Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Patrząc przez pryzmat wyników finansowych i poziomu produkcji, z punktu widzenia producentów płytek ceramicznych 2019 r. był czasem stabilnego wzrostu. Dobrą sytuację w branży kształtowała przede wszystkim utrzymująca się od kilku sezonów koniunktura na rynku nieruchomości – w budowie wciąż pozostaje wiele nowych mieszkań, boom panuje też w sektorze komercyjnym. Dodatkowo systematycznie rośnie liczba remontowanych lokali. Bezpośrednio przełożyło się to na popyt na płytki ceramiczne. Jednak w ostatnich 12 miesiącach dało się zaobserwować stopniowe przesuwanie się aktywności budowlanej z nowych budynków na rzecz tzw. infrastruktury lądowej (dróg, mostów itp.). W praktyce oznacza to zapowiedź stabilizacji popytu na materiały wykończeniowe na rynku krajowym, która w dłuższej perspektywie może przekształcić się w rynkową stagnację. Wpływ na osłabienie trendu sprzedażowego może mieć również ograniczona liczba ekip remontowo-budowlanych, niezaspokajająca aktualnych potrzeb inwestorów. 

W tej sytuacji w ubiegłym roku czołowi polscy producenci płytek ceramicznych zintensyfikowali swoje działania eksportowe. Umożliwiło to pełniejsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w sytuacji ograniczonej chłonności rynku krajowego. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w I półroczu 2019 r. eksport polskich płytek ceramicznych wzrósł o 10,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wygenerował prawie jedną czwartą wszystkich przychodów tej branży. 

Dizajn – inwestycja, która procentuje

Coraz ważniejszym elementem strategii sprzedażowej polskich producentów...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY