gaming
zobacz inne tematyNowe szaty króla. Recenzja „Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei”
„Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei” to odświeżone wersje dwóch części świetnej serii o przygodach pewnego charyzmatycznego poszukiwacza skarbów. Czy Nathan Drake w glorii i chwale wkracza na konsole nowej generacji?
Zetly z nowym partnerstwem. "Chcemy być częścią cyfrowej rewolucji nie tylko w e-sporcie"
Illuminar Gaming, najstarsza i jedna z największych organizacji e-sportowych w Polsce dołącza do platformy Zetly. Na mocy podpisanego porozumienia o partnerstwie, Illuminar będzie mógł w przyszłości wyemitować własne tokeny użytkowe i stworzy wspólnie z Zetly cyfrowy ekosystem fanów e-sportu w naszym kraju.
Iron VR złożyła Dokument Informacyjny do GPW Spółka prezentuje również nowe kierunki rozwoju
Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – złożyła Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Iron VR planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym roku. Rolę doradcy przy procesie wprowadzenia akcji spółki do obrotu pełni Grupa INC. Studio zaktualizowało też strategię rozwoju, której główne założenie to wydawanie co najmniej 2 tytułów rocznie.
Piotr Żygadło rezygnuje z funkcji prezesa All in! Games
Z powodów osobistych, Piotr Żygadło, prezes zarządu notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółki All in! Games, złożył rezygnację z pełnienia funkcji. Jego dotychczasowe obowiązki, na czas powołania nowego prezesa, będzie pełnić dwuosobowy zarząd - Maciej Łaś i Łukasz Górski, który ma możliwość zawiązywania umów.
Symulator bimbrownika coraz bliżej. Już wkrótce pojawi się pierwsze demo gry
W trakcie Festiwalu Steam 2022 światło dzienne ujrzy demo gry Booze Master. Tytuł, nad którym na zlecenie Gaming Factory pracuje studio Asmodev, został znacząco rozbudowany względem pierwotnych założeń. Po prezentacji dema ruszyć ma również kampania promocyjna, natomiast premiera gry zaplanowana jest na przełom 2022/2023 r.
Fiński deweloper gier wkracza do Polski. Na ekspansję pozyskał ponad 5 mln euro
Bitkraft Ventures, przy udziale m.in. polskiego SMOK Ventures zainwestował w Return Entertainment - fińskie studio zajmujące się tworzeniem gier w chmurze. Za pozyskane środki Return chce m.in. otworzyć biuro w Polsce.
To jest wojna! Recenzja gry Battlefield 2042
Bardzo kiepska poprzedniczka (o Battlefield V wciąż wolelibyśmy zapomnieć...), raczej znikoma konkurencja (Call of Duty: Vanguard? Dajcie spokój) – Battlefield 2042 miało wprost wymarzone warunki do odniesienia sukcesu. Czy jednak twórcom udało się stworzyć grę, która rzeczywiście wciąga? Łapcie kamasze i sprawdźcie naszą recenzję!
Robert Lewandowski współtworzy grę piłkarską. Znamy kolejne szczegóły [TYLKO U NAS]
Robert jest nie tylko ambasadorem, ale również udziałowcem projektu i współtwórcą. Konsultowaliśmy z nim różne rozwiązania i pomysły – najważniejsze były pierwsze rozmowy, kiedy nakreśliliśmy sobie kierunki rozwoju. Jestem przekonany, że nie ma drugiego projektu, przy którym osoba z gigantycznymi osiągnięciami sportowymi jest tak blisko - mówi Rafał Cymerman, prezes spółki RL9Sport Games.
NFT, blockchain, metaverse. Skinwallet jeszcze mocniej wchodzi w e-sport
Skinwallet, właściciel platform do handlu dobrami cyfrowymi w grach komputerowych i pionier wdrażania projektów NFT wśród spółek notowanych na GPW, zawarł ramową umowę o współpracy z ESE Europe. ESE będzie wspierać Skinwallet w obszarach związanych z organizacją eventów oraz marketingiem e-sportowym i gamingowym.
Kamil Gaworecki dołączył do Rady Nadzorczej PunkPirates SA
Do Rady Nadzorczej PunkPirates, notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółki zajmującej się tworzeniem gier VR dołączył Kamil Gaworecki. Zastąpi tym samym Jana Ziemieckiego, który zrezygnował z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej.
Restauracyjne sztuczki [FELIETON]
Wino smakuje lepiej, gdy nalewane jest z cięższej butelki. Środki przeciwbólowe są skuteczniejsze, jeśli ludzie uznają je za drogie. Większość rzeczy jest bardziej pożądana, gdy sądzimy, że występują w niewielkiej ilości.
DoMManU: "Chciałem zbudować aktywną społeczność wokół FIFY. Nie narzekam na brak ofert współpracy"
Niechętnie współpracuję z kimś zupełnie niepowiązanym ze sceną FIFY. Nie chcę wyjeżdżać z produktami w żaden sposób niekojarzącymi się z futbolem. Bardzo często jest tak, że marki nie zwracają się do mnie z konkretnym briefem, ale pytają jak ugryźć temat, żeby zainteresować społeczność FIFY - mówi DoMManU, twórca kanału YouTube Kartomania.
Dwa milony dla Plot Twist. Pieniądze przekazało 25 inwestorów
Firma Plot Twist zajmująca się produkcją gier komputerowych pozyskała od inwestorów 2 mln złotych. Firma nie zdradza ich nazwisk.
Symulator paparazzi, kloszarda, a nawet kozy. Symulatory w Polsce coraz popularniejsze
Symulator paparazzi. Symulator ochroniarza. Symulator mechanika pracującego na jednej z pierwszych kolonii marsjańskich. Polskie studia produkują coraz więcej gier, w których wykonujemy różne – czasem dziwne lub nietypowe – zawody. Symulatory stają się naszym dobrem narodowym! A może to po prostu pragmatyczne wykorzystanie naszych ukrytych potrzeb?
Wzrost przychodów, celebryci w branży, Twitch coraz popularniejszy. Rok 2021 w polskim gamedevie
Od kilku miesięcy na łamach mycompanypolska.pl coraz więcej piszemy o gamingu. To już niezwykle dochodowa gałąź gospodarki, która nad Wisłą dynamicznie się rozwija. Prezentujemy podsumowanie najważniejszych wydarzeń i trendów w polskim gamedevie w 2021 roku.
Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]
Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.
Prezeska SimFabric: "Polska specjalizuje się w symulatorach. Gramy pierwsze skrzypce" [WYWIAD]
Niskie budżety w połączeniu z dosyć szybkimi zwrotami z inwestycji spowodowały wzrost studiów produkujących symulatory, a co za tym - wzrost liczby takich produkcji. To aktualnie trend światowy, w którym polskie studia grają pierwsze skrzypce - mówi Julia Leszczyńska, prezeska SimFabric.
Gaming stawia na NewConnect. Debiut kolejnego dewelopera
Hydra Games, spółka z branży gamingowej, zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych an rynku NewConnect. To warszawski producent gier wideo na komputery osobiste oraz konsole.
Wyszyński: "Gry nie są już medium dla "typowych graczy". Rynek jest bardzo konkurencyjny" [WYWIAD]
W pracy nad grą łatwo ulec presji graczy, inwestorów czy wydawcy, którzy często naciskają na szybką premierę nie do końca gotowej wersji, co może odbić się na ocenach, a przez to na sprzedaży. Najważniejszy jest zawsze dzień premiery - mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
Nowa gra od EKIPY już dostępna. Tytułowym bohaterem - dinozaur
T-Bull S.A. oraz GG Bay, gamingowa organizacja grupy EKIPA HOLDING z przyjemnością prezentują efekt kooperacji, którym jest gra mobilna My Dino Friend już teraz dostępna w sklepach z aplikacjami mobilnymi.
Tynor: "Symulatory nie wymagają pełnego skupienia. Takie gry są coraz popularniejsze" [WYWIAD]
Czy mamy modę na symulatory? Trudno powiedzieć, generalnie każdy projekt i gatunek w jakim powstaje, kiedy odniesie sukces, będzie ciągnął za sobą część spółek chcących ten sukces powtórzyć - mówi Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment.
Jak Liverpool z Milanem. Recenzja gry FIFA 22
Jest już dostępna FIFA 22 – najnowsza odsłona słynnej gry piłkarskiej, w którą od prawie 30 lat zagrywają się fani futbolu na całym świecie. Jak wypada na wirtualnym boisku tegoroczne wydanie? Czy warto czekać na pierwszy gwizdek?
