Logo - jak je zrobić?
Fot. materiały prasoweJuż w średniowieczu ludzie prowadzący swoje interesy starali odróżnić się od konkurencji i zaznaczyć swoją obecność na rynku. Nad drzwiami karczm, szewców, kowali czy krawców pojawiały się metalowe ozdoby, które pokazywały istotę działalności danego lokalu. Dlatego otwierając własny biznes, warto pomyśleć o znaku graficznym, który pokaże nasz unikalny charakter. – Logo nie musi wyrażać tego, czym się firma zajmuje w sposób dosłowny. Kiedy jednak to robi, zwłaszcza jeśli odbywa się to w odpowiednio subtelny sposób, może odnieść prawdziwy sukces – podkreśla David Airey, grafik, autor książki „Logo design love”.
Logo to nie tylko kwestia estetycznego znaczka, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim oddawać ducha firmy. Zaprojektowany w 1971 r. przez Carolyn Davidson „Swoosh” – jak potocznie mówi się o znaczku firmy Nike, to nie tylko skrzydło bogini zwycięstwa Nike, ale przede wszystkim symbol dynamiki, sukcesu, zwycięstwa. Splecione litery ze znaku Chanel to także nawiązanie do jej założycielki Coco Chanel, ale przede wszystkim synonim minimalizmu, dobrego smaku i elegancji.
Kreacja graficzna
Graficzne znaki, które przypisane były do danej firmy, pojawiły się wraz z rozpowszechnieniem druku. Gazety z początku XIX w. pełne były ogłoszeń firm opatrzonych obrazkami kojarzącymi się z produktami czy usługami przez nie świadczonymi. W 1885 r....
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.