8 błędów przy tworzeniu nazw firm
Fot. ShutterstockJeden błąd i może się okazać, że nazwa, którą wybrałeś dla swojej firmy, przynosi więcej szkód niż korzyści.
1. Szyld stworzony dla właściciela, a nie dla klientów
Czasy, w których właściciele firm utożsamiali się ze swoimi przedsiębiorstwami, nadając im nazwy pochodzące od ich imion lub nazwisk (Adamex, Eldrut), dawno minęły. Co nie znaczy, że nazwy te zawsze były złe. Chodzi jednak o to, z myślą o kim powstawały: o właścicielu firmy czy jej klientach. Bo tworząc nazwę w taki czy inny sposób, należy przede wszystkim wczuć się w ich upodobania, a nie w swoje. To dla klientów ją tworzymy. Warto więc zacząć od porządnej definicji naszej grupy docelowej, wyodrębnienia kluczowych cech naszej oferty, ustalenia, kto jest naszym konkurentem i w jakim otoczeniu rynkowym oraz kulturowym będziemy funkcjonować. Jeżeli chcemy budować mocną markę swego przedsiębiorstwa, dobrze jest także określić jej najważniejsze cechy i wartości, z którymi ma się kojarzyć na rynku, czyli jej tożsamość. Należy dopilnować, aby nazwa-marka nie była sprzecza z tą tożsamością.
2. Nieuwzględnienie rynków, na jakich firma będzie działać i związanych z nimi kontekstów
Chodzi o przyjrzenie się otoczeniu rynkowemu naszego przedsięwzięcia pod często pomijanym kątem. Inaczej bowiem tworzy się nazwę firmy lokalnej, np. salonu usługowego...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska