Tylko u nas

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

Afera „Dziwexu”, czyli Polki na eksport

W 1981 r. w polskiej branży estradowej wybucha niewyobrażalny skandal. Prasa ujawnia, że państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. promocją naszej kultury w świecie, przemyciło na Zachód półtora tysiąca prostytutek z Polski. Firma oraz jej pracownicy mieli na tym zarobić milion dolarów.

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Podaruj mi trochę Azji. Jak K-pop odmienia polską popkulturę i biznes

Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody

Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.

Maciej Łuczak 26.01.2023
Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Jak analityka danych zmienia sport? "Dziś już nie uświadczysz takich piłkarzy jak Riquelme" [WYWIAD]

Drastyczna zmiana stylu gry w NBA to właśnie konsekwencja drobiazgowej analityki. Jeszcze na początku lat dwutysięcznych ligę dominowali potężni centrzy i rzucający długie „dwójki” obrońcy w stylu Koby’ego Bryanta, a wcześniej Michaela Jordana. Dziś w zasadzie każdy szuka rzutu za trzy punkty - mówi Paweł Osterreicher, współzałożyciel i CEO ReSpo.Vision.

Nowa nadzieja. Ukraina otwiera drzwi polskim przedsiębiorcom

Nowa nadzieja. Ukraina otwiera drzwi polskim przedsiębiorcom

Jeszcze pół roku temu raczej nikt w polskim biznesie nie zastanawiał się, czy powrót do Ukrainy będzie możliwy. Dziś jest – mimo trwającej wojny – nasz sąsiad szykuje się do otwarcia drzwi polskim przedsiębiorcom.

Cezary Szczepański 19.01.2023
Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

Restrukturyzacja firmy na przykładzie firmy Braster

O wyzwaniach restrukturyzacyjnych spółek publicznych, na przykładzie polskiej spółki z sektora medycznego Braster, opowiada adwokat i doradca restrukturyzacyjny Piotr Kieloch z kancelarii Resist Rezanko Sitek, który reprezentował spółkę w ponad 2-letnim postępowaniu restrukturyzacyjnym.

Kobiety, o których będzie głośno w 2023 r.

Kobiety, o których będzie głośno w 2023 r.

Statrtuperki, menedżerki, wizjonerki. A także kobiety, które swoim życiem i osiągnięciami inspirują do przedsiębiorczości innych. „My Company Polska” publikuje zestawienie (w koleności alfabetycznej) 23 kobiet biznesu, o których będzie głośno w najbliższym roku.

Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?

Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?

Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?

„Byki” czekają za rogiem. Pełny obraz Kuczyńskiego [FELIETON]

„Byki” czekają za rogiem. Pełny obraz Kuczyńskiego [FELIETON]

RPP postąpiła słusznie, nie podnosząc stóp procentowych. Mocno potaniały surowce, jest więc olbrzymie prawdopodobieństwo, że inflacja w okolicach marca–kwietnia znacznie się zmniejszy. A 2023 r. może być dużo lepszy dla posiadaczy akcji i dla funduszy dłużnych.

W co inwestować w 2023 roku

W co inwestować w 2023 roku

Jeśli inflacja naprawdę wyhamuje, może to być dobry rok dla obligacji oraz dla metali szlachetnych. Historia uczy, że osiągnięcie przełomowego punktu w polityce monetarnej bywa za to niebezpieczne dla rynków akcji. Stopy z najmu mogą być atrakcyjne, a krezusi z wolną gotówką, mogą szukać okazji do przejęcia wyprzedawanych kolekcji. To będzie więc rok wielu okazji.

Schaefer, Galant, Walkowiak. Sukces oznacza odpowiedzialność [WYWIAD]

Schaefer, Galant, Walkowiak. Sukces oznacza odpowiedzialność [WYWIAD]

Marzy nam się świat, w którym w zarządach spółek będzie większa liczba kobiet. Ale nie z powodu sztucznych parytetów, lecz naszych kompetencji - mówią Maja Schaefer, Eva Galant i Paulina Walkowiak. Przedsiębiorczynie to bohaterki naszego zestawienia "23 kobiet, o których będzie głośno w 2023 roku".

Kuba Dobroszek 02.01.2023
TOP 22. Najchętniej czytane teksty 2022 roku

TOP 22. Najchętniej czytane teksty 2022 roku

Pensje nauczycieli, 500+, najlepsze polskie startupy. Oto krótkie podsumowanie 2022 roku w postaci najchętniej czytanych tekstów opublikowanych na portalu mycompanypolska.pl. Jeśli jakimś cudem (no dobra - przez nieuwagę) je przeoczyliście, to koniecznie nadróbcie!

Startupy technologiczne pod lupą. Przychody rosną, zyski maleją

Startupy technologiczne pod lupą. Przychody rosną, zyski maleją

Średni wiek założyciela polskiego startupu technologicznego to prawie 39 lat. 72 proc. polskich firm generuje już przychody, ale średnia strata netto wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku - wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Taylor Economics.