gaming
zobacz inne tematyAktorzy z filmów Patryka Vegi promują grę Prison Simulator. "Dostrzegam w tej grze duży potencjał"
Ruszyła marketingowa promująca Prison Simulator, autorską produkcję Baked Games, poprzedzająca planowaną w trzecim kwartale br. premierę gry. W ramach wspomnianej kampanii producenci gry zrealizowali filmy promocyjne obrazujące rozgrywkę, której akcja toczy się w amerykańskim zakładzie karnym.
Chiny ograniczają dzieciom możliwość grania do trzech godzin online na tydzień
Chiny pozwolą dzieciom na granie w gry online tylko do trzech godzin tygodniowo. Jak dotąd jest to najsurowsze ograniczenie dla branży gier. Chińskie organy regulacyjne nadal rozprawiają się z sektorem technologicznym.
Road Studio coraz bliżej debiutu na NewConnect. "Liczę, że nastąpi to jesienią tego roku"
Road Studio S.A., producent i wydawca gier związanych z motywem podróży, w dniu 30 lipca br. złożył Dokument Informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku sprawnej akceptacji Dokumentu Informacyjnego przez GPW, spółka może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze jesienią 2021 roku.
Rusza kampania crowdfundingowa WeirdFish. W fazie koncepcyjnej spółki pozostają 3 nowe projekty
22 lipca WeirdFish S.A. rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.
Polska Liga Esportowa zwiększa oglądalność i pozyskuje nowych partnerów
Polska Liga Esportowa poszerza listę partnerów. Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu 2021 przyniosła blisko 600 tys. odsłon wśród użytkowników Internetu i telewizyjnych odbiorców - to wzrost aż o 130 proc. względem ubiegłego roku.
StreamCards zebrało 2 mln złotych na rewolucję w świecie transmisji esportowych
W 2020 roku wydarzenia esportowe obejrzało ponad 435 milionów osób. StreamCards to startup rewolucjonizujący interakcję widzów z transmisjami esportowymi. Spółka ma wsparcie venture buildingowe funduszu Tar Heel Capital Pathfinder i pozyskała ponad 2 mln złotych od zewnętrznych inwestorów.
Gry inspirowane miedzią - na autorów najciekawszych pomysłów czekają atrakcyjne nagrody
Z okazji 60-lecia istnienia, KGHM zaprasza do udziału w wydarzeniu Miedź Jam. Podczas tygodniowego eventu zgłoszeni twórcy gier będą mieli za zadanie stworzyć grę związaną z miedzią. Na zwycięski zespół czeka 10 tys. zł.
Specjalna edycja IAB HowTo nadchodzi! Trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem
Podczas konferencji IAB HowTo DAYS, która odbędzie się 20-22 kwietnia 2021 r., eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming.
Wielka inwestycja CD Projekt. "Kolejne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne"
CD Projekt podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.
Polska gra o II wojnie światowej już w maju. Jedną z misji obrona Półwyspu Helskiego
Land of War - niezależna strzelanka autorstwa MS Games - ukaże się na PC 27 maja br. Twórcy przekonują, że to pierwsza gra o początku II wojny światowej - wszystkie misje traktują o wydarzeniach z lat 1939-1940.
Już wkrótce gra inspirowana słowiańskimi wierzeniami. "Nadamy znanym baśniom nowoczesny twist"
The Parasight pracuje nad pierwszym, autorskim projektem i w 2021 roku chce zadebiutować na rynku NewConnect. Tytuł inspirowany słowiańskimi mitami i wierzeniami, jest nastawiony na odkrywanie rozbudowanej fabuły. Celem The Parasight jest realizowanie wysokiej klasy projektów i zdobycie pozycji lidera segmentu gier opartych o baśnie, mity i legendy.
Dawid Podsiadło znów inwestuje. "Kocham tę branżę niemal na równi z muzyką"
Dawid Podsiadło zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od lipca zeszłego roku Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.
Hala Koszyki w Counter Strike'u. ERBUD organizuje nietypowy turniej
ERBUD to pierwsza firma z branży budowlanej, która zdecydowała się na wejście do świata graczy i fanów esportu. Przedsiębiorstwo wesprze uniwersyteckie rozgrywki w Counter Strike'a oraz zorganizuje konkurs na mapę taktyczną strzelanki na bazie przestrzeni warszawskiej Hali Koszyki.
Deweloper gier chce pozyskać 5 mln złotych. Pieniądze pójdą m.in. na grę o Czarnobylu
Trwa oferta publiczna akcji firmy Live Motion Games. To deweloper gier, który planuje np. wydanie produkcji o katastrofie w Czarnobylu. W tym roku planowany jest także debiut na New Connect.
