My Company Extra
Mamy do czynienia z kryzysem czy to jedynie przejściowe zawirowanie? Wywiad z Magdaleną Zmitrowicz
Kryzys niewątpliwie jest, pytanie jak sobie z nim radzimy. Ważne jest to, czy jesteśmy otwarci na zmiany i jak na nie reagujemy. Z każdego kryzysu można wyciągnąć wnioski - mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o pieniądzach
„Szkoła, rodzice czy influencerzy? Skąd nasze dzieci powinny czerpać wiedzę o finansach” – nad tym zastanawiali się uczestnicy debaty „My Company Polska” zorganizowanej wraz z Fundacją Alior Banku.
Jak nie popełniać błędów przy próbie nawiązania współpracy z korporacją
- Jeśli przychodzicie do firmy, to macie jedną szansę. Jeśli jej nie wykorzystacie, to nie macie po co wracać - radzi Karolina Tkaczuk, Senior Director, Innovation and Academic Alliance, AstraZeneca Pharma Poland.
Piotr Kuba, PFR TFI: Polskie firmy mają szansę na rozwój za granicą
- Czy przejęcie zagranicznej firmy może rozwiązać problemy polskich firm w naszym kraju? Widzimy zainteresowanie naszych firm w tego typu projektach. Poza tym obok przejęć coraz więcej przedsięwzięć to inwestycje typu greenfield - mówi Piotr Kuba, PFR TFI.
Patent na ekspansję zagraniczną? Postaw na Afrykę, tam toczy się bitwa o przyszłość
- Polscy przedsiębiorcy mają szansę na ekspansję zagraniczną - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE. Jak to osiągnąć?
Sprzedaż firmy z coraz większymi problemami. Rozmowa z Łukaszem Targoszyńskim, Baker McKenzie
- Co najmniej kilka czynników wpływa na to, że coraz trudniej jest sprzedać firmę w Polsce - mówi Łukasz Targoszyński, Baker McKenzie. Najpierw pojawiła się pandemia, która mocno zmieniła podejście funduszy inwestycyjnych do przejęć.
Większość przedsiębiorców już wie, że nie uniknie zrównoważonego rozwoju
- Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że zrównoważony rozwój to coś, czego nie da się uniknąć - mówi Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak być skutecznym liderem w rzeczywistości VUCA? "Nie traktujmy zespołu jak rodziny"
- Rodziny się nie sprzedaje - tłumaczyła Róża Szafranek podczas debaty zorganizowanej podczas Europejskiego Forum Młodych Liderów.
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]
Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.
Debata „Inwestycje w trudnych czasach”
Około 33 proc. firm twierdzi, że kolejne miesiące będą dla nich gorsze od poprzednich jeśli chodzi o kondycję finansową. Co zrobić? Jak żyć? Może inwestycje, także w trudnych czasach, nie są wcale kulą u nogi? O to zapytaliśmy ekspertów podczas specjalnej debaty „Inwestycje w trudnych czasach”.
Paweł Bechciński: "Wartości promowane przez markę stają się kluczowym kryterium wyboru dla klientów"
Od firm oczekuje się jasnych stanowisk i spójnych działań. Deklarowanie swoich opinii w ważnych społecznie kwestiach staje się wręcz koniecznością - uważa Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail Polska.
Mariusz Borkowski: "Wypalenie zawodowe to ogromny problem. Należy już bić na alarm"
Jesteśmy przeciążeni pracą i stresem, przez co często tracimy radość obcowania z drugim człowiekiem. Pracodawcy obecnie powinni zapewniać nie tylko podstawowe narzędzia do pracy, ale - muszą także dbać o dobrostan psychiczny podopiecznych - mówi Mariusz Borkowski, Dyrektor ds. marketingu i PR, Polfa Tarchomin.
Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"
Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.
Twórcy cux.io: "Nasz kraj martechami stoi. Polacy, przestańcie być zbyt skromni!" [WYWIAD]
cux. io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej. Narzędzie umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników, a skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego.
Jak inżynieria lingwistyczna wspiera biznes? "Przede wszystkim ułatwia automatyzację"
Inżyniera lingwistyczna pozwala na zdjęcie z ludzi pracochłonnych czynności związanych z wyszukiwaniem, analizą i porównywaniem dokumentów. Mali przedsiębiorcy zazwyczaj cierpią na deficyt czasu, dlatego technologia NLP może znacznie usprawnić działania ich firm - przekonuje Jan Filip Staniłko, manager produktu DoRIS, BI Insight.
Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]
Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?
Magdalena Marzec: "Polska jest w europejskiej czołówce jeśli chodzi o ilość marnowanego jedzenia"
Chwalimy się, że mamy dosyć duży szacunek do jedzenia, całujemy chleb, kiedy spadnie nam na ziemię, jednak niestety marnujemy tego jedzenia coraz więcej. Dotychczas jedzenie było raczej tanie, kupowało się go za dużo i za często - zauważa Magdalena Marzec z Too Good To Go.
Dr Jarosław Szczepański: Uczelnie humanistyczne mogą pomóc w budowie kadr dla przemysłu
- Polskie uczelnie humanistyczne mają wbrew pozorom dość duże możliwości, jeśli chodzi o wsparcie kształcenia kadr dla przemysłu - mówi dr Jarosław Szczepański, Uniwersytet Warszawski.
Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich: Jak finansować kadry dla przemysłu?
Środki unijne można wykorzystać m.in. dla szkolenia pracowników. Jak to zrobić? Opowiada Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich.
