My Company Extra
O krok przed zagrożeniami. Bezpieczny biznes z Randori Recon
IBM Randori to narzędzie do oceny bezpieczeństwa, które pomaga organizacjom zrozumieć, jak ich systemy i procesy są podatne na ataki cybernetyczne i jakie są ich słabe punkty. Podczas webinaru My Company Polska i Cloudware Polska omówiliśmy korzyści, jakie zyskuje firma, korzystając z tego rozwiązania, a także przedstawiliśmy największe wyzwania, przed jakimi staje biznes w kontekście cyberbezpieczeństwa.
Jak wdrażać technologie w branży beauty. Opowiada prezes L'Oréal Polska
- Stawiamy na zaawansowane technologie z punktu widzenia klienta - zapewnia Valery Gaucherand, prezes zarządu L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Piotr Śladowski: Wodorowa innowacja prosto z Polski
- To auto udowadnia, że pojazdy niskoemisyjne mogą mieć zasięgi rzędu 600 km. To jest jeden z piewszych pojazdów elektryczno-wododorowych na świecie - mówi Piotr Śladowski, ARP E-Vehicles
O tym mówi biznes. Rozmowy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu
Forum Ekonomiczne w Karpaczu to największe spotkanie biznesu w Polsce. Wzięliśmy w nim udział także i my. Oto rozmowy, które przeprowadziliśmy z kluczowymi osobami decydującymi o tym, jak wygląda polski krajobraz gospodarczy.
Obecny kryzys umocni biznesowo founderów. Wywiad z Mateuszem Kowalczykiem, Foodsi
Rośniemy kilkukrotnie rok do roku. Rynek startupowy - paradoksalnie - w tym kryzysie zacznie się rozwijać. Spojrzenie na płynność finansową zamiast wzrostów za wszelką cenę, umocni biznesowo founderów - uważa Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.
Warsaw Startup Festival: Jak rozwinąć startup w branży energetyki [WYWIAD]
Branża energetyki, mimo że uchodzi za konserwatywną i wymagającą, jeśli chodzi o wdrażanie innowacji, jest bardzo otwarta na współpracę ze startupami - przekonywali podczas wywiadów przeprowadzonych podczas Warsaw Startup Festival Dominika Goleniowska-Milinković i Paweł Poneta z firmy Tauron Polska Energia.
Jacek Parys, Schneider Electric: Rewolucja w zarządzaniu. Cyfrowy bliźniak w służbie rozwoju biznesu
Nowe technologie pozwolą firmom zoptymalizować proces rozwoju. Jacek Parys, dyrektor Pionu Sprzedaży Rozdziału Energii w Schneider Electric podaje przykład budowy cyfrowego bliźniaka wykorzystywanego do audytu energetycznego.
Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome
Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.
Deep fake - fascynuje czy przeraża? Wywiad z Tomaszem Goźlińskim, Billennium
Inperly to pierwsza na świecie aplikacja dla Microsoft Teams, która służy do potwierdzania tożsamości użytkowników oraz podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym. Na czym polega jej innowacyjność? Jak radzić sobie z deep fake'ami? O tym rozmawiamy z Tomaszem Goźlińskim, Head of Product w Billennium.
Czy z naukowca da się zrobić biznesmena? Wywiad z Magdaleną Bohusz-Boguszewską
Czy z naukowca da się zrobić biznesmena? W Akceleratorze Łukasiewicza trochę nie o to chodzi - nam zależy na tym, by uświadomić naukowcom, gdzie są ich braki i w jaki sposób mogą nad nimi pracować - tłumaczy Magdalena Bohusz-Boguszewska, dyrektor Departamentu Komercjalizacji w Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Jak naukowcy radzą sobie z komercjalizacją projektów? Wywiad z Remigiuszem Kopoczkiem
Bardzo zależy mi na tym, żeby któryś z naukowców zrzeszonych w Sieci Badawczej Łukasiewicz dzięki swojej pracy naukowej stał się naprawdę zamożnym człowiekiem. Ważne, by nauka nie była wyłącznie pasją dającą ogromną satysfakcję, ale również przynosiła korzyści finansowe - mówi Remigiusz Kopoczek, wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Oliwia Tran o tytule Marki Godnej Zaufania dla Grupy Żywiec
Podstawą budowy zaufania wśród klientów jest przede wszystkim spójna strategia oparta na istotnych wartościach - mówi Oliwia Tran, Sustainability Manager w Grupa Żywiec.
Jak Amazon walczy z wykluczeniem. "Staramy się zmienić mentalność pracowników"
- Różnorodność to dla mnie inne perspektywy. Im bardziej jesteśmy różni, im więcej różnych osób mamy wokół siebie, możemy stworzyć coś zupełnie nowego, sprawić, by świat był coraz lepszy - mówi Agata Dziuba, Senior HR Manager, Amazon.
Polskie Nagrody Różnorodności 2023. Zobacz zdjęcia z wydarzenia
6 czerwca odbyła się wielka gala rozdania Polskich Nagród Różnorodności 2023. To nowy projekt organizowany przez My Company Polska. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć podsumowującej ten wieczór.
Mamy do czynienia z kryzysem czy to jedynie przejściowe zawirowanie? Wywiad z Magdaleną Zmitrowicz
Kryzys niewątpliwie jest, pytanie jak sobie z nim radzimy. Ważne jest to, czy jesteśmy otwarci na zmiany i jak na nie reagujemy. Z każdego kryzysu można wyciągnąć wnioski - mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Czego od instytucji finansowych oczekuje współczesny konsument? Wywiad z Przemysławem Kochem
Współczesny konsument na pewno jest mobilny i cyfrowy - ma swój świat w smartfonie. Chce realizować większość czynności życiowych w oparciu o ekran smartfona. Od banku też oczekuje, by wszystkie transakcje można było realizować na tym niewielkim urządzeniu - mówi Przemysław Koch, członek zarządu VeloBank.
Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o pieniądzach
„Szkoła, rodzice czy influencerzy? Skąd nasze dzieci powinny czerpać wiedzę o finansach” – nad tym zastanawiali się uczestnicy debaty „My Company Polska” zorganizowanej wraz z Fundacją Alior Banku.
Jak nie popełniać błędów przy próbie nawiązania współpracy z korporacją
- Jeśli przychodzicie do firmy, to macie jedną szansę. Jeśli jej nie wykorzystacie, to nie macie po co wracać - radzi Karolina Tkaczuk, Senior Director, Innovation and Academic Alliance, AstraZeneca Pharma Poland.
Piotr Kuba, PFR TFI: Polskie firmy mają szansę na rozwój za granicą
- Czy przejęcie zagranicznej firmy może rozwiązać problemy polskich firm w naszym kraju? Widzimy zainteresowanie naszych firm w tego typu projektach. Poza tym obok przejęć coraz więcej przedsięwzięć to inwestycje typu greenfield - mówi Piotr Kuba, PFR TFI.
Patent na ekspansję zagraniczną? Postaw na Afrykę, tam toczy się bitwa o przyszłość
- Polscy przedsiębiorcy mają szansę na ekspansję zagraniczną - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE. Jak to osiągnąć?
Sprzedaż firmy z coraz większymi problemami. Rozmowa z Łukaszem Targoszyńskim, Baker McKenzie
- Co najmniej kilka czynników wpływa na to, że coraz trudniej jest sprzedać firmę w Polsce - mówi Łukasz Targoszyński, Baker McKenzie. Najpierw pojawiła się pandemia, która mocno zmieniła podejście funduszy inwestycyjnych do przejęć.
Większość przedsiębiorców już wie, że nie uniknie zrównoważonego rozwoju
- Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że zrównoważony rozwój to coś, czego nie da się uniknąć - mówi Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak być skutecznym liderem w rzeczywistości VUCA? "Nie traktujmy zespołu jak rodziny"
- Rodziny się nie sprzedaje - tłumaczyła Róża Szafranek podczas debaty zorganizowanej podczas Europejskiego Forum Młodych Liderów.
Kolejne rynki i rozwój technologii. Wiceprezes PSP zdradza nowe plany wobec Blika [TYLKO U NAS]
Mocne wejście w rynek płatności odroczonych i ekspansja na kolejne kraje - to dwa główne priorytety, nad którymi pracuje Polski Standard Płatności, czyli właściciel i operator systemu Blik - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Król, wiceprezes PSP. Jak zapowiada rynkowe wejście BNPL w Bliku to kwestia kilku miesięcy, a nasza technologia może trafić nawet do Afryki.
Debata „Inwestycje w trudnych czasach”
Około 33 proc. firm twierdzi, że kolejne miesiące będą dla nich gorsze od poprzednich jeśli chodzi o kondycję finansową. Co zrobić? Jak żyć? Może inwestycje, także w trudnych czasach, nie są wcale kulą u nogi? O to zapytaliśmy ekspertów podczas specjalnej debaty „Inwestycje w trudnych czasach”.
Paweł Bechciński: "Wartości promowane przez markę stają się kluczowym kryterium wyboru dla klientów"
Od firm oczekuje się jasnych stanowisk i spójnych działań. Deklarowanie swoich opinii w ważnych społecznie kwestiach staje się wręcz koniecznością - uważa Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail Polska.
Mariusz Borkowski: "Wypalenie zawodowe to ogromny problem. Należy już bić na alarm"
Jesteśmy przeciążeni pracą i stresem, przez co często tracimy radość obcowania z drugim człowiekiem. Pracodawcy obecnie powinni zapewniać nie tylko podstawowe narzędzia do pracy, ale - muszą także dbać o dobrostan psychiczny podopiecznych - mówi Mariusz Borkowski, Dyrektor ds. marketingu i PR, Polfa Tarchomin.
Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"
Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.
Twórcy cux.io: "Nasz kraj martechami stoi. Polacy, przestańcie być zbyt skromni!" [WYWIAD]
cux. io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej. Narzędzie umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników, a skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego.
Jak inżynieria lingwistyczna wspiera biznes? "Przede wszystkim ułatwia automatyzację"
Inżyniera lingwistyczna pozwala na zdjęcie z ludzi pracochłonnych czynności związanych z wyszukiwaniem, analizą i porównywaniem dokumentów. Mali przedsiębiorcy zazwyczaj cierpią na deficyt czasu, dlatego technologia NLP może znacznie usprawnić działania ich firm - przekonuje Jan Filip Staniłko, manager produktu DoRIS, BI Insight.
Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]
Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?
Magdalena Marzec: "Polska jest w europejskiej czołówce jeśli chodzi o ilość marnowanego jedzenia"
Chwalimy się, że mamy dosyć duży szacunek do jedzenia, całujemy chleb, kiedy spadnie nam na ziemię, jednak niestety marnujemy tego jedzenia coraz więcej. Dotychczas jedzenie było raczej tanie, kupowało się go za dużo i za często - zauważa Magdalena Marzec z Too Good To Go.
Dr Jarosław Szczepański: Uczelnie humanistyczne mogą pomóc w budowie kadr dla przemysłu
- Polskie uczelnie humanistyczne mają wbrew pozorom dość duże możliwości, jeśli chodzi o wsparcie kształcenia kadr dla przemysłu - mówi dr Jarosław Szczepański, Uniwersytet Warszawski.
Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich: Jak finansować kadry dla przemysłu?
Środki unijne można wykorzystać m.in. dla szkolenia pracowników. Jak to zrobić? Opowiada Leszek Buller, dyrektor Centrum Projektów Europejskich.
Łukasz Gałczyński, ARP: Pracownicy kluczowym zasobem dla polskiego przemysłu
ARP ma pomysł na to, jak zwiększyć zasoby pracowników dla polskiego przemysłu.