Klient pępkiem świata
Adobe StockSieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.
Jedziesz autostradą. Dostajesz powiadomienie na smartfona, że niedługo będzie restauracja McDonald’s, a w niej atrakcyjne, chwilowe zniżki. Dowiadujesz się tego, bo zainstalowałeś aplikację tej sieci. Jeszcze musisz zatankować, więc podczas postoju składasz za pośrednictwem aplikacji zamówienie i wykorzystujesz rabat. Kiedy docierasz do restauracji, otrzymujesz kolejną zniżkę – na zestaw dla dzieci. Możesz ją pobrać online (firma dopasowała do ciebie ofertę, gdyż wie, gdzie aktualnie przebywasz, może analizować, co, kiedy i dla kogo w niej dotychczas kupowałeś). Zniżka się przyda, gdy znów zabierzesz pociechy do McDonald’sa, gdzie czasem bawią się w strefie „gym&fun”. Ostatnio wyprawiłeś tam również synowi urodziny. Wstawiłeś potem na profilu fastfoodowej sieci na Instagramie swoje zdjęcie, które wtedy zrobiłeś, co ucieszyło dzieciaki. Chciałeś się też dowiedzieć, czyją muzykę słychać w jej reklamach. Zapytałeś o to na jej fanpejdżu na Facebooku. Przedstawiciel firmy niezwłocznie ci odpowiedział, podając linka do Spotify, gdzie znalazłeś listę interesujących cię utworów.
Takie historie to codzienność wielu klientów sieci McDonald’s, która stosuje tzw. omnichannel, uważany przez większość specjalistów za przyszłość marketingu i sprzedaży. Do...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska