gaming
zobacz inne tematyCo z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?
Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?
Gaming, gaming - wszędzie gaming. Kilka słów o grywalizacji w biznesie
Rozwój gamingu bezpośrednio wpłynął na powstanie innych ciekawych trendów technologicznych. Jednym z nich jest grywalizacja, którą coraz wyraźniej widać w działaniach innowacyjnych firm – nie tylko największych gigantów, ale także raczkujących startupów.
Lenovo wspiera polski gaming
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Lenovo wspiera polski gaming!
Jeśli jest jakaś branża, którą Polacy lubią się chwalić, to z pewnością jest to branża gamingowa. Niektórzy twierdzą wręcz, że to nasze dobro narodowe, najbardziej lśniąca perła w koronie. Jej rozwój to nie tylko skutek działań utalentowanych polskich twórców, ale także dużych firm technologicznych, coraz chętniej inwestujących w nie w naszym kraju. Interesujące działania rozpoczęła firma Lenovo, która ruszyła z promocją „Lenovo i polski gaming” – dzięki niej przy zakupie dowolnego sprzętu gamingowego tego producenta można otrzymać zestaw gier stworzonych przez polskich wydawców – również tych mniej znanych i niezależnych.
Immersion Games we współpracy z popularnym TikTokerem stworzy grę VR z elementami horroru
Immersion Games, notowany na NewConnect producent gier VR, podpisał umowę z Enver Studio LLC na stworzenie gry w technologii wirtualnej rzeczywistości – Shark Bait VR. Warszawskie studio, w promocję tytułu i jego rozwój, zaangażuje Daybreak – popularnego na platformie TikTok twórcę specjalizującego się w branży technologicznej i VR.
Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?
W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]
Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.
Polski Insert Stonks nawiązuje ważną współpracę. "Fundamentalna zmiana w branży rozrywkowej"
Insert Stonks - polski startup budujący zaawansowaną infrastrukturę do monetyzacji gier wykorzystującą rozwiązania web3 - nawiązał współpracę z Soundpickr. Firma stworzyła i zarządza największą bazą danych muzyki web3, oferując unikalny standard muzyczny rozwiązujący problemy związane z opłatami licencyjnymi i wykorzystaniem muzyki w nowym dziedzictwie muzycznym.
CD Projekt wypłaca 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom
O takiej zaliczce można pomarzyć - 20 czerwca akcjonariusze CD Projekt otrzymają środki na poczet dywidendy. Spóła poinformowała o zmianie statutu w związku z tą sprawą.
Sundog zdradza więcej informacji o Ibru. Są kolejne grafiki z gry
Sundog aktywnie pracuje nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, a produkcja jest inspirowana książką Olgi Tokarczuk "Anna In w Grobowcach Świata".
Gra o biznesowy tron. Najlepsze startupy gamingowe
O gamingu jeszcze do niedawna mówiło się jako o perle polskiej giełdy. Choć dziś nastroje są mniej entuzjastyczne, perła odzyskuje dawny blask. Duża w tym zasługa innowacyjnych spółek, które na gaming patrzą holistycznie.
Digimans AI chce zrewolucjonizować branżę gamingową poprzez generowane przy użyciu AI postaci 3D
Digimans AI tworzy oprogramowanie, dzięki któremu w prosty sposób i na dużą skalę można tworzyć tzw. bohaterów NPC, czyli niezależnych, będących częścią tła dla graczy. To wszystkie te przypadkowe postaci, w które nie wciela się żaden z graczy, ale spotyka na swojej drodze, a odgrywane są przez program. Dlaczego stały się tak ważne?
Insert Stonks ma już 15 tys. graczy. W planach kolejna runda finansowa [TYLKO U NAS]
Kwota finansowania nie jest jeszcze ustalona, ale rundę powinniśmy domknąć w ciągu kolejnych sześciu miesięcy - zdradzają w rozmowie z mycompanypolska.pl przedstawiciele startupu Insert Stonks.
Piotr Stramowski: "Aktorów traktuje się jak dzieci pod kloszem. Wchodząc w biznes, chcę to zmienić"
W biznesie wykonuję pracę organiczną, czekam na odpowiedni moment, by móc się pochwalić pierwszymi sukcesami. Nie jestem zwolennikiem przekazywania wyłącznie szumnych zapowiedzi. Najpierw zbuduj działający produkt biznesowy, a dopiero potem pokaż go światu. I dziś nadszedł ten moment – mówi nam Piotr Stramowski, aktor, inwestor, udziałowiec i członek zarządu funduszu ASI GIG.
Sundog zebrał pieniądze od lokalnych inwestorów. Wraz z akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk, stworzy grę
Polski startup Sundog zakończył emisję prywatną dla inwestorów, w której pozyskał niemal 1,5 mln złotych. Firma chce sfinansować w ten sposób produkcję gry Ibru, którą tworzy wraz z pisarką i jednocześnie swoją akcjonariuszką, Olgą Tokarczuk.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Cooking Simulator już wkrótce dostępny w Chinach
Cooking Simulator – sprzedażowy hit Big Cheese Studio - już niedługo będzie dostępny na największym rynku gier wideo. Chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games SA polski producent otrzyma 80 proc. przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania.
Rozrywka to za mało? Play-to-earn pozwoli ci zarobić na graniu
Wartość rynku gier wynagradzających graczy w kryptowalutach podwoiła się w ciągu roku. Polski startup Elympics widzi w tym oznaki kolejnej rewolucji gamingowej i ma ambicje, aby stać się jej motorem napędowym.
Gaming - stracona perła polskiej giełdy?
Polski gaming musi poradzić sobie z rewizją przeszacowanych wycen i nadmiernych oczekiwań. Do odbicia obecnych trendów potrzebny jest nowy „czarny koń”. Czy 11 Bit Studios odbierze ten tytuł CD Projekt? Razem z Maciejem Kietlińskim, ekspertem rynku akcji, sprawdzamy nadchodzące premiery gier.
Polska branża gamingowa na targach Gamescom
Przedstawiciele kilkudziesięciu firm z branży gamingowej wezmą udział w największych europejskich targach Gamescom. Wydarzenie potrwa do 26 sierpnia.
Stań się legendą street artu! Games Box prezentuje Street Artist Simulator
Games Box, producent i wydawca gier wideo na PC oraz konsole, udostępnił kartę Steam oraz trailer swojego nowego projektu – Street Artist Simulator. Gra opowiada o życiu graficiarza, którego, jak się okazuje, nie jedyną bronią jest spray. Notowany na NewConnect warszawski deweloper równocześnie pracuje jeszcze nad dwoma autorskimi tytułami, które planuje wydać w 2023 roku.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Twórcy symulatora papieża ruszają po finansowanie. Chcą pozyskać 4 mln złotych
Studio gamingowe Golden Eggs Studio, producent m.in. symulatora papieża, opublikowało szczegóły zapowiadanej emisji akcji. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.
Rozmowa rekrutacyjna podczas gry w CS:GO? Erbud otwiera się na nowych kandydatów [WYWIAD]
Największa niezależna polska firma budowlana wprowadziła możliwość rekrutacji na praktyki i staże podczas gry w Counter Strike’a. - W CS:GO możemy sprawdzić chociażby myślenie strategiczne, działanie pod presją czasu czy umiejętność pracy zespołowej kandydata – zauważa Dagmara Sobolewska, dyrektorka HR w Grupie ERBUD.
Pisarz Jacek Dukaj założył spółkę technologiczną Nolensum. Czym się będzie zajmować?
Pisarz Jacek Dukaj założył spółkę Nolensum SA i pracuje wraz z zespołem nad pierwszą grą opartą na własnej powieści. Nolensum tworzą doświadczeni twórcy z branży kreatywnej: m.in. Maciej Jackiewicz, Marcin Kobylecki. Spółka pozyskała pełne finansowanie na pierwsze półtora roku produkcji.
Jak chronić tytuł gry komputerowej?
Deweloperzy gier komputerowych muszą chronić się nie tylko przed piratami rozpowszechniającymi je zupełnie za darmo. Powinni również znaleźć sposób, na ochronę np. tytułu produkcji, by nie stracić jej na rzecz konkurencji. Jak to zrobić?
Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku. "Ten rok powinien być lepszy"
Big Cheese Studio opublikowało wyniki finansowe za zeszły rok. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42 proc r/r., a EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia - Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Marcin Kawa nowym prezesem All in! Games
Marcin Kawa objął funkcję prezesa zarządu notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółki All in! Games. Marcin Kawa posiada 20-letnie doświadczenie w branży gier wideo, jest związany z All in! Games od 2020 roku.
Illusion Ray SA - zdobywca "internetowego Oscara" zapowiada nowe produkcje i idzie po crowdfunding
Łukasz Smaga, założyciel studia Illusion Ray i pierwszy twórca z Polski, który zdobył nagrodę The Webby Awards, startuje z kolejnymi projektami. Zapowiada powrót debiutanckiego hitu – The Beast Inside - na konsole nowej generacji oraz całkowicie nową grę z gatunku Action Adventure – Wardogz.
CD Projekt zapowiedziało powstanie nowej gry z cyklu Wiedźmin
CD Projekt Red ogłosiło dzisiaj, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin. To początek nowej sagi w ramach franczyzy, a także współpracy technologicznej z Epic Games — twórcami silnika Unreal Engine 5, na którym rozwijana jest gra.
Rośnie zainteresowanie gamingiem w technologii blockchain
Fundusze Galaxy i Alameda zainwestują w studia gamingowe, które - co ważne - skupiają się na rozwoju gier opartych na technologii blockchain.
Krakowski startup chce zrewolucjonizować rynek gier VR. Ma to umożliwić haptyczny pierścień
Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do 2 mln euro finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu - pierścienia haptycznego Hapling. Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR.
Nowe szaty króla. Recenzja „Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei”
„Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei” to odświeżone wersje dwóch części świetnej serii o przygodach pewnego charyzmatycznego poszukiwacza skarbów. Czy Nathan Drake w glorii i chwale wkracza na konsole nowej generacji?