Tylko u nas

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi? [FELIETON]

Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.

Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp 14.02.2024
Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści [FELIETON]

Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko? [FELIETON]

Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem? [FELIETON]

Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.

Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco 14.02.2024
Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka [FELIETON]

Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości [FELIETON]

Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.

Nominowany w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku: Sebastian Jabłoński

Nominowany w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku: Sebastian Jabłoński

W świetle dwudziestojednoletniej historii, konkurs EY Przedsiębiorca Roku kontynuuje swoją misję wyłaniania i promowania najbardziej innowacyjnych i wpływowych liderów biznesu w Polsce. Organizowany przez EY program nie tylko śledzi, ale często wyprzedza kluczowe momenty przełomu na mapie polskiej przedsiębiorczości.

Buzzwordy 2024 roku, czyli słowa, które musisz znać

Buzzwordy 2024 roku, czyli słowa, które musisz znać

Zastanawiasz się, jakiego magicznego terminu użyć podczas pitch decku swojego startupu? Szukasz słowa klucza, by porwać słuchaczy w czasie konferencji? Wahasz się, czy postawić na piękną polszczyznę, czy popisać się angielskim akcentem? Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 10 buzzwordów, czyli modnych słów, które w 2024 r. zrobią wrażenie. I robotę.

Cezary Szczepański 09.02.2024
Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie”  (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie” (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Polskie nazwiska są trudne dla cudzoziemców do wymówienia. Jeszcze gorzej jest z ich pisownią – najeżoną „z”, „ź” i „ż”… Świetnie! Zagraniczni klienci nie pozostaną wobec takiej marki obojętni, polscy zaś docenią, że stawiasz na wartości rodzinne. Warto zachować nazwisko w nazwie brandu, zwłaszcza jeśli sprzedajesz wędliny, kosmetyki lub inny produkt, w którym zaufanie to podstawa.

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Artyści biznesu, czyli afera Art B

Artyści biznesu, czyli afera Art B

Do dziś nie wiadomo, czy jedna z najgłośniejszych afer gospodarczych III RP była przestępstwem, czy tylko sprytnym wykorzystaniem luki w prawie. Sprawa Art-B stała się jednak symbolem pierwszych lat transformacji gospodarczej w Polsce.

Elon Musk w przyszłym tygodniu przyleci do Polski [TYLKO U NAS]

Elon Musk w przyszłym tygodniu przyleci do Polski [TYLKO U NAS]

Elon Musk, najbogatszy człowiek na świecie, założyciel Tesli, SpaceX i właściciel portalu X w przyszłym tygodniu przyleci do Polski – dowiedział się portal mycompanypolska.pl. Musk 22 stycznia ma wylądować w Krakowie. Dzień później odwiedzi Muzeum Auschwitz-Birkenau. Trwają rozmowy na temat spotkania z przedstawicielami rządu.

Kuba Dobroszek 18.01.2024
Coś więcej niż szkoła. Najlepsze polskie edtechy

Coś więcej niż szkoła. Najlepsze polskie edtechy

Startupy edukacyjne nie skupiają się już tylko na innowacyjnych metodach nauki programowania czy języków obcych – founderzy, dzięki technologii, zapełniają coraz więcej luk. Rodzimy edtech się rozpędza, ale czy na pewno tak szybko, jak naprawdę by mógł?

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.

Czekając na czarne łabędzie,  czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Czekając na czarne łabędzie, czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Jaki czarny łabędź jest, każdy widzi, ale dopiero po jego pojawieniu się – to określenie odnosi się do zdarzeń, których nikt się nie spodziewa. Ostatnie miesiące przyniosły tyle zaskakujących momentów, że postanowiliśmy wskazać sześć sytuacji, które w 2024 r. na pewno się nie wydarzą. Chociaż kto wie?