Strażnik wirtualnych płatności

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 58
Internetowi oszuści wykradają miliardy dolarów przy płatnościach w sieci. Polska firma stworzyła narzędzie wykrywające ich zamiary, zanim ci popełnią przestępstwo. Na jej czele stoi Hubert Rachwalski, prezes Nethone.

Wygodne, proste i szybkie – tak bez wątpienia można określić internetowe płatności kartą, które na świecie są jednym z podstawowych sposobów uiszczania rachunków w sieci. Jednak podawanie wrażliwych informacji z „plastiku”, to także okazja dla oszustów, którzy na procederze kradzieży danych z kart kredytowych i debetowych zarabiają krocie.

– Straty finansowe związane z fraudem płatniczym na kartach kredytowych w 2018 r. wyniosły ponad 24 mld dol. – mówi Hubert Rachwalski, prezes Nethone i dodaje, że globalne straty związane z tego typu oszustwami wzrosną o prawie 10 mld dol. w ciągu najbliższych trzech lat, bo globalnie rośnie też rynek e-commerce. – My pomagamy firmom pobierającym płatności w internecie stworzyć „cyfrowy odcisk palca” użytkowników, dzięki czemu system skuteczniej chroni ich dane przed fraudami – informuje.

Fraudy, czyli co?

To sytuacja, kiedy ktoś w nielegalny sposób wchodzi w posiadanie danych karty kredytowej lub płatniczej, np. kupując przez stronę internetową bilety lotnicze. Może wydawać się, że zdobycie danych z karty łatwe nie jest, bo większość „plastików” trzymamy bezpiecznie w portfelu. Jednak zjawisko jest ogromne. I to nie tylko dzięki fizycznemu skopiowaniu danych, np. w bankomacie, ale przede wszystkim przez kradzieże i wycieki z internetowych baz danych, gdzie te wrażliwe informacje nie zawsze są przechowywane...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 2/2020 (53)

Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