E-commerce
CCC zaskakuje rynki: Zamknięcie sklepu HalfPrice.eu
W nietypowym ruchu biznesowym, Grupa CCC ogłosiła zamknięcie swojego e-sklepu halfprice.eu, pomimo że marka ta jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów firmy.
Re-commerce na fali Stawiamy na przemyślane zakupy
Coraz więcej Polaków otwiera się na kupno rzeczy z drugiej ręki. Nowa fala może zmienić cały rynek handlu w sieci – wynika z danych opublikowanych przez OLX.
Duże pieniądze dla edrone. Będzie ekspansja w Polsce i Brazylii
Startup Edrone pozyskał łącznie 20 mln złotych od inwestorów. Jak deklarują jego twórcy, pieniądze zostaną wykorzystane do ekspansji w Polsce i Brazylii.
Duża operacja policji. To cios w podróbkowe gangi
Funkcjonariusze KAS i CBŚP przejęli dwa podwarszawskie magazyny z ponad 5 tys. podrobionych ubrań, galanterii i perfum. Ich wartość to ponad 2 mln złotych.
Top 10 trendów w e-commerce
To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.
Jak zapomnieć o logistyce
Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.
Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”
Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.
Efi Dahan, PayPal: Jak utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji
Efi Dahan, szef PayPal w komentarzu dla My Company Polska: Cyberzakupy rządzą - po pandemii 97 proc. europejskich konsumentów kupuje online. Polscy przedsiębiorcy kierują ofertę droższych produktów do bardziej zamożnych krajów - jak zatem utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji?
InPost: Gwarantujemy dostawy przed świętami paczek nadanych do 21 grudnia
InPost ogłosił nietypowy program. Każdą przesyłka dostarczoną przez sprzedawcę do sieci InPost w dniu 21.12 do godz. 13.00 zostanie dostarczona przed świętami.
Zakładasz lub skalujesz biznes? Pamiętaj o wykupie domeny. Konkurencja nie śpi: Ali Express podebrał domenę Temu?
Chińska platforma Temu, należąca do firmy Pinduoduo, zanotowała dynamiczny wzrost popularności w Polsce. W ciągu pół roku od debiutu, strona internetowa temu.com znalazła się wśród dwudziestu najczęściej odwiedzanych witryn w kraju. Jednak jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło temu.pl zostaniemy przekierowani na stronę głównego konkurenta firmy.
Nielimitowane dostawy żywności za 10 dolarów. Czy Amazon rozpoczyna nowy trend w e-commerce?
Amazon, globalny gigant e-commerce, wprowadza nowy program subskrypcyjny dla członków Amazon Prime, oferując nielimitowane dostawy produktów z Amazon Fresh oraz Whole Foods. Testy nowej usługi, która kosztuje dodatkowe 10 dolarów miesięcznie, obecnie prowadzone są w trzech amerykańskich miastach: Denver, Sacramento i Columbus.
BLIK chwali się rekordowymi wynikami. "Wzrost liczby transakcji o 40 proc."
Pomimo wciąż trudnej sytuacji w branży handlowej, jak wynika z najnowszego komunikatu BLIK, polski system płatności zanotował jeden z najlepszych wyników w historii. W porównaniu do minionego roku, liczba transakcji wzrosła aż o 40 proc.
Aion Bank sfinansuje operacje PayPo. Fintech chce rozwinąć się w Rumunii
Fintech specjalizujący się w dostarczaniu płatności odroczonych dla sklepów internetowych – PayPo – podpisał umowę z Aion Bank SA/NV, na mocy której bank będzie kupował część portfeli wierzytelności klientów fintechu.
Szybciej, lepiej, sprawniej. Jak zbudować dobrą logistykę dla e-commerce
Jak zbudować dobrą logistykę dla sklepów w branży e-commerce, bez względu na ich wielkość.
Vinted potwierdzi, czy nie kupujesz podróbek: nowe narzędzie w odzieżowej apce
Coraz częściej kupujemy przez aplikacje z używaną odzieżą. Sięgamy tam chętnie po droższe marki, których cena znacznie spada, gdy kupujemy produkty z drugiej ręki. Od teraz zespół ekspertów Vinted zweryfikuje, czy przedmioty wystawione na sprzedaż za ponad 100 euro są oryginalne.
Obraz zakupów online wśród młodych Polaków: już 84 proc. kupuje przez internet raz w miesiącu
W dobie cyfryzacji i mobilności, zakupy online nie tylko stanowią ważny element codziennego życia, ale również odzwierciedlają nasze zachowania konsumenckie. Wyjątkowo interesujące są trendy zakupowe wśród młodych ludzi. Jakie są ich preferencje? Czego szukają w procesie zakupowym? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowszy raport Allegro.
Płatny Instagram i Facebook może "wyczyścić" internet
Instagram i Facebook za 62 zł miesięcznie? Choć bunt użytkowników jest zrozumiały to eksperci wskazują, że taka opcja może wyjść im na dobre. - Niektórzy użytkownicy mogą być skłonni płacić za brak reklam, jeśli oznacza to bardziej spersonalizowane i prywatne doświadczenie korzystania z mediów społecznościowych - mówi Dagmara Plata Alf ekspertka w obszarze marketingu internetowego z ALK.
5 porad, jak wygrać wyścig o klienta
Na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest e-commerce, każdy detal ma znaczenie. Nawet gdy masz najlepsze produkty w najniższych cenach, to jeśli nie zbudujesz szybkiej i skutecznej logistyki, nie osiągniesz sukcesu.
