Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta
fot. materiały prasowePatrząc przez pryzmat wyników finansowych i poziomu produkcji, z punktu widzenia producentów płytek ceramicznych 2019 r. był czasem stabilnego wzrostu. Dobrą sytuację w branży kształtowała przede wszystkim utrzymująca się od kilku sezonów koniunktura na rynku nieruchomości – w budowie wciąż pozostaje wiele nowych mieszkań, boom panuje też w sektorze komercyjnym. Dodatkowo systematycznie rośnie liczba remontowanych lokali. Bezpośrednio przełożyło się to na popyt na płytki ceramiczne. Jednak w ostatnich 12 miesiącach dało się zaobserwować stopniowe przesuwanie się aktywności budowlanej z nowych budynków na rzecz tzw. infrastruktury lądowej (dróg, mostów itp.). W praktyce oznacza to zapowiedź stabilizacji popytu na materiały wykończeniowe na rynku krajowym, która w dłuższej perspektywie może przekształcić się w rynkową stagnację. Wpływ na osłabienie trendu sprzedażowego może mieć również ograniczona liczba ekip remontowo-budowlanych, niezaspokajająca aktualnych potrzeb inwestorów.
W tej sytuacji w ubiegłym roku czołowi polscy producenci płytek ceramicznych zintensyfikowali swoje działania eksportowe. Umożliwiło to pełniejsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w sytuacji ograniczonej chłonności rynku krajowego. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w I półroczu 2019 r. eksport polskich płytek ceramicznych wzrósł o 10,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wygenerował prawie jedną czwartą wszystkich przychodów tej branży.
Dizajn – inwestycja, która procentuje
Coraz ważniejszym elementem strategii sprzedażowej polskich producentów...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.