Polskie studio zapowiada grę o Zorro. W produkcji uczestniczą twórcy współpracujący z Disneyem
BTC Studios S.A. wyda grę przygodową pt. „Zorro The Chronicles”, opracowaną na podstawie popularnej serii filmów animowanych z udziałem jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów na świecie.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Chaos, złe zarządzanie, kopiowanie pomysłów - wielkie problemy Techlandu
Serwis The Gamer opublikował artykuł, w którym opisuje kulisy pracy w słynnym Techlandzie. Dziennikarze sugerują, że Paweł Marchewka - CEO firmy - źle zarządza studiem, a prace nad flagowym Dying Light 2 coraz bardziej się opóźniają.
Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]
Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.
Nie tylko projektowanie - na grach można zarabiać także o nich pisząc
GRY-online.pl - wiodący polski portal internetowy o grach komputerowych - poinformował o wynikach finansowych za 2020 rok. Firma zanotowała prawie 40 proc. wzrost EBIDTA, w planach ma kolejne serwisy.
Polskie studio zabiera nas w kosmos. Budżet projektu to 8 mln zł
Po kilku miesiącach lotu, na Marsie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish, które przygotowuje projekt o eksploracji nieznanej planety.
Jak zarobić na pandemii? Milionowe zyski startupów gamingowych
Jedni tracą a inni zarabiają. Polskie startupy z branży gamingowej chwalą się wynikami i pokazują jak zarobiły na pandemii.
Z NewConnect na rynek główny GPW. Znamy plany słynnego polskiego studia gamingowego
Carbon Studio – zajmujące się developmentem gier dedykowanych technologii VR – poinformowało o przekroczeniu 200 tys. sprzedanych kopii gier z popularnej serii The Wizards. Przedsiębiorstwo w tym roku planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Rekordowe wzrosty - Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok
Esport w Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, jednak rozwijającym się w sposób bardzo dynamiczny - wynika z raportu „Polska Liga Esportowa - 2020”. Jak wskazują autorzy publikacji, polski rynek esportu nadal jest w początkowej fazie rozwoju, ale zainteresowanie nim stale rośnie.
Rekordowe wzrosty - Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok
Esport w Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, jednak rozwijającym się w sposób bardzo dynamiczny - wynika z raportu „Polska Liga Esportowa - 2020”. Jak wskazują autorzy publikacji, polski rynek esportu nadal jest w początkowej fazie rozwoju, ale zainteresowanie nim stale rośnie.
Gry wydaje się wtedy, kiedy są gotowe... [WYWIAD]
Gry wydaje się wtedy, kiedy są gotowe. To nasza strategia. Dzięki takiemu podejściu wszystkie wydane dotychczas tytuły mają aż 90 proc. pozytywnych recenzji – mówi Maciej Nowak, prezes Road Studio.
Wykiwani na akcjach, zawiedzeni Cyberpunkiem. Polski gaming to nie tylko CD Projekt
256,40 zł - taka była cena za akcję CD Projekt dziś rano. Gracze skarżą się na liczne błędy, a studio przeprasza i zapowiada, że posiadacze PlayStation 4 i Xbox One będą mogli ubiegać się o zwrot pieniędzy. Choć CD Projekt już dawno przestał być odbiciem polskiego gamedevu, niewykluczone, że kryzys firmy wpłynie na wizerunek całej branży.
Polska Dolina Krzemowa Gamedevu. Jak zarabiać na tworzeniu gier?
16 mln graczy, 500 studiów gamingowych i przychody branży sięgające 2 mld zł. Nie bez powodu mówi się o naszym kraju jako o „dolinie krzemowej gamedevu”. Zarobić tu może każdy, ale do zarabiania z produkcji potrzebne są upór, umiejętności oraz biznesowa intuicja. Oto trzy historie, które pokazują jak prężna to branża.
Reklamy w branży gier? Zdaniem marketerów gaming nie pasuje do wizerunku wielu firm
Z badania przygotowanego przez Havas Media Group wynika, że aż 83 proc. marketerów ocenia branżę gamingową jako niepasującą do wizerunku firmy, którą reprezentują. Ponadto dla wielu ekspertów od marketingu barierą wejścia w gaming jest brak odpowiedniego know how.
Wojny konsolowe. Jak przebić się do klienta i nie stracić milionów
Nowe generacje konsol do gier są szybsze, silniejsze, ładniejsze, ale rewolucji w domowej rozrywce nie ma się co spodziewać. Wojna toczy się o uwagę gracza, a niektóre tytuły mają budżety ponad 100 mln dol.