Idzie wieść przez wieś

fot. East News
fot. East News 10
Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.

Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz  lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.

Według GUS w 2017 r. na wsi żyło niemal 40 proc. Polaków – jesteśmy jednym z najmniej zurbanizowanych krajów w Europie. Ale firmy często wiejskiej klienteli nie doceniają w swych kampaniach promocyjnych. Zwłaszcza gdy ich budżet na marketing jest zbyt mały, by dotrzeć do niej za pomocą radia i telewizji. Tymczasem – jak zauważa Paweł Kępa, właściciel bloga Mała Wiejska Firma – jeśli chodzi o siłę nabywczą (zwiększoną jeszcze polityką 500 plus) i zachowania konsumenckie, różnice między miastem a wsią bardzo szybko się zacierają. – I tu, i tu mieszkają osoby mniej i bardziej przedsiębiorcze, mniej i bardziej wyedukowane czy świadome różnych spraw. 

Eliza Graff, właścicielka agencji reklamowej Cookies Media działającej przede wszystkim w branży rolniczej, także radzi reklamodawcom, by przestali się kierować stereotypami. – Trzeba odrzucić wizerunek mieszkańca wsi jako osoby niedbającej o siebie, niewyedukowanej czy nieobeznanej z technologiami – podkreśla. Bardziej świadome tej sytuacji firmy reklamowe przestają zresztą patrzeć tak bardzo na miejsce zamieszkania odbiorcy danej kampanii promocyjnej. Dużo ważniejsze są wielkość jego dochodów, wykształcenie...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji