Hulajnogi gonią rowery

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.

Według szacunków firmy doradczej Roland Berger w tym roku globalna wartość rynku tzw. bike sharingu wyniesie 5,8 mld dol. W Polsce jego wartość szacuje się na 80 mln zł. Nic więc dziwnego, że w ten segment, zdominowany przez niemiecką sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów Nextbike, wchodzą kolejni gracze. Rynek rósł, bijąc co sezon rekordy liczby wypożyczeń. W 2019 r. jednak bardzo przyhamował, kiedy do gry wkroczyły modne elektryczne hulajnogi. 

Do Nextbike, który nad Wisłą działa od 2011 r., należy obecnie ponad 80 proc. polskiego rynku bike sharingu. W minionym sezonie firma obsługiwała w Polsce 45 systemów w 11 województwach i posiadała blisko 20 tys. rowerów (trzeciej i czwartej generacji, standardowe, tandemy, dla dzieci, familijne/cargo, handbike, trójkołowe, składaki oraz standardowe elektryczne i standardowe wyposażone w foteliki do przewożenia dzieci). Liczba rowerów ogółem w stosunku do roku poprzedniego wzrosła o jedną trzecią. W tym okresie rosła nie tylko flota, ale też liczba stacji. Tylko w Warszawie w systemie Veturilo liczba stacji wzrosła z 377 w 2018 r. do 390 w ub.r. Jednak nie pozwoliło to utrzymać rosnącego trendu wypożyczeń. W poprzednim sezonie firma na terenie stolicy odnotowała 5,9 mln wypożyczeń – rok wcześniej blisko 0,5 mln więcej.

Spadek zainteresowania wypożyczalniami rowerów odnotowano również...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2020 (54)

Więcej możesz przeczytać w 3/2020 (54) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY