Marketing
Nie wszystko złoto, co się świeci
Starając się dotrzeć do klientów w cyfrowym świecie, trzeba zachować ostrożność, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Również wtedy, gdy zdajemy się na fachowców: nawiązujemy współpracę z wyspecjalizowaną agencją czy sięgamy po wsparcie popularnego influencera.
Digitalizacja sposobem na chaos reklamowy w mieście?
Ład przestrzenny. Pojęcie obce dla polskiego krajobrazu. Jest za to morze billboardów, wyblakłe plakaty, pstrokate banery i ogłoszenia porozklejane, gdzie tylko popadnie. Gdyby tylko wymazać je z przestrzenni miejskiej lub zastąpić reklamą cyfrową, polski
Skuteczny newsletter – zdradzamy przepis na jego kreację
W 2018 r. minęło równe 40 lat, odkąd amerykańska firma DEC wysłała pierwszy w historii newsletter. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że w przyszłości stanie się on jedną z najbardziej popularnych form komunikacji na linii marka – klient.
Czucie i wiara czy szkiełko i oko, czyli o mierzeniu efektywności w content marketingu
Content marketing to ostatnio gorący trend w budowaniu komunikacji marketerów. Analizując polski rynek, widzimy, że działania content marketingowe zabezpieczają potrzebę niestandardowego angażowania grupy docelowej klientów. Pozwalają uzyskać bardzo dobre
Jak zdobyć kompetencje digitalowe
O edukacji w e-marketingu, certyfikacji umiejętności i procesie ciągłego pozyskiwania wiedzy rozmawiamy z Arturem Maciorowskim – trenerem DIMAQ i wiceprzewodniczącym Rady ds. Kompetencji przy IAB Polska.
ABC reklamy
Dlaczego w reklamach perfum często słychać francuskie akcenty, a w reklamach spożywczych nuty włoskie?
Startup w każdym z nas
O konieczności innowacyjnego podejścia do klienta, który stał się „konsumentem 360 stopni”, a także o tym, jak rewolucyjnych zmian wymaga to od sposobu, w jaki funkcjonują dzisiaj przedsiębiorstwa, rozmawiamy z Katarzyną Milanovic, general managerem Parfums Christian Dior na Polskę, Rumunię, Czechy i Słowację, a zarazem tegoroczną jurorką Effie Awards.
Na uboczu, a jednak w centrum zainteresowania
Restauracja czy sklep nie muszą mieć idealnej lokalizacji, aby zaglądało do nich wielu klientów. Używając narzędzi technologicznych, można znacznie zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą, nawet znajdując się na uboczu.
Po co nam w ogóle reklama?
Pojęcie reklamy rozpowszechnione jest i znane na całym świecie. Jej popularność i masowy zasięg, mimo kilku znaczących wad, świadczą o tym, że jest to branża niezbędna dla współczesnego społeczeństwa.
Napoleońskie koncepty, czyli znajomość klienta
Analizy udanych kampanii reklamowych od zawsze prowadzą do wniosku, że najbardziej efektywne marketingowo są te firmy, które inwestują w lepsze rozumienie swoich klientów.
Być na bieżąco w digitalu
O cyfryzacji reklamy i programie certyfikacji kompetencji digitalowych rozmawiamy z Ewą Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.
Cenne sekundy uwagi
Umocnienie się w Polsce viewability – standardu widoczności reklam online – powinno zachęcić przedsiębiorców do jeszcze częstszego sięgania po cyfrowy kanał komunikacji z odbiorcami ich oferty. Bo standard ten daje oręż w walce o przykucie uwagi internautów, tak ochoczo dziś ignorujących reklamy pokazywane w sieci. No i można wreszcie wiarygodnie ocenić, czy nie wyrzuciło się pieniędzy w błoto.
Przekraczając granice doświadczenia
Amerykańska firma Signs.com poprosiła 150 Amerykanów, aby narysowali z pamięci loga najsłynniejszych marek, takich jak Apple, IKEA czy Starbucks. Bezbłędnie zrobiło to zaledwie 16 proc. z nich.
Kiedy i jakie reklamy oglądamy
Kiedy najczęściej patrzysz na reklamę? Czy pamiętasz oglądane reklamy? Cóż, zgoła dziwne pytania, zwłaszcza w erze możliwości blokowania, zatrzymywania, przewijania czy pomijania treści reklamowych. A jednak. Są reklamy oglądane przez ludzi, co więcej, są
Trzeba działać sprytnie
Spektakularny sukces kampanii marketingowej za nieduże pieniądze? Oto inspirujące przykłady i wskazówki ekspertów.
Rola treści w przekazie reklamowym
Nie od dziś wiadomo, że treść w przekazie reklamowym pełni funkcję istotną, o ile nie kluczową. Zadaniem reklamodawców jest przygotowanie takiego contentu, który będzie stanowił pewnego rodzaju prowokację. Przekazu, który doprowadzi odbiorców do pewnych r
13 milisekund do obrazu, czyli jak mózg przetwarza informacje w komunikacji wizualnej
Człowiek od zawsze żył w rzeczywistości wizualnej, o czym świadczą chociażby rysunki w jaskiniach z epoki kamienia łupanego. Pojawiające się w ostatnich latach trendy względem wizualnej strony marketingu nie są więc niczym nowym. Nasuwa się jednak pytanie
Integracja multi w omni
Celem strategii omnichannel jest wyprzedzenie potrzeb klientów i potraktowanie ich drogi zakupowej całościowo – tak Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w Decathlon Polska, mówi o nowym podejściu do konsumentów, dla których kontakt z daną marką w sklepie stacjonarnym czy internetowym, za pośrednictwem reklamy w telewizji czy wyszukiwarki w smartfonie, to dzisiaj często jedno i to samo.