E-commerce recovery, czyli ponad 200 proc. wyższe przychody w e-sklepie
Prowadzenie e-sklepu w branży fashion to nie tylko duży koszt, ale też wymagająca organizacja. Potrzebny jest zaufany partner technologiczny, od którego zależy, jakie efekty osiągnie dany biznes. Co zrobić, by wyniki były zadowalające? Zadbać o e-commerce recovery!
Narzędzia do rozwoju w e-commerce
Na rynku e-commerce widać odbicie. To świetny moment, by sięgnąć po nowe narzędzia i wyprzedzić konkurencję.
GUS: Polacy oszczędzają na zakupach: wzrost cen i spadek sprzedaży
Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował nowe dane na temat sprzedaży detalicznej w Polsce, które rzucają światło na zachowanie konsumentów w obliczu szybkiego wzrostu cen. Efekt? Gospodarka się zwija. Światełkiem w tunelu jest fakt, że wyniki są lepsze od prognoz.
TikTok w trakcie wizerunkowych kłopotów wkracza na rynek e-commerce
TikTok, popularna aplikacja należąca do chińskiej firmy ByteDance, szykuje się do wielkiego ekonomicznego skoku na rynek e-commerce.
UOKiK rozlicza e-commerce: 100 tys. zł kary za fałszywy licznik czasu i nieuczciwe praktyki
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, nałożył karę w wysokości ponad 100 tysięcy złotych na spółkę Bak Drop, która (według urzędu) prowadziła nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl.
Allegro wprowadza tańsze przesyłki z... Pocztą Polską. Półkilogramowa paczka za 4 zł
Allegro, jedna z największych platform e-commerce w Polsce, wprowadza nową usługę dostaw – "Allegro Mini Przesyłka". To rozwiązanie pozwoli użytkownikom wysyłać i odbierać niewielkie oraz lekkie przesyłki za znacznie niższą cenę niż tradycyjne dostawy.
Foodcom uruchomił działalność w e-commerce. Do tej pory specjalizował się w handlu hurtowym
Firma handlowa Foodcom kontynuuje swoją ekspansję i uruchamia nową stronę internetową, wprowadzając możliwość zakupu towarów bezpośrednio przez platformę, a także zamrożenia ich cen na okres 3 dni dzięki funkcji rezerwacji.
Koniec ery płatnych lajków. Fałszywe opinie będą kosztować biznesy 50 tys. dol. od sztuki
Federalna Komisja Handlu (FTC) w Stanach Zjednoczonych podejmuje działania mające na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się fałszywych opinii w popularnych platformach internetowych, takich jak Google, Amazon czy Tripadvisor. Wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez zakłamane recenzje zabija uczciwe biznesy.
Temu - nowy gracz na polskim rynku e-commerce, oferuje gigantyczne obniżki cen i bony zakupowe
Temu, nowa platforma handlowa, wkracza na polski rynek e-commerce, oferując klientom atrakcyjne zniżki, darmową dostawę i kody partnerskie. Choć konkurencja dla Allegro i Aliexpress dopiero się u nas rozkręca to w szybkim tempie zyskuje nowych użytkowników.
Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo. Firmy zostaną ukarane za błędne informacje o promocji
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stawia pierwsze zarzuty 4 przedsiębiorcom w związku z błędnym prezentowaniem promocji. To firmy: Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo
Allegro idzie za ciosem Netflixa: Koniec ze współdzieleniem kont z usługą Smart!
Darmowe dostawy dla klienta i jego bliskich w ramach jednej subskrypcji Allegro Smart! cieszyły się ogromnym powodzeniem wśród użytkowników polskiego giganta e-commerce. Po siedmiu miesiącach Allegro ogłasza wycofanie możliwości współdzielenia konta Smart!.
Polskie produkty spożywcze hitem sprzedażowym w Chinach
Łącznie 120 tysięcy litrów mleka Łaciate 3,2 proc. sprzedano w ciągu jednego dnia na platformie e-commerce JD.com. Co sprawia, że chiński klient wybiera polskie produkty?
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
Erli: Mamy coraz większą popularność
Erli.pl zarejestrował 2 milionowego klienta na swojej platformie. Wynik ten firma wypracowała w dwa i pół roku od rozpoczęcia działalności.
Nowe technologie w biznesie. Jak AI ułatwia zakupy w sieci?
Programy korzystające ze sztucznej inteligencji (SI, z ang. artificial intelligence, AI) i nauczania maszynowego (z ang. machine learning, ML) coraz częściej są wykorzystywane przez firmy do personalizacji swojej oferty. Czy i jak narzędzia AI mogą ulepszyć proces zakupowy?
Amazon przejmie Ocado? Akcje brytyjskiej spółki skoczyły o 43 proc.
Sprawa przejęcia Ocado przez Amazona jest jeszcze niepewna. Jednak sama informacja o możliwym wykupieniu brytyjskiej spółki oferującej zakupy z dowozem przez amerykańskiego giganta e-commerce wystarczyła, by akcje Ocado poszły w górę o 43 proc.
Klarna wprowadza nieoprocentowane raty dla polskich klientów
Od 20 czerwca polscy konsumenci mogą skorzystać z nowej usługi Klarny – „Zapłać w 3 ratach” i podzielić płatność za zakupy online na trzy nieoprocentowane raty.