strategie
zobacz inne tematySekrety efektywnej firmy, które powinien znać każdy szef
Ryzykuj tam, gdzie warto. Oszczędzaj tam, gdzie jest to ważne. Licz i sprawdzaj opłacalność. No i dbaj o ludzi, bo wtedy oni będą dbać o twój biznes. Banały? Dlaczego więc tak mało szefów stosuje te rady w praktyce?
Dieta pudełkowa dla psów to dobry pomysł na biznes? Piesotto przeciera szlaki
Piesotto to jedna z pierwszych firm w Polsce, która stworzyła diety pudełkowe dla psów. Swój biznes zaczynali w Warszawie, dziś z ich usług można skorzystać już w kilkunastu największych miastach Polski.
Prosto z pola. Jak rolnicy wchodzą w duży biznes
Zamiast wyprawy do sklepu, wycieczka na wieś. Zakupy żywności bezpośrednio od rolnika są coraz bardziej popularne. A to, co popularne, trafia na celownik dużego biznesu.
Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem
... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.
Bezpieczeństwo w czasach pracy zdalnej, czyli specjalne smartfony Samsunga
Praca zdalna to dziś chleb powszedni. Przedsiębiorstwa każdej wielkości wykorzystują to, że współczesne technologie pozwalają łączyć się między pracownikami i swobodnie korzystać z firmowych zasobów. Tyle że praca przez internet wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Z pomocą przychodzą tu specjalne edycje popularnych smartfonów Samsunga – z oznaczeniem Enterprise Edition. Co dzięki nim zyskamy?
Kursujemy w sieci
W czasie kwarantanny wystrzelił rynek kursów online. Mając więcej czasu, ludzie uczą się nowych umiejętności, języków czy rozwijają swoje hobby. Biznes na kursach się kręci, jednak by wygrać, trzeba mieć dobry produkt.
Biznes w polskich miastach. Łódź 2020
Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?
Biznes w polskich miastach. Toruń 2020
Jaka jest strategia polskich miast w walce o inwestorów? Oto pomysły władz Torunia.
Wyłuskać pieniądze z gryki
Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.
Zdrowo i ziołowo
Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.
Nadzieja w e-commerce
Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.
Gwiazdy znad Wisły
Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.
Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu
Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.
Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes
Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.
Biegnę, więc jestem konsumentem!
Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.
Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta
Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.
Zamknięte koło
Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.
Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów
Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz
Jak zarobić na Armagedonie
Atak zombie? Wojna? Powódź? Huragan? Epidemia śmiertelnego szczepu wirusa? A może długotrwała awaria dostaw wody i prądu? To tylko niektóre niespodziewane zagrożenia, na które przygotowują się prepersi. A z nimi robi to biznes.
Hulajnogi gonią rowery
Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.
Mięso z roślin
Bezmięsne mięso, które smakuje i wygląda jak mięso. Masło maślane? Nie, przyszłość polskiego rynku spożywczego oraz okazja biznesowa dla producentów… mięsa.
Zielony rynek
Pierwszoligowi gracze rynku spożywczego nie mają złudzeń: wege to nie chwilowa moda, ale styl życia, który już silnie wpływa na globalny rynek, a będzie jeszcze bardziej. Nawet, jeśli statystyki wskazują, że w Polsce spożycie mięsa rośnie.
Zarób na tym jeszcze raz
Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.
Zmienić odpady w pieniądze
Firmy, dla których obszarem działania jest gospodarka o obiegu zamkniętym, dziś dostają potężny wiatr w żagle. Talerze z otrębów, meble z firmowych odpadów czy recykling butelek PET. Polskie firmy znalazły już swoje nisze. Choć przez pierwsze lata mocno się męczyły.
Bezcenny spokój rodzica
Rodzice nie szczędzą na produkty zwiększające bezpieczeństwo swoich dzieci. Korzystają na tym firmy oferujące artykuły chroniące najmłodszych. Ale uwaga, konkurencja jest spora, trzeba mocno się wyróżnić.
Polskie meble poszły w świat
Osłabienie dynamiki rozwoju czołowych europejskich gospodarek oraz potrzeba dywersyfikacji rynków zbytu sprawiają, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają odbiorców dla swoich produktów na innych kontynentach. Za najbardziej perspektywiczne uznawane są Azja i Ameryka Północna.
Muzyczna ziemia obiecana
Branża muzyczna rośnie kolejny rok z rzędu, ale rośnie inaczej niż kiedyś. Dziś króluje streaming, z którego na całym świecie korzysta kilkaset milionów osób. Mało kto kupuje dziś płyty, zresztą artyści wolą wydawać pojedyncze utwory.
Strażnik wirtualnych płatności
Internetowi oszuści wykradają miliardy dolarów przy płatnościach w sieci. Polska firma stworzyła narzędzie wykrywające ich zamiary, zanim ci popełnią przestępstwo. Na jej czele stoi Hubert Rachwalski, prezes Nethone.
Kto słucha nie błądzi
Polacy stworzyli technologię, która zamienia tekst w mowę. Dziś to jeden z najważniejszych trendów technologicznych i motor napędowy biznesu giganta z USA.
Jak rosną rodzime konopie
Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.
Biznes na zimowej fali
Zima to najlepszy okres do ślizgania się po falach Bałtyku. Rosnąca popularność surfingu, windsurfingu czy kitesurfingu napędza polskie firmy, które oferują specjalistyczny sprzęt czy szkolenia.
Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki
Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.
Skuteczny biznes w handlu. Pieniądze dla sklepu
Nie ma zmiłuj! Specyfika branży handlowej wiąże się m.in. z koniecznością poniesienia wysokich kosztów uruchomienia sklepu. Radzimy, jak pozyskać na ten cel pieniądze.
Stacja prawie od wszystkiego
Stacje paliw przestają być miejscem, w którym przede wszystkim tankuje się pojazdy. Można w nich zrobić zakupy, odebrać pocztę czy zjeść wegańskie potrawy. A niebawem zakres usług będzie jeszcze większy.
Sieciowa trampolina
Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.