Wtapiając się w otoczenie
Choć praktykuje się ją pewnie tak długo, jak istnieje handel, samo pojęcie reklamy natywnej jest dosyć nowe. Zdążyło już jednak zdobyć ogromną popularność, a określane nim działania są często przedstawiane jako przyszłość marketingu.
W Święta Bożego Narodzenia czekamy na reklamy!
Reklamy świąteczne to potężne środki przekazu. Rozśmieszają, doprowadzają do łez, nastrajają refleksyjnie, przywołują nostalgiczne wspomnienia, a co najważniejsze – prowokują do zakupu.
Opowieść trzyma się mocno
Jeśli chodzi o reklamę, przynajmniej pod jednym względem ludzie pozostali tacy sami. Pomimo tylu zmian technologicznych i cyfrowej rewolucji – nadal najlepiej uderzyć w ich czułą strunę.
W reklamie świat nam nie ucieka
O zmianach, jakie do reklamy wniosła cyfryzacja, o poziomie współczesnych polskich kampanii marketingowych i o roli Effie Awards rozmawiamy z trojgiem wieloletnich jurorów tego konkursu, a zarazem cenionych ekspertów: Agnieszką Kosik, Grzegorzem Markowskim i Pawłem Patkowskim.
Doświadczenie ważniejsze niż reklama
Stopień zaufania do danej marki ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Dlatego potrzeby użytkowników i ich doświadczenia z naszą marką stawiamy w centrum uwagi – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.
Tropem głosu z sieci
Nikt, kto świadomie zarządza swoją marką, nie ignoruje dziś możliwości monitorowania internetu. Dzięki temu opiekujemy się swoim brandem taniej, trafniej, na wielką skalę, osiągając różne cele. Byle pamiętać, że do takiego monitoringu firma nie powinna podchodzić bezmyślnie.
Żeby markę było widać, słychać i czuć
Poprosiliśmy cenionych ekspertów od marketingu i zarazem jurorów tegorocznej edycji konkursu reklamowego Effie Awards (w którym nagradza się najskuteczniejsze kampanie promocyjne), aby ustosunkowali się do najważniejszych dziś trendów w komunikacji marki. Jak te nowoczesne trendy efektywnie „zjeść”?
Dobra reklama, czyli jaka?
Niezależnie od rodzaju i charakteru działalności, każda firma musi posiadać przemyślany plan marketingowy, który skutecznie zareklamuje produkty lub usługi. Leo Burnett twierdził, że dobra reklama musi być prosta, niezapomniana, zapraszać do obejrzenia or
Kluczowe dane za grosze
Jak tanio lub nawet za darmo pozyskiwać ważne dane, aby monitorować konkurencyjność swojego biznesu, jego efektywność i kondycję finansową?
Multimedialne narzędzia promocji
W natłoku reklam pojawiających się niemalże na każdym metrze powierzchni kwestią kluczową dla reklamodawców staje się odpowiedni dobór miejsca pod reklamę oraz przygotowanie takiej kreacji, która nie tylko zwracałaby uwagę, ale i przekształcała ich w czyn
Bądź cyfrowym lwem
Cyfrowe kompetencje dziś zapewniają firmom biznesową przewagę, a za kilka, kilkanaście lat będą decydować o ich być albo nie być. Cała gospodarka przenosi się do sfery cyfrowej i wszyscy klienci są lub będą za chwilę online – przestrzega Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w rozmowie z Małgorzatą Remisiewicz.
Boisko wyobraźni
Często się okazuje, że skuteczne metody i narzędzia promocji nie muszą być drogie, a tym, co przesądza o jej sukcesie, jest oryginalność czy intrygujący pomysł.
Narzędzia skutecznej promocji
Jak nowocześnie promować swoją ofertę, by efektywnie walczyć z większą od siebie i bogatszą konkurencją? Z jakich narzędzi korzystać i które z nich może opanować laik? I wreszcie – na czym można zaoszczędzić, a w co zainwestować, żeby więcej osób o nas usłyszało i potem kupiło nasz produkt?
10 błędów handlowców w kontaktach B2B
Zaufanie klienta biznesowego do handlowca to klucz do udanej i ponawianej sprzedaży. Tymczasem sprzedawcy często popełniają błędy, które to zaufanie podważają albo sprawiają, że klient, nawet jeśli coś od nich kupi, wykorzysta ich przy tym do cna.
Plakat przemawia do serc
O blisko 300 tys. zł urosło w zeszłym roku konto fundacji Przytul Psa dzięki wykorzystaniu outdooru w akcji namawiającej, by ludzie przekazywali jej 1 proc. swego podatku. Fundacje są pewne, że apelowanie do serc Polaków za pośrednictwem reklamy zewnętrznej ma sens.
Introwertyk w centrum uwagi
W dobie internetu pisanie czy mówienie o sobie nie jest przejawem pychy, lecz często koniecznością, jeśli chcemy rozwijać swój biznes. Trzeba przy tym wypływać na nowe, nieznane wody. Tylko jak ma sobie z tym poradzić większość z nas, zazwyczaj dość introwertyczna?
Dawca, biorca i rewanżysta
Bill Gates stwierdził kiedyś, że w człowieku współistnieją dwie potężne siły: własny interes i troska o innych, i że największe sukcesy odnoszą ci, którzy wiedzą, jak ten „napęd hybrydowy” wykorzystywać. Kiedy brać, a kiedy dawać. Zupełnie jak w networkingu.