Jak zostałem współtwórcą pierwszego w Polsce podcastu firmowego

Radosław Budnicki
Radosław Budnicki, fot. materiały prasowe
Zalety podcastów dostrzega coraz więcej dużych firm i korporacji w Polsce. Dzięki własnemu kanałowi, marki pozyskują nowych klientów, zwiększają sprzedaż i budują prestiż.

Był kwiecień 2016 r. Pamiętam, że surfowałem po sieci w poszukiwaniu ciekawej konferencji, która przybliżyłaby mnie do zmiany w mojej karierze zawodowej. Od jakiegoś czasu miałem dość mojej roli dyrektora zarządzającego w przeróżnych firmach. Postanowiłem więc, że poznam nowe media i stworzę coś swojego. Tylko co? Dobre pytanie!

Tak się złożyło, że tego dnia trafiłem w sieci na konferencję POLCASTER, którą gościł warszawski Google Campus. Dotyczyła podcastów, czyli medium znanego wtedy jeszcze jedynie wąskiej grupie pasjonatów i informatyków. Po tym dniu moje życie nie było już takie samo. 

Po dziesięciu dniach opublikowałem pierwszy odcinek autorskiego podcastu „Lepiej Teraz”. Minęło pięć lat, a mój podcast ma ok. 200 nagranych odcinków. W tym czasie spędziłem tysiące godzin na jego edycji, ale też przeczytałem więcej książek niż w ciągu swojego dotychczasowego życia, otrzymałem setki listów od słuchaczy, zgłębiłem tajniki zarabiania w sieci, przeszkoliłem się z nowych umiejętności, w dodatku poznałem wspaniałych i niezwykle interesujących ludzi. Takich, jakich się poznaje tylko dzięki podcastom. 

Mów do mnie jeszcze

Jedną z nich była Danuta Musiał. Podeszła do mnie po moim wystąpieniu podczas kolejnej edycji POLCASTERA w 2017 r., które wygłosiłem jako zaproszony autor dość popularnego już wtedy podcastu. Już w pierwszym roku „Lepiej Teraz” znalazł się w TOP 5 kategorii „biznes” podcastów na iTunes. 

Danuta jest bardzo doświadczonym menedżerem z branży finansowej, dyrektorem marketingu w renomowanym towarzystwie funduszy inwestycyjnych. W trakcie tego spotkania powiedziała, że ma pomysł na podcast, jakiego jeszcze w Polsce nie ma. I że postanowiła do współpracy zaprosić właśnie mnie, podcastera, którego, jak się okazało, słuchała regularnie od roku. 

To właśnie ona wpadła na pomysł podcastu o nazwie „Po Ludzku o Pieniądzach”, pierwszego na polskim runku o inwestowaniu realizowanego we współpracy z instytucją finansową. Był to wówczas pomysł nowatorski. Wiele osób w Polsce nie znało jeszcze nawet słowa podcast i, rzecz jasna, prawie nikt nie wykorzystywał go w biznesie. Danuta przekonała mnie, że to idealny format edukacyjny i ekspercki na temat, który przecież nie jest łatwy i wymaga od słuchacza uwagi. Postanowiła więc połączyć medium, które wpisuje się w rozkład dnia zapracowanego odbiorcy, z dostępnym i zrozumiałym przekazem. A ja zdecydowałem się ten podcast poprowadzić. 

Udało się. Działamy na scenie podcastowej już czwarty rok, nagrywam swoje odcinki w ścisłej współpracy merytorycznej z Generali Investments TFI S.A. Dzięki temu wspólnie wyjaśniamy słuchaczom zawiłości świata inwestowania i lokowania swoich oszczędności. Nasz podcast od trzech lat znajduje się pośród liderów podcastów o tematyce finansowej w Polsce.

Dlaczego temat naszego podcastu okazał się tak chwytliwy? Bo pieniądz jest dobrym sługą, ale kiepskim panem. Drogą do wolności finansowej są świadome decyzje. Najlepiej, by były oparte na zrozumieniu, jak to wszystko działa w praktyce. 

Niestety, dla wielu osób finanse to skomplikowany świat niezrozumiałych klauzul pisanych drobnym drukiem. Owszem, wystarczy kilka kliknięć w internecie, aby trafić na wielu samozwańczych guru biznesu i zarabiania. Czytając niektórych specjalistów, można mieć wrażenie, że aby odnieść finansowy sukces, trzeba być ekspertem w tej dziedzinie i że jest to świat zarezerwowany tylko dla wybranych. Nic bardziej mylnego. 

W naszym podcaście staramy się pokazać, jak odnaleźć się w finansach oraz o tym, jak sprawić, aby pieniądze dobrze służyły realizacji naszych celów życiowych. Po ludzku i zrozumiale. Tak jak się o tym normalnie rozmawia ze znajomymi – bez reklamowych sloganów i naukowych definicji. 

Ale słuchanie podcastów ma wiele zalet nie tylko dla słuchaczy. W Polsce ich zalety dostrzega coraz więcej dużych firm i korporacji. 

Brama do biznesu

Podcast to brama, przez którą inni mogą dotrzeć do twojego biznesu. Twoim zadaniem jest trafić ze swoim przekazem do odpowiednich ludzi i stworzyć kontakt, który zachęci i przyciągnie ich do tego, co masz do zaoferowania. Choć żyjemy w kulturze obrazkowej, audio...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2021 (70)

Więcej możesz przeczytać w 7/2021 (70) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