Wszystko o panu i pani
Fot. ShutterstockW kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów.
Dzięki nim można szczegółowo poznać potrzeby konkretnych osób korzystających z internetu i bardziej precyzyjnie wyłuskać z ich grona najcenniejszych klientów, aby, stosownie do tej precyzji, polecać im swoją ofertę.
W ostatnich latach rośnie zwłaszcza popularność platform DMP (Data Management Platforms). Gromadzą one i na bieżąco analizują dane o użytkownikach stron www czy aplikacji mobilnych, którzy są śledzeni w sieci przez program rejestrujący ich czynności. – Pozwala to na określenie tematyki, którą się dana osoba interesowała, jej „ścieżki pobytu” w konkretnym serwisie czy stron, które obejrzała – tłumaczy Robert Dębowski, lider ds. platformy cyfrowej w firmie SoftServe. – Te informacje możemy wykorzystać np. do spersonalizowania treści naszej strony www pod kątem wybranego internauty i zaproponowania mu usług czy produktów, których aktualnie potrzebuje, a nie wiedział, że są dostępne w naszej ofercie.
Powinno to znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że nasza propozycja, czyli reklama, zostanie pozytywie odebrana i wywoła u jej dobrze sprofilowanego adresata oczekiwaną reakcję – przede wszystkim decyzję o zakupie.
Na rynku jest dziś wiele różnych DMP. Część z nich oferują polskie firmy, część międzynarodowi giganci. Są...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska