Jak rosną rodzime konopie

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 9
Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.

Rynek konopi na świecie wart jest już miliardy. Według Nielsena łączna sprzedaż wszystkich legalnych produktów z konopi (od marihuany sprzedawanej w licencjonowanych punktach do celów rekreacyjnych aż po produkty pochodzące z konopi włóknistych i siewnych CBD) w USA osiągnęła w 2018 r. wartość 8 mld dol. Według prognoz w 2025 r. ten rynek tylko w Stanach Zjednoczonych będzie wart ok. 41 mld dol. Podobny, równie wzrostowy trend, widać w prognozach globalnych. Na przykład analitycy z londyńskiej firmy Euromonitor International pokazują, że międzynarodowy rynek marihuany będzie gwałtownie wzrastać, osiągając w 2025 r. wartość 166 mld dol. Co więcej branża zatrudnia już co najmniej 250 tys. osób. 

Dla porównania w sektorze górnictwa węglowego w 2018 r. w USA zatrudnionych było ponad 52 tys. pracowników. Tylko w ubiegłym roku, jak wylicza Associated Press, inwestorzy wpompowali ponad 10 mld dol. do północnoamerykańskiego przemysłu marihuany.

Niestety, na ten stos pieniędzy polskie firmy patrzą na razie przez szybę. Choć przybywa śmiałków, którzy mimo trudnych warunków prawnych od lat próbują wejść w konopny biznes. Jak choćby Ewa Gryt, która przed 20 laty zainteresowała się właściwościami konopi przemysłowych. Od 2013 r. prowadzi firmę General Hemp Marketing w Mysłowicach. Firma opracowuje sposoby na pozyskanie celulozy z konopi, chcąc produkować z niej...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2020 (52)

Więcej możesz przeczytać w 1/2020 (52) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