Marketing
Jak promować się na TikToku i Instagramie? 10 sprawdzonych sposobów na krótkie firmowe video
TikTok i Instagram to dwie popularne platformy, które pozwalają na publikowanie krótkich filmików. Firmy coraz częściej wykorzystują to do celów marketingowych. Dlaczego warto i jak to robić?
Koniec z ciasteczkami dla zewnętrznych partnerów. Jak prowadzić marketing w nowej sytuacji?
Do 2022 roku przeglądarki Chrome przestaną wysyłać informacje o odwiedzanych stronach przez internautów do innych stron. Oznaczać to będzie olbrzymie utrudnienia w targetowaniu kampanii reklamowych. Czy można sobie z tym poradzić?
Czego możemy się nauczyć od marek?
Co możemy osiągnąć, wdrażając zasady, którymi kierują się silne marki, w nasze życie?
Przyciągnij ich raz jeszcze! Jak skutecznie stosować remarketing
Nie każdy, kto trafi na naszą stronę w internecie, od razu zrobi zakupy. Zamiast szukać coraz to nowych odbiorców, lepiej zaprośmy takiego klienta ponownie, czyli zastosujmy remarketing. Podpowiadamy, jak to zrobić.
E-biznes bez programowania. Własny sklep bez udziału programisty czy agencji interaktywnej
Dziś możemy stworzyć biznes cyfrowy – sklep, serwis z płatnymi treściami czy aplikację mobilną – samodzielnie, bez udziału programisty czy agencji interaktywnej. Wystarczy, że skorzystamy z platformy no-code.
Logo - jak je zrobić?
Logo to nie tylko estetyczny znak, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim wizualizacja ducha firmy.
Skuteczna akcja promocyjna
Przygotowanie i skuteczne zrealizowanie akcji promocyjnej to jedno z podstawowych narzędzi do zwiększenia sprzedaży. Sztuką jest umiejętność uniknięcia błędów i taka konstrukcja kampanii, by odnieść jak największy sukces jak najniższymi kosztami.
Prezentacja doskonała
Błyskawiczna prezentacja, zwana „prezentacją windową” (elevator pitch), nie ma na celu przekonywania kogokolwiek do zakupu ani wzbudzenia ekscytacji u potencjalnych klientów. W trakcie 20 sek. mówca stara się jedynie przyciągnąć uwagę zainteresowanych nabywców.
6 zasad działania na LinkedIn
Prowadzenie działań na LinkedIn nie jest łatwe. Znając kilka zasad, rozbudujesz system działań dostosowany do swoich potrzeb i możliwości.
Najmniejszy opłacalny rynek
Skup się na najmniejszym opłacalnym rynku. Nieustanna pogoń za masą może cię znudzić, bo masa oznacza przeciętność. Zamiast tego zacznij od pytania, jaka jest potrzebna minimalna liczba osób, byś mógł wpłynąć na rynek i by było to warte twoich starań?
7 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając call center
Masz dobry produkt, ciekawe rozwiązanie i nie wiesz, czy spodoba się twoim klientom. Warto wtedy skorzystać z call center.
Patent na sukces
Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Klient pępkiem świata
Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.
Budżet mały - doskonały
By zrobić dobrą reklamę przy niskim budżecie, trzeba niekonwencjonalnego podejścia, dużej wyobraźni i elastyczności w myśleniu o swojej marce. Skromne fundusze na reklamę nie powinny nas ograniczać.
Kubica to nasza inwestycja
To nie przypadek, że związaliśmy się z Robertem Kubicą. Robert ma cechy bardzo zbliżone do tego, z czym Orlen chce być identyfikowany. Przy tym jest patriotą. A my jesteśmy międzynarodowym koncernem, który też dąży do tego, żeby być powodem do dumy dla Po
Idzie wieść przez wieś
Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.
Pokaż się na żywo
Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.
8 błędów przy tworzeniu nazw firm
Jeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.
Dobra i zła reklama
Rada zmienia swój statut i tryb rozpatrywania skarg konsumentów, by skuteczniej walczyć z nieetycznymi reklamami. Zachęca też mniejszych przedsiębiorców, by śledzili, jakie wydaje orzeczenia. W ten sposób unikną wpadek.
Wszystko o panu i pani
W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.
Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko, czyli rzecz o ekonomii behawioralnej
Zgodnie z koncepcją marketingu skuteczna działalność przedsiębiorstwa to nic innego jak dostosowanie oferty do potrzeb konsumentów. Ha, tylko jak te potrzeby rozpoznawać i badać, zważywszy na to, że pod wpływem różnych czynników mogą one się zmieniać i w
Przez nos i ucho do portfela
Nawet 70 proc. zakupów robimy pod wpływem emocji czy impulsu, a nie racjonalnego działania. To ważna informacja dla właścicieli sklepów, restauracji czy innych lokali usługowych: warto w nich stworzyć odpowiedni nastrój. A ten świetnie się buduje poprzez zmysły.