Wójcik: "Gaming ewoluuje. Pokorne podejście brandów jest lepsze, niż mówienie, że wszystko się wie"
Przekonywanie, że „już wszystko wiemy o gamingu, robimy kampanię”!, to błąd, który zwykle kończy się rozpikselowanym fontem, ikoną pada i stockowym zdjęciem ludzi krzyczących przy komputerze - uważa Wiktoria Wójcik współzałożycielka inStreamly. Startuperka była prelegentką Infoshare 2021.
Szczeciński startup technologiczny sprzedany Intelowi. "Gaming to przyszłość rozrywki"
RemoteMyApp, szczeciński startup dostarczający technologię i usługi do streamingu gier z chmury międzynarodowym korporacjom, sam stał się własnością globalnego gracza – spółkę kupiła firma Intel Corporation.
EA twierdzi, że NFT to część przyszłości branży gier
Jeden z największych wydawców gier, Electronic Arts (EA), powiedział inwestorom, że kolekcjonerskie NFT są ważną częścią przyszłości branży.
Kasix: "Najwięksi streamerzy w Polsce zarobią na Twitchu nawet 100 tys. zł miesięcznie" [WYWIAD]
Najwięksi streamerzy na platformie Twitch zarobią nawet 100 tys. zł miesięcznie. Mniejsi twórcy spokojnie mogą liczyć na jakieś 10–20 tys. zł. Ale trzeba przebić pewną barierę liczby stałych widzów. I być odpornym na hejt – mówi Katarzyna „Kasix” Paciorek, jedna z najpopularniejszych streamerek gier.
Aktorzy z filmów Patryka Vegi promują grę Prison Simulator. "Dostrzegam w tej grze duży potencjał"
Ruszyła marketingowa promująca Prison Simulator, autorską produkcję Baked Games, poprzedzająca planowaną w trzecim kwartale br. premierę gry. W ramach wspomnianej kampanii producenci gry zrealizowali filmy promocyjne obrazujące rozgrywkę, której akcja toczy się w amerykańskim zakładzie karnym.
Chiny ograniczają dzieciom możliwość grania do trzech godzin online na tydzień
Chiny pozwolą dzieciom na granie w gry online tylko do trzech godzin tygodniowo. Jak dotąd jest to najsurowsze ograniczenie dla branży gier. Chińskie organy regulacyjne nadal rozprawiają się z sektorem technologicznym.
Road Studio coraz bliżej debiutu na NewConnect. "Liczę, że nastąpi to jesienią tego roku"
Road Studio S.A., producent i wydawca gier związanych z motywem podróży, w dniu 30 lipca br. złożył Dokument Informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku sprawnej akceptacji Dokumentu Informacyjnego przez GPW, spółka może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze jesienią 2021 roku.
Rusza kampania crowdfundingowa WeirdFish. W fazie koncepcyjnej spółki pozostają 3 nowe projekty
22 lipca WeirdFish S.A. rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.
Polska Liga Esportowa zwiększa oglądalność i pozyskuje nowych partnerów
Polska Liga Esportowa poszerza listę partnerów. Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu 2021 przyniosła blisko 600 tys. odsłon wśród użytkowników Internetu i telewizyjnych odbiorców - to wzrost aż o 130 proc. względem ubiegłego roku.
StreamCards zebrało 2 mln złotych na rewolucję w świecie transmisji esportowych
W 2020 roku wydarzenia esportowe obejrzało ponad 435 milionów osób. StreamCards to startup rewolucjonizujący interakcję widzów z transmisjami esportowymi. Spółka ma wsparcie venture buildingowe funduszu Tar Heel Capital Pathfinder i pozyskała ponad 2 mln złotych od zewnętrznych inwestorów.
Gry inspirowane miedzią - na autorów najciekawszych pomysłów czekają atrakcyjne nagrody
Z okazji 60-lecia istnienia, KGHM zaprasza do udziału w wydarzeniu Miedź Jam. Podczas tygodniowego eventu zgłoszeni twórcy gier będą mieli za zadanie stworzyć grę związaną z miedzią. Na zwycięski zespół czeka 10 tys. zł.
Specjalna edycja IAB HowTo nadchodzi! Trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem
Podczas konferencji IAB HowTo DAYS, która odbędzie się 20-22 kwietnia 2021 r., eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming.
Wielka inwestycja CD Projekt. "Kolejne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne"
CD Projekt podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.