gaming
zobacz inne tematyPlay of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki gamingowej w Polsce od trzech lat. Pozyskane środki w całości zasilą budżet produkcyjny gry Play of Battle.
Czasem boisko, czasem zapomniane miasteczko
Idzie zima, wieczory stają się coraz dłuższe, może więc to najodpowiedniejszy moment na odkurzenie konsoli do gier? Oto dwa tytuły, które warto wypróbować.
Ruszają zapisy na akcje Play of Battle. Spółka planuje pozyskać do 7,02 mln zł
Dziś o godz. 10:00 wystartowały zapisy na akcje Play of Battle S.A. w ramach oferty publicznej spółki. Warszawskie studio gamingowe, na którego czele stoi Jacek Bartosiak, oferuje do 309.090 akcji zwykłych na okaziciela serii L po cenie emisyjnej 22,72 zł. Środki w całości zasilą budżet unikatowej produkcji Play of Battle. Przyjmowanie zapisów na akcje spółki zakończy się 28 listopada br. o godz. 16:00.
Legendy rodzą się w szkole
Startuje druga edycja Predator Games – największych międzyszkolnych rozgrywek e-sportowych w Polsce. O projekcie oraz gamingu rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, Country Managerem w Acer Polska.
Wirtualne doświadczenia
Zdefiniowaliśmy metaversum nie jako pojedynczą technologię, lecz jako sieć technologii.Naszym zdaniem, żeby w pełni doświadczyć metawersum, trzeba wykorzystać m.in. wirtualne przestrzenie, gaming, 5G czy blockchain – mówi Jakub Kaszuba, Product Manager zespołu Metaverse, Reaserch & Development, PKO Banku Polskiego.
Gra Play of Battle pozyskała 1,65 mln zł w emisji prywatnej. Do budżetu produkcyjnego dorzuciło się 8 inwestorów
1,65 mln zł zasili budżet produkcyjny gry Play of Battle tworzonej przez warszawskie studio gamedevowe o takiej samej nazwie. Środki pozyskano w ramach przeprowadzonej we wrześniu br. emisji prywatnej, w której uczestniczyło siedmiu inwestorów indywidualnych i jeden większy podmiot. Spółka nie wyklucza kolejnej rudny finansowej - tym razem w trybie oferty publicznej.
Taki moment już się nie powtórzy. Wywiad z twórcami BLANK
Po latach pracy dla CD Projekt Red poczuliśmy z chłopakami, że potrzebujemy znaleźć sobie zupełnie nowe miejsce – o planach BLANK rozmawiamy z Marcinem Jefimowem i Mikołajem Marchewką, co-founderami studia.
Społeczeństwo potrzebuje emocjonujących atrakcji [WYWIAD]
MAGLY Game jest atrakcją hotelową stworzoną dla dzieci w formie terenowej, fabularnej, interaktywnej i edukacyjnej rozgrywki tworzącej silne więzi emocjonalne z odbiorcami. O rozwiązaniu oraz grywalizacji opowiada Filip Budny, CEO startupu.
Powstaje gra na podstawie Thorgala. "Jesteśmy w trakcie tworzenia głównych mechanik" [WYWIAD]
O planach studia Mighty Koi opowiada Marcin Grzegórski, dyrektor studia, odpowiedzialny za jego strategię.
Back to game - drugi sezon Predator Games już we wrześniu
Sukces pierwszego sezonu międzyszkolnych rozgrywek esportowych zwiastował drugą edycję projektu. Kolejna odsłona Predator Games rozpocznie się wraz z nowym rokiem szkolnym, we wrześniu 2024 roku i potrwa kilka miesięcy. Już teraz organizatorzy turnieju - agencje WE!RE Fantasy oraz Gam3rs_x wraz z Acer Polska - zapowiadają rozgrywki na szerszą skalę, tym samym umożliwiając większej liczbie placówek szkolnych i uczniów udział w tym rozwojowym przedsięwzięciu.
Coś więcej niż gry
Na sukces składają się proste nawyki, małe kroczki. Sam wspieram swoich synów w rozwoju pasji do gier wideo, gdyż e-sport to trochę opowieść o tym, że dzięki ciężkiej pracy da się osiągnąć naprawdę wiele – przekonuje Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska.
Rozrywka a ekonomia. Na ile gry video wzmacniają kapitalizm? [WYWIAD]
Gry wideo pokazują użytkownikom świat, w którym nie ma alternatywy dla współczesnego kapitalizmu – przekonuje dr Stanisław Krawczyk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalista od gier.
Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?
Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?
Gaming, gaming - wszędzie gaming. Kilka słów o grywalizacji w biznesie
Rozwój gamingu bezpośrednio wpłynął na powstanie innych ciekawych trendów technologicznych. Jednym z nich jest grywalizacja, którą coraz wyraźniej widać w działaniach innowacyjnych firm – nie tylko największych gigantów, ale także raczkujących startupów.
Lenovo wspiera polski gaming
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Lenovo wspiera polski gaming!
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Immersion Games we współpracy z popularnym TikTokerem stworzy grę VR z elementami horroru
Immersion Games, notowany na NewConnect producent gier VR, podpisał umowę z Enver Studio LLC na stworzenie gry w technologii wirtualnej rzeczywistości – Shark Bait VR. Warszawskie studio, w promocję tytułu i jego rozwój, zaangażuje Daybreak – popularnego na platformie TikTok twórcę specjalizującego się w branży technologicznej i VR.
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?
W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]
Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.
Polski Insert Stonks nawiązuje ważną współpracę. "Fundamentalna zmiana w branży rozrywkowej"
Insert Stonks - polski startup budujący zaawansowaną infrastrukturę do monetyzacji gier wykorzystującą rozwiązania web3 - nawiązał współpracę z Soundpickr. Firma stworzyła i zarządza największą bazą danych muzyki web3, oferując unikalny standard muzyczny rozwiązujący problemy związane z opłatami licencyjnymi i wykorzystaniem muzyki w nowym dziedzictwie muzycznym.
CD Projekt wypłaca 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom
O takiej zaliczce można pomarzyć - 20 czerwca akcjonariusze CD Projekt otrzymają środki na poczet dywidendy. Spóła poinformowała o zmianie statutu w związku z tą sprawą.
Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".
Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe
O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.
Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D
Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?
Insert Stonks ma już 15 tys. graczy. W planach kolejna runda finansowa [TYLKO U NAS]
Kwota finansowania nie jest jeszcze ustalona, ale rundę powinniśmy domknąć w ciągu kolejnych sześciu miesięcy - zdradzają w rozmowie z mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Insert Stonks.
Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"
W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.
Sundog zebrał pieniądze od lokalnych inwestorów. Wraz z akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk, stworzy grę
Polski startup Sundog zakończył emisję prywatną dla inwestorów, w której pozyskał niemal 1,5 mln złotych. Firma chce sfinansować w ten sposób produkcję gry Ibru, którą tworzy wraz z pisarką i jednocześnie swoją akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach
Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.
Rozrywka to za mało? Play-to-earn pozwoli ci zarobić na graniu
Wartość rynku gier wynagradzających graczy w kryptowalutach podwoiła się w ciągu roku. Polski startup Elympics widzi w tym oznaki kolejnej rewolucji gamingowej i ma ambicje, aby stać się jej motorem napędowym.
Gaming - stracona perła polskiej giełdy?
Polski gaming musi poradzić sobie z rewizją przeszacowanych wycen i nadmiernych oczekiwań. Do odbicia obecnych trendów potrzebny jest nowy „czarny koń”. Czy 11 Bit Studios odbierze ten tytuł CD Projekt? Razem z Maciejem Kietlińskim, ekspertem rynku akcji, sprawdzamy nadchodzące premiery gier.
Polska branża gamingowa na targach Gamescom
Przedstawiciele kilkudziesięciu firm z branży gamingowej wezmą udział w największych europejskich targach Gamescom. Wydarzenie potrwa do 26 sierpnia.
Stań się legendą street artu! Games Box prezentuje Street Artist Simulator
Games Box, producent i wydawca gier wideo na PC oraz konsole, udostępnił kartę Steam oraz trailer swojego nowego projektu – Street Artist Simulator. Gra opowiada o życiu graficiarza, którego, jak się okazuje, nie jedyną bronią jest spray. Notowany na NewConnect warszawski deweloper równocześnie pracuje jeszcze nad dwoma autorskimi tytułami, które planuje wydać w 2023 roku.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.