Gdzie gość staje się klientem
Cel firmowego stoiska na targach czy konferencjach jest prosty: przyciągnąć wielu gości i pozostać w ich pamięci.
Sezon na reklamę, czyli specyfika działań marketingowych na rynku farmaceutycznym
Według raportu firmy IQVIA w ubiegłym roku Polacy wydali w aptekach 38,3 mld zł, czyli o 1,8 mld zł więcej niż w roku poprzednim. To już kolejny rok z rzędu, w którym Polacy biją rekord wydatków na lekarstwa. Rosnące wyniki sprzedaży produktów leczniczych
Czy w email marketingu potrzebna jest strategia?
Komunikacja mailowa z klientami to podstawa w każdej firmie. Warto więc zastanowić się, czy prowadzi się ją w sposób przemyślany. O strategii email marketingowej, o tym, jak robić to dobrze, a czego unikać, opowiada specjalista, Marcin Kociuba z FreshMail
Ukontentować klienta contentem
„Content” to określenie, które zrobiło karierę w marketingu wraz z rozwojem internetu. Oznacza tzw. użyteczne treści, umieszczane najczęściej w sieci, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania potencjalnego klienta danej firmy. Jak jednak sprawić, by stosowanie contentu prowadziło do zwiększenia sprzedaży?
Mniejsi z mniejszymi
Coraz więcej mniejszych przedsiębiorców pragnie korzystać z pomocy zewnętrznych profesjonalistów od promocji. I to już nie tylko z usług agencji kreatywnych, ale też domów mediowych. Kiedy współpraca z tymi ostatnimi ma sens?
Cel uświęca środki, czyli o marketingowych kulisach kampanii samorządowych
Wybory samorządowe za nami, choć kurz towarzyszący przygotowaniom, porządkom i powyborczemu sprzątaniu jeszcze dobrze nie opadł. Warto więc na gorąco przeanalizować mechanizmy wyborcze w kontekście stosowanych różnych instrumentów marketingowych. To pozwo
Zamiast zdobywać rynek, zbudowaliśmy go na nowo
Paweł Sala, CEO firmy FreshMail, która w tym roku obchodzi jubileusz dziesięciolecia, wspomina początki funkcjonowania na bardzo specyficznym rynku, opowiada o zdobywaniu na nim pozycji lidera – i to bez pomocy zewnętrznego inwestora – oraz o przełomowych
Cyfrowy profesjonalizm potrzebny jak nigdy
Bez kompetencji cyfrowych coraz trudniej poradzić sobie dzisiaj w gospodarce. I nie sposób już obyć się bez nich w marketingu, przy czym potrzebne jest nowe podejście, gdzie te kompetencje są rozwijane na bieżąco.
Marketing jeden do jednego
Personalizacja działań marketingowych to dziś konieczność, lecz na czym tak naprawdę polega? – Nie chodzi tylko o dodanie imienia klienta do wysyłanej oferty. Imię to jedynie wierzchołek góry lodowej – mówi Mariusz Łodyga, dyrektor strategiczny w firmie doradczej Premium Consulting.
Efektywność idzie w parze z kreatywnością
Marketerzy są pod narastającą presją zwiększania zwrotu z inwestycji w komunikację i przekładają te wyzwania na swoich partnerów biznesowych. To wyraźny trend, w którym rozwój technologii może bardzo pomóc – mówi Paweł Patkowski, przewodniczący jury IAB M
Wyróżnij się albo zgiń. Skuteczny email marketing na święta
Eksperci z firmy FreshMail przygotowali e-book „Wyróżnij się albo zgiń. Skuteczny email marketing na święta”, w którym krok po kroku wyjaśniają, jak przygotować kampanie mailingowe na zbliżający się okres.
Pokolenie milenium na rynku pracy. Czego oczekują i czy faktycznie tak trudno się z nimi dogadać?
Młodzi, wykształceni i pewni siebie. Żyją w „globalnej wiosce”. Mają wygórowane oczekiwania. Mówi się o nich: Pokolenie klapek iPodów. Dziś stanowią prawie połowę osób w wieku produkcyjnym, stając się dużym wyzwaniem dla employer brandingu.
Big data a mały biznes
Słowo „dane” jest ostatnio odmieniane przez wszystkie przypadki, we wszystkich językach. Dane nazywane są walutą XXI w. Ale dlaczego właściwie powinniśmy je gromadzić i analizować?