Tylko u nas

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.

Wiktor Cyrny 02.01.2024
Czekając na czarne łabędzie,  czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Czekając na czarne łabędzie, czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Jaki czarny łabędź jest, każdy widzi, ale dopiero po jego pojawieniu się – to określenie odnosi się do zdarzeń, których nikt się nie spodziewa. Ostatnie miesiące przyniosły tyle zaskakujących momentów, że postanowiliśmy wskazać sześć sytuacji, które w 2024 r. na pewno się nie wydarzą. Chociaż kto wie?

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

Czy mamy szansę na bezpieczny i moralny internet? To trudne, gdy nawet największe firmy rezygnują z zespołów, które mają czuwać nad tworzeniem odpowiedzialnych aplikacji i eliminować potencjalne zagrożenia już na etapie produkcji. Bezpieczeństwo w sieci to wspólna sprawa, jednak trzeba wyjść od pracy u podstaw. Eksperci apelują, więc do kobiet: “programujcie”. Ich głosu i spojrzenia oraz doświadczeń brakuje bowiem w świecie IT najbardziej.

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.

Rajd końca roku w pełnej krasie [FELIETON]

Rajd końca roku w pełnej krasie [FELIETON]

Agencje informacyjne pisały „Poland is back”. Jednak gdyby nowa koalicja zachciała spełnić wszystkie obietnice wyborcze, to potrzeby brutto wzrosłyby z prognozowanych przez odchodzący rząd 420 mld zł do ponad 550 mld zł. Kluczowe są więc środki z KPO.

Piotr Kuczyński 29.11.2023
23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

Polacy współtworzą ChatGPT oraz pomagali budować słynną kulę MSG w Las Vegas. Uczą roboty malować obrazy, przyspieszą powstawanie nowych leków. W naszym kraju drzemie ogromny potencjał i warto o tym mówić głośno!

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

Polacy współtworzą ChatGPT oraz pomagali budować słynną kulę MSG w Las Vegas. Uczą roboty malować obrazy, przyspieszą powstawanie nowych leków. W naszym kraju drzemie ogromny potencjał i warto o tym mówić głośno!

Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Linijka kodu czy hasło zrozumiałe tylko przez wąskie grono specjalistów. Tak coraz częściej wygląda reklama umieszczona na billboardach. Nic nie mówi to masowemu odbiorcy? Nie szkodzi, bo wcześniej marketingowcy sprawdzili, że w tym miejscu reklamująca się firma i tak znajdzie partnera biznesowego lub kandydata do pracy. Nie zawsze bowiem chodzi o globalną sprzedaż.

Bambiboo, czyli ekopieluchy z bambusa. Hit, który ułatwia życie młodym rodzicom

Bambiboo, czyli ekopieluchy z bambusa. Hit, który ułatwia życie młodym rodzicom

Czasem życiowy problem staje się inspiracją do działania. Jeśli rozwiążesz go wzorowo, może to być twój pomysł na biznesowy sukces. Tak było w przypadku założycieli marki Bambiboo. Anna i Marcin Kubielscy pieluszkowy kryzys córki przekuli w hit, który ułatwia życie młodym rodzicom, a przede wszystkim ich dzieciom.

Pielęgniarki konopne. Nowa profesja w polskim biznesie medycznym?

Pielęgniarki konopne. Nowa profesja w polskim biznesie medycznym?

Amerykańskie Stowarzyszenie Pielęgniarek (ANA) oficjalnie uznało opiekę nad pacjentami objętymi leczeniem konopiami indyjskimi za specjalistyczną praktykę pielęgniarską. "W Polsce istnieje przestrzeń na oddolne lub odgórne uregulowanie takiej specjalizacji dla pielęgniarek" - mówi Przemysław Lahuta - prezes zarządu Cosma S.A.

Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.

Płatny Instagram i Facebook może "wyczyścić" internet

Płatny Instagram i Facebook może "wyczyścić" internet

Instagram i Facebook za 62 zł miesięcznie? Choć bunt użytkowników jest zrozumiały to eksperci wskazują, że taka opcja może wyjść im na dobre. - Niektórzy użytkownicy mogą być skłonni płacić za brak reklam, jeśli oznacza to bardziej spersonalizowane i prywatne doświadczenie korzystania z mediów społecznościowych - mówi Dagmara Plata Alf ekspertka w obszarze marketingu internetowego z ALK.