Wyłuskać pieniądze z gryki

fot. Adobe Stock fot. Adobe Stock
Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.

Ląduje nie tylko na talerzach, ale także w poduszkach, materacach, wałkach i opaskach na oczy, które dzięki jej właściwościom poprawiają jakość snu i pomagają zwalczać ból. Mowa o kaszy gryczanej, której łuskę wykorzystuje m.in. istniejąca od 2016 r. firma Balanssen z Białegostoku. Skąd pomysł na tak innowatorskie wykorzystanie kaszy? 

– Pracowałem w dużym koncernie farmaceutycznym, gdzie miałem codzienny kontakt z lekarzami. Niejednokrotnie zwracali uwagę na to, że coraz więcej Polaków ma problemy ze snem – opowiada Marcin Szymborski, założyciel Balanssen. Spostrzeżenia lekarzy potwierdzały badania, według których w naszym kraju przybywa osób z zaburzeniami snu.  Chodzi zarówno o trudności z zasypianiem, budzenie się w nocy, jak i jakość samego snu. To wszystko wpływa na codzienne funkcjonowanie. – Niewyspani jesteśmy mniej skoncentrowani, gorzej zapamiętujemy i przyswajamy wiedzę, popełniamy więcej błędów. Spada nam poziom odporności immunologicznej, zwiększa ryzyko zachorowania m.in. na cukrzycę. Ta jedna trzecia naszego życia, które spędzamy w łóżku ma  ogromny wpływ na pozostałe dwie trzecie – tłumaczy Szymborski. Dostrzegł w tym ogromny potencjał. Zwłaszcza że miał pomysł… Po analizach i konsultacjach medycznych postanowił wprowadzić na rynek produkty wykorzystujące zboże, które mają poprawiać jakość i komfort snu.

Zamiast puchu

Ekologiczne poduszki, wałki, materace oraz siedziska ortopedyczne (m.in. dla obłożnie chorych) wypełnione...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 5/2020 (56)

Więcej możesz przeczytać w 5/2020 (56) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY