Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Szczyt sezonu komunijnego zbliża się wielkimi krokami. Do sakramentu przystąpi zdecydowana większość z ponad 400 tys. dzieci uczęszczających obecnie do trzeciej klasy. Dla ich rodziców oznacza to niemałe wydatki, szczególnie że Polacy świętują to wydarzenie w coraz bardziej wystawny sposób. 

Z badania Barometru Providenta wynika, że w 2019 r. organizacja pierwszej komunii kosztowała rodziców średnio 1152 zł, czyli o 45 zł więcej niż rok wcześniej. Wtedy też wartość rynku szacowano na 4 mld zł. Wzrostowy trend wydatków utrzyma się zapewne i w tym roku, bo wraz z zarobkami w ostatnich miesiącach rosły również ceny wielu towarów i usług. Dlatego biznes „komunijny” to dziś prawdziwa żyła złota. Coraz więcej firm pomaga rodzicom w tym skomplikowanym logistycznie zadaniu.

Sukienki i alby dla całej Europy

Od prawie trzech dekad na rynku komunijnym działa oferująca stroje komunijne godowska firma MK Maryla, która specjalizuje się w dziecięcej odzieży liturgicznej. Biznes w 1991 r. założyła Maria Karasek, która z wykształcenia jest technikiem odzieży. Dziś firmę prowadzi jej syn Adam wraz z żoną Magdaleną.

– Kiedy szedłem do Pierwszej Komunii Świętej, odwiedził mamę ksiądz z naszej parafii i powiedział, że będąc na urlopie w Europie Zachodniej, widział, jak wszystkie dzieci przystępują do sakramentu ubrane w jednakowe stroje....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY