Najmniejszy opłacalny rynek
Jaką zmianę starasz się wprowadzić? To proste pytanie, ale pełne treści, ponieważ wynika z niego, że jesteś odpowiedzialny. Jesteś aktorem, który ma cel do osiągnięcia, agentem zmiany, ciężko pracującym człowiekiem, który chce zmieniać innych ludzi. Zmiana może być trywialna („Staram się, aby udział w rynku produktów do prania marki OZO wzrósł o jeden procent i aby to osiągnąć, muszę skłonić niektórych użytkowników marki Clorox do używania marki OZO”) albo naprawdę głęboka („Staram się pomóc dwunastu dzieciom uczęszczającym na moje zajęcia pozalekcyjne w zrozumieniu, że mają większy potencjał i umiejętności, niż słyszą to od otoczenia”).
Może to być zamiar „sprawienia, by ci, którzy nie głosują, zagłosowali”, albo „zmienienia ludzi, którzy starają się dominować, w ludzi poszukujących przynależności”. Bez względu na szczegóły, jeśli jesteś marketingowcem, to twoim zadaniem jest sprawianie, by zmiany dochodziły do skutku. Zaprzeczanie temu jest formą ukrywania się. Dużo skuteczniejsze jest identyfikowanie się z tym stwierdzeniem.
Błąd 1: Kuszące wydaje się wybranie bardzo ambitnej, prawie niemożliwej zmiany: „Chcę zmienić oblicze edukacji muzycznej i uczynić z niej w całym kraju najwyższy priorytet”. Tak, oczywiście, to wspaniały pomysł, ale nigdy wcześniej tego nie zrobiono, nie zrobił tego ktoś, kto dysponuje takimi środkami jak ty. Jestem wielkim entuzjastą zagrań, które całkowicie zmieniają...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2019 (51) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.