Jeszcze będzie przepięknie…

Jeszcze będzie przepięknie… East News
... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.

Taylor Swift, The Cure, Limp Bizkit, Camila Cabello, Mastodon, The Chemical Brothers... To tylko nieliczne gwiazdy, które tego lata mieliśmy podziwiać na polskich scenach festiwalowych. Dla spragnionych muzycznych emocji okres wakacyjny jest szczególnie ważny, bowiem letnie imprezy to nie tylko potężna dawka sztuki na wysokim poziomie, ale również fantastyczna atmosfera, której nie zaznamy podczas bardziej kameralnych występów. Organizatorzy festiwalu Open’er, jednego z największych wydarzeń tego typu w Europie, tak napisali w komunikacie zapowiadającym przełożenie tegorocznej edycji: „Festiwale letnie to wszystko, czego koronawirus nienawidzi. To emanacja życia, to muzyka i sztuka przeżywana razem, to wolność i radość. To celebracja zarówno wspólnoty, jak i indywidualizmu”. Tę rundę wirus wygrał, ale bitwa trwa dalej.

Masowe odwoływania imprez kulturalnych zaczęły się już w marcu. Dziś eksperci nie mają wątpliwości, że ten rok będzie stracony, a przekładane na jesień trasy koncertowe również mogą nie dojść do skutku, oczywiście ze względu na przewidywany wówczas drugi szczyt zachorowań. Co gorsza, branży koncertowej nie uwzględniono w żadnym z czterech etapów „odmrażania” państwa, a wstrzymywanie imprez masowych Mateusz Morawiecki uznał za „nienakładające dużych restrykcji na gospodarkę”. – To bzdura, bo branża koncertowa to 3,5 proc. rodzimego PKB, a więc więcej niż rolnictwo czy górnictwo! – zauważa Piotr Orlicz-Rabiega, szef...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 6/2020 (57)

Więcej możesz przeczytać w 6/2020 (57) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY