardziej odczuli to przedsiębiorcy, którzy zostali zmuszeni przenieść swoje biznesy do świata online. Wielu z nich dopiero rozpoczęło swoją przygodę z email marketingiem, niektórzy zaś od dłuższego czasu korzystali z tego kanału.
Raport Biznes w erze COVID-19. Masz szansę, działaj! [WYWIAD]
Mimo że wolumen eksportu w Polsce spadł przez pandemię, to coraz więcej firm myśli o wejściu na zagraniczne rynki. To dobra wiadomość, bo szans na odniesienie sukcesu jest coraz więcej – mówi Adam Małecki, dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorstw Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Raport Biznes w erze COVID-19. Pokonać lęk przed zmianą [WYWIAD]
W czasie pandemii daje o sobie znać nasza niezwykła przedsiębiorczość, umiejętność odnalezienia się w kryzysie, zdolność przystosowywania się do trudnych warunków – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Bo praca musi mieć sens! Wywiad z Anną Wardecką
Trudna sytuacja na rynku nie zwalnia nas od odpowiedzialności wobec naszych pracowników – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami w PZU.
Przegląd najciekawszych gadżetów. Styczeń 2021
Jak co miesiąc przedstawiamy przegląd najciekawszych gadżetów.
Wolni niewolnicy prawa [FELIETON]
Panie uprawiające przy polskich drogach najstarszy zawód świata funkcjonują w szarej, a zarazem „czerwonej strefie”. Pracują dalej, ale z zachowaniem powszechnych obostrzeń sanitarnych – przynajmniej nos i usta mają zasłonięte maseczkami. Dokładnie jak nakazuje prawo. Wielu działających legalnie polskich przedsiębiorców chciałoby się znaleźć na ich miejscu.
Ochrona MSP na trudne czasy
Myśląc o przyszłości swojej firmy, warto pamiętać zarówno o jej rozwoju, jak i o ochronie jej majątku i pracowników. W tym zadaniu mogą pomóc ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla firm z segmentu MSP.
Wciąż więcej niewiadomych - konsekwencje Brexitu dla polskich przedsiębiorców
31 grudnia skończy się okres przejściowy po Brexicie, tymczasem negocjacje dotyczące umów handlowych na linii Unia Europejska – Wielka Brytania utknęły w martwym punkcie. Przedsiębiorcy wciąż nie wiedzą, na ile współpraca ze Zjednoczonym Królestwem będzie po 1 stycznia możliwa.
Wyzwiska, które motywują? Przekleństwa w pracy
Wielu polskich szefów krzyczy na swoich pracowników. To niezwykle destrukcyjny sposób zarządzania zespołem, niekiedy przeradzający się w przemoc. Jednak – jak dowodzą naukowcy – istnieją też „wyzwiska”, które integrują i motywują.
Przyciągnij ich raz jeszcze! Jak skutecznie stosować remarketing
Nie każdy, kto trafi na naszą stronę w internecie, od razu zrobi zakupy. Zamiast szukać coraz to nowych odbiorców, lepiej zaprośmy takiego klienta ponownie, czyli zastosujmy remarketing. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Polskie firmy przestawią się na OZE. To spowoduje m.in. reorientację biznesu [BADANIE]
72 proc. firm uważa, że odnawialne źródła energii mogą być ważnym elementem miksu energetycznego Polski, ponieważ są stabilne - wynika z badania przeprowadzonego przez Konfederację Lewiatan. Wywoła to poważne skutki dla różnych obszarów biznesowych.
10 najczęściej popełnianych błędów podatkowych
Skarbówka czuwa! Nie musisz być przestępcą VAT-owskim, by narazić się organom podatkowym. Wystarczy nawet najmniejszy błąd w dokumentach wystawianych co miesiąc albo... brak dowodów na przeprowadzenie szkolenia sprzed kilku lat.