Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes
fot. materiały prasoweSzczyt sezonu komunijnego zbliża się wielkimi krokami. Do sakramentu przystąpi zdecydowana większość z ponad 400 tys. dzieci uczęszczających obecnie do trzeciej klasy. Dla ich rodziców oznacza to niemałe wydatki, szczególnie że Polacy świętują to wydarzenie w coraz bardziej wystawny sposób.
Z badania Barometru Providenta wynika, że w 2019 r. organizacja pierwszej komunii kosztowała rodziców średnio 1152 zł, czyli o 45 zł więcej niż rok wcześniej. Wtedy też wartość rynku szacowano na 4 mld zł. Wzrostowy trend wydatków utrzyma się zapewne i w tym roku, bo wraz z zarobkami w ostatnich miesiącach rosły również ceny wielu towarów i usług. Dlatego biznes „komunijny” to dziś prawdziwa żyła złota. Coraz więcej firm pomaga rodzicom w tym skomplikowanym logistycznie zadaniu.
Sukienki i alby dla całej Europy
Od prawie trzech dekad na rynku komunijnym działa oferująca stroje komunijne godowska firma MK Maryla, która specjalizuje się w dziecięcej odzieży liturgicznej. Biznes w 1991 r. założyła Maria Karasek, która z wykształcenia jest technikiem odzieży. Dziś firmę prowadzi jej syn Adam wraz z żoną Magdaleną.
– Kiedy szedłem do Pierwszej Komunii Świętej, odwiedził mamę ksiądz z naszej parafii i powiedział, że będąc na urlopie w Europie Zachodniej, widział, jak wszystkie dzieci przystępują do sakramentu ubrane w jednakowe stroje....
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.