Łukasz Gałczyński, ARP: Pracownicy kluczowym zasobem dla polskiego przemysłu
ARP ma pomysł na to, jak zwiększyć zasoby pracowników dla polskiego przemysłu.
Jak zmienia się polski biznes? Dyskusje My Company podczas Forum Ekonomicznego 2022
Trudne czasy wymagają specjalnego podejścia - to jeden z wniosków tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Przedstawiamy nagrania, które zrealizowaliśmy podczas wydarzenia.
To era dużych zmian w branży farmaceutycznej
- Innowacje w obszarze nowych leków i technologii w ochronie zdrowia. To rozwiązania oparte o genetyk czy, części przeciwciał. W badaniach, którymi interesuje się Sanofi, pojawia się coraz więcej "startupowych" pomysłów - tłumaczy Agnieszka Grzybowska-Zalewska, prezes Sanofi w Polsce.
Potrzebne jest nowe podejście do nieruchomości. Co czeka branżę w najbliższym czasie? [WIDEO]
JLL w czasie pandemii przeszedł przez duży program zmian. Zmienili się ludzie, ale także i podejście do klientów. - Widzimy, że firmy potrzebują bardziej strategicznego niż transakcyjnego doradztwa. Wspólnie z nimi zastanawiamy się nad nowym podejściem do nieruchomości - komentuje Piotr Wetmański, Chief Operating Officer, JLL.
M. Ciechomska, Orange: Smart city przestało być przyszłością, stało się koniecznością [WIDEO]
Smart city to nie jest fanaberia, ale konieczność. Polskie miasta muszą się jak najszybciej zmieniać. Jak to zrobić? Opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektor sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities, Orange Polska.
M. Włodarczyk, Santander Leasing: Wierzymy w to, że jesienią powrócą inwestycje [WIDEO]
Mimo wielu wyzwań stojących przed rynkiem leasingu w Polsce, trzeba mieć nadzieję na zmianę obecnego, negatywnego trendu. Jeśli gospodarka zacznie się rozwijać, to również i polskie firmy powinny powrócić do inwestycji. Wraz z nimi rynek leasingu powróci do trendu wzrostowego - mówi w rozmowie z My Company Polska Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.
Czy wciąż jest potencjał na rozbudowę polskiego sektora e-commerce?
Wyjście za granicę to jedna z ciekawszych decyzji, jaką mogą podjąć polscy przedsiębiorcy z sektora e-commerce. Nie jest to jednak decyzja łatwa. O tym, co zrobić, by dobrze przeanalizować rynki, mówili w czasie webinaru zorganizowanego przez My Company Polska eksperci DHL Express.
Jakich kompetencji brakuje młodym founderom? Wywiad wideo z Anną Blajerską
- Wielu founderów wychodzi z założenia, że sam pomysł wystarczy. Dopiero później realia weryfikują ich plany - mówi Anna Blajerska, kierownik projektów w Puławskim Parku Technologicznym.
My Company Polska razem z InCredibles. Ruszają poszukiwania najlepszego startupu!
We wrześniu nasza redakcja zaproponuje jeden startup, który trafi do programu mentoringowego InCredibles.
Innowacje są w naszym DNA. Rozmowa z Ryszardem Hordyńskim
To przedsiębiorcy i prywatni konsumenci zrobili największą rewolucję na polskim rynku energetycznym. Niestety blokują ich regulacje - mówi Ryszard Hordyński, dyrektor ds. Strategii i Komunikacji, Huawei Polska.
„Cyfryzacja? To się opłaca!” Debata ekspertów w My Company Polska
Wynajem samochodu za pomocą zegarka, zakupy przy użyciu okularów, które same sprawdzają, na którym towarze z wystawy skupiamy wzrok, inteligentne lodówki pilnujące zakupów żywności. To nie futurystyczna wizja Stanisława Lema, lecz przewidywania uczestników debaty „Transformacja cyfrowa i bezpieczeństwo w finansach”, która odbyła się w redakcji My Company Polska.
Tomasz Plata: "Fintechom wreszcie daje się przestrzeń do pokazania swoich możliwości" [WYWIAD]
Wiele zmian wymusili konsumenci, którzy chcą korzystać z bankowości w taki sposób jak z Netfliksa czy Spotify. Kupowanie rozwiązania „pudełkowego” i płacenie za niego dużych pieniędzy, przestało być sexy – mówi Tomasz Plata, współzałożyciel Autenti, mentor w programie InCredibles.
Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"
Obecnie powstaje mnóstwo startupów, ludzie rezygnują z pracy w korporacjach, by zacząć robić coś po swojemu. Takich działań jest w tej chwili mnóstwo, ale udaje się nielicznym. Każdy myśli, że założenie startupu to bułka z masłem, ale rzeczywistość bywa brutalna, a młodzi founderzy odbijają się od ściany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Mateusz Oleksiuk, założyciel startupu LESS_.
Czy ceny samochodów będą rosnąć? Wywiad z Pawłem Widłem
Koncerny motoryzacyjne wstrzymują oferty opierające się na rabatach. Z pewnością będziemy obserwować podwyżki cen za samochody, co będzie spowodowane podwyżką cen poszczególnych komponentów - mówi Paweł Wideł, prezes zarządu Związku Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych.
Zielona transformacja biznesu to rynkowa konieczność? Wywiad z Martą Mikliszańską, Allegro.pl
Jako Allegro stale zachęcamy polski biznes - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - do tego, żeby w bardziej zrównoważony sposób wybierały sposoby dostawy czy pakowania produktów. Dajemy przy tym narzędzia, dzięki którym nasi partnerzy mogą skutecznie transformować swój biznes - mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro.pl